Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Bezpieczeństwo : programy promocji

Autor: Hołyst, Brunon





Odpowiedzialność:Brunon Hołyst.
Seria:Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst : t. 5
Hasła:Bezpieczeństwo osobiste
Bezpieczeństwo publiczne
Poczucie bezpieczeństwa
ZarzÄ…dzanie kryzysowe
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.
Wydanie:Wydanie 1.
Opis fizyczny:971 stron : fotografie, wykresy ; 25 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 935-971.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część I
  2. PROMOCJA BEZPIECZEŃSTWA -WYMIAR INDYWIDUALNY
  3. Rozdział 1. Zdrowie fizyczne
  4. 1.1. Uwagi wprowadzające
  5. 1.2. Relacje zdrowie - choroba
  6. 1.3. Współczesne koncepcje zdrowia
  7. 1.4. Zdrowie obiektywne i zdrowie subiektywne
  8. 1.5. Nowe możliwości promocji zdrowia
  9. Rozdział 2. Zdrowie psychiczne
  10. 2.1. Istota promocji bezpieczeństwa psychicznego
  11. 2.2. Rozwój cywilizacji
  12. 2.3. Promocja zdrowia psychicznego
  13. 2.4. Koncepcja salutogenezy
  14. 2.5. Inteligencja emocjonalna
  15. Rozdział 3. Zdrowie duchowe
  16. 3.1. Specyfika zdrowia duchowego
  17. 3.2. Przemijanie życia
  18. 3.3. Frustracja egzystencjalna
  19. 3.4. Dwa modele życia
  20. 3.5. Orientacja merkantylna
  21. Rozdział 4. Rodzina
  22. 4.1. Funkcje rodziny
  23. 4.2. Style wychowania
  24. 4.3. Błędy wychowawcze
  25. 4.4. Zjawisko wsparcia
  26. 4.5. Dialog informacyjny
  27. Część II
  28. PROMOCJA BEZPIECZEŃSTWA - WYMIAR SPOŁECZNY
  29. Rozdział 5. Zdrowie społeczne
  30. 5.1. Istota promocji zdrowia społecznego
  31. 5.2. Różnice w zachowaniu społecznym jednostki
  32. 5.3. Różnorodne formy interakcji
  33. 5.4. Percepcja interpersonalna
  34. 5.5. Rozwój zawodowy
  35. Rozdział 6. Szkoła
  36. 6.1. Diagnozowanie trudnych sytuacji wychowawczych
  37. 6.2. Problem umiejętności zawodowych nauczyciela
  38. 6.3. Relacje nauczyciel-uczeń
  39. 6.4. Ocena przez uczniów nauczyciela
  40. 6.5. Klimat klasy
  41. 6.6. Szkolny program interwencyjny
  42. Rozdział 7. Miejsce pracy
  43. 7.1. Przystosowanie zawodowe
  44. 7.2. Teoria osobowości J. Hollanda
  45. 7.3. Zadowolenie z pracy
  46. 7.4. Kultura miejsca pracy
  47. 7.5. Sposoby opanowania stresu
  48. 7.6. Sytuacje zagrożenia
  49. Rozdział 8. Środowisko lokalne
  50. 8.1. Środowisko lokalne jako czynnik socjalizacji
  51. 8.2. Związki psychiczne
  52. 8.3. Miasto i wieś jako środowiska wychowawcze
  53. 8.4. Aktywność jako działanie społeczne
  54. 8.5. Czynniki kształtujące bezpieczeństwo w środowisku lokalnym
  55. 8.6. Zadania społeczności lokalnej
  56. Rozdział 9. Środowisko miejsca zamieszkania
  57. 9.1. Kryteria jakości środowiska
  58. 9.2. Zróżnicowane percepcje środowiska
  59. 9.3. Paradygmaty bezpieczeństwa środowiska
  60. 9.4. Projektowanie architektoniczne
  61. 9.5. Kontrola dostępu
  62. 9.6. Włamania do samochodów
  63. 9.7. Środki techniczne bezpieczeństwa budynków wielorodzinnych
  64. 9.8. Oświetlenie
  65. 9.9. Różne aspekty bezpieczeństwa
  66. Rozdział 10. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
  67. 10.1. Edukacja w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym
  68. 10.2. Infrastruktura drogowa
  69. 10.3. Zasada ograniczonego zaufania
  70. 10.4. Rola policji
  71. 10.5. Zadania wymiaru sprawiedliwości
  72. 10.6. Programy informacyjne
  73. 10.7. Systemowa realizacja zasad profilaktyki
  74. 10.8. Agresja drogowa
  75. Rozdział 11. Postawy pokojowe i tolerancja
