Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Elastyczne formy zatrudnienia : telepraca, zarządzanie pracą zdalną

Autor: Stroińska, Ewa.




Praca ulega istotnym i ciągłym zmianom m.in. pod wpływem zastosowania nowoczesnych technologii. Powstają nowe zawody i specjalizacje, a jednocześnie zanikają niektóre dotychczas istniejące. W książce omówione są przemiany następujące w społeczeństwie informacyjnym w odniesieniu do: przedsiębiorstw (tworzenie struktur, sprzyjających zmiany w stylach zarządzania i systemach kontroli), rynku pracy (nowe

podejście do zatrudnienia, elastyczne formy pracy, powstawanie grup pracowników informacyjnych i pracowników wiedzy), zatrudnionych (konieczność zdobywania nowych umiejętności i kwalifikacji, mobilność zawodowa i terytorialna). Szczególny nacisk został położony na proces zarządzania pracą zdalną i e-pracownikiem, organizację pracy i relacje zatrudnieniowe z perspektywy doświadczeń telepracowników. Takie ujęcie, stanowiące o innowacyjności książki, przyczyniło się m.in. do opracowania sposobów efektywnego i skutecznego modyfikowania procesów zarządzania pracownikami funkcjonującymi poza obrębem organizacji. Celem książki jest również przedstawienie najlepszych praktyk, które mogą zostać wykorzystane przez pracodawców, menedżerów, osoby zarządzające personelem, instytucje rynku pracy, firmy doradcze i szkoleniowe do wspierania czy modyfikowania systemów pracy i zarządzania w kontekście wdrażania telepracy.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Ewa Stroińska.
Seria:Biblioteka Nowoczesnego Menedżera
Hasła:Telepraca
Zatrudnienie elastyczne
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2012.
Opis fizyczny:215 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 207-215.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1
  2. Zmiana specyfiki pracy w społeczeństwie informacyjnym
  3. 1.1. Społeczeństwo informacyjne jako nowa formacja społeczna
  4. 1.2. Koncepcja pracy we współczesnym społeczeństwie
  5. 1.3. Skutki zastosowania nowoczesnych technologii teleinformatycznych w kontekście pracy i organizacji
  6. Rozdział 2
  7. Zmiany struktur organizacyjnych
  8. 2.1. Kształtowanie się organizacji
  9. 2.2. Transformacja struktur organizacyjnych wywołana zastosowaniem ICT
  10. 2.3. Nowa fala w zarządzaniu - wybrane aspekty
  11. 2.4. Sieciowość, wirtualizacja i fraktalizacja struktur organizacyjnych
  12. 2.5. Nowy wymiar polityki personalnej
  13. Rozdział 3
  14. Telepraca - nowa forma zatrudnienia
  15. 3.1. Historia i rozwój telepracy
  16. 3.2. Formy organizacyjne telepracy
  17. 3.3. Telepraca z perspektywy rynku pracy
  18. 3.4. Praca zdalna a stosunki pracy
  19. 3.5. Rozwiązania prawne dotyczące telepracy w Polsce
  20. 3.6. Transformacja struktury organizacyjnej wywołana telepracą
  21. 3.7. Wpływ telepracy na zarządzanie zasobami ludzkimi
  22. 3.8. Metody zarządzania pracownikiem zdalnym
  23. 3.9. Telepraca - korzyści i koszty dla organizacji
  24. Rozdział 4
  25. Blaski i cienie telepracy w praktyce
  26. 4.1. Wprowadzenie
  27. 4.2. Cechy socjodemograficzne telepracowników
  28. 4.3. Technologie teleinformatyczne wykorzystywane w telepracy
  29. 4.4. Przyczyny wyboru pracy w systemie zdalnym
  30. Rozdział 5
  31. Organizacja pracy i zarządzanie pracownikiem zdalnym
  32. 5.1. Organizacja pracy i regulacje prawne
  33. 5.1.1. Rekrutacja i dobór pracowników
  34. 5.1.2. Wymiar czasu pracy
  35. 5.1.3. Bezpieczeństwo i higiena pracy
  36. 5.2. Zarządzanie pracownikiem zdalnym -autonomia i kontrola
  37. 5.2.1. Zmiana podejścia do zarządzania i kontroli
  38. 5.2.2. Style i metody zarządzania telepracownikiem
  39. 5.2.3. Motywowanie pracowników zdalnych
  40. 5.2.4. Zalety i wady telepracy w wymiarze organizacyjnym
  41. 5.3. Zarządzanie bezpieczeństwem danych

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 331
Numer inw.: 36348
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.