Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

W lustrze mediów : wizerunki wybranych subkultur, grup społecznych i zawodowych

Autor: Sokołowski, Marek




Problematyka dotycząca wizerunku wybranych subkultur oraz grup społecznych i zawodowych ukazana "w lustrze mediów" jest bardzo ważna oraz aktualna na progu drugiego dziesięciolecia XXI wieku, ponieważ sytuuje się wyraźnie w perspektywie naukowych przesłanek teoretycznych, poznawczych, a nawet utylitarnych. Wynika to m.in. stąd, że proces globalizacji związany z tworzeniem się zróżnicowanych społeczeństw informacyjnych

wiąże się z intensywnym przekazem i oddziaływaniem medialnym, zwłaszcza ze strony telewizji, Internetu, radia i prasy oraz towarzyszących im dynamicznych reklam przestrzennych.
(Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr. hab. Kazimierza Wenty)

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Marek Sokołowski.
Seria:Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci
Hasła:Grupy społeczne
Nauczyciele - socjologia
Subkultura - socjologia
Środki masowego przekazu - socjologia
Zawód - socjologia
Adres wydawniczy:Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012.
Opis fizyczny:393 s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 361-378, netogr. s. 379-381, filmogr. s. 382-385. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. ROZDZIAŁ 1. WIZERUNEK MEDIALNY - OD TEORII DO PRAKTYKI
  2. 1.1. Problem definicyjny wizerunku medialnego
  3. 1.2. Wizerunek medialny w marketingu politycznym
  4. 1.2.1. Główne pojęcia i kategorie marketingu politycznego
  5. 1.2.2. Prosument jako aktywny konsument
  6. 1.2.3. Promocja wizerunku w Internecie
  7. 1.2.3.1. Wady mediów online
  8. 1.2.3.2. Web 2.0 jako platforma komunikacji
  9. 1.2.3.3. Wykorzystanie blogów w promocji wizerunku
  10. 1.2.3.4. Sieci społeczne w Internecie
  11. 1.3. "Lekarze wizerunku". Geneza, źródła i funkcjonowanie spin doctors
  12. 1.4. Pojęcie wizerunku medialnego w naukach społecznych
  13. 1.5. Budowa wizerunku medialnego. Wybrane techniki
  14. 1.6. Badania wizerunku medialnego
  15. 1.6.1. Definicyjne ujęcie stereotypu
  16. 1.6.2. Pojęcie stereotypu w obszarze socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym, pedagogicznym
  17. 1.6.3. Geneza i przedmiot stereotypu
  18. 1.6.4. Cechy stereotypu
  19. 1.6.5. Poznawczy charakter stereotypu a generalizacja treści, którą obejmuje
  20. 1.6.6. Podatność na stereotyp i prawdziwość stereotypu
  21. 1.6.7. Badacze i metody badań stereotypów oraz konsekwencje ich stosowania
  22. 1.6.8. Media a stereotypy grup społecznych
  23. 1.7. Funkcje, cele, zadania media relations
  24. 1.8. Potęga wizerunków? Historia i teoria oddziaływania
  25. 1.9. Rozmaitość procedur badawczych nad medialnymi wizerunkami
  26. ROZDZIAŁ 2. MEDIALNE WIZERUNKI SUBKULTUR
  27. 2.1. Kontrkultura - subkultura - podkultura. Definicyjne dylematy
  28. 2.1.1. Od kontestacji do kontrkultury
  29. 2.1.2. Subkultury a podkultury młodzieżowe
  30. 2.1.3. Typologia subkultur
