Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień:
• Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką
specjalną?
• Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej?
• Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia?
• Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
Odpowiedzialność: | red. nauk. Janina Wyczesany ; aut. Janina Wyczesany [et al.]. |
Hasła: | Dziecko niepełnosprawne - nauczanie Pedagogika specjalna |
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. |
Opis fizyczny: | 269, [2] s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. przy pracach. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Rozdział 1
- Janina Wyczesany
- Dydaktyka specjalna a dydaktyka ogólna
- Rozdział 2
- Ewa Dyduch
- Uwarunkowania procesu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Rozdział 3
- Jolanta Zielińska
- Zastosowanie nowoczesnych technologii w edukacji dzieci z niepełnosprawnością
- Rozdział 4
- Katarzyna Parys
- Edukacja ku twórczości w systemie kształcenia specjalnego ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
- Rozdział 5
- Celestyna Grzywniak
- Jedność ciała i psychiki, czyli o powstaniu nurtu zwanego psychomotoryką i stosowanych metodach
- Rozdział 6
- Janina Wyczesany
- Możliwości wykorzystania metody projektów w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Rozdział 7
- Ewa Bartuś
- Integralna działalność nauczyciela w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Rozdział 8
- Remigiusz J. Kijak
- Edukacja seksualna osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Rozdział 9
- Elżbieta Lubińska-Kościółek, Krzysztof Kościółek
- Dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych na zajęciach edukacyjno-terapeutycznych w szkole podstawowej i gimnazjum
- Rozdział 10
- Katarzyna Plutecka
- Ćwiczenia kształtujące sprawność językową niesłyszących uczniów
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)