Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Nowoczesne formy zatrudnienia

Tyt. oryg.: "Out of the shadows : managing self-employed, agency and outsourced workers".




Patricia Leighton i współautorzy analizują zjawiska stanowiące dziś codzienną praktykę w firmach, takie jak outsourcing, zlecanie usług osobom prowadzącym własną działalność, zatrudnianie pracowników tymczasowych czy współpraca z konsultantami. Zwracają uwagę, że osoby pracujące "z zewnątrz" nie są już marginalne czy nietypowe, jak często postrzegają ich prawnicy i

menedżerowie, a jednak nadal pozostają w mroku pod względem literatury dotyczącej ich motywowania i rozwoju. Celem ich książki jest uzupełnienie tego braku.Podkreślono konieczność dbania o równowagę między wynikami osiąganymi przez pracowników pozyskiwanych w nowy sposób a zarządzaniem nimi oraz odpowiedniego wkomponowania ich pracy w funkcjonowanie organizacji.Dzięki temu książka Nowoczesne formy zarządzania stanowi ważny punkt odniesienia dla wszystkich osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi, zarówno strategicznie, jak i na co dzień.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Patricia Leighton [et al.] ; przeł. Katarzyna Piotrowska.
Hasła:Kadry - polityka
Outsourcing
Zatrudnienie dodatkowe
Zatrudnienie elastyczne
Podręczniki
Adres wydawniczy:Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010.
Opis fizyczny:296 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 277-287. Indeks.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Kontekst i oznaki pojawienia się współpracownika
  2. Przepowiednia
  3. Kontekst i oddziaływanie na "indywidualizm" stosunku pracy pracownika
  4. Innowacja w świadczeniu opieki pielęgniarskiej - w amerykańskim stylu
  5. Dowody: co wiemy o współpracownikach?
  6. Praca na własny rachunek
  7. Zatrudnienie przez agencje
  8. Outsourcing
  9. Zmiany u pracodawców
  10. Stymulatory zmian
  11. Wniosek: co łączy współpracowników?
  12. Rozdział 2. Dopasowywanie potrzeb strategicznych i kadrowych
  13. Przepowiednia
  14. Wybór sposobów pracy: co mówią studia przypadku
  15. Czemu przestawić się na korzystanie z usług współpracowników?
  16. Jakie są poglądy pracodawców?
  17. W jakim punkcie znajdujesz się obecnie?
  18. Usługi współpracowników: korzyści
  19. Zatrudnianie współpracowników: ograniczenia
  20. Rozdział 3. Rekrutacja współpracowników i przygotowanie się na ich przyjęcie
  21. Przepowiednia
  22. Wprowadzenie
  23. Kilka kwestii wstępnych
  24. Outsourcing a rekrutacja
  25. Kilka kwestii związanych z procesem selekcji
  26. Jak wybrać dostawcę?
  27. Selekcja agencji
  28. Selekcja konsultanta
  29. Przygotowanie się do przyjęcia współpracowników
  30. Rozdział 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a współpracownicy
  31. Prorocze refl eksje
  32. Relacje zatrudnienia a kontrakt psychologiczny
  33. Stosunki pracy współpracowników
  34. Szczególne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi a współpracownicy
  35. Rozdział 5. Regulacje dotyczące korzystania z usług współpracowników
  36. Przepowiednie
  37. Współpracownicy: ogólny system regulacyjny
  38. Kwestie wstępne
  39. System regulacyjny
  40. Regulacje o zastosowaniu ogólnym
  41. Kluczowe regulacje: outsourcing
  42. Kluczowe regulacje: praca przez agencje
  43. Kluczowe regulacje: pracownicy samozatrudnieni
  44. Kluczowe regulacje: inne istotne przepisy
  45. Rozdział 6. Umowy a korzystanie z usług współpracowników
  46. Przepowiednie
  47. Umowy ze współpracownikami: uwagi ogólne
  48. Umowy outsourcingowe
  49. Umowy z agencjami
  50. Umowy z osobami samozatrudnionymi
  51. Zarządzanie umowami
  52. Rozdział 7. Stosunki pracownicze i zagadnienia pokrewne
  53. Przepowiednie
  54. Stosunki pracownicze (employment relations / industrial relations - ER/IR) a współpracownicy
  55. Typowe pytania dotyczące współpracowników i_stosunków pracowniczych (ER/IR)
  56. Stosunki pracownicze (ER/IR): podstawowe informacje
  57. Nowe formy stosunków pracowniczych (ER/IR)
  58. Możliwości wyboru
  59. Opracowanie strategii: pytania wstępne
  60. Spory zbiorowe z pracodawcą
  61. Rozdział 8. Bezpieczeństwo i higiena pracy
  62. Przepowiednia
  63. Agenda BHP
  64. Reagowanie na zagrożenia BHP
  65. Rozdział 9. Przemyślenia i plany na przyszłość
  66. Kilka refleksji
  67. Plany na przyszłość
  68. Aneks A: Studia przypadku i dane kontaktowe
  69. Klienci
  70. Usługodawcy
  71. Systemy wsparcia, doradztwa itd. dla współpracowników
  72. Aneks B: Wyjaśnienie modeli zarządzania *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 331
Numer inw.: 36319
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.