Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

System zamówień publicznych : zarys wykładu

Autor: Panasiuk, Andrzej.




Na rynku występuje kilka komentarzy, szereg prac o charakterze poradników praktycznych, daje się jednak odczuć brak poważnych podręczników akademickich. Tę właśnie lukę może wypełnić recenzowana praca.
Zaletą pracy jest omówienie nie tylko klasycznej problematyki zamówień publicznych lecz także znacznie słabiej opracowanej w literaturze problematyki partnerstwa publiczno - prywatnego.

Niewątpliwie zaletą pracy jest przystępność wykładu i wyjaśnienie genezy podstawowych zasad i instytucji, pozwalające na zrozumienie istoty zamówień w perspektywie umiejętności posługiwania się obowiązującymi przepisami i ich interpretacji.
Prof. dr hab. Marek Wierzbowski

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Andrzej Panasiuk.
Hasła:Zamówienia publiczne - prawo
Adres wydawniczy:Warszawa : Public Procurement Legal Publisher, cop. 2013.
Opis fizyczny:406 s. ; 22 cm.
Uwagi:U dołu okł.: Klasyczne zamówienia publiczne. Partnerstwo publiczno-prywatne. Bibliogr. s. 391-399, wykaz aktów s. 400-402.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. WPROWADZENIE
  2. DLACZEGO SYSTEM ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH?
  3. System zamówień publicznych sensu largo
  4. System zamówień publicznych sensu stricto
  5. ROZWÓJ SYSTEMU ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH W POLSCE
  6. Geneza zamówień
  7. Sytuacja po upadku Cesarstwa Rzymskiego
  8. Wpływ rozwoju administracji na kształtowanie się nowożytnych procedur udzielania zamówień
  9. Zamówienia rządowe okresu dwudziestolecia międzywojennego
  10. Zamówienia okresu PRL
  11. Kształtujący się system zamówień publicznych okresu gospodarki wolnorynkowej
  12. Rozwój idei partnerstwa publiczno-prywatnego
  13. Obszary inwestycji w modelu PPP
  14. ŹRÓDŁA PRAWA ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  15. Umowy międzynarodowe
  16. Prawo europejskie
  17. Prawo krajowe
  18. NORMY PRAWNE REGULUJĄCE ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W POLSCE
  19. Publicznoprawny charakter norm a sposób ich wykładni
  20. KRYTERIA PODZIAŁU ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  21. ZASADY PRAWA ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  22. Zasada jawności
  23. Zasada równego traktowania
  24. Zasada uczciwej konkurencji
  25. CELE I ZNACZENIE SYSTEMU ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  26. Znaczenie sektora publicznego w ujęciu systemu zamówień publicznych
  27. PODSTAWOWE POJĘCIA I INSTYTUCJE PRAWA ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  28. Zamówienie publiczne
  29. Zamówienia typu „in house" jako zamówienia wewnętrzne
  30. PRZESŁANKA KONTROLI
  31. PRZESŁANKA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI
  32. Pojęcie oferty i rodzaje ofert w zamówieniach publicznych
  33. RODZAJE OFERT
  34. Tryby udzielania zamówień publicznych
  35. PRZETARG W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
  36. DIALOG KONKURENCYJNY
  37. NEGOCJACJE Z OGŁOSZENIEM
  38. NEGOCJACJE BEZ OGŁOSZENIA
  39. LICYTACJA ELEKTRONICZNA
  40. ZAPYTANIE O CENĘ
  41. ZAMÓWIENIE Z WOLNEJ RĘKI
  42. Instrumentalne formy udzielania zamówienia
  43. DIALOG TECHNICZNY
  44. DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW
  45. KONKURS W PRAWIE ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  46. AUKCJA ELEKTRONICZNA
  47. UMOWA RAMOWA
  48. Pojęcie specyfikacji istotnych warunków zamówienia
  49. Pojęcie kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty
  50. KLASYFIKACJA KRYTERIÓW NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