  76. 11.1. Istota pacyfizmu
  77. 11.2. Rola emocji w zachowaniach zbiorowych
  78. 11.3. Promocja tolerancji
  79. 11.4. Grupowe poczucie wartości
  80. 11.5. Typy tożsamości
  81. 11.6. Kultura tolerancji
  82. Rozdział 12. Kultura, zaufanie i kooperacja
  83. 12.1. Proces neutralizacji aksjologicznej i jego skutki
  84. 12.2. Tożsamość społeczna jednostki
  85. 12.3. Kooperatywne postawy wobec różnych grup
  86. Rozdział 13. Promocja postaw obywatelskich
  87. 13.1. Edukacja obywatelska
  88. 13.2. Nadzór nad działaniami władz
  89. 13.3. Rola szkoły w rozwijaniu kompetencji
  90. 13.3. Polityka edukacyjna
  91. 13.4. Znaczenie technologii informatycznej w promocji bezpieczeństwa
  92. Rozdział 14. Postawy prospołeczne
  93. 14.1. Etyka cnót
  94. 14.2. Zachowania prospołeczne
  95. 14.3. Altruizm i empatia
  96. 14.4. Rozumowanie moralne
  97. 14.5. Oddziaływania wychowawcze
  98. Rozdział 15. Promocja konstruktywnych postaw ekonomicznych
  99. 15.1. Równowaga ekonomiczna
  100. 15.2. Nierówności ekonomiczne
  101. 15.3. Społeczna gospodarka rynkowa
  102. 15.4. Postawy konsumpcyjne młodzieży
  103. 15.5. Budżet obywatelski
  104. 15.6. Internet
  105. Część III
  106. PROMOCJA BEZPIECZEŃSTWA - ŚRODOWISKO NATURALNE I CYWILIZACJA
  107. Rozdział 16. Ekologia
  108. 16.1. Ogólne zagadnienia ochrony środowiska naturalnego
  109. 16.2. Programy działania na rzecz ochrony środowiska
  110. 16.3. Czynniki kształtujące politykę ochrony środowiska
  111. 16.4. Turystyka a ochrona środowiska
  112. 16.5. Promocja bezpieczeństwa w biosferze
  113. Rozdział 17. Technosfera
  114. 17.1. Wpływ techniki na życie człowieka
  115. 17.2. Zagrożenia kultury przez rozwój techniki
  116. 17.3. Zwycięzcy i przegrani
  117. 17.4. Zmiany w psychice pod wpływem telewizji
  118. 17.5. Zalew informacji
  119. 17.6. Zagrożenia technologiczne a promocja bezpieczeństwa
  120. Rozdział 18. Infosfera
  121. 18.1. Metabolizm informacyjny
  122. 18.2. Wielkie rewolucje w dostępie do informacji
  123. 18.3. Samoregulacja zachowania
  124. 18.4. Metapoznanie
  125. 18.5. Upowszechnianie wiedzy
  126. 18.6. Niezmienność typów temperamentu
  127. 18.7. Skutki systemu masowego komunikowania
  128. 18.8. Karta Etyczna Mediów
  129. 18.9. Bezpieczeństwo systemów komputerowych
  130. Część IV
  131. INICJATORZY I ORGANIZATORZY DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA
  132. Rozdział 19. Administracja państwowa
  133. 19.1. Etos administracji państwowej
  134. 19.2. Godność petenta i urzędnika
  135. 19.3. Zaufanie obywateli do organów państwa
  136. 19.4. Europejski kodeks dobrej praktyki administracyjnej
  137. 19.5. Elity społeczne
  138. Rozdział 20. Działalność władz samorządowych
  139. 20.1. Rola władz lokalnych
  140. 20.2. Konflikt interesów
  141. 20.3. Kodeks etyczny w samorządach
  142. 20.4. Efektywne zarządzanie
  143. 20.5. Przeciwdziałanie korupcji
  144. Rozdział 21. Relacje obywateli z przedstawicielami administracji
  145. 21.1. Stereotyp urzędnika i petenta
  146. 21.2. Jakość relacji obywatela z władzą
  147. 21.3. Promocja bezpieczeństwa obywateli w kontaktach z administracją
  148. 21.4. Kształtowanie mechanizmów odpowiedzialności
  149. Rozdział 22. Zadania policji
  150. 22.1. Współdziałanie policji ze społeczeństwem
  151. 22.2. Polityka społeczna wobec przestępczości
  152. 22.3. Wcześniejsze stadia profilaktyki
  153. 22.4. Zadania policji w realizacji community policing
  154. 22.5. Służba patrolowa
  155. Rozdział 23. Media
