Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Podstawy zarządzania procesami




Publikacja porusza interesujące i aktualne problemy związane z nowoczesnym zarządzaniem przedsiębiorstwem z wykorzystaniem podejścia procesowego. Przeobrażenia zachodzące na światowych rynkach, zmiany technologiczne i cywilizacyjne, postępująca globalizacja, intensyfikacja procesów konkurencyjnych, a także wahania koniunktury obserwowane w końcu XX i początkach XXI wieku wywołały wzrost zainteresowania środowisk

naukowych i praktyków współczesnych organizacji gospodarczych doskonaleniem procesów zarządczych i poszukiwania dróg pozwalających osiągnąć sukces rynkowy. Wyrazem tego było odejście od koncepcji klasycznych na rzecz rozwiązań o większej dynamice, elastyczności i sprawności. Ten wymóg spełnia właśnie podejście procesowe. Jego wykorzystanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem pozwala na dostosowanie się do oczekiwań turbulentnego otoczenia. Właściwa identyfikacja, modelowanie, wdrażanie, kontrola i doskonalenie procesów zarządczych przyczyniają się do poprawy konkurencyjności, wzrostu rentowności, lepszego zaspokajania potrzeb klientów. Zespół Autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach problematyki podejścia procesowego w zarządzaniu, prezentując zarówno samą koncepcję, jak i jego specyfikę w wybranych obszarach zarządzania. W ten sposób opracowanie wypełnia lukę występującą w badaniach nad możliwościami implementacji zarządzania procesami w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Autorzy pokazują, w jaki sposób planować i stosować modelowe rozwiązania podejścia procesowego w sferze zarządzania marketingiem, zasobami ludzkimi, produkcją, finansami i działalnością usługową. Walorem książki jest nie tylko ważność podjętej problematyki, ale też przejrzystość i logiczny układ poszczególnych rozdziałów. Książka jest przeznaczona dla osób pragnących pogłębić swą wiedzę w zakresie możliwości wykorzystania podejścia procesowego w zarządzaniu - głównie dla studentów szkół wyższych, uczestników seminariów licencjackich, magisterskich i doktorskich oraz pracowników naukowych zajmujących się problematyką różnych sfer zarządzania przedsiębiorstwem. Powinna także zainspirować praktyków zainteresowanych doskonaleniem procesów zarządczych w organizacjach.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:redakcja naukowa Katarzyna Szczepańska, Marek Bugdol.
Hasła:Przedsiębiorstwo - organizacja
Zarządzanie strategiczne
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2016.
Opis fizyczny:339 s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [325]-335. Indeks.
Przeznaczenie:Książka głównie dla studentów szkół wyższych, uczestników seminariów licencjackich, magisterskich i doktorskich oraz pracowników naukowych zajmujących się problematyką różnych sfer zarządzania przedsiębiorstwem.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Spis treści:
  2. Wprowadzenie
  3. Rozdział 1. Podejście procesowe
  4. Marek Bugdol, Katarzyna Szczepańska
  5. 1.1. Podstawy podejścia procesowego
  6. 1.2. Determinanty podejścia procesowego
  7. 1.3. Cechy podejścia procesowego
  8. 1.4. Struktura podejścia procesowego
  9. 1.5. Doskonalenie podejścia procesowego
  10. Rozdział 2. Zarządzanie marketingiem
  11. Robert Nowacki
  12. 2.1. Istota orientacji marketingowej
  13. 2.2. Charakterystyka zarządzania marketingiem
  14. 2.3. Struktura procesów zarządzania marketingiem
  15. 2.3.1. Procesy zarządzania strategicznego
  16. 2.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego
  17. 2.3.3. Procesy według kryterium podejścia procesowego
  18. 2.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC
  19. 2.3.5. Procesy według kryterium wartości
  20. 2.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności
  21. 2.4. Relacje między procesami
  22. 2.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania marketingiem
  23. 2.5.1. Miary skuteczności
  24. 2.5.2. Miary efektywności
  25. Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi
  26. Katarzyna Szczepańska, Marek Bugdol
  27. 3.1. Charakterystyka funkcji personalnej
  28. 3.2. Charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi
  29. 3.3. Struktura procesów zarządzania zasobami ludzkimi
  30. 3.3.1. Procesy zarządzania strategicznego
  31. 3.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego
  32. 3.3.3. Procesy według podejścia procesowego
  33. 3.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC
  34. 3.3.5. Procesy według kryterium wartości
  35. 3.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności
  36. 3.4. Relacje między procesami
  37. 3.5. Miary efektywności i skuteczności zarządzania zasobami ludzkimi
  38. 3.5.1. Miary ekonomiczne efektywności procesów
  39. 3.5.2. Miary skuteczności procesów
  40. Rozdział 4. Zarządzanie produkcją
  41. Anna Kosieradzka
  42. 4.1. Pojęcie zarządzania produkcją
  43. 4.2. Charakterystyka zarządzania produkcją
  44. 4.3. Struktura procesów zarządzania produkcją
  45. 4.3.1. Procesy zarządzania strategicznego i operacyjnego
  46. 4.3.2. Procesy według klasyfikacji APQC
  47. 4.3.3. Procesy według kryterium modeli wytwarzania
  48. 4.3.4. Procesy według kryterium wartości
  49. 4.3.5. Procesy według kryterium decyzyjności
  50. 4.3.6. Procesy według kryterium podejścia procesowego
  51. 4.4. Relacje między procesami
  52. 4.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania produkcją
  53. 4.5.1. Miary skuteczności
  54. 4.5.2. Miary efektywności
  55. Rozdział 5. Zarządzanie finansami
  56. Piotr Szczepankowski
  57. 5.1. Pojęcie i zakres zarządzania finansami
  58. 5.2. Struktura procesów w zarządzaniu finansami
  59. 5.2.1. Procesy według klasyfikacji APQC
  60. 5.2.2. Procesy według kryterium podejścia procesowego
  61. 5.2.3. Procesy zarządzania strategicznego
  62. 5.2.4. Procesy zarządzania operacyjnego
  63. 5.2.5. Procesy według kryterium wartości
  64. 5.2.6. Procesy według kryterium decyzyjności
  65. 5.3. Relacje między procesami
  66. 5.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania finansami
  67. 5.4.1. Miary skuteczności
  68. 5.4.2. Miary efektywności
  69. Rozdział 6. Zarządzanie usługami
  70. Katarzyna Szczepańska, Justyna Maciąg
  71. 6.1. Charakterystyka usług
  72. 6.2. Zarządzanie usługami
  73. 6.3. Procesy w zarządzaniu usługami
  74. 6.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania usługami
  75. Zakończenie
  76. Bibliografia
  77. Indeks rzeczowy

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 005
Numer inw.: 37054
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.