Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii
Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: "poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka", napisanym dla terapeutów przez terapeutów.Książka jest poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka, jego ewentualnych zaburzeń i wybranych przez autorów przykładowych form terapii dziecka od jego urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole.
Odpowiedzialność: | pod redakcją Doroty Kohut ; Ośrodek Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczy w Ustroniu. |
Hasła: | Dziecko niepełnosprawne - rozwój psychofizyczny - korekcja Podręczniki akademickie |
Adres wydawniczy: | Kraków : Impuls, 2015. |
Wydanie: | Wydanie II. |
Opis fizyczny: | 358 stron : ilustracje ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliografia na stronach [337]-354. |
Twórcy: | Kohut, Dorota. Redakcja |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- stęp 7
- * Zanim dziecko pozna świat, czyli o rozwoju prenatalnym i jego nieprawidłowościach (Dorota Kohut) 9
- 1. O początku nowego życia 11
- 2. Nieprawidłowości w przebiegu okresu prenatalnego i porodu 21
- * Integracja sensoryczna (Dorota Kohut) 31
- 1. Zmysły 33
- 2. O metodzie przetwarzania bodźców sensorycznych 37
- 3. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego 38
- 4. Diagnoza 41
- 5. Terapia 47
- * Psychologiczno-pedagogiczne spostrzeganie rozwoju poznawczego dziecka 53
- 1. Psychologia i pedagogika – wyjaśnienie znaczeń
- * (Maria Jaworska-Łańko, Dorota Kohut) 55
- 2. Rozwój dziecka w pierwszych sześciu latach życia
- * (Maria Jaworska-Łańko) 61
- 3. Diagnoza psychologiczna i pedagogiczna czy psychopedagogiczna?
- (Agnieszka Wójcik-Rudnicka, Dorota Kohut) 90
- 4. Proces terapii dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem
- * (Maria Jaworska-Łańko, Agnieszka Wójcik-Rudnicka) 108
- 5. Aktywne formy muzykoterapii w edukacji dziecka
- * (Edyta Marciniak) 135
- * Fizjoterapeutyczne spostrzeganie rozwoju dziecka 151
- 1. Fizjoterapia, czyli dużo więcej niż masaż
- * (Anna Schab, Anna Świerkosz) 153
- * 2. ABC wiedzy fizjoterapeuty (Ewa Tomecka, Anna Schab) 156
- 3. Obszary oddziaływań fizjoterapeuty dziecięcego (Anna Schab) 189
- 4. Diagnostyka w fizjoterapii dziecięcej (Anna Schab) 217
- 5. Metody pracy fizjoterapeuty dziecięcego
- * (Ewa Tomecka, Anna Schab) 229
- * Logopedyczne spostrzeganie rozwoju mowy dziecka 243
- 1. Język, mowa i logopedia – wprowadzenie
- * (Magdalena Huma-Sztwiertnia, Katarzyna Urbańczyk) 245
- 2. Rola czynników prelingwalnych w rozwoju mowy
- * (Magdalena Huma-Sztwiertnia) 250
- 3. Rola motoryki ustno-twarzowej i oddychania w rozwoju mowy
- * (Magdalena Huma-Sztwiertnia) 258
- 4. Świat dźwięków mowy – kształtowanie się systemu
- * fonetyczno-fonologicznego (Magdalena Jakubiec-Nogaj) 267
- 5. Od słowa do opowiadania – kształtowanie się systemu
- * leksykalnego i składniowego
- * (Katarzyna Urbańczyk, Magdalena Jakubiec-Nogaj) 277
- 6. Prosta czy kręta droga do opanowania umiejętności
- * czytania i pisania (Katarzyna Urbańczyk) 286
- 7. Kiedy brak słów – komunikacja alternatywna i wspomagająca
- (Regina Waszut, Magdalena Huma-Sztwiertnia) 298
- * Specjaliści i rodzice na dwóch biegunach 307
- 1. Terapeuta i jego osobowość w kontekście syndromu
- * wypalenia zawodowego (Dorota Kohut) 311
- 2. Rodzice – ich postawy wobec dziecka niepełnosprawnego,
- * wypalenie sił oraz proponowane wsparcie
- * (Dorota Kohut, Ewa Tomecka, Beata Bukowska-Jura) 316
- 3. Refleksje z grupy wsparcia w Ośrodku Edukacyjno-Rehabilitacyjno-
- -Wychowawczym w Ustroniu
- * (Beata Bukowska-Jura, Dorota Kohut) 330
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Czytelnia
ul. Warszawska 34
Sygnatura: 159.922.7/.8
Numer inw.: 37413
Dostępność: tylko na miejscu