Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Organizacje pozarządowe : zarządzanie, kreowanie wizerunku i współpraca z mediami w III sektorze

Autor: Kotnis-Górka, Emilia.




Organizacje pozarządowe są i nie są jak firmy. W przeciwieństwie do sektora rynkowego trzeci sektor działa nie dla zysku, lecz pro publico bono, czyli dla dobra wspólnego. Skupieni na realizacji statutowych celów organizacji jej członkowie i zarządzający zapominają czasem o tym, że także w ich działalności pojawiają się analogie do funkcjonowania firm. Stowarzyszenia, fundacje czy związki są w pewnym sensie

przedsiębiorstwami: zatrudniają pracowników, pozyskują środki publiczne oraz prywatne, dysponują często ogromnymi zasobami finansowymi, posiadają w swoich szeregach wielu profesjonalistów-praktyków, aktywnie uczestniczą w życiu społeczno-gospodarczym, wspierają te dziedziny, które wymagają bardzo wąskiej specjalizacji. I tak jak firmy spotykają się z konkurencją innych organizacji pozarządowych.Właśnie dlatego powstała ta książka. Napisana z punktu widzenia praktyków na co dzień mających do czynienia z organizacjami pozarządowymi, jest zbiorem podstawowych zasad zarządzania organizacją, jej finansami, pracownikami, wolontariuszami. Wskazuje, jak pozyskiwać środki oraz kreować wizerunek, współpracować z mediami i bez niepotrzebnych komplikacji stawać się partnerem rozpoznawalnym oraz wiarygodnym. Autorzy kierują swoją publikację zarówno do praktyków działalności w trzecim sektorze (będzie to dla nich podręczne kompendium wiedzy), jak i osób, które stawiają pierwsze kroki na drodze pomocy innym.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Emilia Kotnis-Górka, Mateusz Wysocki.
Hasła:Instytucje nonprofit - a media
Instytucje nonprofit - zarządzanie
Środki masowego przekazu
Adres wydawniczy:Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2011.
Opis fizyczny:160 s. : 21 cm.
Uwagi:Na okł.: Trzeci sektor w polskich realiach, pozyskiwanie środków, poszukiwanie najlepszych ludzi, marketing organizacji, PR wewnętrzny i zewnętrzny, rola rzecznika prasowego, konferencje prasowe od A do Z, współpraca z mediami. Bibliogr. s. 159-160.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Organizacje pozarządowe w Polsce
  2. Rozdział 2. Zarządzanie organizacją pozarządową
  3. Finanse
  4. Aplikowanie o środki zewnętrzne
  5. Sponsoring
  6. Członkowie organizacji - tworzenie zespołu i kierowanie nim
  7. Wolontariat w organizacji pozarządowej
  8. Rozdział 3. Wizerunek organizacji pozarządowej
  9. Co to jest wizerunek organizacji pozarządowej?
  10. Kto nas ocenia?
  11. PR wewnętrzny
  12. PR zewnętrzny
  13. Nazwa, logo, kolory, slogan
  14. Wizytówki, papier firmowy i teczki
  15. Ulotki, plakaty, foldery, banery
  16. Stoisko promocyjne
  17. Elektroniczne narzędzia promocji stowarzyszenia
  18. Rozdział 4. Współpraca organizacji pozarządowych z mediami
  19. Trzeci sektor a media
  20. Czy media wspomagają organizacje pozarządowe?
  21. Źródła informacji w pracy dziennikarza
  22. Współpraca korzystna dla obu stron
  23. Kto odpowiada za kontakt z mediami?
  24. Rzecznik prasowy w stowarzyszeniu
  25. Konferencja prasowa - w blasku reflektorów
  26. Jak napisać informację prasową?
  27. Co to jest patronat medialny i dlaczego warto o niego zabiegać?
  28. PR w sytuacjach kryzysowych

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 06 M.
Numer inw.: 36170
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.