Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Instytucje parabankowe na rynku usług bankowych w Polsce




Książka Instytucje parabankowe na rynku usług bankowych w Polsce przygotowana przez pracowników naukowo-dydaktycznych i doktorantów Katerdy Bankowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz osób z nimi zaprzyjaźnionych - powstała w efekcie dyskusji wywołanych wybuchem afery Amber Gold. W publikacji przedstawiono jednak tematykę działalności instytucji prabankowych i shadow bankingu znacznie szerzej. Jej lektura pozwala odpowiedzieć na

wiele pytań, m.in.:
- o przyczyny popularności instytucji parabankowych w Polsce
- o szanse zagrożenia, jakie są związane z ich działalnością dla klientów, systemu bankowego i gospodarki.
Tematem przewodnim publikacji stanowiącym jej oś kompozycyjną co przejawia się w większości rozdziałów - jest analiza SWOT silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń związanych z danym segmentem czy rodzajem działalności parabanków.
Prezentowana publikacja przeznaczona jest zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, pracowników naukowych i praktyków gospodarczych działających w szeroko pojętym sektorze usług finansowych, jak też dla każdej osoby, która chce pogłębić swoją wiedzę w zakresie działalności instytucji parabankowych z uwzględnieniem towarzyszących im szans i zagrożeń.
Jest to jedna z pierwszych książek poświęconych tematyce działalności instytucji parabankowych. Lektura publikacji przynosi ważne pytania na temat przyszłości polskiego rynku usług finansowych. Zdaniem redaktorów, zawarte w jej treści poglądy autorów powinny przyczynić się do łatwiejszego poszukiwania na nie odpowiedzi.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:red. nauk. Grzegorz Kotliński, Krzysztof Waliszewski.
Seria:Platinium
Hasła:Instytucje finansowe - Polska - od 1989 r.
Parabanki - Polska - od 1989 r.
Usługi finansowe - Polska - od 1989 r.
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu, 2012.
Opis fizyczny:237 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1
  2. Rynek usług finansowych w Polsce
  3. Grzegorz Kotliński, Krzysztof Waliszewski
  4. 1.1.Powstanie i rozwój rynku finansowego w Polsce
  5. 1.2.Charakterystyka segmentów rynku finansowego w Polsce
  6. 1.2.1.Rynek usług bankowych
  7. 1.2.2.Rynek kapitałowy (w tym GPW i fundusze inwestycyjne)
  8. 1.2.3.Rynek ubezpieczeniowy
  9. 1.2.4.Rynek funduszy emerytalnych
  10. 1.2.5.Pozostałe segmenty rynku finansowego
  11. 1.3.Ewolucja nadzoru nad poszczególnymi segmentami rynku finansowego w Polsce
  12. 1.4.Informacyjne aspekty zmian rynku finansowego w Polsce
  13. 1.5.Perspektywy rozwoju rynku finansowego w Polsce
  14. Rozdział 2
  15. Miejsce i rola parabanków w systemie finansowym i gospodarce
  16. Krzysztof Waliszewski
  17. 2.1.Pojęcie i rodzaje instytucji parabankowych
  18. 2.2.Zakres czynności wykonywanych przez instytucje parabankowe
  19. 2.3.Funkcje pełnione przez parabanki
  20. 2.4.Wyzwania stojące współcześnie przez parabankami i ich otoczeniem
  21. Rozdział 3
  22. Historia i rozwój działalności instytucji parabankowych
  23. po przełomie ustrojowym w Polsce
  24. Grzegorz Kotliński
  25. 3.1.Wybrane uwarunkowania przemian społecznych towarzyszących okresowi budowy gospodarki rynkowej w Polsce
  26. 3.2.Działalność piramid finansowych i instytucji parabankowych na tle przemian ustrojowych w Polsce
  27. 3.3.Etapy funkcjonowania piramid finansowych i instytucji parabankowych w Polsce
  28. 3.4.Analiza szans i zagrożeń wynikających z działalności instytucji parabankowych dla systemu finansowego w Polsce
  29. Rozdział 4
  30. Marketing instytucji parabankowych
  31. Grzegorz Kotliński
