Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Ekonomiczno - organizacyjne determinanty konkurencyjności ekologicznych gospodarstw rolnych w Polsce

Autor: Kondratowicz-Pozorska, Jolanta.





Odpowiedzialność:Jolanta Kondratowicz-Pozorska ; Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddział Wojewódzki w Szczecinie.
Hasła:Efektywność ekonomiczna - rolnictwo - Polska
Rolnictwo ekologiczne - konkurencyjność - Polska - 21 w.
Żywność ekologiczna - Polska - 21 w.
Adres wydawniczy:Szczecin : Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddział Wojewódzki, 2013.
Opis fizyczny:420 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. 390-410. Streszcz. w j. ang.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Rozdział I.
  3. Miejsce i rola ekologicznego gospodarstwa rolnego w gospodarce
  4. 1.1. Zarys teorii rolnictwa
  5. 1.1.1. Ewolucja terminu rolnictwo
  6. 1.1.2. Funkcje rolnictwa
  7. 1.1.3. Typy i tendencje rozwojowe rolnictwa
  8. 1.2. Agrobiznes jako subsystem gospodarki
  9. 1.2.1. Rozwój agrobiznesu w Polsce
  10. 1.2.2. Podmioty w agrobiznesie
  11. 1.3. Pozycja gospodarstw rolnych w agrobiznesie
  12. 1.3.1. Istota gospodarstwa rolnego i jego zadania
  13. 1.3.2. Czynniki warunkujące działalność gospodarstw rolnych
  14. 1.3.3. Wpływ polityki państwa na działalność gospodarstw rolnych
  15. 1.4. Gospodarstwo ekologiczne
  16. 1.4.1. Istota gospodarstwa ekologicznego
  17. 1.4.2. Rozwój gospodarstw ekologicznych w Polsce i na świecie
  18. 1.4.3. Zadania gospodarstw ekologicznych wobec środowiska i gospodarki
  19. Rozdział II.
  20. Marketing jako narzędzie kształtowania konkurencyjności w agrobiznesie
  21. 2.1. Konkurencyjność polskiego rolnictwa i ekologicznych gospodarstw rolnych
  22. 2.1.1. Ewolucja teorii konkurencyjności
  23. 2.1.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa - ujęcie mikro- i mezoekonomiczne
  24. 2.1.3. Metody pomiaru konkurencyjności
  25. 2.1.4. Konkurencyjność i efektywność gospodarstw rolnych
  26. 2.1.5. Uwarunkowania konkurencyjności ekologicznych gospodarstw rolnych
  27. 2.2. Orientacja rynkowa podmiotów agrobiznesu wyznacznikiem
  28. konkurencyjności
  29. 2.2.1. Podejścia do marketingu
  30. 2.2.2. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku
  31. 2.2.3. Instrumenty rynkowe
  32. 2.2.4. Strategie rynkowe
  33. 2.3. Działania marketingowe w agrobiznesie
  34. 2.3.1. Marketing w agrobiznesie
  35. 2.3.2. Powiązania logistyczno-marketingowe pomiędzy podmiotami
  36. agrobiznesu
  37. 2.3.3. Podstawy wyborów rynkowych w agrobiznesie
  38. 2.4. Sieci marketingowo-dystrybucyjne w agrobiznesie
  39. 2.4.1. Rynek rolny
  40. 2.4.2. Kanały dystrybucji produktów rolnych
  41. 2.4.3. Instytucje pośredniczące w handlu w agrobiznesie
  42. 2.4.4. Procesy integracyjne w agrobiznesie
  43. Rozdział III.
  44. Ekonomiczne i organizacyjne uwarunkowania rozwojowe ekologicznych
  45. gospodarstw rolnych
  46. 3.1. Wiedza jako zasób ekologicznego gospodarstwa rolnego
  47. 3.2. Uwarunkowania rozwoju marketingu w działalności rolniczej
  48. 3.3. Nowe podejście do pozycji rolnika na rynku
  49. 3.4. Wiedza o rynku jako determinanta działań rolników/przedsiębiorców
  50. 3.5. Instrumenty i działania rynkowe ekologicznych gospodarstw rolnych
  51. 3.6. Bariery hamujące rozwój marketingu rolniczego w gospodarstwie
  52. ekologicznym
  53. 3.7. Instrumenty wspierające działalność ekologicznych gospodarstw rolnych
  54. Rozdział IV.
  55. Działania rolników wynikające z ekonomiczno-organizacyjnych uwarunkowań rozwojowych ekologicznych gospodarstw rolnych
  56. 4.1. Metodyka badań i charakterystyka uczestników badania
  57. 4.2. Działania rynkowe ekologicznych gospodarstw rolnych w 2006 roku
  58. 4.2.1. Działania rynkowe związane z produktem
  59. 4.2.2. Działania rolników wpływające na kształtowanie ceny
  60. 4.2.3. Działania ekologicznych gospodarstw rolnych w zakresie dystrybucji
  61. 4.2.4. Działania podejmowane przez gospodarzy w zakresie
  62. komunikacji marketingowej
  63. 4.3. Działania rynkowe ekologicznych gospodarstw rolnych w 2011 roku
  64. 4.3.1. Działania rynkowe związane z produktem
  65. 4.3.2. Działania rolników wpływające na kształtowanie ceny
  66. 4.3.3. Działania ekologicznych gospodarstw rolnych w zakresie dystrybucji 4.3.4. Działania podejmowane przez gospodarzy w zakresie komunikacji
  67. marketingowej
  68. 4.4. Warunki sprzyjające realizacji celów ekologicznych gospodarstw rolnych
  69. Rozdział V.
  70. Wpływ oddziaływania czynników ekonomiczno-organizacyjnych
  71. na konkurencyjność ekologicznych gospodarstw rolnych - ocena i propozycje
  72. zmian
  73. 5.1. Potencjał ekologicznych gospodarstw rolnych - ujęcie
  74. ekonomiczno-finansowe
  75. 5.2. Oceny konsumentów dotyczące działań podejmowanych przez rolników
  76. z ekologicznych gospodarstw rolnych w 2006 i 2011 roku
  77. 5.2.1. Ocena działań dotyczących produktu
  78. 5.2.2. Ocena działań wpływających na cenę
  79. 5.2.3. Ocena działań dotyczących dystrybucji
  80. 5.2.4. Ocena działań kształtujących komunikację gospodarstw z otoczeniem
  81. 5.3. Zależności pomiędzy działaniami marketingowymi podejmowanymi przez
  82. ekologiczne gospodarstwa rolne a oczekiwaniami płynącymi z rynku
  83. 5.4. Zależności pomiędzy działaniami marketingowymi rolników
  84. a konkurencyjnością ekologicznych gospodarstw rolnych
  85. 5.4.1. Analiza wykorzystania wiedzy rynkowej przez ekologiczne
  86. gospodarstwa rolne
  87. 5.4.2. Ocena wpływu działań marketingowych na wartość produkcji,
  88. wartość dodaną netto i dochód ekologicznych gospodarstw rolnych
  89. 5.4.3. Zastosowanie metody CSI do wyznaczania poziomu konkurencyjności
  90. ekologicznych gospodarstw rolnych przy uwzględnieniu poziomu
  91. zadowolenia konsumentów
  92. 5.5. Proponowane działania marketingowe wzmacniające konkurencyjność
  93. ekologicznych gospodarstw rolnych działających w Polsce
  94. Zakończenie
  95. Załączniki
  96. Literatura
  97. Akty prawne
  98. Źródła internetowe i inne
  99. Spis tabel
  100. Spis rysunków
  101. Summary *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 631/634
Numer inw.: 36972
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.