Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Badania marketingowe : metody, techniki i obszary aplikacji na wsp©đ?czesnym rynku





Odpowiedzialność:red. nauk. Krystyna Mazurek-?opaci?ska.
Seria:Marketing
Hasła:Marketing
Badania marketingowe
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2016.
Opis fizyczny:604, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia s. 595-[605].
Forma gatunek:Książki.
Twórcy:Mazurek-Łopacińska, Krystyna. (1951- ). Redakcja.

Przeznaczenie:Dla studentów uczelni ekonomicznych oraz kierunkowych
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  2. Część I
  3. Formułowanie celów i organizacja badań
  4. 1. Przedmiot i etapy badań marketingowych (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  5. 1.1. Istota, przesłanki i użyteczność badań marketingowych
  6. 1.1.1. Definicja i cele badań
  7. 1.1.2. Przesłanki wzrostu znaczenia badań marketingowych
  8. 1.1.3. Użyteczność badań marketingowych
  9. 1.2. Etapy procesu badania marketingowego
  10. 1.2.1. Określenie problemu badawczego
  11. 1.2.2. Formułowanie hipotez
  12. 1.2.3. Opracowanie planu badań
  13. 1.2.4. Wybór metod gromadzenia danych
  14. 1.2.5. Analizowanie i interpretowanie danych
  15. 1.2.6. Sporządzanie raportu z badań
  16. Pytania i zadania kontrolne
  17. Część II
  18. Informacja rynkowa - źródła, formy i nowe tendencje gromadzenia
  19. 2. System informacji marketingowej i organizacja badań
  20. (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  21. 2.1. System informacji marketingowej
  22. 2.2. Organizacja badań marketingowych
  23. 2.3. Problemy współpracy przedsiębiorstwa z agencją badawczą
  24. 2.4. Strategiczne badania marketingowe
  25. Pytania i zadania kontrolne
  26. 3. Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie
  27. badań rynkowych
  28. 3.1. Źródła, rodzaje i procedura gromadzenia danych marketingowych
  29. o charakterze wtórnym (Władysława Muszyńska)
  30. 3.1.1. Marketingowe źródła i dane wtórne a marketingowe źródła
  31. i dane pierwotne - definiowanie pojęć
  32. 3.1.2. Procedura gromadzenia danych marketingowych o charakterze
  33. wtórnym
  34. 3.1.3. Przesłanki stosowania źródeł danych wtórnych w badaniach
  35. marketingowych
  36. 3.1.4. Klasyfikacja marketingowych danych wtórnych według miejsca
  37. powstawania
  38. 3.1.4.1. Marketingowe dane wewnętrzne
  39. 3.1.4.2. Marketingowe dane zewnętrzne: krajowe i zagraniczne
  40. 3.2. Podsystem wewnętrznej informacji marketingowej o charakterze wtórnym
  41. (Władysława Muszyńska)
  42. 3.2.1. Dane marketingowe w przekroju właściwości i miejsca generowania
  43. informacji rynkowej
  44. 3.2.2. Rodzaje danych wtórnych tworzonych w działach marketingu
  45. i innych komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa
  46. 3.2.3. Obligatoryjne i fakultatywne źródła informacji - ich znaczenie
  47. w analizie marketingowej przedsiębiorstwa
  48. 3.2.4. Wewnętrzne marketingowe bazy danych
  49. 3.3. Podsystem marketingowej informacji o charakterze zewnętrznym
  50. - krajowej (Władysława Muszyńska)
  51. 3.3.1. Klasyfikacja wtórnych źródeł danych rynkowych w przekroju
  52. podmiotowym i przedmiotowym
  53. 3.3.1.1. Rządowe i samorządowe instytucje generujące zasoby
  54. informacji rynkowych
  55. 3.3.1.2. Zasoby informacji rynkowych GUS - ich przydatność
  56. w badaniach marketingowych
  57. 3.3.1.3. Podmioty rynku finansowego - instytucje finansowe,
  58. banki, ubezpieczyciele, firmy leasingowe
