Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie jako proces wspierania rozwoju psychospołecznego oraz kształtowania potencjałów
Odpowiedzialność: | Justyna Siemionow. |
Hasła: | Młodzież trudna Niedostosowani społecznie Niedostosowanie społeczne Pedagogika resocjalizacyjna Rozwój psychospołeczny Zakłady poprawcze i wychowawcze Opracowanie Raport z badań |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Difin, 2022. |
Wydanie: | Wydanie pierwsze. |
Opis fizyczny: | 154, [1] strona : ilustracje ; 23 cm. |
Uwagi: | Bibliografia na stronach 146-152. |
Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. |
Dziedzina: | Edukacja i pedagogika |
Powstanie dzieła: | 2022 r. |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz |
- Rozdział 1. Teoretyczne podstawy rozważań na temat rozwoju człowieka w kontekście jego socjalizacji i indywiduacji
- 1.1. Podstawowe założenia psychologii rozwoju jako nauki
- 1.2. Pojęcia: rozwój i zmiana
- 1.3. Charakterystyka etapu późnego dzieciństwa i adolescencji
- 1.4. Zadania rozwojowe w okresie dzieciństwa oraz dorastania a dynamika zjawiska niedostosowania społecznego
- 1.5. Koncepcja zadań rozwojowych według R. J. Havighursta
- 1.6. Rozwój kompetencji społecznych nieletnich jako cel procesu resocjalizacji
- 1.7. Charakterystyka środowiska rodzinnego nieletnich na wybranych przykładach
- Rozdział 2. Proces formowania tożsamości - zadanie rozwojowe w okresie adolescencji
- 2.1. Ścieżka rozwoju tożsamości nieletnich
- 2.2. Założenia koncepcji J. Marcii w odniesieniu do młodzieży niedostosowanej społecznie
- Rozdział 3. Twórcza resocjalizacja jako teoretyczna podstawa pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie
- 3.1. Zmiana w funkcjonowaniu nieletnich w warunkach zamierzonego oddziaływania wychowawczego - paradygmat poznawczy
- 3.2. Proces wspierania rozwoju tożsamości nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych
- 3.3. Wychowawca jako osoba znacząca w rozwoju psychospołecznym nieletnich
- Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych
- 4.1. Prezentacja podstawowych założeń zrealizowanego projektu - badań w działaniu
- 4.2. Opis placówki, w której zrealizowano projekt badawczy
- 4.3. Przedmiot i cel badań
- 4.4. Etapy badania oraz metody zbierania danych
- 4.5. Charakterystyka uczestników badania
- 4.6. Działania zrealizowane w ramach prezentowanego projektu badawczego
- Rozdział 5. Wyniki zrealizowanego projektu
- 5.1. Program wychowawczy młodzieżowego ośrodka wychowawczego
- 5.2. Zmiana zasad opracowywania i wdrażania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
- 5.3. Program adaptacji nowych wychowanek
- 5.4. Wnioski i podsumowanie zrealizowanych badań
- Rozdział 6. Pojęcie efektywności i jej badanie w procesie resocjalizacji nieletnich na podstawie wybranego kryterium
- Refleksje na zakończenie
- Bibliografia
- Wykaz tabel i rysunków
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)