  156. 23.1. Pojęcie mediów
  157. 23.2. Rola telewizji w życiu indywidualnym i publicznym
  158. 23.3. Polityka edukacyjna
  159. 23.4. Znaczenie technologii informatycznej w promocji bezpieczeństwa
  160. Rozdział 24. Edukacja
  161. 24.1. Klimat w szkole
  162. 24.2. Samoocena nauczyciela w procesie edukacyjnym
  163. 24.3. Kompetencje nauczyciela
  164. 24.4. Negocjacje jako metoda kontaktów nauczyciela z uczniem
  165. 24.5. Niepowodzenia szkolne
  166. 24.6. Tutoring
  167. Rozdział 25. Stowarzyszenia sportowe
  168. 25.1. Rola sportu
  169. 25.2. Agresja w sporcie
  170. 25.3. Badania osobowościowe sportowca
  171. 25.4. Przestrzeganie reguł sportowych
  172. 25.5. Sukces sportowy
  173. Rozdział 26. Organizacje pozarządowe
  174. 26.1. Cele organizacji obywatelskich
  175. 26.2. Zagrożenia dla autonomii stowarzyszeń
  176. 26.3. Formy organizacji pozarządowych
  177. 26.4. Pomoc społeczna
  178. 26.5. Finanse
  179. 26.6. Programy promocji bezpieczeństwa
  180. Rozdział 27. Organizacje międzynarodowe
  181. 27.1. Reforma systemu funkcjonowania organizacji międzynarodowych
  182. 27.2. Przeciwdziałanie naruszeniom prawa
  183. 27.3. Nowe wyzwania przed organizacjami międzynarodowymi
  184. 27.4. Problem wzajemnych relacji kulturowych
  185. 27.5. Gospodarstwa domowe
  186. 27.6. Stosunki międzyorganizacyjne
  187. Część V
  188. GRUPY OBJĘTE SZCZEGÓLNYMI ODDZIAŁYWANIAMI W ZAKRESIE PROMOCJI BEZPIECZEŃSTWA
  189. Rozdział 28. Dzieci i młodzież
  190. 28.1. Struktura potrzeb człowieka
  191. 28.2. Rola dialogu a poczucie bezpieczeństwa
  192. 28.3. Role społeczne nauczyciela
  193. Rozdział 29. Kobiety
  194. 29.1. Sytuacja kobiet
  195. 29.2. Praca w środowiskach mieszanych
  196. 29.3. Przeszkody w awansie zawodowym kobiet
  197. 29.4. Przemoc wobec kobiet
  198. Rozdział 30. Osoby starsze
  199. 30.1. Skutki procesu starzenia
  200. 30.2. Opieka nad osobami starszymi
  201. 30.3. Usprawnienia pracy socjalnej
  202. 30.4. Zagrożenia bezpieczeństwa osób starszych
  203. Rozdział 31. Pacjenci
  204. 31.1. Ewolucja w podejściu do istoty zdrowia
  205. 31.2. Prawa pacjenta
  206. 31.3. Promocja prawidłowych relacji z otoczeniem
  207. 31.4. Działania w kierunku zmniejszenia ryzyka chorób
  208. Rozdział 32. Osoby podejmujące próby samobójcze
  209. 32.1. Indywidualny i społeczny wymiar zachowań suicydalnych
  210. 32.2. Motywy podjęcia prób samobójczych
  211. 32.3. Promocja zdrowia
  212. 32.4. Teoria poznawczo-behawioralna
  213. Rozdział 33. Niepełnosprawni
  214. 33.1. Pojęcie niepełnosprawności
  215. 33.2. Procedura orzekania o niepełnosprawności
  216. 33.3. Uprawnienia osób niepełnosprawnych
  217. 33.4. Zaburzenia psychiczne osób niepełnosprawnych
  218. 33.5. Środowiskowe domy samopomocy
  219. 33.6. Zespoły leczenia środowiskowego
  220. 33.7. Ośrodki wsparcia społecznego
  221. Rozdział 34. Wykluczeni z powodu ubóstwa
  222. 34.1. Kategorie ubóstwa
  223. 34.2. Progi ubóstwa
  224. 34.3. System pomocy
  225. Rozdział 36. Ofiary kryzysów emocjonalnych i rozwojowych
  226. 35.1. "Bieg życia"
  227. 35.2. Kryzysy w życiu
  228. 35.3. Periodyzacja rozwoju człowieka
  229. 35.4. Bunt dorastania
  230. 35.5. Ocena cech dorosłości
  231. 35.6. Trening interpersonalny
  232. Rozdział 36. Osoby skazane i zagrożone demoralizacją
  233. 36.1. Rola zakładu penitencjarnego w procesie resocjalizacji
  234. 36.2. Ocena czynników wskazujących na osobowość antyspołeczną
  235. 36.3. Zapotrzebowanie na stymulację
