Pre-swazja : jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego
Tyt. oryg.: "Pre-suasion ".
Po wielkim sukcesie Wywierania wpływu na ludzi Robert B. Cialdini - światowej sławy autorytet w dziedzinie psychologii społecznej - postanowił zaspokoić głód wiedzy wszystkich czytelników, którzy chcą nie tylko znaleźć sposób, aby obronić się przed perswazją, lecz przede wszystkim dowiedzieć się, jak skuteczniej wykorzystać techniki wpływu społecznego do osiągnięcia swoich celów.
Autor, odwołując się do dowodów naukowych, wyjaśnia, jakie działania podjąć, żeby kogoś do czegoś przekonać, a zwłaszcza - kiedy to zbrobić. Skupia się na sztuce preswazji, czyli niezwykle istotnym procesie pozyskiwania uwagi odbiorców i wzbudzania ich pozytywnego nastawienia do przekazu, zanim jeszcze się z tym przekazem zetkną.
Cialdini tłumaczy, jak rozpoznać i kontrolować naturalne momenty sprzyjające wywarciu wpływu oraz jak zdobyć zaufanie odbiorcy, aby zwiększyć wydajność perswazji i zyskać przewagę decyzyjną. Zdradza również nową - siódmą - regułę wywierania wpływu i tłumaczy moc jej oddziaływania.
To praca przełomowa - fascynująca i błyskotliwa - a zarazem praktyczna. Jest napisana w przystępny sposób i opiera się na wynikach rzetelnych badań naukowych oraz na doświadczeniach autora.
Odpowiedzialność: | Robert Cialdini ; przekład Sylwia Pikiel. |
Hasła: | Psychologia społeczna Socjotechnika Stosunki interpersonalne Podręczniki |
Adres wydawniczy: | Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017. |
Opis fizyczny: | 355 s. : il. ; 25 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 293-336. Indeksy. |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp do polskiego wydanie
- Słowo od autora
- Część 1
- Preswazja: wstępne kierunkowanie uwagi
- Rozdział 1. Preswazja: wprowadzenie
- Preswazja
- Wielkie podobieństwo
- Wielka różnica
- Chodzi o (wyczucie) czas(u)
- Rozdział 2. Uprzywilejowane momenty
- Nie hokus, nie pokus, ale fokus
- Jednostronna droga do celu
- Czy masz dość odwagi, by rozważyć rewolucyjny model wywierania wpływu?
- Koszty (i przestrogi) związane ze skupieniem uwagi
- Rozdział 3. Ważność uwagi to... ważność
- To, co rzuca się w oczy, jest ważne
- Podrzędne drogi do uwagi
- Rozdział 4. To, co ogniskuje uwagę, ma moc sprawczą
- Wykorzystana szansa
- Gra o życie
- Rozdział 5. Władcy uwagi 1: atraktory
- To, co związane z seksualnością
- To, co groźne
- A teraz coś zupełnie innego: zmiana
- Rozdział 6. Władcy uwagi 2: magnetyzery
- To, co dotyczy osobiście
- To, co niedokończone
- To, co tajemnicze i zagadkowe
- Część 2
- Procesy: rola skojarzeń
- Rozdział 7. Prymat skojarzeń: znajduję związki, więc myślę
- Myśleć znaczy łączyć
- Język bez przemocy
- Marginalna (ale nie przypadkowa) ekspozycja na słowa
- Metafora jako metadrzwi (do zmiany)
- Inne gorące tematy
- Rozdział 8. Geografia perswazji: wszystkie dobre miejsca, wszystkie dobre ślady
- To, co już jest w nas
- To, co już jest w nich
- Rozdział 9. Mechanika preswazji: przyczyny, ograniczenia i korekty
- Przygotowany i czeka
- Korekta: uwaga na pułapki!
- Wybiórczy umysł
- Część 3
- Najlepsze praktyki: optymalizacja preswazji
- Rozdział 10. Sześć głównych dróg do zmiany: szerokie bulwary jako sprytne skróty
- Uczęszczane drogi
- Co jeszcze można powiedzieć o uniwersalnych regułach wywierania wpływu?
- Rozdział 11. Jedność 1: bycie razem
- Jedność
- Bycie razem
- Rozdział 12. Jedność 2: działanie razem
- Lubienie
- Wsparcie
- Muzyka w walce o wpływ: dźwięki wokół nas
- Inżynieria systemów
- Stała wzajemna wymiana
- Współtworzenie
- Zjednoczenie
- Rozdział 13. Preswazja a etyczne postępowanie
- Trzy ogniska raka nieuczciwości toczącego firmę
- Rozdział 14. "Postswazja": trwałość wywołanych zmian
- Powodowanie trwałych zmian poprzez silne zaangażowanie
- Powodowanie trwałych zmian poprzez przygotowanie wskazówek
- Geografia perswazji 2: jesteśmy tym, gdzie jesteśmy
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)