  59. 3.3.1.4. Instytucje centralne i agencje informacji gospodarczej
  60. 3.3.1.5. Przedsiębiorstwa, zrzeszenia przedsiębiorstw,
  61. spółdzielnie, organizacje pożytku społecznego, fundacje
  62. i inne podmioty prowadzące działalność rynkową
  63. 3.3.1.6. Uczelnie, instytuty badawczo-rozwojowe i biblioteki
  64. 3.3.1.7. Agencje badań rynkowych, marketingowych,
  65. wywiadownie gospodarcze
  66. 3.3.1.8. Firmy tworzące bazy danych o uczestnikach rynku
  67. i konsumentach
  68. 3.3.1.9. Wydawnictwa i redakcje czasopism, media
  69. (radio, TV, internet)
  70. 3.4. Podsystem informacji marketingowej zewnętrznej - zagranicznej
  71. (Władysława Muszyńska)
  72. 3.5. Tworzenie komputerowych baz danych {Magdalena Sobocińska)
  73. 3.6. Jakość danych wtórnych - korzyści i ograniczenia ich gromadzenia
  74. (Władysława Muszyńska)
  75. Pytania i zadania kontrolne
  76. 4. Gromadzenie danych pierwotnych
  77. 4.1. Wykorzystanie metody ankietowej w badaniu zachowań podmiotów
  78. rynku (Janusz Marak)
  79. 4.1.1. Funkcje i rodzaje ankiet
  80. 4.1.2. Procedura badania ankietowego
  81. 4.1.2.1. Określenie celu, zakresu i charakteru badania
  82. 4.1.2.2. Ustalenie liczby i kryteriów doboru
  83. respondentów
  84. 4.1.2.3. Opracowanie planu analizy wyników
  85. 4.1.2.4. Opracowanie kwestionariusza
  86. 4.1.2.5. Badanie terenowe (gromadzenie danych)
  87. 4.1.2.6. Weryfikacja uzyskanych odpowiedzi
  88. 4.1.2.7. Obliczanie wyników
  89. 4.1.2.8. Badanie współzależności zmiennych
  90. 4.1.2.9. Sporządzenie raportu z badania ankietowego
  91. 4.1.3. Przykład badania ankietowego
  92. 4.2. Badania oparte na panelach tradycyjnych (Janusz Marak)
  93. 4.3. Metody jakościowe gromadzenia informacji o nabywcach
  94. 4.3.1. Obserwacje (Janusz Marak)
  95. 4.3.2. Motywacje jako przedmiot badań marketingowych
  96. (Grażyna Światowy)
  97. 4.3.3. Wywiady pogłębione
  98. 4.3.3.1. Pogłębione wywiady grupowe (Janusz Marak)
  99. 4.3.3.2. Zogniskowane wywiady grupowe
  100. (Magdalena Sobocińska)
  101. 4.3.3.3. Pogłębione wywiady indywidualne (Janusz Marak)
  102. 4.3.4. Badanie emocji, ich pomiar i analiza (Grażyna Światowy)
  103. 4.3.5. Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych
  104. (Grażyna Światowy)
  105. 4.4. Pomiar zmiennych jakościowych (Grażyna Światowy)
  106. 4.4.1. Badanie postaw
  107. 4.4.2. Skale pomiaru postaw
  108. 4.4.3. Metoda analizy struktury preferencji
  109. 4.4.4. Mierzenie zamiarów zakupu
  110. 4.5. Eksperymenty (Janusz Marak)
  111. 4.5.1. Eksperymenty z jedną zmienną
  112. 4.5.2. Eksperymenty z wieloma zmiennymi
  113. 4.5.3. Przykład badania eksperymentalnego
  114. Pytania i zadania kontrolne
  115. 5. Badania marketingowe przez internet (Magdalena Sobocińska)
  116. 5.1. Specyfika internetu, jego zastosowania i przesłanki rosnącej roli
  117. w badaniach marketingowych
  118. 5.2. Wykorzystanie inlernetu do gromadzenia danych o charakterze
  119. wtórnym
  120. 5.3. Panele internetowe jako kierunek rozwoju ilościowych
  121. badań marketingowych prowadzonych przez internet
  122. 5.4. Prowadzenie badań jakościowych przez internet
  123. 5.5. Internet jako narzędzie wspomagające proces realizacji tradycyjnych
  124. badań
  125. 5.6. Badania serwisów internetowych
  126. 5.7. Zalety i wady badań marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem
  127. internetu
  128. Pytania i zadania kontrolne
  129. Część III
  130. Wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym
