Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Metody zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem : praca zbiorowa

Autor: Sułkowski, Łukasz.





Odpowiedzialność:pod redakcją: Łukasza Sułkowskiego i Jarosława Sokołowskiego ; [zespół autorski: Łukasz Sułkowski, Jarosław Sokołowski, Aleksy Banasiak, Andrzej Marjański, Jadwiga Kaczmarska-Krawczak, Alicja Krajenta-Kopeć, Mirosław Wypych, Rafał Jóźwicki, Katarzyna Kolasińska-Morawska].
Seria:Studia i Monografie / Społeczna Akademia Nauk : nr 61
Hasła:Przedsiębiorstwo - organizacja - metody
Przedsiębiorstwa małe i średnie - zarządzanie - metody - Polska - 21 w.
Przedsiębiorstwo - prawo - Polska
Marketing - zarządzanie
Adres wydawniczy:Łódź ; Warszawa : Społeczna Akademia Nauk, 2015.
Opis fizyczny:464 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Na grzb. wyłącznie tyt. serii. Bibliogr. s. 457-464 oraz przy rozdz.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. WSTĘP
  2. Część I - Organizacyjne i instytucjonalne podstawy zarządzania
  3. przedsiębiorstwami
  4. Rozdział 1. PODSTAWY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI
  5. 1.1. Organizacje - istota, cechy, typologia, fazy rozwoju
  6. 1.2. System organizacyjny. Wnętrze i otoczenie organizacji
  7. 1.3. Pojęcie i funkcje zarządzania organizacjami. Zarządzanie
  8. operacyjne i strategiczne
  9. 1.4. Kierowanie. Role kierowników w organizacjach. Styl kierowania
  10. jako element kultury organizacyjnej
  11. 1.5. Decyzje w zarządzaniu organizacją. Zmiana jako
  12. wyznacznik procesu zarządzania
  13. 1.6. Ewolucja nauki i praktyki zarządzania na przestrzeni stulecia
  14. 1.7. Metody i narzędzia zarządzania organizacją
  15. 1.8. Konteksty zarządzania
  16. Literatura
  17. Rozdział 2. PRZEDSIĘBIORSTWO JAKO OBIEKT DZIAŁAŃ
  18. PRZEDSIĘBIORCZYCH
  19. 2.1. Przedsiębiorczość jako zjawisko społeczno-ekonomiczne i kulturowe
  20. 2.2. Istota przedsiębiorczości
  21. 2.3. Przedsiębiorca jako kreator i realizator działań przedsiębiorczych
  22. 2.4. Pojęcie i cechy przedsiębiorstwa. Firma a przedsiębiorstwo
  23. 2.5. Cele działalności współczesnego przedsiębiorstwa
  24. 2.6. Typologia przedsiębiorstw
  25. Literatura
  26. Rozdział 3. ORGANIZACYJNO-PRAWNE FORMY DZIAŁANIA
  27. PRZEDSIĘBIORSTW
  28. 3.1. Istota formy organizacyjno-prawnej przedsiębiorstwa
  29. 3.2. Problem wyboru formy organizacyjno-prawnej
  30. 3.3. Prawne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw w Polsce
  31. 3.4. Funkcjonowanie przedsiębiorstw w różnych formach
  32. organizacyjno-prawnych
  33. literatura
  34. Rozdział 4. ZARZĄDZANIE PRZEDIĘBIORSTWEM
  35. KORPORACYJNYM
  36. 4.1. Spółka kapitałowa przedsiębiorcą korporacyjnym.
  37. Spółka a przedsiębiorstwo spółki
  38. 4.2. Rozdział funkcji własności i funkcji zarządzania. Rola menedżerów
  39. 4.3. Układ celów i interesów w spółce kapitałowej. Teoria agencji
  40. 4.4. Modele nadzoru w spółkach kapitałowych
  41. 4.5. Modele zarządzania spółkami kapitałowymi
  42. 4.6. Zatrudnienie i wynagradzanie naczelnego kierownictwa spółek
  43. kapitałowych
  44. literatura
  45. Rozdział 5. WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE I METODY
  46. ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
  47. 5.1. Współczesne paradygmaty zarządzania przedsiębiorstwem
  48. 5.2. Aktualne tendencje w kształtowaniu struktur organizacyjnych
  49. 5.3. Przedsiębiorstwa wirtualne i sieciowe
  50. 5.4. Jakość i aktywa niematerialne w działalności przedsiębiorstw
  51. 5.5. Wybrane koncepcje i metody kształtowania zmian organizacyjnych
  52. w przedsiębiorstwie
  53. 5.6. Umiędzynarodowienie i globalizacja przedsiębiorstw
  54. Literatura
  55. Część II - Przedsiębiorstwa sektora MSP i firmy rodzinne
  56. Rozdział 6. DZIAŁALNOŚĆ MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW.,
  57. 6.1. Istota małych i średnich przedsiębiorstw
  58. 6.2. Definiowanie małych i średnich przedsiębiorstw
  59. 6.3. Wyodrębnianie małych i średnich przedsiębiorstw w oparciu
  60. o kryteria jakościowe
  61. 6.4. Wyodrębnianie małych i średnich podmiotów gospodarczych
  62. za pomocą pomiaru cech ilościowych i kryteriów mieszanych
  63. 6.5. Specyfika strategii małych i średnich przedsiębiorstw
  64. Literatura
  65. Rozdział 7. PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNE
