Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Efektywność logistyki : aspekt systemowy i zarządczy

Autor: Blaik, Piotr.





Odpowiedzialność:Piotr Blaik.
Hasła:Logistyka - teoria
Logistyka gospodarcza - zarzÄ…dzanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, cop. 2015.
Opis fizyczny:266 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 250-261. Indeks.
Przeznaczenie:Podręcznik dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów logistyki i przedsiębiorców dążących do racjonalizacji działalności gospodarczej.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. *
  2. Wstęp
  3. *
  4. Rozdział 1
  5. Istota oraz wymiary efektywności i kategorii pokrewnych
  6. 1.1. Kategoria efektywności – problemy interpretacji
  7. 1.2. Podstawowe wymiary efektywności
  8. 1.3. Sprawność i skuteczność jako podstawowe wymiary efektywności
  9. 1.3.1. Istota sprawności i skuteczności
  10. 1.3.2. Koncepcje/modele sprawności i skuteczności jako wymiary efektywności logistyki
  11. 1.4. Relacje między efektywnością a innymi kategoriami pokrewnymi
  12. *
  13. Rozdział 2
  14. Istota oraz struktura i dynamika koncepcji efektywności logistyki w ujęciu systemowym i zarządczym
  15. 2.1. Aspekty systemowych i zarządczych przewartościowań koncepcji logistyki w kierunku systemowej orientacji i determinanty efektywności
  16. 2.2. Wyznaczniki koncepcji efektywności oraz przejawy ich przewartościowania i wzbogacenia pod wpływem rozwoju i integracji logistyki
  17. 2.3. Założenia i ogólna struktura systemowej koncepcji efektywności logistyki
  18. 2.4. Proces kształtowania efektywności w systemie logistyki
  19. 2.5. Efektywność zarządzania logistycznego w wymiarze potencjalnym
  20. *
  21. Rozdział 3
  22. Kryteria i wskaźniki oceny efektywności logistyki jako jej podstawowe wyznaczniki i poziomy identyfikacji
  23. 3.1. Uwarunkowania i wymogi metodologiczne dotyczące budowy systemu pomiaru i identyfikacji efektywności logistyki
  24. 3.2. Istota i klasyfikacja kryteriów efektywności logistyki i orientacji efektywnościowych
  25. 3.3. Koncepcje wskaźników oceny efektywności logistyki
  26. *
  27. Rozdział 4
  28. Logistics Performance Measurement (LPM) jako koncepcja systemowej oceny i kształtowania efektywności procesów logistycznych
  29. 4.1. Istota i rozwój koncepcji Performance Measurement (PM)
  30. 4.2. Wymiary i kryteria oceny w koncepcji Logistics Performance Measurement (LPM)
  31. 4.3. Koncepcje i modele pomiaru osiągnięć Performance Measurement w kontekście zarządczych przewartościowań efektywności logistyki
  32. 4.3.1. Klasyfikacja koncepcji/modeli pomiaru osiągnięć PM
  33. 4.3.2. Modele zrównoważonej karty wyników Balanced Scorecard (BSC)
  34. 4.3.3. Modele pomiaru osiągnięć oparte na konstrukcji piramidy Performance Pyramid i pryzmatu Performance Prism
  35. 4.3.4. Modele pomiaru osiągnięć odnoszące się do łańcucha wartości
  36. 4.3.5. Modele pomiaru osiągnięć logistyki LPM
  37. *
  38. Rozdział 5
  39. Koncepcje tworzenia wartości dodanej dla klienta i wielowymiarowego efektu strategicznego logistyki
  40. 5.1. Istota i znaczenie orientacji na klienta w zarządzaniu oraz efektywność jej planowania i wdrażania
  41. 5.2. Integracja celów logistyki i marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem jako podstawa kreowania i dostarczania wartości dla klienta
  42. 5.3. Logistyczny system kreowania i transformacji wartości dla klienta
  43. 5.4. Trójwymiarowy efekt strategiczny logistyki i jego podstawowe determinanty
  44. 5.5. Performance-based Logistics (PBL) i Service Dominant Logic (SDL) jako koncepcje zorientowane na osiąganie oczekiwanych efektów dla klienta
  45. *
  46. Rozdział 6
  47. Logistyczne potencjały i determinanty efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa
