Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Usługi społeczne we współczesnej polityce społecznej : przegląd problemów i wizja przyszłości

Autor: Grewiński, Mirosław





Odpowiedzialność:Mirosław Grewiński.
Hasła:Aktywizacja zawodowa
Centra usług społecznych
Infrastruktura społeczna
Innowacje społeczne
Interwencjonizm
Opieka społeczna
Osoby korzystające z opieki społecznej
Osoby w wieku starszym
Osoby z niepełnosprawnością
Państwo dobrobytu
Polityka społeczna
Rodzina
Rozwój społeczny
Sektor publiczny
Usługi
Zarządzanie publiczne
Opracowanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Dom Wydawniczy Elipsa, 2021.
Opis fizyczny:598 stron : tabele, wykresy ; 24 cm
Uwagi:Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [562]-594. Spis treści oraz streszczenie w języku angielskim.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Polityka, politologia, administracja publiczna
Powstanie dzieła:2021 r.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Usługi społeczne i welfare state w kontekście rozwojowym
  2. i definicyjnym
  3. Wprowadzenie
  4. 1.1. Geneza, ewolucja i wykluwanie się perspektywy usługowej
  5. - przekraczanie granic i istniejących ram
  6. 1.2. Cztery główne paradygmaty welfare state
  7. 1.3. Definiowanie i klasyfikacje usług
  8. 1.4. Naukowe definiowanie usług społecznych
  9. 1.5. Prawno-normatywne definiowanie usług społecznych
  10. przez Komisję Europejską
  11. 1.6. Definiowanie usług społecznych w państwach europejskich
  12. 1.7. Definiowanie usług społecznych w państwach spoza Europy
  13. 1.8. Autorska próba definicji usług społecznych i ich klasyfikacji
  14. w kontekście rozwoju i zmian w obrębie welfare state
  15. 1.9. Usługi społeczne a świadczenia pieniężne - konflikt
  16. czy współdziałanie?
  17. 1.10. Krytyka i afirmacja podejścia usługowego
  18. Podsumowanie
  19. Rozdział 2. Transgresyjność perspektywy usługowej na tle współczesnych
  20. koncepcji teoretycznych
  21. Wprowadzenie
  22. 2.1. Koncepcja społeczeństwa usługowego i postindustrialnej gospodarki
  23. 2.2. Koncepcja wielosektorowej i obywatelskiej polityki społecznej
  24. 2.3. Koncepcja aktywizacji
  25. 2.4. Koncepcja inwestycji społecznych
  26. 2.5. Koncepcja innowacji społecznych
  27. 2.6. Koncepcja ekonomizacji, komercjalizacji i menedżeryzacji
  28. 2.7. Koncepcja dóbr i wyboru publicznego (ekonomii sfery publicznej)
  29. 2.8. Koncepcja decentralizacji i deinstytucjonalizacji
  30. 2.9. Koncepcja wykorzystania sektora nieformalnego
  31. Podsumowanie
  32. Rozdział 3. Organizacja i zarządzanie w sferze usług społecznych
  33. Wprowadzenie
  34. 3.1. Nowe zarządzanie publiczne i governance jako dwa podejścia
  35. do organizacji usług społecznych
  36. 3.2. Partnerstwa i sieci jako nowa formuła zarządzania usługami
  37. 3.3. Planowanie strategiczne, programowanie i design usług społecznych
  38. - w kierunku skutecznego przywództwa
  39. 3.4. Udostępnianie, produkcja i koprodukcja usług
  40. - zmieniająca się rola odbiorcy usług
  41. 3.5. Standaryzacja, modelowanie czy indywidualizacja usług społecznych?
  42. 3.6. Integracja usług społecznych w celu lepszej koordynacji
  43. 3.7. Różnorodność służb społecznych i zapotrzebowanie
  44. na nowe kompetencje
  45. 3.8. Finansowanie, ewaluacja i pomiar jakości usług społecznych
  46. 3.9. Deficyt czy iluzje evidence based w kontekście usług społecznych
  47. Podsumowanie
  48. Rozdział 4. Usługi w wybranych, szczegółowych politykach społecznych
  49. w Polsce - stan i perspektywy rozwoju
  50. Wprowadzenie
  51. 4.1. Usługi rynku pracy
  52. 4.2. Usługi aktywizacji, integracji i zatrudnienia socjalnego w ramach
  53. systemu ekonomii społecznej i solidarnej
  54. 4.3. Usługi pomocy społecznej
  55. 4.4. Usługi edukacyjne
  56. 4.5. Usługi zdrowotne
  57. 4.6. Usługi na rzecz rodziny
  58. 4.7. Usługi na rzecz dzieci i młodzieży
  59. 4.8. Usługi na rzecz osób z niepełnosprawnościami
  60. 4.9. Usługi na rzecz seniorów
  61. Podsumowanie
  62. Rozdział 5. Wyzwania i scenariusze rozwoju perspektywy usługowej
  63. w Polsce
  64. Wprowadzenie
  65. 5.1. Dylematy rozwoju usług społecznych
  66. 5.2. Argumenty za przyjęciem perspektywy usług społecznych
  67. 5.3. Reforma pomocy społecznej jako przykład koniecznej zmiany
  68. 5.4. Ustawa o Centrach Usług Społecznych jako przykład
  69. dowartościowania perspektywy usługowej w polityce społecznej
  70. 5.5. Zastosowanie innowacji i technologii w usługach społecznych
  71. 5.6. Pandemia koronawirusa i nowe usługi społeczne
  72. 5.7. Jaskółka dobrobytu jako autorski model przyszłości welfare state
  73. na tle scenariuszy rozwoju usług społecznych
  74. 5.8. Ogólne rekomendacje dla nauki i praktyki
  75. Podsumowanie
  76. Zakończenie
  77. Summary
  78. Bibliografia
  79. Spis tabel, schematów i wykresów *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 304
Numer inw.: 37618
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.