Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Reklama cyfrowa : podręcznik

Tytuł oryginału: "Digital advertising, ".

Autor: McStay, Andrew




W czasach, kiedy przeciętny użytkownik telefonu sprawdza go ponad sto razy dziennie, umiejętność sprawnego poruszania się w świecie mediów cyfrowych jest kluczowa. Ciągła ich ewolucja wymaga, by wciąż aktualizować swoją wiedzę. W tym celu warto sięgnąć po prezentowaną książkę, w której Andrew McStay z pasją analizuje działania reklamowe największych światowych firm

medialnych i przedstawia szeroki zakres bieżących zmian.Autor podkreśla rolę kreatywności, ale docenia też wkład sztucznej inteligencji w reklamę; komentuje pozorny podział między technikami i artystami w reklamie; omawia zjawiska gromadzenia przez analityków informacji na temat naszego życia; porusza kwestię etyki i praktyk reklamowych adresowanych do dzieci w środowisku cyfrowym. Uwzględniając dynamikę zmian, ukazuje praktyczne działania, w których łączy perspektywy branżowe i naukowe z inspirującymi przykładami.Autor świadomy, że śledzenie za pomocą publikacji książkowej zmian w reklamie internetowej jest właściwie pozbawione sensu - proponuje odmienne podejście.Zamiast serwować Czytelnikom nieokreślone fragmenty trudnej do zwizualizowania całości, daje kompletny obraz branży reklamy cyfrowej, pozwala zadać pytania, zaproponować pewne teorie, zrozumieć, połączyć różne praktyki, umieścić w szerszym kontekście oraz zestawić ze sobą różne podmioty kształtujące praktykę reklamy cyfrowej.Dużą zaletą książki jest jej przejrzysty układ - czytelnik może szybko przejść do interesujących go zagadnień i pominąć znane mu treści. Nie jest też ona zamkniętą wykładnią wiedzy, ale zachęca do rozważań i realizacji własnych pomysłów. To niezbędne źródło informacji dla praktyków, a także idealny pad ręcznik dla studentów kierunków z takich dziedzin, jak: reklama, media, komunikacja, marketing czy biznes.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Andrew McStay ; w tłumaczeniu Karoliny Jankowiak.
Hasła:Marketing elektroniczny
Reklama internetowa
Podręczniki
Adres wydawniczy:Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:305, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Na okładce: Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych. Bibliografia, netografia na stronach 297-[306].
Twórcy:Jankowiak, Karolina. Tłumacz