  131. 6. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa
  132. (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  133. 6.1. Badania czynników makrootoczenia
  134. 6.2. Badanie czynników mikrootoczenia
  135. 6.3. Analiza konkurencji
  136. 6.4. Prognozowanie sprzedaży i badanie potencjału rynku
  137. Pytania i zadania kontrolne
  138. 7. Określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju
  139. (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  140. 7.1. Analiza udziału w rynku
  141. 7.1.1. Wskaźniki poziomu i struktury udziału w rynku
  142. 7.1.2. Analiza dynamiki udziału w rynku
  143. 7.2. Udział w rynku jako podstawa określenia strategii przedsiębiorstwa
  144. 7.3. Analiza słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa oraz szans i zagrożeń
  145. Pytania i zadania kontrolne
  146. 8. Segmentacja rynku w procesie definiowania rynków docelowych
  147. 8.1. Podstawowe pojęcia: rynek, rynek docelowy, segmentacja,
  148. poziomy segmentacji (Władysława Muszyńska)
  149. 8.1.1. Definiowanie rynku w ujęciu tradycyjnym i marketingowym
  150. 8.1.2. Etapy procesu planowania i realizacji marketingu docelowego
  151. 8.2. Podstawy informacyjne i organizacja procesu segmentacji
  152. w przedsiębiorstwie (Władysława Muszyńska)
  153. 8.2.1. Organizacja segmentacji w przedsiębiorstwie
  154. 8.2.2. Rodzaje informacji niezbędnych w procesie segmentacji
  155. 8.3. Proces segmentacji - etapy, poziomy, rodzaje (Władysława Muszyńska)
  156. 8.3.1. Makrosegmentacja i mikrosegmentacja rynku
  157. 8.3.2. Poziomy i rodzaje segmentacji według wybranych kryteriów
  158. 8.3.3. Przegląd procedur segmentacji rynku
  159. 8.4. Warunki skutecznej i efektywnej segmentacji rynku
  160. (Władysława Muszyńska)
  161. 8.4.1. Warunki użyteczności procesu segmentacji
  162. 8.4.2. Ocena atrakcyjności segmentu rynku
  163. 8.5. Zastosowanie segmentacji - przykłady procedur
  164. 8.5.1. Przykład segmentacji rynku IT w Polsce (Iwona Czerska)
  165. 8.5.2. Zastosowanie segmentacji w procesie pozyskiwania klienta
  166. strategicznego (Władysława Muszyńska)
  167. Pytania i zadania kontrolne
  168. 9. Badania produktu
  169. 9.1. Przesłanki i istota badań marketingowych produktu (Bogdan Sojkin)
  170. 9.2. Badania nowego produktu (Bogdan Sojkin)
  171. 9.2.1. Badanie (przesiewanie) nowych pomysłów (idei) na produkt
  172. 9.3. Badanie koncepcji nowego produktu czy usługi
  173. 9.3.1. Metody pozyskiwania pomysłów na nowy produkt
  174. (Bogdan Sojkin)
  175. 9.3.2. Dom Jakości Quality Function Deployment w badaniu
  176. koncepcji produktu materialnego i usługi
  177. 9.3.2.1. Badanie koncepcji produktu materialnego
  178. (Bogdan Sojkin)
  179. 9.3.2.2. Badanie koncepcji usługi
  180. (Barbara Iwankiewicz-Rak)
  181. 9.4. Badania prototypu/serii próbnej produktu (Bogdan Sojkin)
  182. 9.5. Testowanie marketingowe produktu (Bogdan Sojkin)
  183. 9.6. Badania istniejącego produktu i jego pozycji rynkowej
  184. (Bogdan Sojkin)
  185. 9.7. Badanie nazwy, opakowania i etykiety produktu (Bogdan Sojkin)
  186. 9.8. Wybrane techniki neurobiologiczne w badaniach produktu i jego
  187. wyposażenia (Bogdan Sojkin)
  188. 9.9. Wprowadzenie na rynek wody mineralnej Cechini Muszyna wraz
  189. jej wyposażeniem (butelka, etykieta) i jej ewolucja rynkowa
  190. (Bogdan Sojkin)
  191. 9.9.1. Przesłanki wprowadzenia wody mineralnej
  192. 9.9.2. Badanie nazwy
  193. 9.9.3. Badanie opakowania
  194. 9.9.4. Badania etykiety
  195. 9.10. Eye Tracking w badaniu opakowań kosmetyków (Bogdan Sojkin)
