Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Konkurencyjność banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej : teorie, modele i wyniki empiryczne

Autor: Siudek, Tomasz.





Odpowiedzialność:Tomasz Siudek.
Hasła:Banki
Bankowość elektroniczna
Konkurencyjność
Polska
Materiały pomocnicze
Monografia
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu, 2022.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:393 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 283-306.
Forma gatunek:Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Zakres czasowy:2014-2017 r.
Powstanie dzieła:2022 r.
Przeznaczenie:Dla pracowników NBP, banków komercyjnych i spółdzielczych, podmiotów sektora FinTech, ośrodków naukowych, instytucji związanych z sektorem bankowym, klientów banków oraz studentów.
Odbiorcy:Szkoły wyższe. Bankierzy.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. * Rozdział 1
  2. Zagadnienia metodyczne
  3. 1.1. Problemy badawcze
  4. 1.2. Cele, hipotezy i zadania badawcze
  5. 1.3. Zakres badań
  6. 1.4. Metody badań
  7. Rozdział 2
  8. Teoretyczne podstawy konkurencyjności
  9. 2.1. Pojęcia konkurencyjności
  10. 2.2. Konkurencyjność w koncepcjach i teoriach ekonomii
  11. 2.2.1. Konkurencyjność w koncepcjach i teoriach ekonomii klasycznej
  12. 2.2.2. Konkurencyjność w koncepcjach i teoriach ekonomii neoklasycznej
  13. 2.2.3. Konkurencyjność w koncepcjach i teoriach ekonomii szkoły austriackiej i niemieckiej
  14. 2.2.4. Konkurencyjność w świetle współczesnych koncepcji i teorii ekonomii
  15. 2.3. Konkurencyjność przedsiębiorstw w koncepcjach i teoriach nauk o zarządzaniu
  16. 2.4. Kryteria i wymiary badania konkurencyjności
  17. Rozdział 3
  18. Konkurencyjność banków jako przedsiębiorstw finansowych
  19. 3.1. Teoretyczne podejścia do badania konkurencyjności przedsiębiorstw
  20. 3.2. Banki jako przedsiębiorstwa finansowe - ujęcie teoretyczne
  21. 3.3. Teoretyczny model konkurencyjności banków na rynku finansowym
  22. Rozdział 4
  23. Bankowość elektroniczna jako konkurencyjny kanał dystrybucji produktów i usług bankowych
  24. 4.1. Pojęcia bankowości elektronicznej
  25. 4.2. Znaczenie bankowości elektronicznej dla banków, ich klientów i gospodarki
  26. 4.3. Rynek bankowości elektronicznej - ujęcie ilościowe i wartościowe
  27. 4.4. Determinanty korzystania przez klientów z bankowości elektronicznej jako kanału dystrybucji produktów i usług bankowych
  28. 4.5. Teoretyczny model akceptacji i użycia bankowości elektronicznej przez klientów jako kanału dystrybucji produktów i usług bankowych
  29. 4.6. Nowoczesne technologie informacyjne IT w bankowości elektronicznej jako podstawowy czynnik konkurencyjności banków
  30. 4.7. Rola sektora FinTech w kreowaniu i transferze innowacyjnych technologii do bankowości elektronicznej
  31. Rozdział 5
  32. Produkty i usługi jako instrumenty konkurowania banków
  33. 5.1. Pojęcia produktów i usług oraz różnice między nimi
  34. 5.2. Istota i klasyfikacja produktów i usług bankowych
  35. 5.3. Jakość produktów i usług bankowych jako determinanta konkurencyjności banków
  36. 5.4. Model satysfakcji, zaufania i lojalności klientów z tytułu korzystania z produktów i usług bankowości elektronicznej
  37. Rozdział 6
  38. Konkurencyjność ex post banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej - podejście popytowe
  39. 6.1. Ważność produktów i usług bankowości elektronicznej w ocenie klientów badanych banków
  40. 6.2. Ważność kanałów dystrybucji produktów i usług bankowych oraz ich dostęp w ocenie klientów badanych banków
  41. 6.3. Zakres, skala, jakość oraz ceny produktów i usług bankowości elektronicznej w ocenie klientów badanych banków
  42. 6.4. Wpływ cech społeczno-demograficznych respondentów/klientów na poziom korzystania z produktów i usług bankowości elektronicznej
  43. 6.5. Determinanty korzystania przez klientów z produktów i usług bankowości elektronicznej
  44. 6.6. Zaufanie klientów badanych banków do produktów i usług e-bankowości
  45. 6.7. Sprawność systemów informatycznych bankowości elektronicznej w ocenie klientów badanych banków
  46. 6.8. Oczekiwania klientów badanych banków wobec innowacyjnych produktów i usług bankowości elektronicznej
  47. 6.9. Wskaźniki syntetyczne konkurencyjności banków w podejściu popytowym
  48. Rozdział 7
  49. Efektywność technologii IT bankowości elektronicznej jako jeden z wyznaczników konkurencyjności banków w Polsce
  50. 7.1. Rola technologii IT w działalności banków - przegląd badań empirycznych na świecie
  51. 7.2. Metody badań efektywności technicznej banków
  52. 7.3. Poziom i zmiany efektywności technicznej technologii IT badanych banków komercyjnych przy wykorzystaniu metody DEA
  53. 7.4. Związek między poziomem satysfakcji klientów z produktów i usług bankowości elektronicznej/konkurencyjnością w podejściu popytowym a
  54. efektywnością techniczną technologii IT banków/konkurencyjnością w podejściu podażowym
  55. Rozdział 8
  56. Konkurencyjność ex post banków w Polsce - podejście podażowe
  57. 8.1. Poziom efektywności finansowej badanych banków w Polsce
  58. 8.2. Determinanty efektywności finansowej badanych banków w Polsce
  59. 8.3. Pozostała sytuacja ekonomiczno-finansowa badanych banków w Polsce
  60. 8.4. Wskaźnik syntetyczny konkurencyjności banków w podejściu podażowym
  61. Rozdział 9
  62. Konkurencyjność ex ante badanych banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej
  63. 9.1. Szanse i zagrożenia badanych banków w Polsce
  64. 9.1.1. Makrootoczenie jako źródło szans i zagrożeń dla badanych banków w Polsce
  65. 9.1.2. Sektorowe otoczenie konkurencyjne jako źródło szans i zagrożeń dla badanych banków w Polsce
  66. 9.2. Strategia konkurencji dla badanych banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej
  67. 9.3. Nowa architektura bankowości elektronicznej w okresie pandemii COVID-19
  68. Ograniczenia badań własnych i kierunki przyszłych badań
  69. Podsumowanie i wnioski
  70. Streszczenie
  71. Summary
  72. Bibliografia
  73. Spis tabel
  74. Spis schematów
  75. Spis rysunków
  76. Aneks

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 336.7
Numer inw.: 37679
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.