  51. ELEMENTY KONSTRUKCYJNE CZYNNOŚCI SZACOWANIA WARTOŚCI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
  52. Prawo opcji w zamówieniach publicznych
  53. Instytucja preferencji w zamówieniach publicznych
  54. CELE WPROWADZANIA INSTRUMENTÓW PREFERENCYJNYCH
  55. PREFERENCJE W KRAJOWYM SYSTEMIE ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  56. Pozycja komisji przetargowej w procesie udzielania zamówień
  57. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI CZŁONKÓW KOMISJI PRZETARGOWEJ
  58. Pojęcie ogłoszenia w systemie zamówień publicznych
  59. Wspólny słownik zamówień (CPV)
  60. Rola Sieci Zamówień Publicznych (PPN) w procesie udzielanych zamówień publicznych
  61. POJĘCIE NEGOCJACJI W SYSTEMIE ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  62. Pojęcie negocjacji
  63. Pojęcie negocjacji w przepisach prawa
  64. Negocjacje w zamówieniach publicznych
  65. POZYCJA PRAWNA PREZESA URZĘDU ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  66. Modele nadzoru zamówień publicznych
  67. POZYCJA USTROJOWA KRAJOWEJ IZBY ODWOŁAWCZEJ
  68. KONTROLA JAKO ELEMENT WŁADCZEJ INGERENCJI ADMINISTRACJI W PROCEDURY ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  69. Pojęcie kontroli
  70. Zawiadomienie o wyborze trybu jako podstawa do podjęcia kontroli
  71. Kontrola instytucjonalna Prezesa UZP
  72. Modelowe rozwiązania występujące w innych państwach
  73. Kontrola zamówień publicznych prowadzona przez NIK
  74. Kontrola zamówień publicznych prowadzona przez RIO
  75. KONSTRUKCJA PRAWNA PPP I KONCESJI NA ROBOTY BUDOWLANE LUB USŁUGI
  76. POJĘCIE PARTNERSTWA PUBLICZNO-PRYWATNEGO
  77. Pojęcie i elementy konstrukcyjne koncesji na roboty budowlane i usługi
  78. ELEMENTY KONSTRUKCYJNE KONCESJI NA ROBOTY BUDOWLANE LUB USŁUGI
  79. Elementy konstrukcyjne PPP
  80. POJĘCIE WSPÓŁPRACY W PROJEKTACH PPP
  81. KORZYŚCI DLA INTERESU PUBLICZNEGO
  82. MOTYWACJA CZYNNIKIEM DECYDUJĄCYM O POWODZENIU PROJEKTÓW PPP
  83. BEST VALUE FOR MONEY, CZYLI NAJLEPSZY STOSUNEK WARTOŚCI DO CENY
  84. RYZYKO W TRANSAKCJACH PPP
  85. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
  86. PRÓBA KLASYFIKACJI RYZYKA W PROJEKTACH PPP
  87. RYZYKO ZMIAN WARUNKÓW RYNKOWYCH
  88. RYZYKO POLITYCZNE
  89. RYZYKO „KONDYCJI NIERUCHOMOŚCI"
  90. RYZYKO BRAKU AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ
  91. RYZYKO ZWIĄZANE Z FAZĄ BUDOWY
  92. KONTROLA PROWADZONEGO PROJEKTU PPP
  93. Korzyści z realizacji zadań publicznych w formule PPP
  94. Zagrożenia realizacji zadań publicznych w formule PPP
  95. ELEMENTY KONSTRUKCYJNE UMOWY ZAWIERANEJ W MODELU PPP
  96. Definiowanie wzajemnych oczekiwań stron umowy
  97. Charakter prawny umowy partnerskiej
  98. NOWY SPOSÓB ZARZĄDZANIA SŁUŻBĄ PUBLICZNĄ A PPP
  99. FORMY ORGANIZACYJNO-PRAWNE WSPÓŁPRACY W RAMACH PPP
  100. ZAKRES PODMIOTOWY SYSTEMU ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  101. Podmioty sektora publicznego
  102. Podmioty operujące w obszarze zamówień sektorowych
  103. Podmioty prawa publicznego
  104. Pozostałe podmioty
  105. ZAKRES PRZEDMIOTOWY SYSTEMU ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  106. Pojęcie zadań publicznych
  107. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ UCZESTNIKÓW RYNKU ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  108. System środków ochrony prawnej w klasycznych zamówieniach
  109. System ochrony prawnej uczestników postępowań o uzyskanie koncesji
  110. WPŁYW ORZECZNICTWA TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI UNII EUROPEJSKIEJ NA PROCES STOSOWANIA NORM PRAWNYCH SYSTEMU ZAMÓWIEŁ PUBLICZNYCH
  111. POZOSTAŁE REGULACJE PRAWNE DEFINIUJĄCE PROCEDURY WYBORU WYKONAWCY
  112. Ustawy samorządowe
  113. Ustawa o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym
