Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Zarządzanie strategiczne : podejście zasobowe

Tyt. oryg.: "Strategic management : logic & action".




Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego. Autorzy zawarli w niej zagadnienia analizowane podczas prowadzanych przez nich programów MBA i zajęć dla studentów zarządzania, dyrektorów firm, pracowników administracji rządowej i menedżerów organizacji non profit.Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez

szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą: definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji, rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości, cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej, tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów, zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej, prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach, kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, znaczenie przywództwa i rola liderów na różnych szczeblach organizacji, tworzenie osobistych strategii - planowanie własnej kariery zawodowej.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Anne Sigismund Huff [et al.] ; przeł. Magdalena Jania.
Hasła:Zarządzanie strategiczne
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011.
Opis fizyczny:476 s. : il. ; 24 cm.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Określanie strategii
  2. Jakie są cechy charakterystyczne skutecznej strategii?
  3. Jaki wpływ na strategów mają inni stratedzy? W jaki sposób stratedzy przewodzą innym?
  4. Dlaczego sukcesy i porażki innych organizacji są istotne?
  5. Wnioski dla strategów
  6. 2. Rozwijanie zasobów
  7. Które zasoby firmy wiążą się z przewagą konkurencyjną?
  8. Jak wygląda tworzenie i utrzymywanie zasobów konkurencyjnych?
  9. Jakie rodzaje ryzyka wiążą się z akumulacją zasobów?
  10. Zarządzanie strategiczne akumulacją i wykorzystywaniem zasobów
  11. Wnioski dla strategów
  12. 3. Obsługa klientów
  13. Dlaczego relacja z klientem zyskuje na znaczeniu?
  14. Co to jest "mentalność usługowa"?
  15. Jakie są wskazówki dotyczące modelu biznesowego bazującego na klientach?
  16. W jaki sposób firmy gromadzą dane służące identyfikacji i analizie klientów?
  17. Czy można przecenić znaczenie relacji z klientem?
  18. Wnioski dla strategów
  19. 4. Poszukiwanie szans
  20. Jakie są sygnały, że można wykorzystać szansę?
  21. Jak przebiega wykorzystywanie szans?
  22. Czym różni się przedsiębiorczość w małej firmie i w korporacji?
  23. Czy rozwiązaniem jest działanie na dwa fronty?
  24. Wnioski dla strategów
  25. 5. Konkurowanie z rywalami
  26. Czym różnią się od siebie otoczenia konkurencyjne?
  27. Co wpływa na potencjał zysku w poszczególnych otoczeniach?
  28. Jak siły makro wpływają na ewolucję warunków konkurencyjnych?
  29. Jak asymetrie tłumaczą przewagę konkurencyjną?
  30. Jakie strategie generyczne służą osiągnięciu przewagi konkurencyjnej?
  31. Czym cechuje się hiperkonkurencja?
  32. Kiedy rywale współpracują?
  33. Wnioski dla strategów
  34. 6. Określanie modelu biznesowego
  35. Jakie są powszechnie spotykane modele biznesowe?
  36. Jak analiza łańcucha wartości może się przysłużyć zmianie strategicznej?
  37. Jak można wykorzystać cykl życia jako źródło pomysłów dotyczących modelu biznesowego?
  38. Czego można się nauczyć od konkurencji, klientów i innych podmiotów?
  39. Jaka jest różnica między planami i modelami biznesowymi?
  40. Wnioski dla strategów
  41. 7. Analizowanie strategii korporacyjnej
  42. W jaki sposób stratedzy starają się zapewnić przedsiębiorstwu wzrost?
  43. Jakie są sposoby realizowania transakcji gospodarczych między firmami?
  44. Czy dywersyfikacja może się przysłużyć wykorzystaniu głównych obszarów kompetencji?
  45. Kiedy sojusze prowadzą do uczenia się?
  46. Wnioski dla strategów
  47. 8. Myślenie globalne
  48. Jakie są wady i zalety dywersyfikacji międzynarodowej?
  49. Jak ekspansja międzynarodowa może zwiększyć przewagę konkurencyjną?
  50. Jakie są alternatywne strategie ekspansji międzynarodowej?
  51. Jakie są alternatywne metody wejścia na rynek?
  52. Jakie są istotne różnice międzykulturowe?
  53. Wnioski dla strategów
  54. 9. Odpowiedzialne postępowanie
  55. Czym charakteryzuje się zrównoważona strategia?
  56. Jak zmieniają się standardy nadzoru właścicielskiego?
  57. Jakie siły wewnętrzne sprzyjają odpowiedzialności społecznej?
  58. Jakie czynniki nasilają dylematy etyczne?
  59. Wnioski dla strategów
  60. 10. Dbanie o realizację strategii
  61. W jaki sposób realizacja strategii może zaspokajać rosnącą potrzebę elastyczności?
  62. Jakim zmianom ulega planowanie strategiczne?
  63. Jakie są sposoby doskonalenia efektywności poszczególnych pracowników i jednostek?
  64. Wnioski dla strategów
  65. 11. Zarządzanie wiedzą
  66. Dlaczego wiedza jest coraz ważniejszym źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej?
  67. Co charakteryzuje wiedzę potrzebną firmom?
  68. W jaki sposób stratedzy zarządzają wiedzą i wykorzystują ją?
  69. Przechowywanie wiedzy
  70. W jaki sposób systemy organizacyjne wpływają na zarządzanie wiedzą?
  71. Jakie są najważniejsze zewnętrzne źródła wiedzy?
  72. Wnioski dla strategów
  73. 12. Zapewnianie przywództwa
  74. Jak współcześnie definiuje się przywództwo?
  75. Jakie są najważniejsze działania podejmowane przez liderów strategicznych?
  76. Jak tworzy się efektywne organizacje i zapewnia ciągłość ich wyników?
  77. Wnioski dla strategów
  78. 13. Tworzenie osobistych strategii
  79. Jakie trendy oddziałują na przyszłe możliwości zatrudnienia?
  80. Jakim zmianom ulega relacja zatrudnienia?
  81. Jakie są najważniejsze elementy planowania kariery?
  82. Dlaczego należy dbać o równowagę między życiem prywatnym a zawodowym?

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 005
Numer inw.: 36163
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.