Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie jako proces wspierania rozwoju psychospołecznego oraz kształtowania potencjałów

Autor: Siemionow, Justyna.





Odpowiedzialność:Justyna Siemionow.
Hasła:Młodzież trudna
Niedostosowani społecznie
Niedostosowanie społeczne
Pedagogika resocjalizacyjna
Rozwój psychospołeczny
Zakłady poprawcze i wychowawcze
Opracowanie
Raport z badań
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2022.
Wydanie:Wydanie pierwsze.
Opis fizyczny:154, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 146-152.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Powstanie dzieła:2022 r.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Teoretyczne podstawy rozważań na temat rozwoju człowieka w kontekście jego socjalizacji i indywiduacji
  2. 1.1. Podstawowe założenia psychologii rozwoju jako nauki
  3. 1.2. Pojęcia: rozwój i zmiana
  4. 1.3. Charakterystyka etapu późnego dzieciństwa i adolescencji
  5. 1.4. Zadania rozwojowe w okresie dzieciństwa oraz dorastania a dynamika zjawiska niedostosowania społecznego
  6. 1.5. Koncepcja zadań rozwojowych według R. J. Havighursta
  7. 1.6. Rozwój kompetencji społecznych nieletnich jako cel procesu resocjalizacji
  8. 1.7. Charakterystyka środowiska rodzinnego nieletnich na wybranych przykładach
  9. Rozdział 2. Proces formowania tożsamości - zadanie rozwojowe w okresie adolescencji
  10. 2.1. Ścieżka rozwoju tożsamości nieletnich
  11. 2.2. Założenia koncepcji J. Marcii w odniesieniu do młodzieży niedostosowanej społecznie
  12. Rozdział 3. Twórcza resocjalizacja jako teoretyczna podstawa pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie
  13. 3.1. Zmiana w funkcjonowaniu nieletnich w warunkach zamierzonego oddziaływania wychowawczego - paradygmat poznawczy
  14. 3.2. Proces wspierania rozwoju tożsamości nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych
  15. 3.3. Wychowawca jako osoba znacząca w rozwoju psychospołecznym nieletnich
  16. Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych
  17. 4.1. Prezentacja podstawowych założeń zrealizowanego projektu - badań w działaniu
  18. 4.2. Opis placówki, w której zrealizowano projekt badawczy
  19. 4.3. Przedmiot i cel badań
  20. 4.4. Etapy badania oraz metody zbierania danych
  21. 4.5. Charakterystyka uczestników badania
  22. 4.6. Działania zrealizowane w ramach prezentowanego projektu badawczego
  23. Rozdział 5. Wyniki zrealizowanego projektu
  24. 5.1. Program wychowawczy młodzieżowego ośrodka wychowawczego
  25. 5.2. Zmiana zasad opracowywania i wdrażania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
  26. 5.3. Program adaptacji nowych wychowanek
  27. 5.4. Wnioski i podsumowanie zrealizowanych badań
  28. Rozdział 6. Pojęcie efektywności i jej badanie w procesie resocjalizacji nieletnich na podstawie wybranego kryterium
  29. Refleksje na zakończenie
  30. Bibliografia
  31. Wykaz tabel i rysunków

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 376
Numer inw.: 37658
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.