Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Konkurencyjność regionalna : koncepcje, strategie, przykłady




Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków: ekonomia, międzynarodowe stosunki gospodarcze, administracja, europeistyka, zarządzanie i marketing, doktorantów i wykładowców oraz pracowników administracji publicznej zajmujących się kwestiami rozwoju regionalnego i konkurencyjności regionów.


Odpowiedzialność:red. nauk. Ewa Łaźniewska, Marian Gorynia ; aut. Roman Chmielewski [et al.].
Hasła:Konkurencja
Rozwój regionalny
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012.
Opis fizyczny:309, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 291-309.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. * ROZDZIAŁ 1. Konkurencyjność regionalna jako termin w ekonomii
  2. 1.1. Konkurencyjność regionalna - uwarunkowania historyczne i podłoże ekonomiczne
  3. 1.1.1. Historyczne podłoże regionalnej konkurencyjności
  4. 1.1.2. Globalizacja, neoliberalizm i nowy regionalizm
  5. 1.1.3. Implikacje wynikające z głównych szkół ekonomii dla terminu "konkurencyjność regionalna"
  6. 1.2. Definicje, modele i studia nad regionalną konkurencyjnością
  7. 1.2.1. Istota i definicje konkurencyjności regionalnej
  8. 1.2.2. Modele konkurencyjności regionalnej i studia nad konkurencyjnością regionalną
  9. 1.3. Źródła regionalnej konkurencyjności
  10. 1.4. Problemy metodologiczne budowy wskaźników i indeksów konkurencyjności
  11. 1.4.1. Wskaźniki i metody pomiaru konkurencyjności regionalnej
  12. 1.4.2. Metody oceny konkurencyjności regionalnej
  13. ROZDZIAŁ 2. Konkurencyjność regionalna w świetle uwarunkowań ekonomicznych i normatywnych
  14. 2.1. Konkurencyjność regionu a klastry
  15. 2.1.1. Konkurencyjność - pojęcie i wymiary
  16. 2.1.2. Klaster a konkurencyjność - w poszukiwaniu powiązań
  17. 2.1.3. Wpływ klastrów na potencjał konkurencyjny regionu
  18. 2.1.4. Wpływ klastrów na strategię konkurencyjną regionu
  19. 2.1.5. Wpływ klastrów na pozycję konkurencyjną regionu
  20. 2.1.6. Podsumowanie - wnioski dla polityki regionalnej oraz kierunki dalszych badań
  21. 2.2. Regiony uczące się
  22. 2.2.1. Korzenie regionu uczącego się na tle innych terytorialnych modeli innowacji
  23. 2.2.2. Podstawy teoretyczne leaming region a konkurencyjność regionalna
  24. 2.2.3. Proces regionalnego uczenia się a konkurencyjność regionalna
  25. 2.2.4. Debata nad koncepcją learning region
  26. 2.3. Regionalny system innowacji
  27. 2.3.1. Definicja regionalnego systemu innowacji
  28. 2.3.2. Źródła koncepcji i wymiary analizy regionalnego systemu innowacji
  29. 2.3.3. Główne elementy regionalnego systemu innowacji
  30. 2.3.4. Struktura i zależności wewnątrz regionalnego systemu innowacji
  31. 2.3.5. Funkcje regionalnego systemu innowacji
  32. 2.3.6. Typologie regionalnych systemów innowacji
  33. 2.3.7. Regionalne systemy innowacji i ich krytyka
  34. 2.4. Konkurencyjność regionalna a innowacyjność i przedsiębiorczość
  35. 2.4.1. Wprowadzenie
  36. 2.4.2. Definicja innowacyjności i przedsiębiorczości
  37. 2.4.3. Konkurencyjność regionalna w perspektywie innowacyjności
  38. 2.4.4. Konkurencyjność regionalna w perspektywie przedsiębiorczości
  39. 2.4.5. Strategia Unii Europejskiej a przedsiębiorczość w regionie
  40. 2.4.6. Wpływ nowych przedsiębiorstw na konkurencyjność regionalną
  41. 2.4.7. Wpływ małych i średnich przedsiębiorstw na konkurencyjność regionu
