Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Rozwój rynku płatności mobilnych w Polsce : perspektywa konsumentów, dostawców i akceptantów płatności mobilnych

Autor: Borcuch, Artur




We współczesnym zdigitalizowanym świecie mobilność staje się coraz ważniejszym elementem codziennego funkcjonowania człowieka. Smartfony stały się wszechobecne, a konsumenci coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych, które pomagają im w życiu codziennym. Coraz więcej osób korzysta z mobilnego dostępu do usług bankowych. Część z nich zaczęła używać smartfonów jako

instrumentów dokonywania płatności mobilnych. Telefonem komórkowym można płacić za parking, bilet na koncert, przejazd tramwajem czy zakupy.

Na świecie realizowanych jest ponad 160 projektów dotyczących płatności mobilnych. Krajami, w których z powodzeniem funkcjonują m-płatności są Japonia, USA, Francja oraz Kenia. Z kolei najbardziej znanymi na świecie systemami m-płatności są Google Wallet, Isis, Payforit, PayPal, Apple Pay, Samsung Pay.

Polacy chętnie korzystają z Internetu na urządzeniach mobilnych, ale również za ich pomocą coraz częściej robią zakupy. Liczba użytkowników m-płatności w Polsce nadal będzie rosła, co ma związek z wygodą i łatwością w dokonywaniu m-płatności.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Artur Borcuch.
Hasła:Płatności elektroniczne
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu, 2016.
Opis fizyczny:295 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 235-248. Tekst część. w jęz. ang.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Uzasadnienie podjęcia tematu
  3. Cel pracy i hipotezy
  4. Struktura pracy
  5. Rozdział 1. Technologie mobilne wyznacznikiem rewolucji informacyjnej XXI wieku
  6. 1.1. Rewolucja informacyjna a rozwój technologii mobilnych
  7. 1.2. Negatywne skutki rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem technologii mobilnych
  8. 1.3. Nowa ekonomia instytucjonalna a koszty transakcyjne technologii informacyjno-komunikacyjnych
  9. Rozdział 2. Istota płatności mobilnych
  10. 2.1. Źródła powstawania płatności mobilnych
  11. 2.2. Definiowanie płatności mobilnych
  12. 2.3. Modele biznesowe płatności mobilnych
  13. Rozdział 3. Rynek płatności mobilnych
  14. 3.1. Światowy rynek płatności mobilnych
  15. 3.2. Płatności mobilne w krajach rozwijających się i rozwiniętych
  16. 3.3. Płatności mobilne w Polsce
  17. Rozdział 4. Empiryczna analiza rynku płatności mobilnych
  18. 4.1. Założenia metodyczne badania rynku płatności mobilnych
  19. 4.2. Analiza rynku płatności mobilnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród użytkowników płatności mobilnych
  20. 4.3. Analiza rynku płatności mobilnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród pracowników dostawców i akceptantów usług płatności mobilnych
  21. 4.4. Analiza rynku płatności mobilnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród ekspertów
  22. 4.5. Podsumowanie - interpretacja wyników badań i rekomendacje
  23. Zakończenie

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 336.7
Numer inw.: 37022
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.