  196. Pytania i zadania kontrolne
  197. 10. Metody badania cen (Paweł Waniowski)
  198. 10.1. Wtórne źródła informacji o cenach
  199. 10.2. Badania skłonności nabywców do zaakceptowania danej ceny
  200. i prawdopodobieństwa zakupu po danej cenie
  201. 10.3. Badanie relacji między przychodami ze sprzedaży a poniesionymi
  202. kosztami
  203. 10.4. Analiza kosztów krańcowych
  204. 10.5. Badanie cen w zależności od fazy cyklu życia produktu
  205. 10.6. Badanie relacji między ceną a popytem
  206. 10.7. Badanie zewnętrznych czynników wpływających na ceny
  207. Pytania i zadania kontrolne
  208. 11. Badania systemu dystrybucji
  209. 11.1. Uwagi wstępne (Władysław Szczepankiewicz)
  210. 11.2. Wybór rodzaju kanału dystrybucji (Władysław Szczepankiewicz)
  211. 11.3. Dystrybucja fizyczna jako obiekt badań marketingowych
  212. (Władysław Szczepankiewicz)
  213. 11.4. Analiza i ocena poziomu obsługi konsumentów
  214. 11.4.1. Czynniki i kryteria oceny poziomu obsługi klientów
  215. (Władysław Szczepankiewicz)
  216. 11.4.2. Badanie wpływu ekspozycji towarów w punkcie sprzedaży
  217. na decyzje nabywców (Barbara Iwankiewicz-Rak)
  218. 11.4.3. Badanie wpływu jakości pracy sprzedawców na efektywność
  219. sprzedaży (Barbara Iwankiewicz-Rak)
  220. 11.5. Badanie strat w łańcuchach dostaw (Władysław Szczepankiewicz)
  221. 11.5.1. Definicja, podział, charakterystyka i struktura strat
  222. Pytania i zadania kontrolne
  223. 12. Badania skuteczności systemu komunikacji
  224. (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  225. 12.1. Podstawowe etapy badań nad reklamą
  226. 12.2. Rodzaje testów i innych metod stosowanych w badaniach
  227. nad reklamą
  228. 12.3. Badanie zasięgu reklamy
  229. 12.4. Metody oceny skuteczności reklamy
  230. 12.5. Metody pomiaru skuteczności promocji w internecie
  231. 12.5.1. Rodzaje badań: site-centric oraz user-centric
  232. 12.5.2. Mierzenie skuteczności reklam banerowych i kampanii
  233. w wyszukiwarkach internetowych
  234. 12.5.3. Mierzenie skuteczności kampanii e-mail marketingowych
  235. 12.5.4. Reklama w mediach społecznościowych
  236. 12.6. Skuteczność reklamy internetowej w świetle badań
  237. 12.7. Bilans (podsumowanie) kampanii reklamowej
  238. 12.8. Pomiar efektów promocji sprzedaży
  239. Pytania i zadania kontrolne
  240. 13. Badanie satysfakcji i lojalności klientów
  241. 13.1. Istota i podstawy pomiaru satysfakcji
  242. (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  243. 13.2. Program badania i pomiaru satysfakcji klientów
  244. (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  245. 13.3. Metoda Servqual w badaniu satysfakcji klientów
  246. (Barbara Iwankiewicz-Rak)
  247. 13.4. Badania Mystery Shopping (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  248. 13.5. Obliczanie wskaźnika satysfakcji klientów
  249. (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  250. 13.6. Krajowe wskaźniki satysfakcji (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  251. 13.7. Satysfakcja klientów jako kluczowa zmienna w zarządzaniu
  252. przedsiębiorstwem (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  253. 13.8. Metody pomiaru lojalności konsumentów wobec marki
  254. (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
  255. Pytania i zadania kontrolne
  256. Bibliografia

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 339.138
Numer inw.: 37807
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.