Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie

Autor: Pierścionek, Zdzisław.




Publikacja ta, podobnie jak jej poprzednie wydanie Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw oraz wcześniejsze Strategie rozwoju firmy, przybliża Czytelnikowi tematykę zarządzania strategicznego. Zawarto w niej zagadnienia podstawowe, kwestie związane z konkurencyjnością, a także strategie, koncepcje ich tworzenia, metody oceny i sposoby wdrażania na wszystkich szczeblach organizacji. Książka została wzbogacona o nowe tematy,

takie jak: strategie tworzenia i rozwoju sieci, outsourcing, sieci klastrowe, organiczna koncepcja zarządzania strategicznego, skuteczna karta wyników, zarządzanie wiedzą i technologią oraz systemy zarządzania strategicznego. Autor dostarcza Czytelnikowi zweryfikowaną, zaawansowaną wiedzę w dziedzinie zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Oprócz podstawowych wiadomości prezentuje nowe koncepcje zarządzania strategicznego, które są odpowiedzią na wzrost ryzyka i niepewności działania przedsiębiorstw, nowe technologie informacyjne oraz na nowe warunki umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.Książka jest przeznaczona dla słuchaczy studiów licencjackich, magisterskich, podyplomowych i doktoranckich w zakresie zarządzania oraz dla menedżerów zajmujących się opracowywaniem i wdrażaniem działań rozwojowych w przedsiębiorstwie.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Zdzisław Pierścionek.
Hasła:Analiza strategiczna
Przedsiębiorstwo - konkurencyjność
Przedsiębiorstwo - organizacja
Zarządzanie strategiczne
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
Wydanie:Wyd. 2. zm.
Opis fizyczny:503, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 491-503 i przy rozdz.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. CZĘŚĆ I. Podstawy zarządzania strategicznego
  2. ROZDZIAŁ 1. Tradycyjne i nowe koncepcje zarządzania strategicznego
  3. 1.1. Problemy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie
  4. 1.2. Istota zarządzania strategicznego oraz strategii
  5. 1.3. Klasyfikacja koncepcji zarządzania strategicznego
  6. 1.4. Klasyczne koncepcje zarządzania strategicznego
  7. 1.4.1. Zarządzanie strategiczne a teorie firmy oraz teorie wzrostu firmy
  8. 1.4.2. Koncepcja strategii wzrostu Ansoffa
  9. 1.4.3. Model Andrewsa
  10. 1.4.4. Strategie a etapy rozwoju przedsiębiorstwa według Chandlera
  11. 1.5. Nowe warunki zarządzania strategicznego oraz nowe kierunki jego rozwoju
  12. 1.6. Mechanistyczna oraz organiczna koncepcja zarządzania strategicznego
  13. Pytania kontrolne
  14. Zalecana literatura
  15. ROZDZIAŁ 2. Proces zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie
  16. 2.1. Cele i zadania przedsiębiorstwa
  17. 2.2. Wizja strategiczna oraz misja
  18. 2.3. Podstawowe koncepcje formułowania strategii
  19. 2.4. Procedury i etapy zarządzania strategicznego
  20. 2.5. Kryteria zastosowania zarządzania strategicznego w praktyce
  21. Pytania kontrolne
  22. Zalecana literatura
  23. ROZDZIAŁ 3. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa i jego otoczenia
