Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Marketing : kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowanie : praca zbiorowa




Książka ta jest uzupełnieniem podręcznika MARKETING. Koncepcja skutecznych działań, przygotowanego przez˙ten sam zespół autorski. Zawiera między innymi przykłady z rynku, praktyczne wskazówki oraz zestawienia, omówienia i koncepcje rozproszone w literaturze przedmiotu, a także zagadnienia wykraczające poza treść wspomnianego podręcznika, takie jak współpraca przedsiębiorstwa z agencjami badawczymi i

reklamowymi, aspekty finansowe marketingu czy koncepcje ułatwiające pisanie prac dyplomowych. Autorami książki są pracownicy Katedry Rynku i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej oraz Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, mający duże doświadczenie praktyczne wynikające ze współpracy z wieloma przedsiębiorstwami i organizacjami. Są oni współautorami znanych w Polsce i cenionych opracowań z dziedziny marketingu, takich jak Strategie marketingowe, Efektywność marketingu oraz Koszty i efekty działań marketingowych. Publikacja jest przeznaczona dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, uczestników studiów podyplomowych oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych i nauczycieli średnich szkół ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:pod red. Lechosława Garbarskiego ; aut. Radosław Baran [et al.].
Hasła:Marketing
Podręczniki
Adres wydawniczy:Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2011.
Opis fizyczny:298 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz.
Przeznaczenie:Dla uczestników studiów podyplomowych oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych, a także średnich ekonomicznych.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część I. ZROZUMIEĆ MARKETING
  2. 1. Istota Marketingu, Lechosław Garbarski
  3. 1.1. Struktura problematyki
  4. 1.2. Kluczowe pojęcia
  5. 1.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  6. 1.3.1. Sposoby definiowania marketingu
  7. 1.3.2. Cele i instrumenty w kluczowych koncepcjach marketingu
  8. 1.3.3. 10 śmiertelnych grzechów marketingu
  9. 1.3.4. Korzyści i koszty w procesie zakupu produktu
  10. 1.3.5. Odzyskiwanie nabywców utraconych
  11. Bibliografia
  12. 2. Rola marketingu w przedsiębiorstwach i organizacjach niekomercyjnych, Magdalena Krzyżanowska
  13. 2.1. Struktura problematyki
  14. 2.2. Kluczowe pojęcia
  15. 2.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  16. 2.3.1. Zmiany znaczenia marketingu w przedsiębiorstwach
  17. 2.3.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
  18. 2.3.3. Kampanie społeczne w Polsce
  19. 2.3.4. Wspólne przedsięwzięcia organizacji niekomercyjnych i przedsiębiorstw w Polsce
  20. Bibliografia
  21. 3. Marketing a osiąganie przewagi konkurencyjnej, Magdalena Krzyżanowska
  22. 3.1. Struktura problematyki
  23. 3.2. Kluczowe pojęcia
  24. 3.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  25. 3.3.1. Sposoby rozwiązywania przez przedsiębiorstwo konfliktu interesów z konkurentami
  26. 3.3.2. Ewolucja koncepcji przewagi konkurencyjnej
  27. 3.3.3. Ekonomia skali, ekonomia zakresu i efekt uczenia się jako źródła przewagi kosztowej
  28. 3.3.4. Współtworzenie wartości z nabywcami
  29. 3.3.5. Tworzenie nowych rynków
  30. Bibliografia
  31. Część II. ODKRYWANIE SZANS RYNKOWYCH
  32. 4. Analiza warunków działania, Teresa Taranko
  33. 4.1. Struktura problematyki
  34. 4.2. Kluczowe pojęcia
  35. 4.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  36. 4.3.1. Analiza tendencji rozwojowych w otoczeniu za pomocą metody PESTEM
  37. 4.3.2. Ocena ogólnego otoczenia przedsiębiorstwa przy użyciu metody scenariuszowej
  38. 4.3.3. Analiza atrakcyjności sektora przy użyciu modelu pięciu sił M.E. Portera
  39. 4.3.4. Podstawowa i zmodyfikowana wersja analizy SWOT
  40. Bibliografia
  41. 5. Informacyjne podstawy podejmowania decyzji marketingowych, Beata Marciniak
  42. 5.1. Struktura problematyki
  43. 5.2. Kluczowe pojęcia
  44. 5.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  45. 5.3.1. Narzędzia i modele analityczne wykorzystywane w systemie informacji marketingowej
