

W lustrze mediów : wizerunki wybranych subkultur, grup społecznych i zawodowych
Problematyka dotycząca wizerunku wybranych subkultur oraz grup społecznych i zawodowych ukazana "w lustrze mediów" jest bardzo ważna oraz aktualna na progu drugiego dziesięciolecia XXI wieku, ponieważ sytuuje się wyraźnie w perspektywie naukowych przesłanek teoretycznych, poznawczych, a nawet utylitarnych. Wynika to m.in. stąd, że proces globalizacji związany z tworzeniem się zróżnicowanych społeczeństw informacyjnych
wiąże się z intensywnym przekazem i oddziaływaniem medialnym, zwłaszcza ze strony telewizji, Internetu, radia i prasy oraz towarzyszących im dynamicznych reklam przestrzennych.
(Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr. hab. Kazimierza Wenty)
Odpowiedzialność: | Marek Sokołowski. |
Seria: | Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci |
Hasła: | Grupy społeczne Nauczyciele - socjologia Subkultura - socjologia Środki masowego przekazu - socjologia Zawód - socjologia |
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012. |
Opis fizyczny: | 393 s. : il. ; 23 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 361-378, netogr. s. 379-381, filmogr. s. 382-385. Streszcz. ang. Spis treści także ang. |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz |
- ROZDZIAŁ 1. WIZERUNEK MEDIALNY - OD TEORII DO PRAKTYKI
- 1.1. Problem definicyjny wizerunku medialnego
- 1.2. Wizerunek medialny w marketingu politycznym
- 1.2.1. Główne pojęcia i kategorie marketingu politycznego
- 1.2.2. Prosument jako aktywny konsument
- 1.2.3. Promocja wizerunku w Internecie
- 1.2.3.1. Wady mediów online
- 1.2.3.2. Web 2.0 jako platforma komunikacji
- 1.2.3.3. Wykorzystanie blogów w promocji wizerunku
- 1.2.3.4. Sieci społeczne w Internecie
- 1.3. "Lekarze wizerunku". Geneza, źródła i funkcjonowanie spin doctors
- 1.4. Pojęcie wizerunku medialnego w naukach społecznych
- 1.5. Budowa wizerunku medialnego. Wybrane techniki
- 1.6. Badania wizerunku medialnego
- 1.6.1. Definicyjne ujęcie stereotypu
- 1.6.2. Pojęcie stereotypu w obszarze socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym, pedagogicznym
- 1.6.3. Geneza i przedmiot stereotypu
- 1.6.4. Cechy stereotypu
- 1.6.5. Poznawczy charakter stereotypu a generalizacja treści, którą obejmuje
- 1.6.6. Podatność na stereotyp i prawdziwość stereotypu
- 1.6.7. Badacze i metody badań stereotypów oraz konsekwencje ich stosowania
- 1.6.8. Media a stereotypy grup społecznych
- 1.7. Funkcje, cele, zadania media relations
- 1.8. Potęga wizerunków? Historia i teoria oddziaływania
- 1.9. Rozmaitość procedur badawczych nad medialnymi wizerunkami
- ROZDZIAŁ 2. MEDIALNE WIZERUNKI SUBKULTUR
- 2.1. Kontrkultura - subkultura - podkultura. Definicyjne dylematy
- 2.1.1. Od kontestacji do kontrkultury
- 2.1.2. Subkultury a podkultury młodzieżowe
- 2.1.3. Typologia subkultur
- 2.2. Discopolowcy
- 2.3. Hipisi
- 2.4. Szalikowcy
- 2.5. Rastafarianie
- 2.6. Skinheadzi
- 2.7. Punkowcy
- 2.8. Harleyowcy
- 2.9. Podsumowanie
- ROZDZIAŁ 3. WIZERUNKI WYBRANYCH GRUP ZAWODOWYCH W MEDIACH
- 3.1. Kategoria zawodu w literaturze przedmiotu
- 3.1.1. Rozumienie pojęcia zawód
- 3.1.2. Model zawodu i jego charakterystyka
- 3.2. Kierowcy
- 3.3. Nauczyciele
- 3.4. Księża
- 3.5. Muzycy rockowi
- 3.6. Strażacy
- 3.7. Aktorzy
- 3.8. Piłkarze
- 3.9. Lekarze
- 3.10. Wojskowi
- 3.11. Naukowcy
- 3.12. Dziennikarze
- 3.13. Dyplomaci
- 3.14. Prawnicy
- 3.15. Podsumowanie
- ROZDZIAŁ 4. ODRZUCENI, ZAPOMNIANI, KŁOPOTLIWI?
- 4.1. Nowa kategoria marginalizacji i wykluczenia społecznego
- 4.2. Alterglobaliści
- 4.3. Więźniowie
- 4.4. Niepełnosprawni
- 4.5. Homoseksualiści
- 4.6. Ekolodzy
- 4.7. Feministki
- 4.8. Prostytutki
- 4.9. Podsumowanie
- ROZDZIAŁ 5. WIZERUNEK NAUCZYCIELA W OPINII UCZNIÓW A TELEWIZYJNY OBRAZ PEDAGOGA W SERIALU "DUŻA PRZERWA" W REŻYSERII MIROSŁAWA BORKA (ANALIZA ILOŚCIOWA)
- 5.1. Informacja wstępna
- 5.1.1. Wprowadzenie
- 5.1.2. Informacja o zawartości
- 5.1.3. Informacja metodologiczna
- 5.1.4. Charakterystyka badanej populacji
- 5.2. Analiza uzyskanych wyników
- 5.2.1. Zawód nauczyciela w oczach uczniów i ich rodzin
- 5.2.2. Feminizacja zawodu nauczyciela
- 5.2.3. Cechy zewnętrzne nauczyciela i ich udział w budowaniu przez ucznia spostrzeżeń na jego temat
- 5.3. Opiekuńcza rola nauczyciela
- 5.3.1. Motywowanie uczniów do pracy
- 5.3.2. Czas przeznaczany na omawianie trudniejszych zagadnień
- 5.3.3. Zaufanie uczniów do nauczycieli
- 5.4. Nauczyciele przedmiotów humanistycznych i ścisłych w perspektywie posiadanych umiejętności wykorzystywanych w zawodzie
- 5.5. Młodzież o porozumiewaniu się z nauczycielami
- 5.6. Młodzież szkół ponadgimnazjalnych wobec działalności pozalekcyjnej
- 5.7. Rola nauczyciela w życiu ucznia
- 5.8. Uczniowie wobec nauczycieli - przezwiska nauczycieli
- 5.9. Oglądalność serialu "Duża przerwa" w reżyserii Mirosława Borka wśród badanych respondentów
- ROZDZIAŁ 6. WIZERUNEK NAUCZYCIELI W SERIALU TELEWIZYJNYM "DUŻA PRZERWA" W REŻYSERII MIROSŁAWA BORKA (ANALIZA JAKOŚCIOWA)
- 6.1. Informacja metodologiczna
- 6.2. Wprowadzenie
- 6.3. Opis serialu
- 6.4. Charakterystyka postaci
- 6.4.1. Nauczycielka języka francuskiego
- 6.4.2. Nauczycielka języka polskiego
- 6.4.3. Nauczyciel historii
- 6.4.4. Ksiądz katecheta
- 6.4.5. Nauczycielka biologii
- 6.4.6. Nauczyciel chemii
- 6.4.7. Nauczycielka geografii
- 6.4.8. Nauczycielka matematyki
- 6.5. Konfrontacja wyników ankiety z serialem Duża przerwa
- 6.6. Podsumowanie badań i refleksje końcowe
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)