Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela




Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej. Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów - wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym

uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej. Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii. Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych. Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu. Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:pod redakcją naukową Danuty Wosik-Kawali, Teresy Zubrzyckiej-Maciąg.
Hasła:Arteterapia
Biblioterapia
Diagnoza pedagogiczna - metody
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja
Nauczyciele - przydatność zawodowa
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie i zwalczanie
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
Opis fizyczny:248 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 227-244. Indeksy.
Twórcy:Wosik-Kawala, Danuta. Redakcja

Zubrzycka-Maciąg, Teresa. Redakcja

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część I
  2. Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia
  3. Barbara Kalinowska-Witek
  4. Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego
  5. Magdalena Barabas
  6. Diagnoza i praca z uczniem zdolnym
  7. Aneta Rita Borkowska
  8. Diagnoza i terapia ucznia z ADHD
  9. Jolanta M. Wolińska
  10. Diagnoza i terapia ucznia agresywnego
  11. Anna Marzec-Tarasińska
  12. Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami
  13. Anna Grabowiec
  14. Diagnoza i praca z uczniem – ofiarą przemocy domowej
  15. Część II
  16. Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów
  17. Danuta Wosik-Kawala
  18. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów
  19. Teresa Zubrzycka-Maciąg
  20. Rozwijanie asertywności u uczniów
  21. Agnieszka Lewicka, Ewelina Tymoszuk
  22. Rozwijanie empatii uczniów
  23. Część III
  24. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą
  25. Danuta Wosik-Kawala
  26. Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą
  27. Teresa Lewandowska-Kidoń
  28. Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
  29. Marzena Okrasa
  30. Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 37.012
Numer inw.: 36109
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.