Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Media w edukacji

Autor: Gajda, Janusz





Odpowiedzialność:Janusz Gajda.
Hasła:Edukacja medialna
Kultura masowa
Środki masowego przekazu
Wychowanie
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004.
Wydanie:Wydanie 3.
Opis fizyczny:218, [1] strona ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 215 - [219].
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Rozdział I
  3. Determinanty cywilizacyjne i kulturowe edukacji medialnej
  4. Humanizm jako trwała podstawa edukacji i różne jego rozumienie
  5. Dwa megatrendy rozwoju kultury jako wyzwanie edukacyjne
  6. Kultura jako paidea (regnum homini)
  7. Kultura jako towar
  8. Mass media i hipermedia - podstawowe pojęcia
  9. Treść i zakres pojęcia mass media i hipermedia
  10. Przeciętny odbiorca, masy, publiczność, audytorium
  11. Rola mass mediów i hipermediów w kreowaniu kultury popularnej
  12. Miejsce sztuki we współczesnej kulturze - w tym sztuki popularnej
  13. Popularność, czyli faktyczne dotarcie do potocznego odbioru, jako jeden z głównych czynników decydujących o rozwoju kultury
  14. Wartości sztuki prezentowanej w mass mediach i hipermediach
  15. * Rozdział II
  16. Dominująca rola mass mediów i hipermediów w kulturze
  17. Oddziaływanie środków masowego przekazu - wybrane teorie i kierunki badań
  18. Klasyczne teorie efektów komunikowania masowego
  19. Teorie psychologiczne
  20. Teorie socjologiczne
  21. Teorie kulturowe
  22. Teoria "użytkowania i korzyści" oraz socjalizacyjna funkcja środków masowego przekazu
  23. Badania "użytkowania i korzyści"
  24. Koncepcja socjalizacyjnej funkcji mass mediów
  25. Hipoteza luki informacyjnej
  26. Wybrane modele procesu komunikowania
  27. Model wszechmocy propagandy - 1939
  28. Model aktu perswazyjnego Lasswella - 1948
  29. Model dyfuzyjny Rogersa - 1962
  30. Model wspólnoty doświadczeń Schramma - 1954
  31. Model socjologiczny Rileyów - 1959
  32. Model społeczno-kulturowy Tudora - 1970
  33. Kulturotwórcze funkcje mass mediów i hipermediów
  34. Sposoby manipulowania poprzez mass media
  35. Media w kształtowaniu tożsamości narodowej i rozumieniu innych kultur
  36. Ambiwalentna rola mediów masowych i multimediów w kształtowaniu tożsamości kulturalnej i narodowej
  37. Mass media a zrozumienie innych kultur
  38. Rola mediów regionalnych w stymulowaniu rozwoju kultury, praworządności i integrowaniu środowiska
  39. * Rozdział III
  40. Znacząca rola mass mediów w edukacji
  41. Zagrożenia edukacyjne w odbiorze mass mediów
  42. Szanse edukacyjnego wykorzystania mass mediów i hipermediów w skali mikro i makro
  43. Orientowanie w globalnych problemach współczesnego świata
  44. Mass media i hipermedia w kształceniu instrumentalnym
  45. Media w edukacji autotelicznej
  46. Aspekt pedagogiczny odbioru mediów
  47. * Rozdział IV
  48. Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze
  49. Trzy okresy w badaniach i krytyce mass mediów
  50. Książka i prasa - najstarsze środki masowego przekazu
  51. Historia umasowienia książki i prasy
  52. W kręgu problematyki kultury literackiej
  53. Podstawowe gatunki publicystyczne
  54. Komiks jako typowe zjawisko kultury popularnej
  55. Film jako sztuka i środek masowego przekazu
  56. W kręgu dyskusji wokół filmu jako sztuki
  57. Język filmu
  58. Rodzaje i gatunki filmowe
  59. Radio i telewizja - najpotężniejsze środki masowego przekazu
  60. Właściwości radia
  61. Radio jako środek masowego przekazu
  62. Właściwości radia jako swoistego rodzaju sztuki
  63. Formy i style audycji radiowych
  64. Radio i jego przemiany w epoce telewizji
  65. Telewizja - zakres pojęcia
  66. Swoistość telewizji i jej język
  67. Zmiany w stosunku widzów do telewizji i sposobu jej odbioru
  68. * Rozdział V
  69. Media jako swoiste środowisko wychowawcze współczesnego człowieka
  70. Rodzaje i specyfika wpływu oraz czynniki warunkujące jego skuteczność i zasięg
  71. Odbiór treści prospołecznych i aspołecznych przez dzieci
  72. Dziecko wobec mediów - aspekt pedagogiczny problematyki
  73. Rola wzorów osobowych i sytuacji w kształtowaniu postaw
  74. Granice wolności mediów i prawa do informacji - aspekt moralny i edukacyjny
  75. * Rozdział VI
  76. Hipermedia - komputer i Internet jako nowoczesne środki komunikacji
  77. Technologia i społeczeństwo informacyjne
  78. Komputer w edukacji
  79. Sieć globalna - Internet
  80. Szanse, zagrożenia i wynaturzenia w wykorzystywaniu komputeryzacji i sieci informacyjnej
  81. * Rozdział VII
  82. Wybór tekstów
  83. Dominic Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej
  84. Marshall McLuhan, Przekazem jest przekaźnik
  85. Antonio Pasquali, Mass media a problem równości kultur
  86. Stefan Żółkiewski, Obieg społeczny literatury a problem publiczności
  87. Michał Szulczewski, U podstaw genologii dziennikarskiej
  88. Jan Trzynadlowski, Sztuka wyklęta. Pornografia?
  89. Kazimierz Dobrzyński, O kulturze słuchania radia
  90. Edgar Morin, Dusza kina
  91. Aleksander Kumor, Formy wideo-artu
  92. Kodeks Telewizyjny USA
  93. Byron Reeves, Clifford Nass, Wnioski dotyczące zjawiska utożsamiania mediów z rzeczywistością
  94. Derric de Kerckhove, Cyberprojekt. Kryteria projektowania cyberaktywności
  95. * Bibliografia

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 37.016
Numer inw.: 32660
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

bookbook


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.