Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Fuzje i przejęcia : kluczowe czynniki sukcesu i przyczyny niepowodzeń transakcji




Fuzje i przejęcia to znakomita metoda strategicznego rozwoju przedsiębiorstwa, szczególnie w czasie kryzysu gospodarczego. Proces ten jest jednak bardzo trudny do przeprowadzenia, ponieważ wymaga obszernej wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi i finansowymi oraz zarządzania operacyjnego. Przeprowadzenie skutecznej fuzji lub skutecznego przejęcia wymaga zatem wielu różnych kompetencji.
Prezentowana publikacja

odpowiada na pytanie, jak skutecznie przeprowadzić proces fuzji lub przejęcia. Znakomity zespół autorski, złożony z wykładowców SGH i praktyków, przybliża Czytelnikowi takie zagadnienia, jak: due diligence, zarządzanie pracownikami w trakcie zmiany, budowanie wartości firmy czy ocenę efektywności przedsięwzięcia.
Książka zawiera wiele praktycznych przykładów skutecznych fuzji i przejęć.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:redakcja naukowa Joanna Korpus ; autorzy: Dorota Ciesielska-Maciągowska, Karolina Kalamat, Joanna Korpus, Kamila Kyrcz, Stanisław Łobejko, Marek Panfil, Mariusz Jan Radlo, Olga Rafińska, Tomasz Rostkowski, Katarzyna Siudek, Andrzej Staniszewski.
Seria:Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie
Hasła:Fuzja przedsiębiorstw
Przejęcie przedsiębiorstwa
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014.
Opis fizyczny:351 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 284-288 i przy rozdziałach.
Twórcy:Ciesielska-Maciągowska, Dorota.

Kalamat, Karolina.

Korpus, Joanna.

Korpus, Joanna. Redakcja

Łobejko, Stanisław.

Panfil, Marek.

Radlo, Mariusz Jan.

Rafińska, Olga.

Rostkowski, Tomasz.

Siudek, Katarzyna.

Staniszewski, Andrzej.