  24. 3.1. Cele, zakres i metody analizy strategicznej
  25. 3.2. Modele i metody analizy otoczenia przedsiębiorstwa
  26. 3.2.1. Model cyklu życia produktu i sektora
  27. 3.2.2. Analizy sektorowe
  28. 3.2.3. Atrakcyjność inwestycyjna krajów i regionów
  29. 3.2.4. Analiza otoczenia konkurencyjnego według Portera
  30. 3.3. Zakres i metody analizy zasobów i umiejętności przedsiębiorstwa
  31. 3.3.1. Analiza konkurencyjnych zasobów i umiejętności przedsiębiorstwa
  32. 3.3.2. Koncepcja łańcucha wartości
  33. 3.3.3. Krzywa doświadczenia
  34. Pytania kontrolne
  35. Zalecana literatura
  36. ROZDZIAŁ 4. Analityczne metody formułowania strategii przedsiębiorstwa
  37. 4.1. Formułowanie strategii według procedury SWOT
  38. 4.2. Modele portfelowe jako podstawa formułowania strategii
  39. 4.3. Macierz wzrostu/udziału autorstwa firmy Boston Consulting Group (BCG)
  40. 4.4. Model atrakcyjności sektorów/siły konkurencyjnej firmy McKinsey (McK)
  41. 4.5. Model cyklu życia sektora/siły konkurencyjnej firmy A.D. Little (ADL)
  42. 4.6. Walory i ograniczenia modeli portfelowych
  43. Pytania kontrolne
  44. Zalecana literatura
  45. ROZDZIAŁ 5. Procesy wdrażania, kontroli oraz weryfikacji strategii
  46. 5.1. Ogólne zasady i warunki wdrażania strategii
  47. 5.2. Kontrola strategiczna oraz weryfikacja strategii
  48. 5.3. Strategiczna Karta Wyników
  49. Pytania kontrolne
  50. Zalecana literatura
  51. CZĘŚĆ II. Konkurencyjność oraz strategie konkurencji przedsiębiorstw - poziom strategicznych jednostek biznesu
  52. ROZDZIAŁ 6. Kategorie konkurencyjności w gospodarce i w przedsiębiorstwie
  53. 6.1. Obiekty i czynniki analizy konkurencyjności
  54. 6.2. Rynkowe determinanty konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz konkurencyjność
  55. przedsiębiorstwa z punktu widzenia klientów
  56. 6.3. Konkurencyjność przedsiębiorstwa z punktu widzenia właścicieli, potencjalnych inwestorów oraz zarządu
  57. 6.4. Metody oceny pozycji i siły konkurencyjnej przedsiębiorstwa
  58. Pytania kontrolne
  59. Zalecana literatura
  60. ROZDZIAŁ 7. Rynkowe i zasobowe strategie konkurencji oraz procedury ich budowy
  61. 7.1. Typy i rodzaje strategii konkurencji
  62. 7.2. Rodzaje rynkowych i zasobowych strategii konkurencji
  63. 7.3. Procedury i metody budowy rynkowej strategii konkurencji
  64. 7.3.1. Tworzenie strategii konkurencji na istniejącym rynku
  65. 7.3.2. Procedury tworzenia strategii konkurencji na nowych rynkach produktowych lub/i geograficznych
  66. 7.4. Procedury i metody tworzenia zasobowej strategii konkurencji
  67. Pytania kontrolne
  68. Zalecana literatura
  69. ROZDZIAŁ 8. Koncepcje źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa
  70. 8.1. Podstawowe koncepcje osiągania i utrzymania konkurencyjności
  71. 8.2. Marketingowa koncepcja konkurencyjności. Strategia marketingowa a strategia konkurencji
  72. 8.3. Przedsiębiorcza koncepcja konkurencyjności
  73. 8.4. Koncepcja kluczowych kompetencji firmy
  74. 8.5. Wyróżniające firmę zdolności
  75. 8.6. Informacja oraz nowe technologie informacyjne jako źródło konkurencyjności.