  32. 4.1.Charakterystyka marketingowa działalności instytucji parabankowych
  33. 4.2.Etapy rozwoju działalności marketingowej w bankach prowadzących działalność na terenie Polski
  34. 4.3.Metody uzyskiwania wpływu na postawy klientów
  35. 4.4.Instrumenty marketingu stosowane przez instytucje parabankowe
  36. 4.5.Podsumowanie - szanse i zagrożenia dla marketingu bankowego po upadku Amber Gold
  37. Rozdział 5
  38. Finansowanie potrzeb konsumenckich przez parabanki w Polsce
  39. Radosław Księżopolski
  40. 5.1.Ogólna charakterystyka rynku instytucji parabankowych
  41. 5.2.Specyfika działalności pożyczkowej sektora parabanków - ostatnie tendencje rozwoju
  42. 5.3.Korzyści i zagrożenia wynikające z działalności pożyczkowej parabanków - możliwe kierunki ewolucji sektora
  43. Rozdział 6
  44. Parabankowe aspekty działalności funduszy poręczeniowych i pożyczkowych
  45. Paweł Mikołajczak
  46. 6.1.Geneza powstania funduszy poręczeniowych i pożyczkowych w Polsce
  47. 6.2.Rola funduszy poręczeniowych i pożyczkowych jako źródła finansowego wsparcia sektora MSP
  48. 6.3.Ryzyko działalności funduszy poręczeniowych i pożyczkowych oraz sposoby jego ograniczania
  49. 6.4.Parabankowe aspekty funkcjonowania funduszy poręczeniowych i pożyczkowych
  50. Rozdział 7
  51. Działalność doradców finansowych w Polsce - szanse i zagrożenia
  52. Krzysztof Waliszewski
  53. 7.1.Doradztwo finansowe jako działalność zawodowa na rynku usług finansowych
  54. 7.2.Ewolucja zawodu doradcy finansowego w Polsce
  55. 7.3.Analiza szans i zagrożeń związanych z usługami doradców finansowych w Polsce
  56. 7.4.Perspektywy usług doradztwa finansowego w Polsce
  57. Rozdział 8
  58. Działalność instytucji mikrofinansowych w Polsce na przykładzie spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych
  59. Grzegorz Paluszak, Krzysztof Waliszewski
  60. 8.1.Idea mikrofinansów i instytucji mikrofinansowych
  61. 8.2.Działalność spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w Polsce
  62. Rozdział 9
  63. Ochrona konsumenta usług finansowych a działalność parabanków
  64. Andżelika Redecka
  65. 9.1.Geneza i znaczenie ochrony konsumenta usług finansowych
  66. 9.2.Charakterystyka działalności parabanków w kontekście bezpieczeństwa konsumenta w Polsce
  67. 9.3.Przepisy prawne regulujące stosunki między parabankami a konsumentami w Polsce w świetle rozwoju ustawodawstwa w przyszłości
  68. 9.4.Znajomość praw i obowiązków konsumenckich, instytucji świadczących pomoc na rynku usług finansowych oraz możliwych nieprawidłowości w relacjach klient-parabank
  69. Rozdział 10
  70. Informacja kredytowa i gwarantowanie wkładów a działalność parabanków
  71. Aleksandra Usik-Kryger, Magdalena Wylot
  72. 10.1.Informacja kredytowa w działalności parabanków
  73. 10.1.1.Informacja kredytowa i sposób jej pozyskiwania
  74. 10.1.2.Znaczenie informacji kredytowej
  75. 10.1.3.Parabanki a dostęp do informacji kredytowej
  76. 10.1.4.Działalność pożyczkowa parabanków w kontekście braku dostępu do informacji kredytowej - analiza SWOT
  77. 10.2.Systemy chroniące środki pieniężne powierzone instytucjom parabankowym
  78. 10.2.1.System gwarantowania depozytów bankowych w Polsce i jego znaczenie dla systemu finansowego
  79. 10.2.2.Regulacje prawne zapewniające bezpieczeństwo lokowanych środków w parabankach
  80. 10.2.3.Stosowany system gwarantowania depozytów (SGD) w SKOK-ach
  81. Rozdział 11
  82. Tendencje w obszarze regulacji instytucji funkcjonujących na rynkach finansowych w Unii Europejskiej
  83. Alfred Janc

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 336.7
Numer inw.: 36533
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.