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Media cyfrowe: możliwości wcześniej nieosiągalne 11
  2. 1.1. Czym jest reklama cyfrowa? 13
  3. 1.2. O czym jest ta książka? 16
  4. 2. Historia i zakres działania reklamy cyfrowej 25
  5. 2.1. Historia reklamy cyfrowej 25
  6. 2.2. Reklama cyfrowa: kwestia skali 29
  7. 2.3. Ogólny obraz praktyki reklamy cyfrowej 31
  8. 2.4. Kontekst cyfrowy 33
  9. 2.5. Agencje cyfrowe 33
  10. 2.6. Wiodące media cyfrowe 35
  11. 2.7. Kluczowe dyskusje w Świecie Reklamy 36
  12. 2.8. Automatyzacja w reklamie: a co z kreatywnością? 37
  13. 2.9. Blokowanie reklam 38
  14. 2.10. Prywatność 39
  15. 2.11. Kultura promocyjna 39
  16. 2.12. Konwergencja 40
  17. 2.13. W stronę social 42
  18. 2.14. Cyfrowy sprzeciw 43
  19. 2.15. Podsumowanie 44
  20. 3. Jak to działa: standardowe media cyfrowe 47
  21. 3.1. Reklama w wyszukiwarkach 48
  22. 3.2. Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) 51
  23. 3.3. Display advertising 54
  24. 3.4. Zakup bezpośredni 56
  25. 3.5. Sieci reklamowe 57
  26. 3.6. Zakup poprzez ad exchange 58
  27. 3.7. Kupno poprzez programmatic i real-time bidding (RTB) 59
  28. 3.8. Programmatic 61
  29. 3.9. Mobile display 66
  30. 3.10. Ogłoszenia 71
  31. 3.11. Podsumowanie 72
  32. 4. Jak to działa: niestandardowe media cyfrowe 75
  33. 4.1. In-game advertising i advergaming 75
  34. 4.2. In-game advertising – reklama w grach komputerowych 77
  35. 4.3. Advergaming 78
  36. 4.4. Grywalizacja 79
  37. 4.5. Media społecznościowe 79
  38. 4.6. Reklama w mediach społecznościowych 80
  39. 4.7. Reklama płatna a shared/earned media 84
  40. 4.8. Podsumowanie 88
  41. 5. Kreatywność 91
  42. 5.1. Kontekst branżowy 93
  43. 5.2. Pomysły (big i small ideas) 99
  44. 5.3. Storytelling 103
  45. 5.4. Kreatywność jest ważna, ale czym ona tak naprawdę jest? 107
  46. 5.5. Doświadczenie 107
  47. 5.6. Koncepcje sensoryczno-afektywne 109
  48. 5.7. Empatia, sytuacja i umiejscowienie 110
  49. 5.8. Culture hacking: kombinacje 112
  50. 5.9. Eksploracja 114
  51. 5.10. Transformacje 115
  52. 5.11. Podsumowanie 117
  53. 5.12. Podstawowe zasady kreatywności 118
  54. 6. Non-interruptive: uwaga, autentyczność i reklama natywna 121
  55. 6.1. Odbiorcy 122
  56. 6.2. Odbiorcy interaktywni 124
  57. 6.3. Pozyskiwanie uwagi 126
  58. 6.4. Influencerzy 129
  59. 6.5. Reklama natywna: przykład BuzzFeed 133
  60. 6.6. Branded entertainment 138
  61. 6.7. Virality 140
  62. 6.8. Metryka wciąż ma znaczenie 142
  63. 6.9. Możliwości wirtualnej rzeczywistości 2.0 145
  64. 6.10. Podsumowanie 148
  65. 7. Media hacking 151
  66. 7.1. Wymagania w zakresie media hacking 152
  67. 7.2. Przykład kreatywnego media hacking: B-Reel 154
  68. 7.3. Hacked media i reinterpretacje historii 158
  69. 7.4. Mixed reality i transmedia 160
  70. 7.5. Rola zabawy 164
  71. 7.6. Kluczowe terminy 165
  72. 7.7. Podsumowanie 167
  73. 8. Blokowanie reklam i nieuczciwość: zagrożenia dla reklamy 169
  74. 8.1. Web adblocking 169
  75. 8.2. AdBlock Plus 172
  76. 8.3. Mobile adblocking 175
  77. 8.4. Anti-adblocking 177
  78. 8.5. Uciekanie się do oszustwa 178
  79. 8.6. Podsumowanie 182
  80. 9. Reklama adresowana do dzieci: przepisy i etyka mediów cyfrowych 185
  81. 9.1. Badanie etyki w reklamie 186
  82. 9.2. Prawodawstwo i samoregulacja 187
  83. 9.3. Samoregulacja w Wielkiej Brytanii 188
  84. 9.4. Czy dzieci dorastają zbyt szybko? Raport Baileya 189
  85. 9.5. Magiczny moment zrozumienia kontekstu internetowego 194
  86. 9.6. Advergames 195
  87. 9.7. Kanały na YouTubie: przykład AmazingPhil 196
  88. 9.8. Podsumowanie 198
  89. 10. Techniki reklamowe: analityka, big data, profilowanie i tożsamość 201
  90. 10.1. Wczoraj: korzenie analityki w reklamie 201
  91. 10.2. Kontekst big data 205
  92. 10.3. Dwudziesty pierwszy wiek: dane i korelacja 206
  93. 10.4. Big data i reklama 208
  94. 10.5. Profilowanie i tożsamość 210
  95. 10.6. Analityka społeczna 213
  96. 10.7. Tekst 216
  97. 10.8. Obraz 218
  98. 10.9. Marketing skierowany do naszych wirtualnych osobistych asystentów (VPA) 221
  99. 10.10. Podsumowanie 223
  100. 11. Media empatyczne: emotiveillance i przyszłość reklamy zewnętrznej 225
  101. 11.1. Billboardy wrażliwe na emocje 226
  102. 11.2. Sztuczna inteligencja 228
  103. 11.3. Tam na Wimbledonie 232
  104. 11.4. Teorie podejść emocjonalnych 233
  105. 11.5. Emotiveillance 234
  106. 11.6. Media empatyczne 236
  107. 11.7. Niepokojący czynnik: bliskość bez wzajemności 237
  108. 11.8. Podsumowanie 241
  109. 12. Prywatność: przykład aplikacji mobilnych na Android 243
  110. 12.1. Test praktyczny 244
  111. 12.2. Co jest śledzone? 247
  112. 12.3. Pliki cookie 248
  113. 12.4. Definiowanie prywatności: być pozytywnym 253
  114. 12.5. Prywatność: interakcje, oczekiwania i protokół 256
  115. 12.6. Śledzenie i reklama w aplikacjach mobilnych na Android 258
  116. 12.7. Zaufanie 262
  117. 12.8. Zgoda 264
  118. 12.9. Opt-in/opt-out 265
  119. 12.10. Kontekst prawny 266
  120. 12.11. Branża reklamowa pod kontrolą organów amerykańskiej inwigilacji rządowej… bez jej zgody 268
  121. 12.12. Podsumowanie 271
  122. 13. Podsumowanie: między sztuką a nauką w reklamie 273
  123. 13.1. Wzniosłość danych 275
  124. 13.2. Riposta kreatywnych 278
  125. 13.3. Podwójne złudzenie 279
  126. 13.4. Czy sztuczna inteligencja kiedykolwiek stworzy Holidays are coming dla Coca-Coli? 281
  127. 13.5. Poza pokusą: kreatywność algorytmiczna 283
  128. 13.6. Napędzanie maszyny 287
  129. Aneks 291
  130. Bibliografia 297

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 659
Numer inw.: 37480
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.