Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Zarządzanie w przedsiębiorstwie : środowisko, procesy, systemy, zasoby





Odpowiedzialność:redakcja naukowa Jarosław S. Kardas, Marzena Wójcik-Augustyniak.
Hasła:Zarządzanie
Przedsiębiorstwo - Polska - 21 w.
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2017.
Wydanie:Wydanie 2.
Opis fizyczny:562 stron : ilustracje ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [537]-558 i przy rozdz.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. * Wprowadzenie
  2. CZĘŚĆ I
  3. ŚRODOWISKO I UWARUNKOWANIA PRZEDSIĘBIORSTWA
  4. Rozdział 1.Przedsiębiorstwo jako podmiot życia gospodarczego - Mariusz Cielemęcki
  5. Geneza i istota przedsiębiorstwa
  6. Cele alternatywne i funkcje przedsiębiorstwa
  7. Typologia przedsiębiorstw
  8. Przeobrażenia i zmiana roli przedsiębiorstw w gospodarce Polski
  9. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  10. Rozdział 2.Przedsiębiorstwo jako element otoczenia – Mirosław Skarżyński
  11. Środowisko zewnętrzne
  12. Środowisko zewnętrzne – bliższe
  13. Środowisko wewnętrzne
  14. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  15. Rozdział 3.Konflikt w systemie społecznym przedsiębiorstwa – Monika Jasińska
  16. Istota i charakterystyka konfliktów w organizacji
  17. Znaczenie i źródła konfliktów w systemie społecznym przedsiębiorstwa
  18. Rola kadry kierowniczej w przezwyciężaniu konfliktów
  19. Sposoby przezwyciężania konfliktów w organizacji
  20. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  21. Rozdział 4.Etyka w biznesie – trudności i perspektywy – Grażyna O’Sullivan
  22. Etyka w biznesie – złudzenie idealistów czy realna szansa zwiększania przewagi konkurencyjnej nowoczesnych organizacji
  23. Nierelatywne normy moralne w etyce biznesu
  24. Społeczna odpowiedzialność biznesu
  25. Badania w etyce w biznesie
  26. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  27. Rozdział 5.Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem – Dariusz Chilimoniuk
  28. Rodzaje przedsiębiorstw wykorzystujących Internet w zarządzaniu
  29. Internet w marketingu (e-marketing)
  30. Model komunikacji internetowej
  31. Kontakty z klientami, handel elektroniczny i telepraca
  32. E-learning
  33. Internet w logistyce
  34. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  35. CZĘŚĆ II
  36. PROCESY W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM
  37. Rozdział 6.Proces zarządzania strategicznego – Marzena Wójcik – Augustyniak
  38. Geneza i istota zarządzania strategicznego
  39. Etapy procesu zarządzania strategicznego
  40. Alianse strategiczne
  41. Rola procesów fuzji i przejęć
  42. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  43. Rozdział 7.Planowanie i podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie - Ewa Multan
  44. Proces planowania w przedsiębiorstwie
  45. Rodzaje planów i procedura przygotowania planów
  46. Klasyfikacje decyzji w procesie zarządzania
  47. Cykl podejmowania decyzji
  48. Tworzenie i ocena biznes planów
  49. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  50. Rozdział 8.Organizowanie i budowanie struktur organizacyjnych - Mariusz Cielemęcki
  51. Istota i miejsce struktur organizacyjnych w strukturach działalności gospodarczej
  52. Elementy składowe struktury organizacyjnej
  53. Funkcje struktury organizacyjnej
  54. Klasyfikacja struktur organizacyjnych
  55. Kierunki zmian struktur organizacyjnych
  56. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  57. Rozdział 9.Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie – Edyta Bombiak
  58. Istota i znaczenie motywowania we współczesnych organizacjach
  59. System motywowania i jego instrumenty
  60. Zasady skutecznego motywowania
  61. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  62. Rozdział 10.Kontrolowanie procesów pracy – Aneta Wysokińska – Senkus, Monika Chyłek
  63. Definicje i rodzaje kontroli
  64. Zakres, funkcje i zadania kontroli w organizacji
  65. Procedura kontrolna
  66. Controlling i jego znaczenie dla przedsiębiorstwa
  67. Audyt w organizacji
  68. Definicja i rodzaje benchmarkingu
  69. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  70. Rozdział 11.Proces komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem – Wioletta Wereda
  71. Pojęcie skutecznej komunikacji
  72. Rodzaje komunikacji w procesie zarządzania
  73. Komunikacja niewerbalna (tzw. mowa ciała, czyli silent language)
  74. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  75. Rozdział 12.Proces negocjacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem – Bogusława Stańczewska
  76. Podział negocjacji ze względu na przedmiot rozmów
  77. Negocjacje indywidualne
  78. Zespół negocjacyjny
  79. Przebieg procesu negocjacyjnego
  80. Negocjowanie jako element potencjału organizacji
