Zarządzanie strategiczne : podejście zasobowe
Tyt. oryg.: "Strategic management : logic & action".
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego. Autorzy zawarli w niej zagadnienia analizowane podczas prowadzanych przez nich programów MBA i zajęć dla studentów zarządzania, dyrektorów firm, pracowników administracji rządowej i menedżerów organizacji non profit.Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez
szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą: definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji, rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości, cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej, tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów, zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej, prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach, kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, znaczenie przywództwa i rola liderów na różnych szczeblach organizacji, tworzenie osobistych strategii - planowanie własnej kariery zawodowej.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Anne Sigismund Huff [et al.] ; przeł. Magdalena Jania. |
Hasła: | Zarządzanie strategiczne Podręczniki akademickie |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011. |
Opis fizyczny: | 476 s. : il. ; 24 cm. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- 1. Określanie strategii
- Jakie są cechy charakterystyczne skutecznej strategii?
- Jaki wpływ na strategów mają inni stratedzy? W jaki sposób stratedzy przewodzą innym?
- Dlaczego sukcesy i porażki innych organizacji są istotne?
- Wnioski dla strategów
- 2. Rozwijanie zasobów
- Które zasoby firmy wiążą się z przewagą konkurencyjną?
- Jak wygląda tworzenie i utrzymywanie zasobów konkurencyjnych?
- Jakie rodzaje ryzyka wiążą się z akumulacją zasobów?
- Zarządzanie strategiczne akumulacją i wykorzystywaniem zasobów
- Wnioski dla strategów
- 3. Obsługa klientów
- Dlaczego relacja z klientem zyskuje na znaczeniu?
- Co to jest "mentalność usługowa"?
- Jakie są wskazówki dotyczące modelu biznesowego bazującego na klientach?
- W jaki sposób firmy gromadzą dane służące identyfikacji i analizie klientów?
- Czy można przecenić znaczenie relacji z klientem?
- Wnioski dla strategów
- 4. Poszukiwanie szans
- Jakie są sygnały, że można wykorzystać szansę?
- Jak przebiega wykorzystywanie szans?
- Czym różni się przedsiębiorczość w małej firmie i w korporacji?
- Czy rozwiązaniem jest działanie na dwa fronty?
- Wnioski dla strategów
- 5. Konkurowanie z rywalami
- Czym różnią się od siebie otoczenia konkurencyjne?
- Co wpływa na potencjał zysku w poszczególnych otoczeniach?
- Jak siły makro wpływają na ewolucję warunków konkurencyjnych?
- Jak asymetrie tłumaczą przewagę konkurencyjną?
- Jakie strategie generyczne służą osiągnięciu przewagi konkurencyjnej?
- Czym cechuje się hiperkonkurencja?
- Kiedy rywale współpracują?
- Wnioski dla strategów
- 6. Określanie modelu biznesowego
- Jakie są powszechnie spotykane modele biznesowe?
- Jak analiza łańcucha wartości może się przysłużyć zmianie strategicznej?
- Jak można wykorzystać cykl życia jako źródło pomysłów dotyczących modelu biznesowego?
- Czego można się nauczyć od konkurencji, klientów i innych podmiotów?
- Jaka jest różnica między planami i modelami biznesowymi?
- Wnioski dla strategów
- 7. Analizowanie strategii korporacyjnej
- W jaki sposób stratedzy starają się zapewnić przedsiębiorstwu wzrost?
- Jakie są sposoby realizowania transakcji gospodarczych między firmami?
- Czy dywersyfikacja może się przysłużyć wykorzystaniu głównych obszarów kompetencji?
- Kiedy sojusze prowadzą do uczenia się?
- Wnioski dla strategów
- 8. Myślenie globalne
- Jakie są wady i zalety dywersyfikacji międzynarodowej?
- Jak ekspansja międzynarodowa może zwiększyć przewagę konkurencyjną?
- Jakie są alternatywne strategie ekspansji międzynarodowej?
- Jakie są alternatywne metody wejścia na rynek?
- Jakie są istotne różnice międzykulturowe?
- Wnioski dla strategów
- 9. Odpowiedzialne postępowanie
- Czym charakteryzuje się zrównoważona strategia?
- Jak zmieniają się standardy nadzoru właścicielskiego?
- Jakie siły wewnętrzne sprzyjają odpowiedzialności społecznej?
- Jakie czynniki nasilają dylematy etyczne?
- Wnioski dla strategów
- 10. Dbanie o realizację strategii
- W jaki sposób realizacja strategii może zaspokajać rosnącą potrzebę elastyczności?
- Jakim zmianom ulega planowanie strategiczne?
- Jakie są sposoby doskonalenia efektywności poszczególnych pracowników i jednostek?
- Wnioski dla strategów
- 11. Zarządzanie wiedzą
- Dlaczego wiedza jest coraz ważniejszym źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej?
- Co charakteryzuje wiedzę potrzebną firmom?
- W jaki sposób stratedzy zarządzają wiedzą i wykorzystują ją?
- Przechowywanie wiedzy
- W jaki sposób systemy organizacyjne wpływają na zarządzanie wiedzą?
- Jakie są najważniejsze zewnętrzne źródła wiedzy?
- Wnioski dla strategów
- 12. Zapewnianie przywództwa
- Jak współcześnie definiuje się przywództwo?
- Jakie są najważniejsze działania podejmowane przez liderów strategicznych?
- Jak tworzy się efektywne organizacje i zapewnia ciągłość ich wyników?
- Wnioski dla strategów
- 13. Tworzenie osobistych strategii
- Jakie trendy oddziałują na przyszłe możliwości zatrudnienia?
- Jakim zmianom ulega relacja zatrudnienia?
- Jakie są najważniejsze elementy planowania kariery?
- Dlaczego należy dbać o równowagę między życiem prywatnym a zawodowym?
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)