Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Inżynieria produkcji : kompendium wiedzy

Autor: Santarek, Krzysztof.





Odpowiedzialność:redakcja naukowa Ryszard Knosala ; autorzy Krzysztof Santarek [i 20 pozostałych].
Hasła:Produkcja - organizacja
Przemysł - bhp
Rzemiosło - bhp
Jakość produktu - rzemiosło - prawo - Polska
Zarządzanie wiedzą
Zarządzanie jakością
Adres wydawniczy:Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2017.
Opis fizyczny:1047 stron : ilustracje ; 25 cm.
Uwagi:Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Przeznaczenie:Dla pracowników naukowych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych, studentów uczelni technicznych, rolniczych i ekonomicznych oraz menedżerów i praktyków zarządzania produkcją.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. 1. Organizacja i zarządzanie produkcją oraz usługami
  3. 1.1. Wprowadzenie do organizacji i zarządzania produkcją oraz usługami
  4. 1.2. Strategiczne zarządzanie produkcją
  5. 1.2.1. Strategie produkcji
  6. 1.2.2. Przykłady decyzji strategicznych dotyczących produkcji
  7. 1.3. Wyroby i usługi
  8. 1.3.1. Typologia i struktura wyrobów
  9. 1.3.2. Usługi i ich cechy charakterystyczne
  10. 1.3.3. Program produkcyjny wyrobu i jego wyznaczanie
  11. 1.4. Procesy produkcyjne
  12. 1.4.1. Definicja i elementy procesu produkcyjnego. Typologia procesów
  13. 1.4.2. Aspekty procesów produkcyjnych
  14. 1.4.3. Procesy produkcyjne przyjazne dla środowiska
  15. 1.4.4. Zasady organizacji procesów produkcyjnych
  16. 1.4.5. Metody modelowania, analizy i usprawniania procesów produkcyjnych
  17. 1.5. Systemy produkcyjne
  18. 1.5.1. Pojęcie i elementy charakterystyki systemu produkcyjnego
  19. 1.5.2. Kryteria dekompozycji systemu produkcyjnego
  20. 1.5.3. Struktura funkcjonalna systemu produkcyjnego
  21. 1.5.4. Typy, formy i odmiany organizacji produkcji
  22. 1.5.5. Elastyczność, integracja i automatyzacja systemów produkcyjnych
  23. 1.5.6. Elastyczne systemy produkcyjne i komputerowo zintegrowane wytwarzanie
  24. 1.6. Możliwości produkcyjne i projektowanie systemów produkcyjnych
  25. 1.6.1. Możliwości produkcyjne
  26. 1.6.2. Wskaźnikowe projektowanie systemów produkcyjnych
  27. 1.6.3. Projektowanie systemów produkcyjnych
  28. 1.7. Lokalizacja produkcji i przestrzenna organizacja procesu produkcyjnego
  29. 1.7.1. Wybór lokalizacji ogólnej i szczegółowej oraz projektowanie planów generalnych zakładów przemysłowych
  30. 1.7.2. Projektowanie rozmieszczenia komórek produkcyjnych i stanowisk roboczych
  31. 1.7.3. Nowe koncepcje struktur przestrzennych systemów produkcyjnych
  32. 1.8. Cykl produkcyjny
  33. 1.8.1. Pojęcie i struktura cyklu produkcyjnego
  34. 1.8.2. Kolejność technologiczna i organizacyjna operacji, okres technologiczny, układ przebiegu partii produkcyjnych elementów
  35. 1.8.3. Wyznaczanie długości cyklu produkcyjnego zbioru wyrobów
  36. 1.8.4. Wykresy Gantta ich zastosowanie
  37. 1.8.5. Harmonogramy i metody harmonogramowania zbioru zadań
  38. 1.8.6. Możliwości i metody skracania długości cyklu produkcyjnego
  39. 1.9. Zapasy produkcyjne
  40. 1.9.1. Definicja i klasyfikacja zapasów
  41. 1.9.2. Funkcje i koszty zapasów
  42. 1.9.3. Mechanizmy powstawania zapasów i czynniki wpływające na wielkość zapasów
  43. 1.9.4. Ekonomiczna wielkość partii produkcyjnej / partii dostaw
  44. 1.9.5. Modele i metody wyznaczania zapasów produkcyjnych
  45. 1.9.6. Możliwości i metody ograniczania poziomu zapasów
