Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia

Autor: Wyczesany, Janina





Odpowiedzialność:Janina Wyczesany.
Hasła:Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - rehabilitacja
Niedorozwój umysłowy
Szkolnictwo specjalne - Belgia - 20 w.
Szkolnictwo specjalne - Francja - 20 w.
Szkolnictwo specjalne - Polska - 20 w.
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Kraków : "Impuls", 2005.
Wydanie:Wydanie 5 poszerzone i zmienione.
Opis fizyczny:204, [1] strona : tablice, wykresy ; 24 cm.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część I
  2. Wprowadzenie do pedagogiki upośledzonych umysłowo
  3. Przedmiot, cele i zadania pedagogiki upośledzonych umysłowo
  4. Pojęcie upośledzenia umysłowego, kryteria, klasyfikacje i wskaźniki
  5. Kryteria i klasyfikacje upośledzeń umysłowych
  6. Upośledzenie umysłowe lekkie
  7. Upośledzenie umysłowe umiarkowane i znaczne
  8. Wskaźniki występowania upośledzenia umysłowego
  9. Czynniki etiologiczne upośledzenia umysłowego
  10. Podstawowe założenia pracy rewalidacyjnej z upośledzonymi umysłowo, zasady rewalidacji
  11. Orzecznictwo, poradnictwo i kwalifikacje dzieci upośledzonych umysłowo do szkół placówek specjalnych
  12. Zakres badań w pedagogice upośledzonych umysłowo
  13. Zagadnienia
  14. Część II
  15. Rozwój opieki i szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce
  16. Rys historyczny
  17. Okres międzywojenny w Polsce
  18. Okres po II wojnie światowej
  19. Informacje w sprawie rozwoju szkolnictwa specjalnego i integracyjnego w Polsce
  20. Placówki rewalidacyjne dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
  21. Szkoła specjalna. Jej cele i zadania w systemie oświaty i wychowania
  22. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkołach podstawowych specjalnych, w zasadniczych zawodowych specjalnych klasach specjalnych przy szkołach publicznych
  23. Klasy specjalne dla dzieci upośledzonych umysłowo, przy szkołach podstawowych
  24. Szkoły zawodowe specjalne
  25. Nauczanie indywidualne w środowisku rodzinnym
  26. Placówki rewalidacyjne dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim
  27. Wczesna terapia i pomoc
  28. Ogólna charakterystyka metod rehabilitacji dzieci z upośledzeniem umysłowym oraz mózgowym porażeniem dziecięcym
  29. Przedszkola specjalne
  30. Szkoły podstawowe specjalne dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym, tzw. „Szkoły życia”
  31. Cele i zadania „Szkoły życia”
  32. Organizacja placówki
  33. Dzienne ośrodki usprawniania
  34. Zespoły przygotowania do pracy
  35. Zakłady pracy chronionej
  36. Warsztaty terapii zajęciowej
  37. Domy pomocy społecznej dla dzieci upośledzonych umysłowo
  38. Alternatywne formy mieszkalnictwa chronionego
  39. Integracja upośledzonych umysłowo w społeczeństwie
  40. Problemy psychospołeczne rodziny dziecka upośledzonego umysłowo
  41. Rola nauczyciela-wychowawcy wobec problemów edukacji osób upośledzonych umysłowo
  42. Dekalog nauczyciela i wychowawcy na podstawie Małego Księcia Antoine’a de Exupéry’ego
  43. Zagadnienia
  44. Część III
  45. Rozwój opieki i edukacji specjalnej w niektórych krajach europejskich
  46. Rozwój szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo we Francji
  47. Kwalifikowanie dzieci do różnych form pomocy kształcenia specjalnego
  48. Problem integracji dzieci niepełnosprawnych w środowisk dzieci zdrowych
  49. Problemy samodzielnego życia i pracy osób dorosłych niepełnosprawnych
  50. Szkolnictwo specjalne dla osób upośledzonych umysłowo w Belgii
  51. Organizacje przychodzące z pomocą osobom upośledzonym umysłowo
  52. Działalność UNESCO na rzecz dzieci i młodzieży upośledzonej
  53. Zagadnienia
  54. Bibliografia
  55. Dodatek (akty prawne)

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 376
Numer inw.: 33509
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.