Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw

Autor: Leśniewski, Michał Adam.




Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą

określone zmiany.
Budowanie i kształtowanie konkurencyjności nie należy do prostych zadań przedsiębiorstwa. Świat nauki i praktyki gospodarczej ulega ciągłym zmianom i zmianie też musi ulec spojrzenie na konkurencyjność przedsiębiorstw. Skuteczność i efektywność konkurencyjności miękkiej generuje rozwój oraz stoi na straży bezpieczeństwa przedsiębiorstwa na rynku.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Michał Adam Leśniewski.
Hasła:Przedsiębiorstwo - konkurencyjność
Przedsiębiorstwo - organizacja
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2015.
Opis fizyczny:252, [5] s. : il. ; 2015.
Uwagi:Bibliogr. s. 239-252. Streszcz. fr., ang., ros.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część I. Syntetyczne ujęcie konkurencyjności przedsiębiorstwa
  2. Rozdział 1. Konkurencja procesem rozwoju przedsiębiorstw
  3. 1.1. Istota i pojęcie konkurencji w literaturze nauk ekonomicznych
  4. 1.2. Istota i definicje konkurencji
  5. 1.3. Rodzaje i kryteria klasyfikacji konkurencji
  6. Rozdział 2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa
  7. 2.1. Istota i definicje konkurencyjności
  8. 2.2. Potencjał i źródła konkurencyjności
  9. 2.3. Źródła i sposoby budowy przewagi konkurencyjnej
  10. 2.4. Pozycja konkurencyjna jako miara skuteczności konkurowania
  11. Część II. Czynniki konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw
  12. Rozdział 3. Zasoby ludzkie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
  13. 3.1. Pojęcie i cele zarządzania zasobami ludzkimi
  14. 3.2. Znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
  15. 3.3. Miejsce czynnika ludzkiego w organizacji
  16. 3.4. Modele polityki personalnej
  17. 3.5. Metody zarządzania personelem
  18. 3.5.1. Planowanie zatrudnienia
  19. 3.5.2. Rekrutacja i selekcja personelu
  20. 3.5.3. Szkolenie i doskonalenie personelu
  21. 3.6. Kompetencje
  22. 3.7. Kreatywność
  23. Rozdział 4. Menedżer kadrą zarządzającą przedsiębiorstwem
  24. 4.1. Menedżer i jego rola w organizacji
  25. 4.2. Funkcje realizowane przez menedżera w organizacji
  26. 4.3. Cechy i umiejętności menedżera
  27. 4.4. Współczesny menedżer
  28. Rozdział 5. Motywacja funkcją zarządzania przedsiębiorstwem
  29. 5.1. Motywacja elementem zarządzania
  30. 5.2. Teorie potrzeb
  31. 5.3. Teoria procesu motywacji
  32. 5.4. Teoria wzmocnienia motywacji
  33. 5.5. Znaczenie motywowania pracowników
  34. 5.6. Instrumenty pobudzania motywacji
  35. 5.6.1. Płaca jako środek motywacji
  36. 5.6.2. Formy płac
  37. 5.6.3. Wewnętrzna struktura płac
  38. 5.6.4. Zasady kształtowania składników wynagrodzenia
  39. 5.6.5. Premia instrumentem motywowania
  40. 5.7. Pozapłacowe środki pobudzania motywacji
  41. 5.7.1. Polityka awansowania
  42. 5.7.2. Ocenianie - kształtowanie stosunków międzyludzkich
  43. 5.7.3. Korzystne i niekorzystne czynniki w systemie motywacyjnym. Płaca czy pozapłacowe motywatory?
  44. Rozdział 6. Kultura organizacyjna w procesie miękkiego zarządzania przedsiębiorstwem
  45. 6.1. Kultura organizacyjna w ujęciu definicyjnym
  46. 6.2. Model kultury organizacyjnej według E. Scheina
  47. 6.3. Typy i rodzaje kultur organizacyjnych stosowanych w przedsiębiorstwach
  48. 6.4. Kultura instrumentem zarządzania przedsiębiorstwem
  49. 6.5. Zmiana a kultura organizacyjna
  50. 6.5.1. Zmiana elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa
  51. 6.6. Model zmian organizacyjnych wpływających na kulturę przedsiębiorstwa
  52. Rozdział 7. Wiedza zasobem przedsiębiorstwa
  53. 7.1. Pojęcie wiedzy
  54. 7.2. Wiedza jako strategiczny zasób
  55. 7.3. System zarządzania wiedzą
  56. 7.4. Zarządzanie wiedzą zadaniem kadry zarządzającej
  57. 7.5. Rola wiedzy w procesach zarządzania organizacją
  58. 7.6. Wartość przedsiębiorstwa
  59. 7.7. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
  60. Rozdział 8. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
  61. 8.1. Kapitał ludzki
  62. 8.2. Kapitał strukturalny
  63. 8.3. Kapitał relacyjny
  64. 8.4. Mierniki kapitału intelektualnego
  65. Rozdział 9. Zaufanie w rozwoju przedsiębiorstwa
  66. 9.1. Kształtowanie się pojęcia zaufanie
  67. 9.2. Zaufanie w ujęciu teorii racjonalnego wyboru
  68. 9.3. Zaufanie w teorii kapitału społecznego R. Putnama
  69. 9.4. Zaufanie a kapitał społeczny w koncepcji F. Fukuyamy
  70. 9.5. Definicja i rodzaje zaufania w koncepcji P. Sztompki
  71. 9.6. Pojęcie zaufania w teorii nauk o zarządzaniu
  72. 9.7. Kultura organizacyjna oparta na zaufaniu
  73. Rozdział 10. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw
  74. 10.1. Cztery podstawowe układy konkurencyjności przedsiębiorstw
  75. 10.2. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 658
Numer inw.: 36815
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

bookbook


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.