  31. 2.2. Discopolowcy
  32. 2.3. Hipisi
  33. 2.4. Szalikowcy
  34. 2.5. Rastafarianie
  35. 2.6. Skinheadzi
  36. 2.7. Punkowcy
  37. 2.8. Harleyowcy
  38. 2.9. Podsumowanie
  39. ROZDZIAŁ 3. WIZERUNKI WYBRANYCH GRUP ZAWODOWYCH W MEDIACH
  40. 3.1. Kategoria zawodu w literaturze przedmiotu
  41. 3.1.1. Rozumienie pojęcia zawód
  42. 3.1.2. Model zawodu i jego charakterystyka
  43. 3.2. Kierowcy
  44. 3.3. Nauczyciele
  45. 3.4. Księża
  46. 3.5. Muzycy rockowi
  47. 3.6. Strażacy
  48. 3.7. Aktorzy
  49. 3.8. Piłkarze
  50. 3.9. Lekarze
  51. 3.10. Wojskowi
  52. 3.11. Naukowcy
  53. 3.12. Dziennikarze
  54. 3.13. Dyplomaci
  55. 3.14. Prawnicy
  56. 3.15. Podsumowanie
  57. ROZDZIAŁ 4. ODRZUCENI, ZAPOMNIANI, KŁOPOTLIWI?
  58. 4.1. Nowa kategoria marginalizacji i wykluczenia społecznego
  59. 4.2. Alterglobaliści
  60. 4.3. Więźniowie
  61. 4.4. Niepełnosprawni
  62. 4.5. Homoseksualiści
  63. 4.6. Ekolodzy
  64. 4.7. Feministki
  65. 4.8. Prostytutki
  66. 4.9. Podsumowanie
  67. ROZDZIAŁ 5. WIZERUNEK NAUCZYCIELA W OPINII UCZNIÓW A TELEWIZYJNY OBRAZ PEDAGOGA W SERIALU "DUŻA PRZERWA" W REŻYSERII MIROSŁAWA BORKA (ANALIZA ILOŚCIOWA)
  68. 5.1. Informacja wstępna
  69. 5.1.1. Wprowadzenie
  70. 5.1.2. Informacja o zawartości
  71. 5.1.3. Informacja metodologiczna
  72. 5.1.4. Charakterystyka badanej populacji
  73. 5.2. Analiza uzyskanych wyników
  74. 5.2.1. Zawód nauczyciela w oczach uczniów i ich rodzin
  75. 5.2.2. Feminizacja zawodu nauczyciela
  76. 5.2.3. Cechy zewnętrzne nauczyciela i ich udział w budowaniu przez ucznia spostrzeżeń na jego temat
  77. 5.3. Opiekuńcza rola nauczyciela
  78. 5.3.1. Motywowanie uczniów do pracy
  79. 5.3.2. Czas przeznaczany na omawianie trudniejszych zagadnień
  80. 5.3.3. Zaufanie uczniów do nauczycieli
  81. 5.4. Nauczyciele przedmiotów humanistycznych i ścisłych w perspektywie posiadanych umiejętności wykorzystywanych w zawodzie
  82. 5.5. Młodzież o porozumiewaniu się z nauczycielami
  83. 5.6. Młodzież szkół ponadgimnazjalnych wobec działalności pozalekcyjnej
  84. 5.7. Rola nauczyciela w życiu ucznia
  85. 5.8. Uczniowie wobec nauczycieli - przezwiska nauczycieli
  86. 5.9. Oglądalność serialu "Duża przerwa" w reżyserii Mirosława Borka wśród badanych respondentów
  87. ROZDZIAŁ 6. WIZERUNEK NAUCZYCIELI W SERIALU TELEWIZYJNYM "DUŻA PRZERWA" W REŻYSERII MIROSŁAWA BORKA (ANALIZA JAKOŚCIOWA)
  88. 6.1. Informacja metodologiczna
  89. 6.2. Wprowadzenie
  90. 6.3. Opis serialu
  91. 6.4. Charakterystyka postaci
  92. 6.4.1. Nauczycielka języka francuskiego
  93. 6.4.2. Nauczycielka języka polskiego
  94. 6.4.3. Nauczyciel historii
  95. 6.4.4. Ksiądz katecheta
  96. 6.4.5. Nauczycielka biologii
  97. 6.4.6. Nauczyciel chemii
  98. 6.4.7. Nauczycielka geografii
  99. 6.4.8. Nauczycielka matematyki
  100. 6.5. Konfrontacja wyników ankiety z serialem Duża przerwa
  101. 6.6. Podsumowanie badań i refleksje końcowe

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 316
Numer inw.: 36507
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.