  76. 8.7. Organizacja ucząca się oraz bazująca na wiedzy
  77. 8.8. Relacje przedstawionych koncepcji konkurencyjności
  78. Pytania kontrolne
  79. Zalecana literatura
  80. CZĘŚĆ III. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa - poziom zarządzania korporacją
  81. ROZDZIAŁ 9. Typy i rodzaje strategii rozwoju przedsiębiorstwa
  82. 9.1. Podstawowe warianty strategii rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa
  83. 9.2. Zasady i metody wyboru strategii rozwoju przedsiębiorstwa
  84. 9.2.1. Trzyetapowy model rozwoju przedsiębiorstwa
  85. 9.2.2. Pozycja firmy i popyt a strategie rozwoju firmy
  86. 9.2.3. Model SPACE
  87. 9.3. Strategie konkurencji oraz wzrostu małych przedsiębiorstw
  88. Pytania kontrolne
  89. Zalecana literatura
  90. ROZDZIAŁ 10. Strategie specjalizacji oraz dywersyfikacji przedsiębiorstwa
  91. 10.1. Warianty strategii wzrostu przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego
  92. 10.2. Zasady wyboru strategii penetracji rynku oraz rozwoju rynku
  93. 10.3. Istota i rodzaje dywersyfikacji
  94. 10.4. Skala i tendencje rozwoju dywersyfikacji przedsiębiorstwa
  95. 10.5. Zasady decyzji o dywersyfikacji i jej kierunkach
  96. Pytania kontrolne
  97. Zalecana literatura
  98. ROZDZIAŁ 11. Umiędzynarodowienie i globalizacja przedsiębiorstwa
  99. 11.1. Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstwa
  100. 11.2. Istota umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstwa
  101. 11.3. Ograniczenia umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
  102. 11.4. Strategia multinarodowa, międzynarodowa, transnarodowa oraz globalna
  103. 11.4.1. Cechy strategii wielonarodowej oraz globalnej
  104. 11.4.2. Zasady wyboru strategii międzynarodowej oraz transnarodowej
  105. 11.5. Strategie wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne
  106. Pytania kontrolne
  107. Zalecana literatura
  108. CZĘŚĆ IV. Strategie tworzenia i rozwoju sieci przedsiębiorstw - poziom zarządzania siecią
  109. ROZDZIAŁ 12. Sieci przedsiębiorstw oraz strategie ich tworzenia i rozwoju
  110. 12.1. Istota i rodzaje sieci przedsiębiorstw
  111. 12.2. Rozwój sieci przedsiębiorstw
  112. 12.3. Strategie tworzenia i rozwoju sieci przedsiębiorstw
  113. 12.4. Zintegrowane łańcuchy dostaw
  114. 12.5. Sieci klastrowe
  115. 12.6. Zrzeszenia oraz stowarzyszenia przedsiębiorstw
  116. Pytania kontrolne
  117. Zalecana literatura
  118. ROZDZIAŁ 13. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw oraz alianse strategiczne
  119. 13.1. Rodzaje fuzji i przejęć
  120. 13.2. Skala i dynamika procesów fuzji i przejęć
  121. 13.3. Motywy i efekty fuzji i przejęć
  122. 13.4. Metoda wewnętrzna versus zewnętrzna oraz procedury M&A
  123. 13.5. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa a fuzje i przejęcia
  124. 13.6. Alianse strategiczne
  125. 13.6.1. Istota oraz obszary aliansów strategicznych
  126. 13.6.2. Alianse strategiczne a strategie rozwoju firmy
  127. 13.6.3. Obszary i formy aliansów strategicznych
  128. 13.6.4. Skala rozwoju oraz tendencje aliansów strategicznych
  129. 13.6.5. Zasady wyboru aliantów oraz warunki ich powodzenia
  130. 13.7. Fuzje i przejęcia a alianse strategiczne oraz inne typy sieci
  131. Pytania kontrolne
  132. Zalecana literatura
  133. ROZDZIAŁ 14. Strategie outsourcingu produkcji i usług
  134. 14.1. Definicja oraz rodzaje outsourcingu
  135. 14.2. Efekty zastosowania strategii outsourcingu
  136. 14.2.1. Rodzaje efektów outsourcingu
  137. 14.2.2. Efekty outsourcingu produkcji
  138. 14.2.3. Efekty outsourcingu procesów zarządczych
  139. 14.2.4. Efekty zleceniobiorców outsourcingu
  140. 14.3. Skala i dynamika rozwoju outsourcingu
  141. 14.4. Zasady decyzji o outsourcingu, jego zakresie i kierunkach

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 658
Numer inw.: 36134
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.