Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii




Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: "poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka", napisanym dla terapeutów przez terapeutów.Książka jest poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka, jego ewentualnych zaburzeń i wybranych przez autorów przykładowych form terapii dziecka od jego urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole.


Odpowiedzialność:pod redakcją Doroty Kohut ; Ośrodek Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczy w Ustroniu.
Hasła:Dziecko niepełnosprawne - rozwój psychofizyczny - korekcja
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Kraków : Impuls, 2015.
Wydanie:Wydanie II.
Opis fizyczny:358 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach [337]-354.
Twórcy:Kohut, Dorota. Redakcja

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. stęp     7
  2. * Zanim dziecko pozna świat, czyli o rozwoju prenatalnym i jego nieprawidłowościach (Dorota Kohut)     9
  3. 1. O początku nowego życia    11
  4. 2. Nieprawidłowości w przebiegu okresu prenatalnego i porodu    21
  5. * Integracja sensoryczna (Dorota Kohut)    31
  6. 1. Zmysły    33
  7. 2. O metodzie przetwarzania bodźców sensorycznych    37
  8. 3. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego    38
  9. 4. Diagnoza    41
  10. 5. Terapia    47
  11. * Psychologiczno-pedagogiczne spostrzeganie rozwoju poznawczego dziecka    53
  12. 1. Psychologia i pedagogika – wyjaśnienie znaczeń
  13. * (Maria Jaworska-Łańko, Dorota Kohut)    55
  14. 2. Rozwój dziecka w pierwszych sześciu latach życia
  15. * (Maria Jaworska-Łańko)    61
  16. 3. Diagnoza psychologiczna i pedagogiczna czy psychopedagogiczna?
  17. (Agnieszka Wójcik-Rudnicka, Dorota Kohut)    90
  18. 4. Proces terapii dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem
  19. * (Maria Jaworska-Łańko, Agnieszka Wójcik-Rudnicka)   108
  20. 5. Aktywne formy muzykoterapii w edukacji dziecka
  21. * (Edyta Marciniak)   135
  22. * Fizjoterapeutyczne spostrzeganie rozwoju dziecka   151
  23. 1. Fizjoterapia, czyli dużo więcej niż masaż
  24. * (Anna Schab, Anna Świerkosz)   153
  25. * 2. ABC wiedzy fizjoterapeuty (Ewa Tomecka, Anna Schab)   156
  26. 3. Obszary oddziaływań fizjoterapeuty dziecięcego (Anna Schab)   189
  27. 4. Diagnostyka w fizjoterapii dziecięcej (Anna Schab)   217
  28. 5. Metody pracy fizjoterapeuty dziecięcego
  29. * (Ewa Tomecka, Anna Schab)   229
  30. * Logopedyczne spostrzeganie rozwoju mowy dziecka   243
  31. 1. Język, mowa i logopedia – wprowadzenie
  32. * (Magdalena Huma-Sztwiertnia, Katarzyna Urbańczyk)   245
  33. 2. Rola czynników prelingwalnych w rozwoju mowy
  34. * (Magdalena Huma-Sztwiertnia)   250
  35. 3. Rola motoryki ustno-twarzowej i oddychania w rozwoju mowy
  36. * (Magdalena Huma-Sztwiertnia)   258
  37. 4. Świat dźwięków mowy – kształtowanie się systemu
  38. * fonetyczno-fonologicznego (Magdalena Jakubiec-Nogaj)   267
  39. 5. Od słowa do opowiadania – kształtowanie się systemu
  40. * leksykalnego i składniowego
  41. * (Katarzyna Urbańczyk, Magdalena Jakubiec-Nogaj)   277
  42. 6. Prosta czy kręta droga do opanowania umiejętności
  43. * czytania i pisania (Katarzyna Urbańczyk)   286
  44. 7. Kiedy brak słów – komunikacja alternatywna i wspomagająca
  45. (Regina Waszut, Magdalena Huma-Sztwiertnia)   298
  46. * Specjaliści i rodzice na dwóch biegunach   307
  47. 1. Terapeuta i jego osobowość w kontekście syndromu
  48. * wypalenia zawodowego (Dorota Kohut)   311
  49. 2. Rodzice – ich postawy wobec dziecka niepełnosprawnego,
  50. * wypalenie sił oraz proponowane wsparcie
  51. * (Dorota Kohut, Ewa Tomecka, Beata Bukowska-Jura)   316
  52. 3. Refleksje z grupy wsparcia w Ośrodku Edukacyjno-Rehabilitacyjno-
  53. -Wychowawczym w Ustroniu
  54. * (Beata Bukowska-Jura, Dorota Kohut)   330

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 159.922.7/.8
Numer inw.: 37413
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.