  46. 1.10. Zarządzanie produkcją i usługami: definicja, zakres i funkcje
  47. 1.11. Planowanie zagregowane
  48. 1.11.1. Definicje, cele i strategie planowania zagregowanego
  49. 1.11.2. Proces, modele i metody planowania zagregowanego
  50. 1.12. Popyt niezależny i sterowanie zapasami
  51. 1.12.1. Popyt zależny i niezależny oraz metody ich wyznaczania
  52. 1.12.2. Systemy sterowania zapasami
  53. 1.12.3. Sterowanie produkcją wg stanów magazynowych
  54. 1.12.4. Systemy informatyczne wspomagające sterowanie zapasami
  55. 1.13. Popyt zależny i planowanie potrzeb materiałowych
  56. 1.13.1. Zasady planowania potrzeb materiałowych
  57. 1.13.2. Budowa i funkcjonowanie systemu planowania potrzeb materiałowych
  58. 1.13.3. Główny harmonogram produkcji
  59. 1.13.4. Procedura planowania potrzeb materiałowych
  60. 1.13.5. Ewolucja systemów MRP. Systemy ERP
  61. 1.13.5. Systemy planowania potrzeb dystrybucji
  62. 1.14. Planowanie operatywne i ewidencja produkcji
  63. 1.14.1. Podstawy planowania operatywnego produkcji
  64. 1.14.2. Rodzaje systemów planowania operatywnego produkcją, cele i decyzje planistyczne
  65. 1.14.3. Graficzne modele i metody planowania operatywnego produkcji
  66. 1.14.4. Reguły priorytetu
  67. 1.14.5. Systemy informatyczne w planowaniu operatywnym produkcji i harmonogramowaniu. Systemy APS
  68. 1.14.6. Ewidencja produkcji. Podstawowe dokumenty planistyczno-ewidencyjne i ich obieg
  69. 1.15. Sterowanie produkcją rytmiczną
  70. 1.15.1. Sterowanie według taktu produkcji
  71. 1.15.2. Sterowanie produkcją w liniach
  72. 1.15.3. Sterowanie wieloasortymentową produkcją rytmiczną
  73. 1.16. Zarządzanie produkcją jednostkową - przez projekty
  74. 1.16.1. Zarządzanie przez projekty
  75. 1.16.2. Zarządzanie projektem i techniki sieciowe
  76. 1.16.3. Teoria ograniczeń w zarządzaniu zorientowanym na projekt
  77. 1.16.4. Planowanie w środowisku wieloprojektowym
  78. 1.17. Just in time i Lean Production
  79. 1.17.1. Zasady organizacji produkcji w systemach JIT
  80. 1.17.2. Kaizen i ciągłe usprawnienia
  81. 1.17.3. Ssący mechanizm sterowania przepływem produkcji i jego odmiany
  82. 1.17.4. Istota i cele Lean Manufacturing
  83. 1.17.5. Zasady i techniki Lean Manufacturing
  84. 1.17.6. Problemy wdrażania i efekty stosowania Lean Manufacturing
  85. 1.17.7. Lean Management i Lean Thinking
  86. 1.18. Zarządzanie ograniczeniami
  87. 1.18.1. Istota i zasady teorii ograniczeń
  88. 1.18.2. Rachunek kosztów przerobu
  89. 1.18.3. Zarządzanie ograniczeniami w produkcji
  90. 1.18.4. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie produkcją w TOC
  91. 1.18.5. Inne obszary zastosowań TOC
  92. 1.19. Organizacja i zarządzanie obsługą produkcji
  93. 1.19.1. Pomocnicze procesy produkcyjne
  94. 1.19.2. Obsługa eksploatacyjna maszyn i urządzeń
  95. 1.19.3. Obsługa narzędziowa produkcji
  96. 1.20. Zarządzanie kosztami i wynikami
  97. 1.20.1. Mierniki wyników
  98. 1.20.2. Dekompozycja celów w organizacji i zarządzanie wynikami
  99. 1.20.3. Kontroling produkcji
  100. 1.21. Kierunki rozwoju organizacji oraz zarządzania produkcją i usługami
  101. Bibliografia
  102. 2. Wybrane zagadnienia inżynierii procesów wytwarzania
  103. 2.1. Charakterystyka i struktura procesu wytwórczego
  104. 2.2. Proces technologiczny jako podstawowa część procesu produkcyjnego
  105. 2.2.1. Podział procesów technologicznych według stosowanych technologii i środków pracy
  106. 2.2.2. Wybór procesu i technologii wytwarzania