  236. 36.4. Postulaty zwiększenia efektywności resocjalizacji
  237. 36.5. Promocja bezpieczeństwa w rodzinach dysfunkcyjnych
  238. 36.6. Świetlice z programem socjoterapeutycznym
  239. Rozdział 37. Uzależnieni od alkoholu i hazardu
  240. 37.1. Negatywne skutki uzależnienia od hazardu
  241. 37.2. Metody leczenia alkoholików
  242. 37.3. Przemoc w rodzinie alkoholików
  243. 37.4. Nadużycie alkoholu wśród młodzieży
  244. 37.5. Uzależenie od hazardu
  245. Rozdział 38. Imigranci
  246. 38.1. Podstawy prawne polityki migracyjnej
  247. 38.2. Pomoc cudzoziemcom
  248. 38.3. Integracja społeczna cudzoziemców
  249. Część VI
  250. TECHNICZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
  251. Rozdział 39. Uwagi wstępne
  252. Rozdział 40. Klasyfikacja urządzeń i systemów alarmowych
  253. 40.1. Klasyfikacja systemów alarmowych
  254. 40.2. Charakterystyka ogólna systemów sygnalizacji zagrożeń
  255. 40.3. Zasady klasyfikacji urządzeń i systemów alarmowych
  256. 40.4. Podstawowe kryteria klasyfikacji systemów alarmowych
  257. 40 5. Podstawowe kryteria klasyfikacji urządzeń
  258. 40.6. Wymagania ogólne, zasady stosowania systemów alarmowych
  259. Rozdział 41. Zabezpieczenia techniczno-organizacyjne
  260. Rozdział 42. Antyterrorystyczne urządzenia zabezpieczające
  261. 42.1. Wprowadzenie
  262. 42.2. Urządzenia rentgenowskie
  263. 42.3. Bramki
  264. 42.4. Inne urządzenia mechaniczno-elektryczne
  265. Rozdział 43. Elektroniczne systemy bezpieczeństwa
  266. 43.1. Wprowadzenie
  267. 43.2. Systemy sygnalizacji włamania i napadu
  268. 43.2.1. Systemy alarmowe skupione
  269. 43.2.2. Systemy alarmowe rozproszone
  270. 43.2.3. Systemy alarmowe mieszane
  271. 43.2.4. Podsumowanie dotyczące konfiguracji SSWiN
  272. 43.3. Urządzenia wchodzące w skład systemów alarmowych
  273. 43.3.1. Centrale alarmowe
  274. 43.3.2. Czujki alarmowe
  275. 43.3.3. Sygnalizatory akustyczne i optyczne
  276. 43.3.4. Zasilacze i akumulatory
  277. 43.3.5. Manipulatory
  278. 43.3.6. Dialery telekomunikacyjne, nadajniki, odbiorniki
  279. jako urządzenia transmisji zdarzeń
  280. 43.3.7. Linie wejściowe (dozorowe)
  281. 43.3.8. Linie wyjściowe
  282. 43.3.9. Tablice synoptyczne i drukarki
  283. 43.3.10. Informatyczny nadzór nad systemem alarmowym
  284. 43.4. Konserwacja systemów alarmowych
  285. 43.5. Systemy kontroli dostępu
  286. 43.5.1. Biometryka
  287. 43.5.2. Współpraca systemów kontroli dostępu z zabezpieczeniami
  288. mechanicznymi
  289. 43.6. Systemy monitoringu wizyjnego
  290. 43.6.1. Wprowadzenie
  291. 43.6.2. Podstawowe zasady konfiguracji systemów monitoringu
  292. wizyjnego
  293. 43.6.3. Systemy rejestracji zdarzeń
  294. 43.6.4. CCTV IP
  295. 43.7. Systemy Sygnalizacji Pożarowej
  296. 43.7.1. Elektroniczny system sygnalizacji pożarowej dla pojazdów ruchomych
  297. 43.8. Integracja systemów alarmowych
  298. 43.8.1. Wprowadzenie
  299. 43.8.2. Przykłady integracji elektronicznych systemów
  300. bezpieczeństwa
  301. 43.8.3. Budynek inteligentny
  302. 43.9. Zasady doboru systemów zabezpieczeń do określonych obiektów
  303. 43.9.1. Wprowadzenie
  304. 43.9.2. Zasady doboru zabezpieczeń
  305. Rozdział 44. Przyszłościowe rozwiązania systemów bezpieczeństwa
  306. Rozdział 45. Zakończenie i wnioski
  307. Bibliografia
  308. *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 351.75
Numer inw.: 37169
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

bookbookbookbookbook


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.