Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

Autor: Deptuła, Maria.





Odpowiedzialność:Maria Deptuła, Agnieszka Misiuk.
Hasła:Diagnoza pedagogiczna
Dziecko w wieku przedszkolnym
Kompetencje społeczne
Uczniowie klas początkowych
Opracowanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016.
Opis fizyczny:226 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 192-205. Indeksy.
Forma gatunek:Książki. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Psychologia
Socjologia i społeczeństwo
Zakres czasowy:2001-2016 r.
Powstanie dzieła:2016 r.
Twórcy:Misiuk, Agnieszka. Autor

Odbiorcy:Nauczyciele nauczania początkowego. Nauczyciele przedszkoli.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp 7
  2. Rozdział 1. Kompetencje społeczne dziecka, ich znaczenie dla jego rozwoju i funkcjonowania w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej 11
  3. 1.1. Pojęcie kompetencji społecznych 12
  4. 1.2. Znaczenie kompetencji społecznych dla rozwoju i funkcjonowania dziecka w relacjach z rówieśnikami 19
  5. 1.3. Znaczenie posiadania kompetencji społecznych dla realizacji zadania rozwojowego przypadającego na młodszy wiek szkolny 32
  6. Rozdział 2. Umiejętność współpracy 40
  7. 2.1. Komunikowanie się 46
  8. 2.2. Orientacja na działanie 52
  9. 2.3. Udzielanie i przyjmowanie pomocy 57
  10. 2.4. Empatyczne reagowanie na emocje innego dziecka 64
  11. 2.5. Zachowanie się w sytuacjach konfliktowych 68
  12. Rozdział 3. Poznawanie kompetencji społecznych dziecka w przedszkolu i klasie szkolnej 72
  13. 3.1. Socjometria 72
  14. 3.1.1. Technika Jacoba L. Moreno – klasyczny test socjometryczny 73
  15. 3.1.2. Skala socjometryczna (Plebiscyt życzliwości i niechęci) 80
  16. 3.1.3. Technika „Zgadnij kto?” 86
  17. 3.2. Obserwacja atrakcyjności dziecka dla rówieśników i jego kompetencji społecznych 92
  18. 3.2.1. Obserwacja bezpośrednia 92
  19. 3.2.2. Obserwacja pośrednia 118
  20. 3.3. Wywiad 122
  21. 3.3.1. Poznawanie wiedzy dzieci o programach działania w sytuacjach społecznych 123
  22. 3.3.2. Poznawanie rozumienia sytuacji społecznych przez dziecko 130
  23. 3.4. Poznawanie kompetencji społecznych dziecka z jego perspektywy 136
  24. 3.5. Łączenie pochodzących z różnych źródeł informacji o kompetencjach społecznych dzieci w celu wyodrębnienia dzieci potrzebujących pomocy 140
  25. Rozdział 4. Model diagnozy umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym oparty na socjometrii, obserwacji i wywiadzie 150
  26. 4.1. Dane o spójności obrazu umiejętności współpracy uzyskanego za pomocą socjometrii i obserwacji 158
  27. 4.2. Poznawanie umiejętności współpracy z perspektywy dziecka 163
  28. Rozdział 5. Zalecenia etyczne 169
  29. 5.1. Podstawowe standardy etyczne w badaniach z udziałem dzieci 169
  30. 5.2. Zasady prowadzenia badań socjometrycznych 177
  31. Zakończenie 185
  32. Spis tabel i rycin 190
  33. Bibliografia 192
  34. Aneks 206
  35. Indeks nazwisk 215
  36. Indeks rzeczowy 218
  37. O Autorkach 225

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 37.012
Numer inw.: 37820
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.