Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna : badania, opinie, inspiracje




"Tematyka tej monografii jest wielowątkowa, zróżnicowana zarówno ze względu na rodzaj podejmowanej problematyki, jak i reprezentowane przez poszczególnych Autorów stanowiska teoretyczne i metodologiczne. Wszystkie zaś wpisują się w dyskurs społeczny, w którym dominuje troska o jakość edukacji oferowanej przez państwowe instytucje edukacyjne najmłodszym - przedszkolakom i uczniom pierwszego etapu edukacji szkolnej. Teksty zamieszczone w

monografii (...) mogą zainteresować zarówno osoby odpowiedzialne za kształt wczesnej edukacji w polskim systemie oświatowym, jak też pracowników ośrodków akademickich kształcących nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, profesjonalistów w tym zawodzie i jego adeptów, a także studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, którym ten obszar penetracji teoretyczno-empirycznych powinien być szczególnie bliski.
(...) Monografia ta to ważne przedsięwzięcie w społecznej debacie nad kształtem współczesnej edukacji najmłodszych". [z recenzji dr hab. Jolanty Zwiernik, prof. DSW]

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:pod red. nauk. Małgorzaty Karwowskiej-Struczyk, Doroty Sobierańskiej, Magdaleny Szpotowicz.
Hasła:Nauczanie początkowe
Pedagogika wczesnoszkolna
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak" Teresa i Józef Śniecińscy, 2011.
Opis fizyczny:446 s. ; 21 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. CZĘŚĆ I. Dzieci i rodzice jako uczestnicy edukacji
  2. Relacje interpersonalne w grupie rówieśniczej uczniów z nadpobudliwością psychoruchową - doniesienie z badań
  3. Rozwijanie asertywności dzieci w pierwszym etapie edukacyjnym
  4. Umiejętność współpracy uczniów klas I a ich pozycja w grupie rówieśniczej
  5. Praca z klasą - praca z grupą
  6. Typy psychologiczne rodziców, czyli kilka stów do nauczycieli o tym, jak mówić do rodziców, żeby chcieli współdziałać . . .
  7. CZĘŚĆ II. Język ojczysty i język obcy w kształceniu małego dziecka
  8. Analiza morfologiczna legend jako sposób badania tekstów narracyjnych
  9. Mowa dzieci wiejskich u progu nauki szkolnej. Znaczenie wczesnej
  10. opieki logopedycznej
  11. Wczesna nauka języka w Europie
  12. - międzynarodowe badanie długofalowe
  13. Rola pomocy dydaktycznych w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym
  14. CZĘŚĆ III. Edukacja matematyczna i przyrodnicza w przedszkolu i szkole
  15. Rozwijanie umiejętności heurystycznych w szkole - pomysł na wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci
  16. Geometria w edukacji dzieci
  17. Konstruowanie znaczeń przyrodniczych w przedszkolu - empiria czy transmisja?
  18. Dzieci eksperymentują - strategie nauczania-uczenia się i zakres poznawczej autonomii uczniów w programach i podręcznikach dla klas początkowych
  19. CZĘŚĆ IV. Twórczy nauczyciel i uczeń
  20. Edukacja artystyczna w przedszkolu - założenia, znaczenie, rozwiązania
  21. Muzykoterapeutyczne umiejętności nauczycieli edukacji początkowej
  22. CZĘŚĆ V. Dziesięć lat reform edukacyjnych w Polsce
  23. Dziecko 6-letnie na progu szkolnym - jego umiejętności społeczno-emocjonalne
  24. Przedszkolanka czy profesjonalista - zmiana czy zamiana?
  25. Zmiany programowe w edukacji przedszkolnej - tendencje i oczekiwania

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 373
Numer inw.: 36294
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.