Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Zarządzanie różnorodnością pracowników : perspektywa globalnej mobilności i migracji





Odpowiedzialność:redakcja naukowa Sylwia Przytuła.
Hasła:Migracje
Rynek pracy
Zarządzanie różnorodnością
Globalizacja - a zarządzanie
Adres wydawniczy:Warszawa : PWN, 2019.
Opis fizyczny:270 stron : ilustracje, portrety, wykresy ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Twórcy:Przytuła, Sylwia. Redakcja

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie
  2. Część I
  3. Trendy globalnego rynku pracy
  4. ROZDZIAŁ 1
  5. Wyzwania międzynarodowego rynku pracy (Sylwia Przytula)
  6. 1.1. Wstęp
  7. 1.2. Wpływ migrantów na rynek pracy
  8. 1.3. Zmiany demograficzne i wielopokoleniowość
  9. 1.4. Rola kobiet w życiu społecznym i zawodowym
  10. 1.5. Automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja na globalnym rynku pracy
  11. 1.6. Konkluzje
  12. Bibliografia
  13. ROZDZIAŁ 2
  14. Mobilność i migracje międzynarodowe jako determinanty różnorodności
  15. zespołów pracowniczych [Małgorzata Stńker)
  16. 2.1. Wstęp
  17. 2.2. Zmiany wzorców zachowań migracyjnych na współczesnym rynku pracy
  18. 2.3. Wybrane teorie migracji
  19. 2.4. Wysoko wykwalifikowani migranci i pracownicy mobilni
  20. 2.5. Migranci i pracownicy mobilni o niskich kwalifikacjach
  21. 2.6. Konkluzje
  22. Bibliografia
  23. ROZDZIAŁ 3
  24. Wymiary i poziomy analizy różnorodności (Sylwia Przytula, Katarzyna Krysińska-Kościańska)
  25. 3.1. Wstęp
  26. 3.2. Rozwój problematyki i badań związanych z różnorodnością
  27. 3.3. Definiowanie różnorodności w literaturze przedmiotowej
  28. 3.4. Zarządzanie różnorodnością w pespektywie zarządczej i socjologiczno-
  29. -psychologicznej
  30. 3.5. Pozytywne i negatywne rezultaty zarządzania różnorodnością w praktyce
  31. zarządzania
  32. 3.6. Konkluzje
  33. Bibliografia
  34. ROZDZIAŁ 4
  35. Rola migrantów i ekspatriantów na międzynarodowym rynku pracy
  36. (Gabriela Strzelec)
  37. 4.1. Wstęp
  38. 4.2. Światowe trendy kształtujące międzynarodowy rynek pracy
  39. 4.3. Migracja i ekspatriacja jako kluczowe zjawiska globalnego rynku pracy
  40. 4.4. Migranci i ekspatrianci jako element globalnego zarządzania różnorodnością
  41. 4.5. Migranci i ekspatrianci - wyniki pilotażu
  42. 4.6. Konkluzje
  43. Bibliografia
  44. Część II
  45. Różnorodność pracowników w wymiarze pierwotnym i wtórnym
  46. ROZDZIAŁ 5
  47. Różnorodność pracowników w wymiarze wielopokoleniowości
  48. (Alicja Smolbik-Jęczmień)
  49. 5.1. Wstęp
  50. 5.2. Charakterystyka wielopokoleniowości na rynku pracy
  51. 5.3. Pokolenie baby boomers, czyli osoby w wieku 54+
  52. 5.4. Charakterystyka pokolenia X (osoby w wieku 38-53 lat)
  53. 5.5. Charakterystyka pokolenia Y (osoby w wieku 23-38 lat)
  54. 5.6. Charakterystyka pokolenia Z (osoby w wieku 18-24 lat)
  55. 5.7. Wielopokoleniowość pracowników - refleksje z badań
  56. 5.8. Konkluzje
  57. Bibliografia
  58. ROZDZIAŁ 6
  59. Zarządzanie różnorodnością pici i wynikające z niego korzyści wobec
  60. nierówności kobiet i mężczyzn oraz braków na rynku pracy (Teresa Kupczyk)
  61. 6.1. Wstęp
  62. 6.2. Ustalenia terminologiczne
  63. 6.3. Nierówności płci na rynku pracy
  64. 6.4. Korzyści z zarządzania różnorodnością płci
  65. 6.5. Korzyści z zarządzania różnorodnością pici w świetle badań własnych
  66. 6.6. Ocena zarządzania różnorodnością płci w organizacjach
  67. 6.7. Konkluzje
  68. Bibliografia
  69. ROZDZIAŁ 7
  70. Uczenie się w interakcjach mono- i międzykulturowych (Małgorzata Rozkwitalska)
  71. 7.1. Wstęp
  72. 7.2. Uczenie się nieformalne a uczestnictwo w interakcjach społecznych
  73. 7.3. Uczenie się pracowników w interakcjach społecznych - wyniki badań
  74. 7.3.1. Metodyka badań
  75. 7.3.2. Wyniki badań jakościowych
  76. 7.3.3. Wyniki badań ilościowych
  77. 7.4. Konkluzje
  78. Bibliografia
  79. ROZDZIAŁ 8
  80. Nowe kompetencje pracowników wobec zmian na globalnym rynku pracy