  66. 7.1. Pojęcie i cechy przedsiębiorstw rodzinnych
  67. 7.2. Modele cyklu życia przedsiębiorstwa rodzinnego
  68. 7.3. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi
  69. 7.4. Sukcesja jako strategiczne zagadnienie przedsiębiorstwa rodzinnego
  70. Literatura
  71. Część III - Problemy i metody rozwoju przedsiębiorstw
  72. Rozdział 8. ZASOBY PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO OTOCZENIE
  73. 8.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów przedsiębiorstwa. Zasoby a majątek przedsiębiorstwa
  74. 8.2. Struktura majątku przedsiębiorstwa i źródeł jego finansowania
  75. 8.3. Majątek trwały w przedsiębiorstwie
  76. 8.4. Majątek obrotowy przedsiębiorstwa
  77. 8.5. Charakter otoczenia przedsiębiorstwa
  78. 8.6. Otoczenie bliższe
  79. 8.7. Otoczenie dalsze
  80. Literatura
  81. Rozdział 9. WZROST I ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTWA
  82. 9.1. Wzrost i rozwój wewnętrzny i zewnętrzny przedsiębiorstw
  83. 9.2. Główne problemy decyzyjne w cyklu życia przedsiębiorstwa
  84. 9.3. Inwestycje i ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa
  85. 9.4. Innowacje i postęp techniczno-organizacyjny a rozwój przedsiębiorstwa
  86. 9.5. Związki kooperacyjne przedsiębiorstw
  87. 9.6. Związki kapitałowe przedsiębiorstw
  88. Literatura
  89. Rozdział 10. METODY ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
  90. 10.1. Istota i cele strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem
  91. 10.2. Strategia przedsiębiorstwa i jej elementy
  92. 10.3. Proces zarządzania strategicznego
  93. 10.4. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
  94. 10.5. Planowanie strategiczne i wybór strategii przedsiębiorstwa
  95. 10.6. Alianse strategiczne
  96. 10.7. Fuzje i przejęcia
  97. Literatura
  98. Część IV - Wybrane obszary funkcjonalne w działalności
  99. przedsiębiorstwa
  100. Rozdział 11. METODY FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI
  101. PRZEDSIĘBIORSTWA
  102. 11.1. Finansowanie przedsiębiorstwa jako podstawa jego rozwoju
  103. 11.2. Klasyfikacja źródeł finansowania przedsiębiorstwa
  104. 11.3. Podstawowe formy finansowania przedsiębiorstw
  105. 11.4. Kryteria wyboru źródeł finansowania rozwoju przedsiębiorstwa
  106. Literatura
  107. Rozdział 12. OCENA EKONOMICZNEJ EFEKTYWNOŚCI
  108. PRZEDSIĘBIORSTW
  109. 12.1. Rodzaje działalności przedsiębiorstwa i jej efekty ekonomiczne
  110. 12.2. Istota efektywności ekonomicznej i jej pomiar
  111. 12.3. Ekonomiczna wartość dodana jako miernik dokonań przedsiębiorstwa
  112. 12.4. Koszty w działalności przedsiębiorstwa
  113. 12.5. Metody wyceny wartości przedsiębiorstwa
  114. Literatura
  115. Rozdział 13. METODY WSPÓŁCZESNEGO MARKETINGU
  116. W PRZEDSIĘBIORSTWIE
  117. 13.1. Pojęcie i zakres funkcji marketingowej we współczesnym
  118. przedsiębiorstwie
  119. 13.2. Metody badania potrzeb konsumentów
  120. 13.3. Tworzenie kanałów dystrybucji i metody sprzedaży
  121. 13.4. Podstawy komunikacji marketingowej
  122. 13.5. Metody planowania marketingowego
  123. Literatura
  124. Rozdział 14. METODY ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM
  125. PRZEDSIĘBIORSTWA
  126. 14.1. Zasoby ludzkie jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa
  127. 14.2. Cele i zakres zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
  128. 14.3. System zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
  129. 14.4. Metody "alokacji" personelu w przedsiębiorstwie
  130. 14.5. Metody kreowania rozwoju personelu
  131. 14.6. Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie
  132. 14.7. Organizacja funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
  133. Literatura
  134. Rozdział 15. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I KAPITAŁEM
  135. INTELEKTUALNYM PRZEDSIĘBIORSTWA
  136. 15.1. Zarządzanie wiedzą jako kluczowym zasobem przedsiębiorstwa
  137. 15.2. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa i jego składowe
  138. 15.3. Proces tworzenia i wykorzystania kapitału intelektualnego
  139. 15.4. Pracownicy wiedzy i ich rola we współczesnym przedsiębiorstwie
  140. Literatura
  141. BIBLIOGRAFIA

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 658
Numer inw.: 36974
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.