  114. Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
  115. Ustawa o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
  116. Regulacje prawne związane ze świadczeniem usług opieki zdrowotnej
  117. WYBÓR TEZ Z PRZEŁOMOWYCH ORZECZEŁ TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI UE ORAZ SĄDÓW KRAJOWYCH
  118. Orzeczenie ETS z dnia 10 lutego 1982 r. w sprawie C-76/81 („Transporoute")
  119. Orzeczenie ETS (Czwartej Izby) z dnia 20 września 1988 r. Gebroeders Beentjes BV przeciwko państwu holenderskiemu
  120. Orzeczenie ETS z dnia 22 czerwca 1989 r. Fratelli Costanzo SpA przeciwko Comune di Milano Sprawa C-103/88 („Costanzo")
  121. Orzeczenie ETS z dnia 5 grudnia 1989 r. Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Republice Włoskiej. Sprawa C-3/88 („Re Data Processing")
  122. Orzeczenie Trybunału z dnia 18 marca 1992 r. Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Królestwu Hiszpanii. Sprawa - C-24/91 („Uniwersytet w Madrycie")
  123. Orzeczenie ETS (Szóstej Izby) z dnia 19 kwietnia 1994 r. Sprawa C-331/92 („Gestión Hotelera")
  124. Orzeczenie Trybunału z dnia 24 stycznia 1995 r. Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Królestwu Holandii. Sprawa C-359/93
  125. Orzeczenie ETS z dnia 17 grudnia 1998 r. Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Irlandii. - Definicja podmiotu zamawiającego. Sprawa C-353/96
  126. Orzeczenie ETS z dnia 10 listopada 1998 r. Gemeente Arnhem i Gemeente Rheden przeciwko BFI Holding BV. Sprawa C-360/96
  127. Orzeczenie ETS z dnia 2 grudnia 1999 r. Holst Italia. Sprawa C-176/98
  128. Orzeczenie ETS z dnia 15 stycznia 1998 r. Mannesmann Anlagenbau Austria AG i Inni przeciwko Strohal Rotationsdruck GemsbH. Sprawa C-44/96 („Mannesmann")
  129. Orzeczenie ETS z dnia 18 listopada 1999 r. Sprawa C-107/98
  130. Wyrok ETS z dnia 17 września 2002 r., w sprawie C - 513/99 "Concordia Bus
  131. Orzeczenie ETS z dnia 27 października 2005 r. w sprawie C-234/03, Contse SA
  132. Orzeczenie ETS (pierwsza izba) z dnia 10 listopada 2005 r. w sprawie C-29/04
  133. Orzeczenie ETS (pierwsza izba) z dnia 11 maja 2006 r. Sprawa C-340/04
  134. Orzeczenie ETS (pierwsza izba) z dnia 9 lutego 2006 r. W sprawach połączonych C-226/04 i C-228/04
  135. Orzeczenie ETS (pierwsza izba) z dnia 13 października 2005 r. w sprawie C-458/03 Parking Brixen GmbH przeciwko Gemeinde Brixen i Stadtwerke Brixen AG
  136. Orzeczenie ETS (pierwsza izba) z dnia 6 kwietnia 2006 r. w sprawie C-410/04
  137. Orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE z dnia 13 grudnia 2012 r. w sprawie C-465/11 Forposta i ABC Direct Contact
  138. Orzeczenie TS UE z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawach połączonych C-182/11 i C-183/11 Econord
  139. Orzeczenie TS UE z dnia 18 października 2012 r. w sprawie C-218/11 Hochtief
  140. Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 5 września 2001 r., I CKN 1159/00, OSNC z 2002 r. nr 5, poz. 67
  141. Wyrok Sadu Okręgowego w Warszawie z dnia 16 czerwca 2003 r., Sygn. Akt V Ca 1213/02
  142. Wyrok Sądu Okręgowego w Kaliszu II Wydział Cywilny Odwoławczy, z dnia 25 lutego 2006 roku, Sygn. Akt II Ca 706/06
  143. Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 11 sierpnia 2005 r., Sygn. Akt II GSK 105/05
  144. Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie V Wydział Cywilny Odwoławczy z dnia 10 października 2005 roku, Sygn. Akt V Ca 428/05
  145. Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie V Wydział Cywilny-Odwoławczy z dnia 5 czerwca 2006 r., Sygn. Akt V Ca 440/06

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 351/354
Numer inw.: 36560
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.