  46. 5.3.2. Użyteczne wtórne źródła informacji
  47. 5.3.3. Struktura oferty badawczej
  48. 5.3.4. Struktura raportu badawczego
  49. 5.3.5. Przegląd standaryzowanych metod badawczych dostępnych w Polsce
  50. 5.3.6. Branżowe organizacje badawcze w Polsce - cele i podstawowe inicjatywy
  51. Bibliografia
  52. 6. Zachowania konsumentów i nabywców instytucjonalnych na rynku, Lechosław Garbarski
  53. 6.1. Struktura problematyki
  54. 6.2. Kluczowe pojęcia
  55. 6.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  56. 6.3.1. Sposoby definiowania zachowania konsumentów
  57. 6.3.2. Modele zachowania konsumentów
  58. 6.3.3. Wpływ czynników ekonomicznych na zachowania konsumentów
  59. 6.3.4. Typy osobowości
  60. 6.3.5. Fazy cyklu życia rodziny
  61. 6.3.6. Struktura budżetu czasu konsumentów
  62. 6.3.7. Wpływy w centrum zakupu
  63. 6.3.8. Typologia konsumentów na rynku usług finansowych
  64. 6.3.9. Style życia i postawy konsumentów a sektor zdrowia
  65. 6.3.10. Metody pomiaru lojalności konsumentów
  66. Bibliografia
  67. 7. Zachowania konkurentów na rynku, Magdalena Krzyżanowska
  68. 7.1. Struktura problematyki
  69. 7.2. Kluczowe pojęcia
  70. 7.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  71. 7.3.1. Wojna standardów Betamax i VHS
  72. 7.3.2. Czynniki sukcesu w wojnach standardów produktów
  73. 7.3.3. Symptomy problemów konkurenta
  74. 7.3.4. Postrzeganie konkurencji przez menedżerów
  75. 7.3.5. Strategie judo
  76. 7.3.6. Procter & Gamble i Unilever na wielu rynkach
  77. 7.3.7. Wprowadzanie w błąd przez konkurentów
  78. Bibliografia
  79. Część III. WYBÓR OBSZARU I KONCEPCJI DZIAŁANIA
  80. 8. Segmentacja rynku, Lechosław Garbarski
  81. 8.1. Struktura problematyki
  82. 8.2. Kluczowe pojęcia
  83. 8.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  84. 8.3.1. Sposoby definiowania segmentacji rynku
  85. 8.3.2. ACORN
  86. 8.3.3. Segmentacja według kryterium wartości klienta
  87. 8.3.4. VALS
  88. 8.3.5. "Euro Socio Styles" Gfk Lifestyle Research
  89. 8.3.6. Segmentacja internautów w Polsce (Gemius)
  90. 8.3.7. Telefony Emporia dla seniorów
  91. Bibliografia
  92. 9. Wybór rynku docelowego, Lechosław Garbarski
  93. 9.1. Struktura problematyki
  94. 9.2. Kluczowe pojęcia
  95. 9.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  96. 9.3.1. Czynniki oceny atrakcyjności segmentów rynku według Malcolma McDonalda
  97. 9.3.2. Atrakcyjność segmentów według Rogera J. Besta
  98. 9.3.3. Przykład oceny atrakcyjności segmentów rynku
  99. 9.3.4. Działanie w niszach rynkowych
  100. 9.3.5. Masowa indywidualizacja
  101. Bibliografia
  102. 10. Pozycjonowanie, Lechosław Garbarski
  103. 10.1. Struktura problematyki
  104. 10.2. Kluczowe pojęcia
  105. 10.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  106. 10.3.1. Sposoby definiowania pozycjonowania
  107. 10.3.2. Pozycjonowanie w modelu STP
  108. 10.3.3. Algorytm procesu pozycjonowania
  109. 10.3.4. Pozycjonowanie ze względu na cechy produktu i oferowane korzyści
  110. 10.3.5. Emocjonalność i funkcjonalność a kryterium pozycjonowania
  111. 10.3.6. Opcje pozycjonowania marki produktu
  112. 10.3.7. Mapa łańcuchów znaczeniowych
  113. 10.3.8. Pozycjonowanie produktów WITTCHEN
  114. 10.3.9. Wybór własnej pozycji na rynku
  115. 10.3.10. Al Ries (guru pozycjonowania) i jego rady
  116. Bibliografia
  117. 11. Decyzje związane z produktem i marką, Teresa Taranko
  118. 11.1. Struktura problematyki
  119. 11.2. Kluczowe pojęcia
  120. 11.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  121. 11.3.1. Wielopoziomowa koncepcja produktu na przykładach różnych kategorii produktów
  122. 11.3.2. Badania dotyczące nowego produktu na przykładzie kosmetyków
  123. 11.3.3. Tożsamość marki według wybranych koncepcji
  124. 11.3.4. Rola marki w kreowaniu portfela produktów na przykładzie głównych podmiotów branży wędliniarskiej w Polsce
  125. 11.3.5. Ocena kapitału marki i wycena jej wartości
  126. 11.3.6. Ocena asortymentu przedsiębiorstwa przy użyciu macierzy McKinseya
  127. Bibliografia
  128. 12. Decyzje związane z kształtowaniem cen, Radosław Baran
  129. 12.1. Struktura problematyki
  130. 12.2. Kluczowe pojęcia