  42. 2.4.8. Polityka innowacyjna w regionie
  43. 2.5. Marketing terytorialny a konkurencyjność regionalna
  44. 2.5.1. Definiowanie marketingu terytorialnego
  45. 2.5.2. Promocja w marketingu terytorialnym na rzecz konkurencyjności regionalnej
  46. 2.5.3. Marka w budowaniu konkurencyjności regionalnej
  47. 2.5.4. System całościowej identyfikacji w marketingu terytorialnym
  48. 2.6. Normatywne uwarunkowania konkurencyjności regionalnej w Polsce
  49. 2.6.1. Prawne uwarunkowania konkurencyjności regionalnej na wszystkich poziomach szczebla samorządowego
  50. 2.6.2. Pojęcie "jednostka samorządu terytorialnego"
  51. 2.6.3. Konkurencyjność gminy
  52. 2.6.4. Konkurencyjność powiatu
  53. 2.6.5. Konkurencyjność województwa
  54. 2.7. Konkurencyjność obszarów metropolitalnych i metropolii
  55. 2.7.1. Pojęcie i rodzaje miast a konkurencyjność miast
  56. 2.7.2. Metropolie i metropolizacja a konkurencyjność miast
  57. 2.7.3. Konkurencyjność obszarów metropolitalnych
  58. 2.7.4. Konkurencyjność metropolii i obszarów metropolitalnych w Polsce
  59. 2.7.5. Podwyższanie konkurencyjności metropolii i obszarów metropolitalnych
  60. - zalecenia
  61. ROZDZIAŁ 3. Studia przypadków
  62. 3.1. Transport w podnoszeniu konkurencyjności lokalnej na przykładzie
  63. miasta Poznania
  64. 3.1.1. Wprowadzenie
  65. 3.1.2. Logistyka miejska i transport w mieście a zrównoważony rozwój miasta
  66. 3.1.3. Strategia miasta i miejskie programy w obszarze transportu oraz ich efekty
  67. 3.1.4. Miasto Poznań i aglomeracja poznańska - konkurencyjność dzięki zintegrowanym systemom transportowym
  68. 3.2. Gospodarowanie nieruchomościami gminnymi jako element polityki lokalnej w celu podnoszenia konkurencyjności
  69. 3.2.1. Wprowadzenie
  70. 3.2.2. Gospodarka nieruchomościami jako zadanie własne gminy
  71. 3.2.3. Rodzaje nieruchomości
  72. 3.2.4. Polityka przestrzenno-planistyczna względem nieruchomości gminnych a rozwój lokalny
  73. 3.2.5. Instrumenty organizacyjne w gospodarce nieruchomościami gminnymi a rozwój lokalny
  74. 3.2.6. Instrumenty administracyjne w gospodarce nieruchomościami gminnymi a rozwój lokalny
  75. 3.3. Uwarunkowania konkurencyjności w regionach turystycznych
  76. 3.3.1. Turystyka a konkurencyjność regionu - zagadnienia definicyjne
  77. 3.3.2. Uwarunkowania konkurencyjności na obszarach przyjmujących turystów
  78. 3.3.3. Produkt turystyczny
  79. 3.3.4. Poziomy konkurencyjności w turystyce
  80. 3.3.5. Budowanie przewagi konkurencyjnej obszarów recepcji turystycznej
  81. 3.4. Wsparcie instytucjonalne regionów na przykładzie rozwiązań francuskich
  82. 3.4.1. Specyfika rozwoju regionalnego i priorytety działań w świetle budowania przewagi konkurencyjnej we Francji
  83. 3.4.2. Wybrane instrumenty wspierania konkurencyjności regionalnej we Francji
  84. 3.5. Konkurencyjność regionu Emilia Romagna jako regionu GOW
  85. 3.5.1. Wprowadzenie
  86. 3.5.2. Charakterystyka regionu Emilia Romagna z punktu widzenia czynników
  87. konkurencyjności kluczowych dla GOW
  88. 3.5.3. Otoczenie instytucjonalne GOW we Włoszech i rola regionu Emilia Romagna w tym systemie
  89. 3.5.4. Wytwarzanie wiedzy w regionie Emilia Romagna
  90. 3.5.5. Cyrkulacja wiedzy w regionie Emilia Romagna
  91. 3.5.6. Absorpcja wiedzy w regionie Emilia Romagna
  92. 3.5.7. Gospodarka oparta na wiedzy w Wielkopolsce

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 332
Numer inw.: 36356
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.