Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość




Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń:
- depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych)
- więzi
- zachowania
- lękowych
- obsesyjno-kompulsyjnych
odżywiania i wielu

innych.

Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho- i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:redakcja naukowa Marta Jerzak.
Hasła:Dziecko - psychologia
Dziecko - rozwoj psychofizyczny - zaburzenia
Nastolatki - psychologia
Osobowość - zaburzenia
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN , 2016.
Opis fizyczny:563 s : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy pracach.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży
  2. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej
  3. Zaburzenia zachowania
  4. Zaburzenia depresyjne
  5. Myśli i tendencje samobójcze
  6. Zaburzenia lękowe
  7. Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne
  8. Zaburzenia odżywiania
  9. Zespół stresu pourazowego
  10. Wykorzystanie seksualne
  11. Płodowy zespół alkoholowy
  12. Zaburzenia więzi
  13. Choroba tikowa
  14. Mutyzm
  15. Zaburzenia rozwoju językowego
  16. Zaburzenia sensoryczne
  17. Odmowa chodzenia do szkoły
  18. Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania
  19. Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie
  20. Techniki uczenia się sprzyjające poprawie uwagi
  21. Asystent nauczyciela w klasie
  22. Psychoterapia
  23. Socjoterapia
  24. Trening Zastępowania Agresji
  25. Praca z rodzicami
  26. Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach
  27. Formy wsparcia dziecka w pigułce

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 159.922.7/.8
Numer inw.: 36987
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.