Szkoła w świecie współczesnym
Odpowiedzialność: | pod redakcją naukową Bożeny Muchackiej i Mirosława Szymańskiego. |
Hasła: | Nauczanie Szkolnictwo Wychowanie |
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. |
Opis fizyczny: | 340 stron : ilustracje ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliografia przy pracach. Tekst częściwo w języku angielskim, czeskim, ukraińskim. |
Twórcy: | Muchacka, Bożena. (1953- ). Redakcja Szymański, Mirosław Józef. (1942- ). Redakcja |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp
- *
- I
- Szkoła w zmieniającym się społeczeństwie
- *
- Mirosław J. Szymański
- Funkcje edukacji szkolnej w zmieniającym się społeczeństwie
- *
- Zbigniew Nowak
- Szkoła jako fabryka (szkic o standaryzacji ludzi i kultury)
- *
- Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
- Wyzwolenie czy wykluczenie?
- Edukacyjne konteksty przemian współczesnego świata
- *
- Janusz Czerny
- Pedagogika wobec współczesnych wyzwań cywilizacyjnych
- *
- Eugenia Potulicka
- Kadra w szkole jako organizacji uczącej się
- *
- Barbara Kędzierska
- Społeczno-technologiczne uwarunkowania współczesnej edukacji
- *
- Ludmiła Nowacka
- Współpraca szkół z zagranicą – programy i fundusze unijne
- *
- * II
- Obraz szkoły współczesnej
- *
- Józef Kuźma
- Nauka o szkole – założenia koncepcyjne, aktualne refleksje
- i sondaż opinii
- *
- Małgorzata Kunicka
- Szkoła organizacją hierarchiczną czy organizacją sieciową?
- *
- Iwona Ocetkiewicz
- Środowiskowe uwarunkowania procesów selekcyjnych w gimnazjach
- *
- Jolanta Machowska
- Obraz szkoły przyszłości w edukacji wczesnoszkolnej
- *
- Magdalena Grochowalska
- Przedszkole i szkoła jako środowisko wspierania rozwoju dziecka
- *
- Edyta Łopacka-Sęczyk
- Przemiany zachodzące w szkole jako źródło stresu nauczycieli
- *
- Beata Sufa
- Szkoła i nauczyciel w języku środowiskowym uczniów klas III–VI
- szkoły podstawowej
- *
- Anna Zadęcka-Cekiera
- Szkoła i nauczyciel w słownictwie uczniów szkoły podstawowej
- *
- Bożena Tołwińska
- Dyrektorzy szkół w świetle badań empirycznych
- *
- Maria Groenwald
- Między cnotą a grzechem. O egzaminacyjnym oszustwie
- *
- Ewa Jówko
- Stosunki interpersonalne w szkole determinantem kultury
- szkoły współczesnej i przyszłej
- *
- * III
- Kształcenie i wychowanie w szkole
- *
- Urszula Gruca-Miąsik
- Potrzeba edukacji moralnej w działalności szkoły
- *
- Klaudia Błaszczyk
- Funkcja wychowawcza we współczesnej szkole
- w kontekście wszechstronnego rozwoju ucznia. Raport z badań
- *
- Teresa Borowska
- Wzbogacanie zasobów emocjonalnych dzieci i młodzieży
- jako ważne wyzwanie dla współczesnej szkoły.
- Studium teoretyczno-empiryczne
- *
- Andrzej Ryk
- Pedagogika spotkania jako propozycja wychowawcza
- w zmieniającym się społeczeństwie
- *
- Janusz Morbitzer
- Od technologii kształcenia do pedagogiki medialnej
- *
- Світлана Петрівна Архипова
- Розвиток соціального досвіду особистості
- в умовах соціально-культурної діяльності в школі
- *
- Dagmar Marková
- About reformulate of strategies and approaches
- in the area of sexual education at schools
- *
- Jerzy Dyląg
- Muzyka jako źródło kształcenia i wychowania,
- czyli jedna z dziedzin edukacji przez sztukę
- *
- Joanna Bulska
- Idea szkolnej edukacji zdrowotnej we współczesnym kształceniu
- i wychowaniu
- *
- Anna Seredyńska
- Katecheza w szkole w ocenie katechetów i byłych uczniów
- *
- * Aldona Gąsienica-Szostak
- Muzykoterapia w procesie edukacji w szkole przyszpitalnej
- *
- Marta Uberman
- Wychowanie przez sztukę „edukacją głębszego poziomu”.
- Współczesne myśli wychowania plastycznego
- *
- Edyta Skoczylas-Krotla
- Językowy obraz świata przyrody w podręcznikach do II klasy
- szkoły podstawowej
- *
- Алла Капська
- Соціально-педагогічна робота з неблагополучною сім’єю
- *
- Lenka Haburajová-Ilavská
- The conception of the state policy in association with children
- and young people education in the future
- *
- Zbyněk Kubíček, Jitka Kropáčová
- Užití pojmu kompetence v rámcových vzdělávacích programech
- z hlediska zajištění kvality vzdělávání
- *
- Володимир Тименко
- Особливості діяльності студентських соціальних служб у вищих навчальних
- закладах України
- *
- Katarzyna Kmita
- Instytucje opiekuńczo-wychowawcze w percepcji rodziców
- żyjących w dostatku *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)