  81. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  82. Rozdział 13.Zarządzanie procesem zmian – Monika Jasińska
  83. Formy i rodzaje zmian w organizacji
  84. Źródła zmian w organizacjach
  85. Wprowadzanie zmian w organizacji
  86. Brak akceptacji pracowników wobec przeprowadzanych zmian
  87. Sposoby zmniejszania oporu wobec zmian
  88. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  89. CZĘŚĆ III
  90. SYSTEMY ZARZĄDZANIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE
  91. Rozdział 14.Zarządzanie produkcją – Robert Rudziński
  92. Zarządzanie systemami produkcyjnymi w przedsiębiorstwach
  93. Organizacja procesu produkcyjnego
  94. Otoczenie systemu produkcyjnego
  95. Metody, techniki oraz systemy planowania i sterowania produkcją
  96. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  97. Rozdział 15. Zarządzanie jakością – Janusz Toruński, Aneta Wysokińska – Senkus
  98. Systemy zarządzania jakością według norm ISO serii 9000
  99. Dobra Praktyka Produkcyjna
  100. System Analizy Zagrożeń i Kontroli Punktów Krytycznych
  101. Kompleksowe zarządzanie jakością
  102. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  103. Rozdział 16. Zarządzanie kulturą organizacji – Krystyna Kubik
  104. Identyfikacja kultury
  105. Funkcje kultury
  106. Kultura organizacyjna w kontekście zarządzania jakością
  107. Typologia kultur
  108. Czynniki wpływające na kształtowanie kultury
  109. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  110. Rozdział 17. Zarządzanie innowacjami – Jakub J. Brdulak
  111. Pojęcie innowacji
  112. Powody wdrażania innowacji oraz kategorie nowych produktów
  113. Fazowy proces innowacji produktu
  114. Czynniki decydujące o powodzeniu wprowadzania nowego produktu
  115. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  116. Rozdział 18. Zarządzanie projektami – Tomasz Stefaniuk
  117. Istota projektu i zarządzania projektem
  118. Rozpoczęcie projektu
  119. Szczegółowe planowanie realizacji projektu
  120. Realizacja i zakończenie projektu
  121. Metodyki zarządzania projektami
  122. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  123. Rozdział 19. Zarządzanie marketingowe – Stefan Antczak
  124. Wybrane pojęcia marketingu
  125. Istota zarządzania marketingowego
  126. Koncepcje działań marketingowych przedsiębiorstwa
  127. Wybrane aspekty zarządzania marketingowego
  128. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  129. Rozdział 20. Zarządzanie logistyką – Stanisław Dworecki
  130. Pojęcie i interpretacja logistyki
  131. Zasady racjonalnego działania w logistyce
  132. Łańcuch logistyczny
  133. Magazynowanie dóbr
  134. Logistyka dystrybucji
  135. Logistyka zaopatrywania
  136. Logistyka transportu
  137. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  138. * CZĘŚĆ IV
  139. ZASOBY PRZEDSIĘBIORSTWA
  140. Rozdział 21. Zarządzanie zasobami ludzkimi – Jarosław S. Kardas
  141. Cele, zadania oraz działania i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
  142. Planowanie zatrudnienia - doboru i odejścia pracowników
  143. Ocena i wynagradzanie pracowników
  144. Zastosowanie modeli oddziaływań motywacyjnych
  145. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  146. Rozdział 22. Zarządzanie finansami – Beata Domańska – Szaruga
  147. Cele i uwarunkowania decyzji finansowych
  148. Zmienna wartość pieniądza w czasie
  149. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
  150. Pozyskiwanie kapitałów – finansowanie działalności bieżącej i inwestycyjnej
  151. Decyzje inwestycyjne w przedsiębiorstwie
  152. Zarządzanie kapitałem obrotowym
  153. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  154. Rozdział 23. Zarządzanie informacją – Tomasz Stefaniuk
  155. Istota informacji
  156. Potrzeby informacyjne i procesy informacyjne
  157. Technologie informacyjne
  158. Ludzie w procesie zarządzania informacją
  159. Bezpieczeństwo informacji
  160. Wywiad gospodarczy
  161. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  162. Rozdział 24. Zarządzanie wiedzą – Bogusz Mikuła
  163. Geneza zarządzania wiedzą
  164. Istota, cechy i typy wiedzy
  165. Definicje, role i funkcje zarządzania wiedzą
  166. Płaszczyzny i poziomy zarządzania wiedzą
  167. Istota i podstawowe zadania strategicznego zarządzania wiedzą
  168. Przykładowe modele generowania wiedzy oraz podstawowe procesy z udziałem wiedzy
  169. Bariery zarządzania wiedzą
  170. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  171. Rozdział 25. Zarządzanie czasem – Krystyna Kubik
  172. Kategorie czasu i ich podział
  173. Ekonomiczne wykorzystanie czasu
  174. Pożeracze czasu oraz etapy zarządzania czasem
  175. Pytania i zagadnienia do dyskusji oraz literatura zalecana
  176. Zakończenie
  177. Bibliografia
  178. Nota o autorach publikacji *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 658
Numer inw.: 37090
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.