Elastyczne formy zatrudnienia : telepraca, zarządzanie pracą zdalną
Praca ulega istotnym i ciągłym zmianom m.in. pod wpływem zastosowania nowoczesnych technologii. Powstają nowe zawody i specjalizacje, a jednocześnie zanikają niektóre dotychczas istniejące. W książce omówione są przemiany następujące w społeczeństwie informacyjnym w odniesieniu do: przedsiębiorstw (tworzenie struktur, sprzyjających zmiany w stylach zarządzania i systemach kontroli), rynku pracy (nowe
podejście do zatrudnienia, elastyczne formy pracy, powstawanie grup pracowników informacyjnych i pracowników wiedzy), zatrudnionych (konieczność zdobywania nowych umiejętności i kwalifikacji, mobilność zawodowa i terytorialna). Szczególny nacisk został położony na proces zarządzania pracą zdalną i e-pracownikiem, organizację pracy i relacje zatrudnieniowe z perspektywy doświadczeń telepracowników. Takie ujęcie, stanowiące o innowacyjności książki, przyczyniło się m.in. do opracowania sposobów efektywnego i skutecznego modyfikowania procesów zarządzania pracownikami funkcjonującymi poza obrębem organizacji. Celem książki jest również przedstawienie najlepszych praktyk, które mogą zostać wykorzystane przez pracodawców, menedżerów, osoby zarządzające personelem, instytucje rynku pracy, firmy doradcze i szkoleniowe do wspierania czy modyfikowania systemów pracy i zarządzania w kontekście wdrażania telepracy.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Ewa Stroińska. |
Seria: | Biblioteka Nowoczesnego Menedżera |
Hasła: | Telepraca Zatrudnienie elastyczne |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2012. |
Opis fizyczny: | 215 s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 207-215. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Rozdział 1
- Zmiana specyfiki pracy w społeczeństwie informacyjnym
- 1.1. Społeczeństwo informacyjne jako nowa formacja społeczna
- 1.2. Koncepcja pracy we współczesnym społeczeństwie
- 1.3. Skutki zastosowania nowoczesnych technologii teleinformatycznych w kontekście pracy i organizacji
- Rozdział 2
- Zmiany struktur organizacyjnych
- 2.1. Kształtowanie się organizacji
- 2.2. Transformacja struktur organizacyjnych wywołana zastosowaniem ICT
- 2.3. Nowa fala w zarządzaniu - wybrane aspekty
- 2.4. Sieciowość, wirtualizacja i fraktalizacja struktur organizacyjnych
- 2.5. Nowy wymiar polityki personalnej
- Rozdział 3
- Telepraca - nowa forma zatrudnienia
- 3.1. Historia i rozwój telepracy
- 3.2. Formy organizacyjne telepracy
- 3.3. Telepraca z perspektywy rynku pracy
- 3.4. Praca zdalna a stosunki pracy
- 3.5. Rozwiązania prawne dotyczące telepracy w Polsce
- 3.6. Transformacja struktury organizacyjnej wywołana telepracą
- 3.7. Wpływ telepracy na zarządzanie zasobami ludzkimi
- 3.8. Metody zarządzania pracownikiem zdalnym
- 3.9. Telepraca - korzyści i koszty dla organizacji
- Rozdział 4
- Blaski i cienie telepracy w praktyce
- 4.1. Wprowadzenie
- 4.2. Cechy socjodemograficzne telepracowników
- 4.3. Technologie teleinformatyczne wykorzystywane w telepracy
- 4.4. Przyczyny wyboru pracy w systemie zdalnym
- Rozdział 5
- Organizacja pracy i zarządzanie pracownikiem zdalnym
- 5.1. Organizacja pracy i regulacje prawne
- 5.1.1. Rekrutacja i dobór pracowników
- 5.1.2. Wymiar czasu pracy
- 5.1.3. Bezpieczeństwo i higiena pracy
- 5.2. Zarządzanie pracownikiem zdalnym -autonomia i kontrola
- 5.2.1. Zmiana podejścia do zarządzania i kontroli
- 5.2.2. Style i metody zarządzania telepracownikiem
- 5.2.3. Motywowanie pracowników zdalnych
- 5.2.4. Zalety i wady telepracy w wymiarze organizacyjnym
- 5.3. Zarządzanie bezpieczeństwem danych
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)