Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Zarządzanie jakością w działalności leczniczej : nowe wymagania systemów zarządzania - norma ISO i standardy akredytacyjne

Autor: Trela, Arkadiusz.





Odpowiedzialność:[aut. Arkadiusz Trela].
Hasła:Normy ISO 9001
Zarządzanie jakością - służba zdrowia - Polska
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, cop. 2016.
Opis fizyczny:315 stron : ilustracje ; 24 cm.; płyta CD ze wzorami.
Uwagi:Na okładce pod tytułem: nowe wymagania systemów zarządzania - normy ISO i standardy akredytacyjne. Bibliografia strony 295-307.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie
  2. Rozdział 1. Wprowadzenie do jakości w ochronie zdrowia
  3. 1.1. Specyfika rynku ochrony zdrowia
  4. 1.2. Pojęcie jakości w ochronie zdrowia
  5. 1.3. Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia
  6. Rozdział 2. Zależność między przepisami prawnymi a systemami zarządzania
  7. jakością
  8. 2.1. Wprowadzenie do prawodawstwa w zakresie jakości usług
  9. zdrowotnych
  10. 2.2. Prawodawstwo krajowe
  11. 2.3. Prawodawstwo Unii Europejskiej
  12. 2.4. Wymagania prawne a certyfikaty jakości
  13. Rozdział 3. Rola zarządzania jakością w zwiększaniu konkurencyjności
  14. w ochronie zdrowia
  15. 3.1. Konkurencja na rynku ochrony zdrowia
  16. 3.2. Wpływ systemów zarządzania na konkurencyjność placówek
  17. medycznych
  18. Rozdział 4. Wskaźniki i mierniki jakości w podmiotach leczniczych i ich
  19. zastosowanie
  20. 4.1. Wskaźniki jakości w ochronie zdrowia
  21. 4.2. Mierniki jakości w ochronie zdrowia
  22. Rozdział 5. Planowanie systemów jakości w podmiocie leczniczym
  23. 5.1. Projektowanie systemu zarządzania jakością w podmiocie leczniczym
  24. 5.1.1. Kiedy wdrażać system jakości w placówce medycznej
  25. 5.1.2. Rodzaje systemów jakości
  26. 5.2. Sposób wdrożenia systemu zarządzania
  27. 5.3. Bariery oraz błędy wdrożenia systemów zarządzania
  28. 5.4. Harmonogram i proces wdrożenia systemu zarządzania jakością
  29. 5.5. Certyfikacja systemów zarządzania
  30. 5.6. Koszty wdrożenia, utrzymania i certyfikacji systemów zarządzania
  31. 5.6.1. Koszty wdrożenia systemów zarządzania wg ISO
  32. 5.6.2. Koszty utrzymania systemów zarządzania wg ISO
  33. 5.6.3. Koszty certyfikacji systemów zarządzania wg ISO
  34. 5.6.4. Koszty procesu uzyskania akredytacji ministra zdrowia
  35. 5.7. Korzyści i zagrożenia z wdrożonych systemów zarządzania
  36. Rozdział 6. Wspólne wymagania systemów zarządzania wg struktury
  37. High Level Structure
  38. 6.1. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
  39. 6.2. Struktura ramowa systemów zarządzania
  40. 6.3. Kontekst organizacji
  41. 6.4. Myślenie i planowanie oparte na ryzyku
  42. 6.5. Nowa rola przywództwa
  43. 6.6. Wsparcie - wewnętrzny potencjał organizacji
  44. 6.7. Udokumentowane informacje
  45. 6.8. Podejście procesowe
  46. Rozdział 7. Charakterystyka najważniejszych standardów zarządzania
  47. w ochronie zdrowia
  48. 7.1. System zarządzania jakością wg ISO 9001
  49. 7.1.1. Rozwój systemu zarządzania jakością wg ISO 9001
  50. 7.1.2. Wdrażanie systemu zarządzania jakością wg ISO 9001:2015
  51. 7.2. System zarządzania jakością w ochronie zdrowia wg EN 15224:2012
  52. 7.2.1. Budowa normy i zasady zarządzania wg EN 15224:2012
  53. 7.2.2. Wymagania normy EN 15224:2012
  54. 7.2.3. Porównanie norm ISO 9001:2008, ISO 9001:2015 oraz
  55. EN 15224:2012
  56. 7.2.4. Miejsce normy EN 15224 na tle innych standardów
  57. 7.2.5. Norma ISO 9001:2015 vs. EN 15224:2012