Przeznaczenie:Dla menedżerów i właścicieli przedsiębiorstw, a także dla studentów studiów podyplomowych i MBA.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. ROZDZIAŁ 1. Realizacja strategii rozwoju przez fuzje i przejęcia
  2. Joanna Korpus
  3. 1.1. Podstawowe strategie rozwoju przedsiębiorstwa
  4. 1.2. Metody rozwoju o charakterze wewnętrznym i zewnętrznym - analiza porównawcza
  5. 1.3. Rodzaje połączeń przedsiębiorstw
  6. 1.4. Strategia rozwoju spółki przez fuzje i przejęcia na przykładzie grupy LVMH (Kamila Kyrcz)
  7. 1.4.1. Ogólna charakterystyka rynku dóbr luksusowych
  8. 1.4.2. Charakterystyka głównych uczestników rynku dóbr luksusowych
  9. 1.4.3. Tworzenie marek "gwiazd" przez grupę LVMH
  10. 1.4.4. Aktywność grupy LVMH na rynku kontroli
  11. Konkluzje
  12. Pytania kontrolne
  13. Zalecana literatura
  14. ROZDZIAŁ 2. Uczestnicy rynku kontroli i ich motywy dokonywania transakcji
  15. Joanna Korpus
  16. 2.1. Uczestnicy rynku kontroli przedsiębiorstw
  17. 2.2. Dynamika transakcji dokonywanych na rynku kontroli - ujęcie historyczne
  18. 2.3. Cele i motywy procesów fuzji i przejęć
  19. 2.4. Motywy fuzji i przejęć w sektorze farmaceutycznym (Katarzyna Siudek)
  20. 2.4.1. Charakterystyka sektora farmaceutycznego
  21. 2.4.2. Główne trendy rozwoju sektora farmaceutycznego
  22. 2.4.3. Największe wyzwania i szansę rozwoju firm farmaceutycznych
  23. 2.4.4. Rola fuzji i przejęć w strategiach rozwoju firm sektora farmaceutycznego
  24. 2.4.5. Główne przesłanki i motywy procesów fuzji i przejęć
  25. Konkluzje
  26. Pytania kontrolne
  27. Zalecana literatura
  28. ROZDZIAŁ 3. Przebieg procesu fuzji i przejęć. Determinanty sukcesu przebiegu transakcji
  29. Joanna Korpus
  30. 3.1. Przebieg procesów fuzji i przejęć - strona popytowa versus strona podażowa
  31. 3.2. Przebieg procesu sprzedaży przedsiębiorstwa
  32. 3.3. Przebieg procesu nabycia przedsiębiorstwa
  33. 3.4. Kluczowe czynniki determinujące sukces lub niepowodzenie transakcji
  34. Konkluzje
  35. Pytania kontrolne
  36. Zalecana literatura
  37. ROZDZIAŁ 4. Budowanie wartości przedsiębiorstwa w procesach fuzji i przejęć
  38. Dorota Ciesielska-Maciągowska, Mariusz Jan Radio
  39. 4.1. Kreowanie wartości jako cel fuzji i przejęć oraz element strategii zarządzania wartością przedsiębiorstwa
  40. 4.2. Planowane czynniki wzrostu wartości w transakcjach fuzji i przejęć
  41. 4.3. Wartość tworzona w ramach fuzji i przejęć oraz jej pomiar
  42. 4.4. Analiza przypadku - fuzja Skype?a z Microsoftem
  43. Konkluzje
  44. Pytania kontrolne
  45. Zalecana literatura
  46. ROZDZIAŁ 5. Due diligence i wycena spółki w transakcjach fuzji i przejęć
  47. Marek Panfil
  48. 5.1. Due diligence jako etap poprzedzający wycenę spółki
  49. 5.1.1. Pojęcie due diligence
  50. 5.1.2. Znaczenie due diligence
  51. 5.1.3. Przebieg due diligence
  52. 5.1.4. Due diligence na zlecenie sprzedającego i kupującego
  53. 5.1.5. Rodzaje due diligence
  54. 5.1.6. Vendor due diligence i sprzedaż Polkomtela SA
  55. 5.2. Metodyka wyceny spółki dla potrzeb M&A
  56. 5.2.1. Podejście majątkowe
  57. 5.2.2. Podejście dochodowe
  58. 5.2.3. Podejście porównawcze
  59. 5.3. Wycena spółki na potrzeby transakcji M&A
  60. 5.3.1. Synergia w transakcjach fuzji i przejęć
  61. 5.3.2. Premia za kontrolę
  62. 5.3.3. Wycena w procesie akwizycji według A. Damodarana
  63. 5.4. Analiza przypadku - wycena spółki w procesie transakcji M&A
  64. Konkluzje
  65. Pytania kontrolne
  66. Zalecana literatura
  67. ROZDZIAŁ 6. Proces integracji przedsiębiorstw
  68. Stanisław Łobejko, Olga Rafińska
  69. 6.1. Istota procesu integracji
  70. 6.2. Rola i miejsce integracji w procesach fuzji i przejęć
  71. 6.2.1. Integracja strukturalna
  72. 6.2.2. Integracja kulturowa
  73. 6.2.3. Integracja operacyjna
  74. 6.3. Integracja systemów informacyjnych
  75. 6.4. Czynniki i uwarunkowania sukcesu integracji
  76. 6.5. Strategie integracji systemów informacyjnych
  77. 6.6. Przykłady integracji w procesach fuzji i przejęć
  78. 6.6.1. Przejęcie Dominet Bank przez Fortis Bank
  79. 6.6.2. Połączenie Getin Bank z Noble Bank
  80. Konkluzje
  81. Pytania kontrolne
  82. Zalecana literatura
  83. ROZDZIAŁ 7. Zarządzanie kapitałem ludzkim w procesach fuzji i przejęć
  84. Tomasz Rostkowski
  85. 7.1. System zarządzania kapitałem ludzkim w procesach fuzji i przejęć
  86. 7.2. Kompetencje pracowników
  87. 7.3. Podstawowe analizy ZKL
  88. 7.4. Kultura organizacji w procesach fuzji i przejęć
  89. 7.5. Fuzje i przejęcia jako zmiana - opór wobec zmian
  90. 7.6. Przywództwo w procesach fuzji i przejęć
  91. 7.7. Przebieg procesu integracji zasobów ludzkich w połączonych spółkach GTS Polska i Energis Polska
  92. Konkluzje
  93. Pytania kontrolne
  94. Zalecana literatura
  95. ROZDZIAŁ 8. Sukces czy porażka? Ocena efektywności fuzji i przejęć
  96. Andrzej Staniszewski
  97. 8.1. Pojęcie sukcesu i niepowodzenia transakcji fuzji i przejęć
  98. 8.2. Metody badawcze oceny efektywności fuzji i przejęć
  99. 8.3. Tworzenie wartości dla akcjonariuszy w świetle badań empirycznych
  100. 8.4. Weryfikacja zakładanych synergii oraz ich konfrontacja z realnymi efektami - metodyka badań własnych
  101. 8.5. Identyfikacja transakcji M&A zwiększających wartość dla akcjonariuszy
  102. Konkluzje
  103. Pytania kontrolne
  104. Zalecana literatura
  105. ROZDZIAŁ 9. Analiza transakcji na przykładzie połączenia Wólczanki SA i Vistuli SA
  106. Andrzej Staniszewski
  107. 9.1. Charakterystyka spółki Wólczanka SA
  108. 9.2. Charakterystyka spółki Vistula SA
  109. 9.3. Określenie formy, motywów i celów transakcji
  110. 9.4. Ocena fuzji Wólczanki SA i Vistuli SA w perspektywie wystąpienia synergii i określenia ich realnego wpływu na kreowanie/erozję wartości dla akcjonariuszy - Kalkulacja Globalnego i Dziedzinowego Efektu Synergii

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 658.14/.17
Numer inw.: 37505
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.