  81. (Grzegorz Filipowicz)
  82. 8.1. Wstęp
  83. 8.2. Zmiany na globalnym rynku pracy
  84. 8.3. Kompetencje niezbędne w nowej rzeczywistości
  85. 8.3.1. Nowe kompetencje
  86. 8.4. Możliwe konsekwencje niedoboru kompetencji
  87. 8.4.1. Trudności przezwyciężenia bariery średniego wzrostu
  88. 8.4.2. Systematyczna utrata talentów
  89. 8.5. Konkluzje - sugestie rozwojowe
  90. 8.5.1. Rewolucja w systemie edukacji
  91. 8.5.2. Wsparcie innowacyjności
  92. 8.5.3. Różnorodność rynku pracy
  93. Bibliografia
  94. ROZDZIAŁ 9
  95. Różnorodność pracowników w odniesieniu do zaangażowania - impresje
  96. z Arabii Saudyjskiej (Krystyna Kmiotek)
  97. 9.1. Wstęp
  98. 9.2. Istota, podmioty ukierunkowujące oraz koncepcja zintegrowanego zaangażowania pracowników
  99. 9.3. Zaangażowanie organizacyjne w kontekście różnic kulturowych
  100. 9.4. Case study - obcokrajowcy w Arabii Saudyjskiej
  101. 9.4.1. Ekspaci
  102. 9.4.2. Pracownicy kontraktowi
  103. 9.5. Konkluzje
  104. Bibliografia
  105. Część III
  106. Zarządzanie różnorodnością pracowników w organizacjach międzynarodowych
  107. ROZDZIAŁ 10
  108. Zarządzanie zróżnicowanymi pracownikami jako element CSR (Aneta Długopolska-Mikonowicz, Aleksandra Wojciechowska)
  109. 10.1. Wstęp
  110. 10.1.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) i zarządzanie
  111. różnorodnością (D & I)
  112. 10.2. Metodyka badań własnych
  113. 10.3. Jak w organizacji rozumiana jest społeczna odpowiedzialność biznesu
  114. i różnorodność pracownicza, czy i, jeśli tak, w jaki sposób zostało to ujęte
  115. w strategii firmy?
  116. 10.3.1. Credit Agricole
  117. 10.3.2. Credit Suisse
  118. 10.3.3. Google
  119. 10.3.4. PwC
  120. 10.3.5. Infor
  121. 10.3.6. Przedsiębiorstwo "X"
  122. 10.3.7. Przedsiębiorstwo "Y"
  123. 10.4. W jaki sposób organizacja realizuje odgórne zadania wynikające ze strategii CSR w obszarze D & I? Kto jest odpowiedzialny za koordynację; jakie polityki i procedury obowiązują w organizacji, w jakich procesach wdrożono aspekty zarządzania różnorodnością?
  124. 10.4.1. Credit Agricole
  125. 10.4.2. Credit Suisse
  126. 10.4.3. Google
  127. 10.4.4. PwC
  128. 10.4.5. Infor
  129. 10.4.6. Przedsiębiorstwo "X"
  130. 10.4.7. Przedsiębiorstwo "Y"
  131. 10.5. W jaki sposób organizacja zachęca pracowników do oddolnego zaangażowania się w obszarze CSR i D & I, jakie projekty są realizowane?
  132. 10.5.1. Credit Agricole
  133. 10.5.2. Credit Suisse
  134. 10.5.3. Google
  135. 10.5.4. PwC
  136. 10.5.5. Infor
  137. 10.5.6. Przedsiębiorstwo "X"
  138. 10.5.7. Przedsiębiorstwo "Y"
  139. 10.6. W jaki sposób organizacja ocenia skuteczność podejmowanych działań
  140. w obszarze CSR i D & I oraz jak o nich informuje?
  141. 10.6.1. Credit Agricole
  142. 10.6.2. Credit Suisse
  143. 10.6.3. Google
  144. 10.6.4. PwC
  145. 10.6.5. Infor
  146. 10 6 6. Przedsiębiorstwo "X"
  147. 10.6..7. Przedsiębiorstwo "Y"
  148. 10.7. Konkluzje
  149. Bibliografia
  150. Załącznik 1
  151. ROZDZIAŁ 11
  152. Kariery kobiet w korporacjach międzynarodowych (Katarzyna Krysińska-Kościańska)
  153. 11.1. Wstęp
  154. 11.2. Modele karier w korporacjach międzynarodowych
  155. 11.3. Różnorodność płci w dyskursie teoretycznym i w badaniach empirycznych
  156. 11.4. Status różnorodności ze względu na płeć w korporacjach międzynarodowych
  157. 11.5. Metodyka własnych badań pilotażowych
  158. 11.6. Refleksje z badań
  159. 11.7. Konkluzje
  160. Bibliografia
  161. ROZDZIAŁ 12
  162. Praktyka zarządzania różnorodnością pracowników a wyzwania współczesnego
  163. rynku pracy - panel ekspertów (Sylwia Przytula, Gabriela Strzelec)
  164. 12.1. Metodyka badań
  165. 12.2. Charakterystyka grupy
  166. 12.3. Organizacja i przebieg panelu
  167. 12.4. Konkluzje
  168. Bibliografia
  169. Spis tabel
  170. Spis rysunków i wykresów
  171. Notki o Autorach *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 005.95/.96
Numer inw.: 37397
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.