  58. 7.3. System zarządzania środowiskowego wg ISO 14001
  59. 7.3.1. Zasady i idea systemu zarządzania środowiskowego
  60. 7.3.2. Obszary zarządzania środowiskowego
  61. 7.3.3. Wymagania normy ISO 14001:2015
  62. 7.4. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
  63. wg PN-N/OHSAS 18001
  64. 7.4.1. Wdrażanie i dokumentowanie SZBiHP
  65. 7.4.2. Ocena ryzyka zawodowego
  66. 7.4.3. Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania bhp
  67. 7.4.4. Różnice między PN-N 18001 a OHSAS 18001
  68. 7.4.5. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
  69. wg ISO 45001
  70. 7.5. System zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
  71. 7.5.1. Wdrażanie systemu bezpieczeństwa informacji
  72. 7.5.2. Problemy wdrożeniowe i modele bezpieczeństwa informacji
  73. 7.5.3. Korzyści i zagrożenia związane z ISO 27001
  74. 7.6. System zarządzania bezpieczeństwem żywności wg ISO 22000
  75. 7.6.1. Dobre Praktyki i HACCP
  76. 7.6.2. Wdrażanie normy ISO 22000 w placówce medycznej
  77. 7.7. Porównanie najpopularniejszych standardów w ochronie zdrowia
  78. Rozdział 8. Zarządzanie ryzykiem klinicznym
  79. 8.1. Wprowadzenie do zarządzania ryzykiem w ochronie zdrowia
  80. 8.2. Metodologia zarządzania ryzykiem
  81. 8.3. Zarządzanie ryzykiem klinicznym
  82. 8 4. Zarządzanie ryzykiem w systemach zarządzania jakością
  83. Rozdział 9. Optymalizacja i doskonalenie systemów zarządzania w ochronie
  84. zdrowia
  85. 9.1. Filozofia Lean w ochronie zdrowia
  86. 9.1.1. Metodologia Lean Healthcare
  87. 9.1.2. Wdrażanie Lean Healthcare w ochronie zdrowia
  88. 9.1.3. Koncepcja łańcucha wartości w ochronie zdrowia
  89. 9.2. Wybrane narzędzia doskonalenia jakości w ochronie zdrowia
  90. 9.2.1. Mapowanie strumienia wartości
  91. 9.2.2. Metoda 5S
  92. 9.2.3. Ciągłe doskonalenie wg Kaizen
  93. 9.2.4. Mistake proofing
  94. 9.2.5. FMEA - analiza rodzajów i skutków błędów
  95. 9.2.6. Metoda czarnych punktów
  96. 9.2.7. RCA (Root Cause Analysies) - analiza przyczyn źródłowych
  97. 9.3. Six Sigma
  98. 9.4. Optymalizacja kosztów jakości
  99. 9.4.1. Zarządzanie kosztami jakości w placówce medycznej
  100. 9.4.2. Identyfikacja kosztów jakości
  101. 9.4.3. Ewidencja kosztów jakości
  102. 9.4.4. Pomiar, analiza i sprawozdawczość kosztów jakości
  103. Rozdział 10. Akredytacje w ochronie zdrowia
  104. 10.1. Akredytacja ministra zdrowia wg standardów Centrum Monitorowania
  105. Jakości w Ochronie Zdrowia
  106. 10.1.1. Geneza i zasady akredytacji w ochronie zdrowia
  107. 10.1.2. Standardy akredytacyjne wg CMJ
  108. 10.1.3. Program akredytacji szpitali
  109. 10.1.4. Program Akredytacji Podstawowej Opieki Zdrowotnej
  110. 10.1.5. Program akredytacji jednostek leczenia uzależnień
  111. 10.1.6. Program akredytacji podmiotów leczniczych wykonujących
  112. inwazyjne procedury zabiegowe i operacyjne w trybie
  113. jednego dnia
  114. 10.1.7. Wdrażanie akredytacji ministra zdrowia w placówkach
  115. medycznych
  116. 10.2. Międzynarodowe akredytacje w ochronie zdrowia
  117. 10.2.1. Joint Commission International (JCI)
  118. 10.2.2. DNV International Accreditation Standard (DIAS)
  119. 10.2.3. American Accreditation Commission International (AACI)
  120. 10.2.4. Managing Infection Risk (MIR)
  121. 10.3. Zalety i wady akredytacji
  122. Rozdział 11. Porównanie wymagań ISO 9001 i akredytacji CMJ
  123. Podsumowanie
  124. Bibliografia
  125. Spis tabel
  126. Spis rysunków *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 005
Numer inw.: 37100
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.