Reklama cyfrowa : podręcznik
Tytuł oryginału: "Digital advertising, ".
W czasach, kiedy przeciętny użytkownik telefonu sprawdza go ponad sto razy dziennie, umiejętność sprawnego poruszania się w świecie mediów cyfrowych jest kluczowa. Ciągła ich ewolucja wymaga, by wciąż aktualizować swoją wiedzę. W tym celu warto sięgnąć po prezentowaną książkę, w której Andrew McStay z pasją analizuje działania reklamowe największych światowych firm
medialnych i przedstawia szeroki zakres bieżących zmian.Autor podkreśla rolę kreatywności, ale docenia też wkład sztucznej inteligencji w reklamę; komentuje pozorny podział między technikami i artystami w reklamie; omawia zjawiska gromadzenia przez analityków informacji na temat naszego życia; porusza kwestię etyki i praktyk reklamowych adresowanych do dzieci w środowisku cyfrowym. Uwzględniając dynamikę zmian, ukazuje praktyczne działania, w których łączy perspektywy branżowe i naukowe z inspirującymi przykładami.Autor świadomy, że śledzenie za pomocą publikacji książkowej zmian w reklamie internetowej jest właściwie pozbawione sensu - proponuje odmienne podejście.Zamiast serwować Czytelnikom nieokreślone fragmenty trudnej do zwizualizowania całości, daje kompletny obraz branży reklamy cyfrowej, pozwala zadać pytania, zaproponować pewne teorie, zrozumieć, połączyć różne praktyki, umieścić w szerszym kontekście oraz zestawić ze sobą różne podmioty kształtujące praktykę reklamy cyfrowej.Dużą zaletą książki jest jej przejrzysty układ - czytelnik może szybko przejść do interesujących go zagadnień i pominąć znane mu treści. Nie jest też ona zamkniętą wykładnią wiedzy, ale zachęca do rozważań i realizacji własnych pomysłów. To niezbędne źródło informacji dla praktyków, a także idealny pad ręcznik dla studentów kierunków z takich dziedzin, jak: reklama, media, komunikacja, marketing czy biznes.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Andrew McStay ; w tłumaczeniu Karoliny Jankowiak. |
Hasła: | Marketing elektroniczny Reklama internetowa Podręczniki |
Adres wydawniczy: | Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. |
Wydanie: | Wydanie I. |
Opis fizyczny: | 305, [1] strona : ilustracje ; 24 cm. |
Uwagi: | Na okładce: Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych. Bibliografia, netografia na stronach 297-[306]. |
Twórcy: | Jankowiak, Karolina. Tłumacz |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- 1. Media cyfrowe: możliwości wcześniej nieosiągalne 11
- 1.1. Czym jest reklama cyfrowa? 13
- 1.2. O czym jest ta książka? 16
- 2. Historia i zakres działania reklamy cyfrowej 25
- 2.1. Historia reklamy cyfrowej 25
- 2.2. Reklama cyfrowa: kwestia skali 29
- 2.3. Ogólny obraz praktyki reklamy cyfrowej 31
- 2.4. Kontekst cyfrowy 33
- 2.5. Agencje cyfrowe 33
- 2.6. Wiodące media cyfrowe 35
- 2.7. Kluczowe dyskusje w Świecie Reklamy 36
- 2.8. Automatyzacja w reklamie: a co z kreatywnością? 37
- 2.9. Blokowanie reklam 38
- 2.10. Prywatność 39
- 2.11. Kultura promocyjna 39
- 2.12. Konwergencja 40
- 2.13. W stronę social 42
- 2.14. Cyfrowy sprzeciw 43
- 2.15. Podsumowanie 44
- 3. Jak to działa: standardowe media cyfrowe 47
- 3.1. Reklama w wyszukiwarkach 48
- 3.2. Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) 51
- 3.3. Display advertising 54
- 3.4. Zakup bezpośredni 56
- 3.5. Sieci reklamowe 57
- 3.6. Zakup poprzez ad exchange 58
- 3.7. Kupno poprzez programmatic i real-time bidding (RTB) 59
- 3.8. Programmatic 61
- 3.9. Mobile display 66
- 3.10. Ogłoszenia 71
- 3.11. Podsumowanie 72
- 4. Jak to działa: niestandardowe media cyfrowe 75
- 4.1. In-game advertising i advergaming 75
- 4.2. In-game advertising – reklama w grach komputerowych 77
- 4.3. Advergaming 78
- 4.4. Grywalizacja 79