  107. 2.2.3. Struktura i typizacja procesów technologicznych
  108. 2.2.4. Zautomatyzowane projektowanie konwencjonalnego procesu technologicznego
  109. 2.2.5. Technologia obróbki na obrabiarki sterowane numerycznie
  110. 2.2.6. Systemy Computer Aided Manufacturing
  111. 2.3. Podstawy procesów obróbki ubytkowej
  112. 2.3.1. Stereometria ostrzy narzędzi do obróbki wiórowej
  113. 2.3.2. Współczesne materiały narzędziowe do obróbki wiórowej i ściernej
  114. 2.3.3. Zużycie, trwałość i niezawodność narzędzi
  115. 2.3.4. Warstwa wierzchnia i jej charakterystyka
  116. 2.3.5. Wskaźniki fizykalne i technologiczne procesów obróbki
  117. 2.3.6. Jakość technologiczna wyrobu
  118. 2.3.7. Kryteria wyboru okresu trwałości ostrzy narzędzi
  119. 2.4. Technologiczne aspekty procesów obróbki ubytkowej
  120. 2.4.1. Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki wiórowej
  121. 2.4.2. Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki ściernej
  122. 2.4.3. Obróbka wysokociśnieniową strugą wodno-ścierną
  123. 2.4.4. Obróbka materiałów trudnoskrawalnych
  124. 2.4.5. Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki erozyjnej
  125. 2.4.6. Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki elektrochemicznej
  126. 2.4.7. Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki skoncentrowanymi strumieniami energii
  127. 2.4.8. Hybrydowe metody i sposoby obróbki
  128. 2.4.9. Współczesne kierunki rozwoju procesów obróbki ubytkowej
  129. 2.5. Rachunek kosztów obróbki
  130. 2.6. Zasady doboru i optymalizacja parametrów obróbki
  131. 2.7. Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki bezubytkowej
  132. 2.7.1. Procesy obróbki plastycznej
  133. 2.7.2. Procesy odlewnicze
  134. 2.7.3. Procesy przetwórstwa tworzyw polimerowych
  135. 2.7.4. Metody i techniki przyrostowego wytwarzania wyrobów
  136. 2.8. Podstawy inżynierii rekonstrukcyjnej
  137. 2.9. Montaż wyrobów
  138. 2.9.1. Charakterystyka i metody procesów montażowych
  139. 2.9.2. Połączenia nierozłączne
  140. 2.9.3. Automatyzacja procesów montażowych
  141. 2.10. Robotyzacja procesów technologicznych
  142. 2.10.1. Generacje robotów
  143. 2.10.2. Klasyfikacja robotów
  144. 2.10.3. Zastosowanie robotów w procesach technologicznych
  145. 2.10.4. Korzyści z robotyzacji procesów technologicznych
  146. 2.11. Kierunki rozwoju systemów produkcyjnych
  147. Bibliografia
  148. 3. Zarządzanie innowacjami
  149. 3.1. Innowacja - ewolucja pojęcia, odmiany i cele
  150. 3.1.1. Rozwój pojęcia, definicje
  151. 3.1.2. Odmiany i cele innowacji
  152. 3.1.3. Falowy charakter innowacyjności
  153. 3.1.4. Znaczenie innowacji
  154. 3.2. Metodyka poszukiwania innowacyjnych rozwiązań
  155. 3.2.1. Psychologia kreatywności wspierająca stymulowanie innowacyjnych procesów i produktów
  156. 3.2.2. Model twórczego rozwiązywania problemów
  157. 3.2.3. System wspomagający dobór metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań
  158. 3.3. Ocena i wybór optymalnych wariantów rozwiązań
  159. 3.3.1. Podstawy metodologiczne
  160. 3.3.2. Kryteria
  161. 3.3.3. Selekcja wstępna wariantów rozwiązań
  162. 3.3.4. Ocena orientacyjna
  163. 3.3.5. Metoda klasyczna oceny
  164. 3.3.6. Metoda oceny zobiektywizowanej wspomagana komputerowo
  165. 3.4. Organizacja i zarządzanie innowacjami
  166. 3.4.1. Stymulowanie i bariery innowacji
  167. 3.4.2. Modele procesów innowacji
  168. 3.4.3. Strategie innowacji
  169. 3.4.4. Źródła innowacji
  170. 3.4.5. Systemowe podejście do zarządzania innowacjami
