Nowoczesne formy zatrudnienia
Tyt. oryg.: "Out of the shadows : managing self-employed, agency and outsourced workers".
Patricia Leighton i współautorzy analizują zjawiska stanowiące dziś codzienną praktykę w firmach, takie jak outsourcing, zlecanie usług osobom prowadzącym własną działalność, zatrudnianie pracowników tymczasowych czy współpraca z konsultantami. Zwracają uwagę, że osoby pracujące "z zewnątrz" nie są już marginalne czy nietypowe, jak często postrzegają ich prawnicy i
menedżerowie, a jednak nadal pozostają w mroku pod względem literatury dotyczącej ich motywowania i rozwoju. Celem ich książki jest uzupełnienie tego braku.Podkreślono konieczność dbania o równowagę między wynikami osiąganymi przez pracowników pozyskiwanych w nowy sposób a zarządzaniem nimi oraz odpowiedniego wkomponowania ich pracy w funkcjonowanie organizacji.Dzięki temu książka Nowoczesne formy zarządzania stanowi ważny punkt odniesienia dla wszystkich osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi, zarówno strategicznie, jak i na co dzień.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Patricia Leighton [et al.] ; przeł. Katarzyna Piotrowska. |
Hasła: | Kadry - polityka Outsourcing Zatrudnienie dodatkowe Zatrudnienie elastyczne Podręczniki |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. |
Opis fizyczny: | 296 s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 277-287. Indeks. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Rozdział 1. Kontekst i oznaki pojawienia się współpracownika
- Przepowiednia
- Kontekst i oddziaływanie na "indywidualizm" stosunku pracy pracownika
- Innowacja w świadczeniu opieki pielęgniarskiej - w amerykańskim stylu
- Dowody: co wiemy o współpracownikach?
- Praca na własny rachunek
- Zatrudnienie przez agencje
- Outsourcing
- Zmiany u pracodawców
- Stymulatory zmian
- Wniosek: co łączy współpracowników?
- Rozdział 2. Dopasowywanie potrzeb strategicznych i kadrowych
- Przepowiednia
- Wybór sposobów pracy: co mówią studia przypadku
- Czemu przestawić się na korzystanie z usług współpracowników?
- Jakie są poglądy pracodawców?
- W jakim punkcie znajdujesz się obecnie?
- Usługi współpracowników: korzyści
- Zatrudnianie współpracowników: ograniczenia
- Rozdział 3. Rekrutacja współpracowników i przygotowanie się na ich przyjęcie
- Przepowiednia
- Wprowadzenie
- Kilka kwestii wstępnych
- Outsourcing a rekrutacja
- Kilka kwestii związanych z procesem selekcji
- Jak wybrać dostawcę?
- Selekcja agencji
- Selekcja konsultanta
- Przygotowanie się do przyjęcia współpracowników
- Rozdział 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a współpracownicy
- Prorocze refl eksje
- Relacje zatrudnienia a kontrakt psychologiczny
- Stosunki pracy współpracowników
- Szczególne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi a współpracownicy
- Rozdział 5. Regulacje dotyczące korzystania z usług współpracowników
- Przepowiednie
- Współpracownicy: ogólny system regulacyjny
- Kwestie wstępne
- System regulacyjny
- Regulacje o zastosowaniu ogólnym
- Kluczowe regulacje: outsourcing
- Kluczowe regulacje: praca przez agencje
- Kluczowe regulacje: pracownicy samozatrudnieni
- Kluczowe regulacje: inne istotne przepisy
- Rozdział 6. Umowy a korzystanie z usług współpracowników
- Przepowiednie
- Umowy ze współpracownikami: uwagi ogólne
- Umowy outsourcingowe
- Umowy z agencjami
- Umowy z osobami samozatrudnionymi
- Zarządzanie umowami
- Rozdział 7. Stosunki pracownicze i zagadnienia pokrewne
- Przepowiednie
- Stosunki pracownicze (employment relations / industrial relations - ER/IR) a współpracownicy
- Typowe pytania dotyczące współpracowników i_stosunków pracowniczych (ER/IR)
- Stosunki pracownicze (ER/IR): podstawowe informacje
- Nowe formy stosunków pracowniczych (ER/IR)
- Możliwości wyboru
- Opracowanie strategii: pytania wstępne
- Spory zbiorowe z pracodawcą
- Rozdział 8. Bezpieczeństwo i higiena pracy
- Przepowiednia
- Agenda BHP
- Reagowanie na zagrożenia BHP
- Rozdział 9. Przemyślenia i plany na przyszłość
- Kilka refleksji
- Plany na przyszłość
- Aneks A: Studia przypadku i dane kontaktowe
- Klienci
- Usługodawcy
- Systemy wsparcia, doradztwa itd. dla współpracowników
- Aneks B: Wyjaśnienie modeli zarządzania *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)