Organizacje pozarządowe : zarządzanie, kreowanie wizerunku i współpraca z mediami w III sektorze
Organizacje pozarządowe są i nie są jak firmy. W przeciwieństwie do sektora rynkowego trzeci sektor działa nie dla zysku, lecz pro publico bono, czyli dla dobra wspólnego. Skupieni na realizacji statutowych celów organizacji jej członkowie i zarządzający zapominają czasem o tym, że także w ich działalności pojawiają się analogie do funkcjonowania firm. Stowarzyszenia, fundacje czy związki są w pewnym sensie
przedsiębiorstwami: zatrudniają pracowników, pozyskują środki publiczne oraz prywatne, dysponują często ogromnymi zasobami finansowymi, posiadają w swoich szeregach wielu profesjonalistów-praktyków, aktywnie uczestniczą w życiu społeczno-gospodarczym, wspierają te dziedziny, które wymagają bardzo wąskiej specjalizacji. I tak jak firmy spotykają się z konkurencją innych organizacji pozarządowych.Właśnie dlatego powstała ta książka. Napisana z punktu widzenia praktyków na co dzień mających do czynienia z organizacjami pozarządowymi, jest zbiorem podstawowych zasad zarządzania organizacją, jej finansami, pracownikami, wolontariuszami. Wskazuje, jak pozyskiwać środki oraz kreować wizerunek, współpracować z mediami i bez niepotrzebnych komplikacji stawać się partnerem rozpoznawalnym oraz wiarygodnym. Autorzy kierują swoją publikację zarówno do praktyków działalności w trzecim sektorze (będzie to dla nich podręczne kompendium wiedzy), jak i osób, które stawiają pierwsze kroki na drodze pomocy innym.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Emilia Kotnis-Górka, Mateusz Wysocki. |
Hasła: | Instytucje nonprofit - a media Instytucje nonprofit - zarządzanie Środki masowego przekazu |
Adres wydawniczy: | Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2011. |
Opis fizyczny: | 160 s. : 21 cm. |
Uwagi: | Na okł.: Trzeci sektor w polskich realiach, pozyskiwanie środków, poszukiwanie najlepszych ludzi, marketing organizacji, PR wewnętrzny i zewnętrzny, rola rzecznika prasowego, konferencje prasowe od A do Z, współpraca z mediami. Bibliogr. s. 159-160. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Rozdział 1. Organizacje pozarządowe w Polsce
- Rozdział 2. Zarządzanie organizacją pozarządową
- Finanse
- Aplikowanie o środki zewnętrzne
- Sponsoring
- Członkowie organizacji - tworzenie zespołu i kierowanie nim
- Wolontariat w organizacji pozarządowej
- Rozdział 3. Wizerunek organizacji pozarządowej
- Co to jest wizerunek organizacji pozarządowej?
- Kto nas ocenia?
- PR wewnętrzny
- PR zewnętrzny
- Nazwa, logo, kolory, slogan
- Wizytówki, papier firmowy i teczki
- Ulotki, plakaty, foldery, banery
- Stoisko promocyjne
- Elektroniczne narzędzia promocji stowarzyszenia
- Rozdział 4. Współpraca organizacji pozarządowych z mediami
- Trzeci sektor a media
- Czy media wspomagają organizacje pozarządowe?
- Źródła informacji w pracy dziennikarza
- Współpraca korzystna dla obu stron
- Kto odpowiada za kontakt z mediami?
- Rzecznik prasowy w stowarzyszeniu
- Konferencja prasowa - w blasku reflektorów
- Jak napisać informację prasową?
- Co to jest patronat medialny i dlaczego warto o niego zabiegać?
- PR w sytuacjach kryzysowych
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)