  131. 12.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  132. 12.3.1. Sposoby ujmowania istoty ceny
  133. 12.3.2. Wpływ czynników prawnych na kształtowanie cen
  134. 12.3.3. Elastyczność cenowa popytu
  135. 12.3.4. Zakres badań marketingowych dotyczących kształtowania cen
  136. 12.3.5. Sposoby kształtowania cen oparte na kosztach, popycie i cenach produktów konkurentów
  137. 12.3.6. Kształtowanie cen przy sprzedaży produktów na giełdach towarowych, aukcjach i w ramach przetargów
  138. Bibliografia
  139. 13. Decyzje związane z dystrybucją, Radosław Baran
  140. 13.1. Struktura problematyki
  141. 13.2. Kluczowe pojęcia
  142. 13.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  143. 13.3.1. Uwarunkowania stosowania bezpośredniego i pośredniego kanału dystrybucji
  144. 13.3.2. Wybór stopnia intensywności dystrybucji
  145. 13.3.3. Kryteria wykorzystywane przy wyborze kanałów dystrybucji
  146. 13.3.4. Rodzaje pośredników handlowych
  147. 13.3.5. Formy sprzedaży detalicznej
  148. Bibliografia
  149. 14. Decyzje związane z procesami komunikacji marketingowej, Adam Czarnecki
  150. 14.1. Struktura problematyki
  151. 14.2. Kluczowe pojęcia
  152. 14.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  153. 14.3.1. Udana i nieudana kampania reklamowa
  154. 14.3.2. Działania w zakresie PR wewnętrznego i zewnętrznego w firmie usługowej
  155. 14.3.3. Działania sponsoringowe w najbardziej popularnych w Polsce dyscyplinach sportu
  156. 14.3.4. Komunikacja nieformalna w promowania marki - kampania promocyjna Australii
  157. 14.3.5. Metody tworzenia budżetu komunikacji marketingowej
  158. 14.3.6. Struktura i zawartość briefu reklamowego
  159. Bibliografia
  160. 15. Kształtowanie struktury marketingu-mix, Adam Czarnecki
  161. 15.1. Struktura problematyki
  162. 15.2. Kluczowe pojęcia
  163. 15.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  164. 15.3.1. Uwarunkowania struktury marketingu-mix w przypadku leków na receptę i leków sprzedawanych bez recepty
  165. 15.3.2. Hierarchia znaczenia instrumentów i narzędzi marketingu-mix na rynku usług notarialnych
  166. 15.3.3. Optymalizacja marketingu-mix przeprowadzona przez firmę Bottom-Line Analytics
  167. Bibliografia
  168. Część V. KSZTAŁTOWANIE EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŁ MARKETINGOWYCH
  169. 16. Koszty i efekty działań marketingowych, Radosław Baran
  170. 16.1. Struktura problematyki
  171. 16.2. Kluczowe pojęcia
  172. 16.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  173. 16.3.1. Istota i rodzaje kosztów działań marketingowych - sposoby ujmowania
  174. 16.3.2. Istota i rodzaje efektów działań marketingowych - sposoby ujmowania
  175. 16.3.3. Miary efektów pośrednich
  176. 16.3.4. Koncepcja zwrotu z inwestycji w marketing
  177. 16.3.5. Zmniejszanie kosztów działań marketingowych
  178. 16.3.6. Zwiększanie efektów działań marketingowych
  179. Bibliografia
  180. 17. Organizowanie, budżet i audyt działalności marketingowej, Beata Marciniak
  181. 17.1. Struktura problematyki
  182. 17.2. Kluczowe pojęcia
  183. 17.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  184. 17.3.1. Miejsce marketingu w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
  185. 17.3.2. Sposoby organizowania działalności marketingowej a struktura hierarchiczna stanowisk
  186. 17.3.3. Współczesne rozwiązania w sferze organizowania działalności marketingowej
  187. 17.3.4. Zakres odpowiedzialności stanowisk w sferze marketingu
  188. 17.3.5. Cykl budżetu marketingu
  189. 17.3.6. Struktura budżetu marketingu - analiza przypadku (Fast Fitness)
  190. 17.3.7. Rodzaje i narzędzia kontroli działalności marketingowej
  191. Bibliografia
  192. 18. Plan marketingowy, Teresa Taranko
  193. 18.1. Struktura problematyki
  194. 18.2. Kluczowe pojęcia
  195. 18.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania
  196. 18.3.1. Plan marketingowy dla nowego produktu (MotoBoX Zewa)
  197. 18.3.2. Plan marketingowy dla nowej placówki usługowej (przedszkole "Bajkowa Kraina")

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 339.138
Numer inw.: 36314
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.