Ekonomiczno - organizacyjne determinanty konkurencyjności ekologicznych gospodarstw rolnych w Polsce
Odpowiedzialność: | Jolanta Kondratowicz-Pozorska ; Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddział Wojewódzki w Szczecinie. |
Hasła: | Efektywność ekonomiczna - rolnictwo - Polska Rolnictwo ekologiczne - konkurencyjność - Polska - 21 w. Żywność ekologiczna - Polska - 21 w. |
Adres wydawniczy: | Szczecin : Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddział Wojewódzki, 2013. |
Opis fizyczny: | 420 s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. 390-410. Streszcz. w j. ang. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp
- Rozdział I.
- Miejsce i rola ekologicznego gospodarstwa rolnego w gospodarce
- 1.1. Zarys teorii rolnictwa
- 1.1.1. Ewolucja terminu rolnictwo
- 1.1.2. Funkcje rolnictwa
- 1.1.3. Typy i tendencje rozwojowe rolnictwa
- 1.2. Agrobiznes jako subsystem gospodarki
- 1.2.1. Rozwój agrobiznesu w Polsce
- 1.2.2. Podmioty w agrobiznesie
- 1.3. Pozycja gospodarstw rolnych w agrobiznesie
- 1.3.1. Istota gospodarstwa rolnego i jego zadania
- 1.3.2. Czynniki warunkujące działalność gospodarstw rolnych
- 1.3.3. Wpływ polityki państwa na działalność gospodarstw rolnych
- 1.4. Gospodarstwo ekologiczne
- 1.4.1. Istota gospodarstwa ekologicznego
- 1.4.2. Rozwój gospodarstw ekologicznych w Polsce i na świecie
- 1.4.3. Zadania gospodarstw ekologicznych wobec środowiska i gospodarki
- Rozdział II.
- Marketing jako narzędzie kształtowania konkurencyjności w agrobiznesie
- 2.1. Konkurencyjność polskiego rolnictwa i ekologicznych gospodarstw rolnych
- 2.1.1. Ewolucja teorii konkurencyjności
- 2.1.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa - ujęcie mikro- i mezoekonomiczne
- 2.1.3. Metody pomiaru konkurencyjności
- 2.1.4. Konkurencyjność i efektywność gospodarstw rolnych
- 2.1.5. Uwarunkowania konkurencyjności ekologicznych gospodarstw rolnych
- 2.2. Orientacja rynkowa podmiotów agrobiznesu wyznacznikiem
- konkurencyjności
- 2.2.1. Podejścia do marketingu
- 2.2.2. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku
- 2.2.3. Instrumenty rynkowe
- 2.2.4. Strategie rynkowe
- 2.3. Działania marketingowe w agrobiznesie
- 2.3.1. Marketing w agrobiznesie
- 2.3.2. Powiązania logistyczno-marketingowe pomiędzy podmiotami
- agrobiznesu
- 2.3.3. Podstawy wyborów rynkowych w agrobiznesie
- 2.4. Sieci marketingowo-dystrybucyjne w agrobiznesie
- 2.4.1. Rynek rolny
- 2.4.2. Kanały dystrybucji produktów rolnych
- 2.4.3. Instytucje pośredniczące w handlu w agrobiznesie
- 2.4.4. Procesy integracyjne w agrobiznesie
- Rozdział III.
- Ekonomiczne i organizacyjne uwarunkowania rozwojowe ekologicznych
- gospodarstw rolnych
- 3.1. Wiedza jako zasób ekologicznego gospodarstwa rolnego
- 3.2. Uwarunkowania rozwoju marketingu w działalności rolniczej
- 3.3. Nowe podejście do pozycji rolnika na rynku
- 3.4. Wiedza o rynku jako determinanta działań rolników/przedsiębiorców
- 3.5. Instrumenty i działania rynkowe ekologicznych gospodarstw rolnych
- 3.6. Bariery hamujące rozwój marketingu rolniczego w gospodarstwie
- ekologicznym
- 3.7. Instrumenty wspierające działalność ekologicznych gospodarstw rolnych
- Rozdział IV.
- Działania rolników wynikające z ekonomiczno-organizacyjnych uwarunkowań rozwojowych ekologicznych gospodarstw rolnych
- 4.1. Metodyka badań i charakterystyka uczestników badania
- 4.2. Działania rynkowe ekologicznych gospodarstw rolnych w 2006 roku
- 4.2.1. Działania rynkowe związane z produktem
- 4.2.2. Działania rolników wpływające na kształtowanie ceny
- 4.2.3. Działania ekologicznych gospodarstw rolnych w zakresie dystrybucji
- 4.2.4. Działania podejmowane przez gospodarzy w zakresie
- komunikacji marketingowej
- 4.3. Działania rynkowe ekologicznych gospodarstw rolnych w 2011 roku
- 4.3.1. Działania rynkowe związane z produktem
- 4.3.2. Działania rolników wpływające na kształtowanie ceny
- 4.3.3. Działania ekologicznych gospodarstw rolnych w zakresie dystrybucji 4.3.4. Działania podejmowane przez gospodarzy w zakresie komunikacji
- marketingowej
- 4.4. Warunki sprzyjające realizacji celów ekologicznych gospodarstw rolnych
- Rozdział V.
- Wpływ oddziaływania czynników ekonomiczno-organizacyjnych
- na konkurencyjność ekologicznych gospodarstw rolnych - ocena i propozycje
- zmian
- 5.1. Potencjał ekologicznych gospodarstw rolnych - ujęcie
- ekonomiczno-finansowe
- 5.2. Oceny konsumentów dotyczące działań podejmowanych przez rolników
- z ekologicznych gospodarstw rolnych w 2006 i 2011 roku
- 5.2.1. Ocena działań dotyczących produktu
- 5.2.2. Ocena działań wpływających na cenę
- 5.2.3. Ocena działań dotyczących dystrybucji
- 5.2.4. Ocena działań kształtujących komunikację gospodarstw z otoczeniem
- 5.3. Zależności pomiędzy działaniami marketingowymi podejmowanymi przez
- ekologiczne gospodarstwa rolne a oczekiwaniami płynącymi z rynku
- 5.4. Zależności pomiędzy działaniami marketingowymi rolników
- a konkurencyjnością ekologicznych gospodarstw rolnych
- 5.4.1. Analiza wykorzystania wiedzy rynkowej przez ekologiczne
- gospodarstwa rolne
- 5.4.2. Ocena wpływu działań marketingowych na wartość produkcji,
- wartość dodaną netto i dochód ekologicznych gospodarstw rolnych
- 5.4.3. Zastosowanie metody CSI do wyznaczania poziomu konkurencyjności
- ekologicznych gospodarstw rolnych przy uwzględnieniu poziomu
- zadowolenia konsumentów
- 5.5. Proponowane działania marketingowe wzmacniające konkurencyjność
- ekologicznych gospodarstw rolnych działających w Polsce
- Zakończenie
- Załączniki
- Literatura
- Akty prawne
- Źródła internetowe i inne
- Spis tabel
- Spis rysunków
- Summary *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)