  48. 6.1. Istota i znaczenie potencjałÃ³w efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa
  49. 6.2. Klasyfikacja i strukturyzacja logistycznych potencjałÃ³w efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa
  50. 6.3. Potencjały i przejawy kreowania i realizacji efektywności w zarządzaniu łańcuchem dostaw (SCM)
  51. 6.4. Zarządzanie logistyczne jako systemowa determinanta efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa
  52. *
  53. Rozdział 7
  54. Koszty logistyki oraz podstawy i koncepcje ich identyfikacji i kwantyfikacji
  55. 7.1. Istota i ogólna struktura kosztów
  56. 7.2. Koncepcje i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów w sferze logistyki
  57. 7.2.1. Istota i formy rachunku kosztów logistyki
  58. 7.2.2. Przegląd stanu i rozwoju badań (koncepcji identyfikacji) kosztów w sferze logistyki oraz ich usytuowania w skali światowej
  59. 7.2.3. Podstawowe wymiary i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w skali światowej
  60. 7.3. Problemy identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Polsce
  61. *
  62. Rozdział 8
  63. Kształtowanie się poziomu kosztów logistyki jako przejawu jej efektywności w świetle badań w skali światowej
  64. 8.1. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w skali ogólnogospodarczej – koncepcja Top Down
  65. 8.1.1. Szacunek kosztów w sferze logistyki w USA według J. Hesketta i R. Delaneya
  66. 8.1.2. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w Niemczech i w krajach Unii Europejskiej według P. Klausa
  67. 8.2. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach – koncepcja Bottom Up
  68. 8.2.1. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach USA w świetle badań H. Davisa
  69. 8.2.2. Poziom kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Europie w świetle badań A.T. Kearney/European Logistics Association (ELA)
  70. 8.2.3. Poziom kosztów logistyki w krajach Regionu Bałtyku w świetle badań L. Ojali
  71. 8.3. Poziom kosztów logistyki a miejsce krajów w rankingu Logistics Performance Index w skali światowej
  72. 8.4. Zakres i kierunki racjonalizacji i wzrostu efektywności kosztów logistyki
  73. 8.5. Rozwój i wdrażanie logistyki a zmiany w poziomie kosztów logistyki i efektywności przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich
  74. *
  75. Rozdział 9
  76. Przejawy oddziaływania logistyki na wzrost efektywności i sukces przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich i w Polsce
  77. 9.1. Zakres i kierunki oddziaływania logistyki na efektywność przedsiębiorstwa – ujęcie ogólne
  78. 9.2. Rozwój badań empirycznych dotyczących związków między logistyką a efektywnością przedsiębiorstwa
  79. 9.3. Badanie wpływu rozwoju i zakresu wdrożenia logistyki i orientacji przepływowej na efektywność logistyki oraz efektywność i sukces przedsiębiorstwa
  80. 9.3.1. Badania wpływu wdrożenia logistyki na efektywność w krajach Europy Zachodniej w latach 1980–1986
  81. 9.3.2. Badania wpływu kompetencji logistyki i łańcucha dostaw na efektywność rynkowo-ekonomiczną przedsiębiorstw w USA w latach 1998–1999
  82. 9.3.3. Badania wpływu wdrożenia orientacji przepływowej na efektywność logistyki i przedsiębiorstw w Niemczech w latach 1999, 2003
  83. 9.3.4. Badania zależności między skutecznością, sprawnością i zróżnicowaniem świadczeń logistyki a ogólną efektywnością logistyki i przedsiębiorstw w USA w 2010 r.
  84. 9.3.5. Badania wpływu łańcuchów klasy światowej na efekty i koszty oraz sukces przedsiębiorstwa w krajach Europy w latach 1998–1999 i 2003–2004
  85. 9.3.6. Badania wpływu logistyki na zmiany w systemie zarządzania i kształtowanie efektów przedsiębiorstwa w Polsce w latach 2010–2011
  86. * Zakończenie
  87. Bibliografia
  88. Indeks

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 005
Numer inw.: 36900
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.