- 4.5. Media społecznościowe 79
- 4.6. Reklama w mediach społecznościowych 80
- 4.7. Reklama płatna a shared/earned media 84
- 4.8. Podsumowanie 88
- 5. Kreatywność 91
- 5.1. Kontekst branżowy 93
- 5.2. Pomysły (big i small ideas) 99
- 5.3. Storytelling 103
- 5.4. Kreatywność jest ważna, ale czym ona tak naprawdę jest? 107
- 5.5. Doświadczenie 107
- 5.6. Koncepcje sensoryczno-afektywne 109
- 5.7. Empatia, sytuacja i umiejscowienie 110
- 5.8. Culture hacking: kombinacje 112
- 5.9. Eksploracja 114
- 5.10. Transformacje 115
- 5.11. Podsumowanie 117
- 5.12. Podstawowe zasady kreatywności 118
- 6. Non-interruptive: uwaga, autentyczność i reklama natywna 121
- 6.1. Odbiorcy 122
- 6.2. Odbiorcy interaktywni 124
- 6.3. Pozyskiwanie uwagi 126
- 6.4. Influencerzy 129
- 6.5. Reklama natywna: przykład BuzzFeed 133
- 6.6. Branded entertainment 138
- 6.7. Virality 140
- 6.8. Metryka wciąż ma znaczenie 142
- 6.9. Możliwości wirtualnej rzeczywistości 2.0 145
- 6.10. Podsumowanie 148
- 7. Media hacking 151
- 7.1. Wymagania w zakresie media hacking 152
- 7.2. Przykład kreatywnego media hacking: B-Reel 154
- 7.3. Hacked media i reinterpretacje historii 158
- 7.4. Mixed reality i transmedia 160
- 7.5. Rola zabawy 164
- 7.6. Kluczowe terminy 165
- 7.7. Podsumowanie 167
- 8. Blokowanie reklam i nieuczciwość: zagrożenia dla reklamy 169
- 8.1. Web adblocking 169
- 8.2. AdBlock Plus 172
- 8.3. Mobile adblocking 175
- 8.4. Anti-adblocking 177
- 8.5. Uciekanie się do oszustwa 178
- 8.6. Podsumowanie 182
- 9. Reklama adresowana do dzieci: przepisy i etyka mediów cyfrowych 185
- 9.1. Badanie etyki w reklamie 186
- 9.2. Prawodawstwo i samoregulacja 187
- 9.3. Samoregulacja w Wielkiej Brytanii 188
- 9.4. Czy dzieci dorastają zbyt szybko? Raport Baileya 189
- 9.5. Magiczny moment zrozumienia kontekstu internetowego 194
- 9.6. Advergames 195
- 9.7. Kanały na YouTubie: przykład AmazingPhil 196
- 9.8. Podsumowanie 198
- 10. Techniki reklamowe: analityka, big data, profilowanie i tożsamość 201
- 10.1. Wczoraj: korzenie analityki w reklamie 201
- 10.2. Kontekst big data 205
- 10.3. Dwudziesty pierwszy wiek: dane i korelacja 206
- 10.4. Big data i reklama 208
- 10.5. Profilowanie i tożsamość 210
- 10.6. Analityka społeczna 213
- 10.7. Tekst 216
- 10.8. Obraz 218
- 10.9. Marketing skierowany do naszych wirtualnych osobistych asystentów (VPA) 221
- 10.10. Podsumowanie 223
- 11. Media empatyczne: emotiveillance i przyszłość reklamy zewnętrznej 225
- 11.1. Billboardy wrażliwe na emocje 226
- 11.2. Sztuczna inteligencja 228
- 11.3. Tam na Wimbledonie 232
- 11.4. Teorie podejść emocjonalnych 233
- 11.5. Emotiveillance 234
- 11.6. Media empatyczne 236
- 11.7. Niepokojący czynnik: bliskość bez wzajemności 237
- 11.8. Podsumowanie 241
- 12. Prywatność: przykład aplikacji mobilnych na Android 243
- 12.1. Test praktyczny 244
- 12.2. Co jest śledzone? 247
- 12.3. Pliki cookie 248
- 12.4. Definiowanie prywatności: być pozytywnym 253
- 12.5. Prywatność: interakcje, oczekiwania i protokół 256
- 12.6. Śledzenie i reklama w aplikacjach mobilnych na Android 258
- 12.7. Zaufanie 262
- 12.8. Zgoda 264
- 12.9. Opt-in/opt-out 265
- 12.10. Kontekst prawny 266
- 12.11. Branża reklamowa pod kontrolą organów amerykańskiej inwigilacji rządowej… bez jej zgody 268
- 12.12. Podsumowanie 271
- 13. Podsumowanie: między sztuką a nauką w reklamie 273
- 13.1. Wzniosłość danych 275
- 13.2. Riposta kreatywnych 278
- 13.3. Podwójne złudzenie 279
- 13.4. Czy sztuczna inteligencja kiedykolwiek stworzy Holidays are coming dla Coca-Coli? 281
- 13.5. Poza pokusą: kreatywność algorytmiczna 283
- 13.6. Napędzanie maszyny 287
- Aneks 291
- Bibliografia 297
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)