Konkurencyjność banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej : teorie, modele i wyniki empiryczne
Odpowiedzialność: | Tomasz Siudek. |
Hasła: | Banki Bankowość elektroniczna Konkurencyjność Polska Materiały pomocnicze Monografia |
Adres wydawniczy: | Warszawa : CeDeWu, 2022. |
Wydanie: | Wydanie I. |
Opis fizyczny: | 393 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 283-306. |
Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe. |
Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse |
Zakres czasowy: | 2014-2017 r. |
Powstanie dzieła: | 2022 r. |
Przeznaczenie: | Dla pracowników NBP, banków komercyjnych i spółdzielczych, podmiotów sektora FinTech, ośrodków naukowych, instytucji związanych z sektorem bankowym, klientów banków oraz studentów. |
Odbiorcy: | Szkoły wyższe. Bankierzy. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- * Rozdział 1
- Zagadnienia metodyczne
- 1.1. Problemy badawcze
- 1.2. Cele, hipotezy i zadania badawcze
- 1.3. Zakres badań
- 1.4. Metody badań
- Rozdział 2
- Teoretyczne podstawy konkurencyjności
- 2.1. Pojęcia konkurencyjności
- 2.2. Konkurencyjność w koncepcjach i teoriach ekonomii
- 2.2.1. Konkurencyjność w koncepcjach i teoriach ekonomii klasycznej
- 2.2.2. Konkurencyjność w koncepcjach i teoriach ekonomii neoklasycznej
- 2.2.3. Konkurencyjność w koncepcjach i teoriach ekonomii szkoły austriackiej i niemieckiej
- 2.2.4. Konkurencyjność w świetle współczesnych koncepcji i teorii ekonomii
- 2.3. Konkurencyjność przedsiębiorstw w koncepcjach i teoriach nauk o zarządzaniu
- 2.4. Kryteria i wymiary badania konkurencyjności
- Rozdział 3
- Konkurencyjność banków jako przedsiębiorstw finansowych
- 3.1. Teoretyczne podejścia do badania konkurencyjności przedsiębiorstw
- 3.2. Banki jako przedsiębiorstwa finansowe - ujęcie teoretyczne
- 3.3. Teoretyczny model konkurencyjności banków na rynku finansowym
- Rozdział 4
- Bankowość elektroniczna jako konkurencyjny kanał dystrybucji produktów i usług bankowych
- 4.1. Pojęcia bankowości elektronicznej
- 4.2. Znaczenie bankowości elektronicznej dla banków, ich klientów i gospodarki
- 4.3. Rynek bankowości elektronicznej - ujęcie ilościowe i wartościowe
- 4.4. Determinanty korzystania przez klientów z bankowości elektronicznej jako kanału dystrybucji produktów i usług bankowych
- 4.5. Teoretyczny model akceptacji i użycia bankowości elektronicznej przez klientów jako kanału dystrybucji produktów i usług bankowych
- 4.6. Nowoczesne technologie informacyjne IT w bankowości elektronicznej jako podstawowy czynnik konkurencyjności banków
- 4.7. Rola sektora FinTech w kreowaniu i transferze innowacyjnych technologii do bankowości elektronicznej
- Rozdział 5
- Produkty i usługi jako instrumenty konkurowania banków
- 5.1. Pojęcia produktów i usług oraz różnice między nimi
- 5.2. Istota i klasyfikacja produktów i usług bankowych
- 5.3. Jakość produktów i usług bankowych jako determinanta konkurencyjności banków
- 5.4. Model satysfakcji, zaufania i lojalności klientów z tytułu korzystania z produktów i usług bankowości elektronicznej
- Rozdział 6
- Konkurencyjność ex post banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej - podejście popytowe
- 6.1. Ważność produktów i usług bankowości elektronicznej w ocenie klientów badanych banków
- 6.2. Ważność kanałów dystrybucji produktów i usług bankowych oraz ich dostęp w ocenie klientów badanych banków
- 6.3. Zakres, skala, jakość oraz ceny produktów i usług bankowości elektronicznej w ocenie klientów badanych banków
- 6.4. Wpływ cech społeczno-demograficznych respondentów/klientów na poziom korzystania z produktów i usług bankowości elektronicznej
- 6.5. Determinanty korzystania przez klientów z produktów i usług bankowości elektronicznej
- 6.6. Zaufanie klientów badanych banków do produktów i usług e-bankowości
- 6.7. Sprawność systemów informatycznych bankowości elektronicznej w ocenie klientów badanych banków
- 6.8. Oczekiwania klientów badanych banków wobec innowacyjnych produktów i usług bankowości elektronicznej
- 6.9. Wskaźniki syntetyczne konkurencyjności banków w podejściu popytowym
- Rozdział 7
- Efektywność technologii IT bankowości elektronicznej jako jeden z wyznaczników konkurencyjności banków w Polsce
- 7.1. Rola technologii IT w działalności banków - przegląd badań empirycznych na świecie
- 7.2. Metody badań efektywności technicznej banków
- 7.3. Poziom i zmiany efektywności technicznej technologii IT badanych banków komercyjnych przy wykorzystaniu metody DEA
- 7.4. Związek między poziomem satysfakcji klientów z produktów i usług bankowości elektronicznej/konkurencyjnością w podejściu popytowym a
- efektywnością techniczną technologii IT banków/konkurencyjnością w podejściu podażowym
- Rozdział 8
- Konkurencyjność ex post banków w Polsce - podejście podażowe
- 8.1. Poziom efektywności finansowej badanych banków w Polsce
- 8.2. Determinanty efektywności finansowej badanych banków w Polsce
- 8.3. Pozostała sytuacja ekonomiczno-finansowa badanych banków w Polsce
- 8.4. Wskaźnik syntetyczny konkurencyjności banków w podejściu podażowym
- Rozdział 9
- Konkurencyjność ex ante badanych banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej
- 9.1. Szanse i zagrożenia badanych banków w Polsce
- 9.1.1. Makrootoczenie jako źródło szans i zagrożeń dla badanych banków w Polsce
- 9.1.2. Sektorowe otoczenie konkurencyjne jako źródło szans i zagrożeń dla badanych banków w Polsce
- 9.2. Strategia konkurencji dla badanych banków w Polsce w zakresie produktów i usług bankowości elektronicznej
- 9.3. Nowa architektura bankowości elektronicznej w okresie pandemii COVID-19
- Ograniczenia badań własnych i kierunki przyszłych badań
- Podsumowanie i wnioski
- Streszczenie
- Summary
- Bibliografia
- Spis tabel
- Spis schematów
- Spis rysunków
- Aneks
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)