  171. 3.4.6. Ryzyko innowacji i jego ocena
  172. 3.5. Metody projektowania innowacyjnych produktów i procesów
  173. 3.5.1. Metody opracowania strategii technologicznej
  174. 3.5.2. Metody i techniki projektowania zmian w produkcji
  175. 3.5.3. Metody doskonalenia zarządzania rozwojem technologii
  176. 3.6. Techniczno-ekonomiczna ocena przedsięwzięć innowacyjnych
  177. 3.6.1. Ocena innowacji technologicznej
  178. 3.6.2. Ocena techniczna i ekonomiczna w procesie rozwoju innowacji
  179. 3.6.3. Metody oceny alternatywnych innowacji technologii
  180. 3.7. Transfer technologii
  181. 3.7.1. Rozwój systemów transferu nowej technologii do produkcji
  182. 3.7.2. Systemowe ujęcie transferu technologii do nowej produkcji
  183. 3.7.3. Wybrane elementy zarządzania własnością intelektualną
  184. 3.8. Kierunki rozwoju innowacyjności
  185. 3.8.1. Wizja wzrostu skuteczności stosowania twórczych metod rozwiązywania problemów
  186. 3.8.2. Rozwój strategii innowacji na przykładzie Strategii Błękitnego Oceanu i strategii Innowacji Otwartej
  187. 3.8.3. Koncepcje projektowania innowacji w kooperacji
  188. Bibliografia
  189. 4. Zarządzanie projektami produkcyjnymi i usługowymi
  190. 4.1. Projekt
  191. 4.1.1. Definicja i istota projektu
  192. 4.1.2. Rodzaje i typy projektów produkcyjnych i usługowych
  193. 4.1.3. Programy i portfel projektów
  194. 4.1.4. Otoczenie i środowisko projektu, programu, portfela
  195. 4.1.5. Kryteria oceny projektów produkcyjnych i usługowych
  196. 4.2. Zarządzanie projektem
  197. 4.2.1. Obszary wiedzy i zagadnienia w zarządzaniu projektem
  198. 4.2.2. Metodyki i standardy zarządzania projektami
  199. 4.2.3. Zarządzanie czasem
  200. 4.2.4. Zarządzanie zasobami
  201. 4.2.5. Dostawcy i kontrahenci
  202. 4.2.6. Koszty i finanse w projekcie
  203. 4.2.7. Ryzyko w procesie planowania projektu
  204. 4.2.8. Jakość projektu
  205. 4.2.9. Informatyczne wspomaganie zarządzania projektem produkcyjnym i usługowym
  206. 4.3. Procesy zarządzania projektami
  207. 4.3.1. Cykl życia projektu produkcyjnego i usługowego
  208. 4.3.2. Proces rozpoczęcia projektu
  209. 4.3.3. Realizacja projektu
  210. 4.3.4. Zamknięcie projektu
  211. 4.4. Ludzie w projekcie
  212. 4.4.1. Organizacja projektu
  213. 4.4.2. Kompetencje realizatorów projektu
  214. 4.4.3. Zespół w strukturze organizacji
  215. 4.4.4. Komunikacja w projekcie
  216. 4.4.5. Kultura w realizacji projektu
  217. 4.5. Kierunki rozwoju w zarządzaniu projektami produkcyjnymi i usługowymi
  218. 4.5.1. Elastyczność w realizacji projektów produkcyjnych i usługowych
  219. 4.5.2. Znaczenie Lean Project Management
  220. Bibliografia
  221. 5. Logistyka. Zarządzanie łańcuchami dostaw
  222. 5.1. Rola logistyki w produkcji
  223. 5.1.1. Istota logistyki
  224. 5.1.2. Uwarunkowania wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie
  225. 5.1.3. Mierniki i wskaźniki logistyczne
  226. 5.2. Procesy logistyczne
  227. 5.2.1. Procesy przepływu dóbr rzeczowych
  228. 5.2.2. Procesy utrzymania zapasów
  229. 5.2.3. Logistyczne procesy informacyjno-decyzyjne
  230. 5.2.4. Infrastruktura procesów logistycznych
  231. 5.2.5. Koszty procesów logistycznych
  232. 5.2.6. Optymalizacja procesów logistycznych
  233. 5.3. Istota podejścia systemowego do logistyki
  234. 5.3.1. Analiza systemów logistycznych
  235. 5.3.2. Klasyfikacja systemów logistycznych w ujęciu funkcjonalnym
  236. 5.3.3. Klasyfikacja systemów logistycznych w ujęciu fazowym
  237. 5.4. Rozwój i integracja łańcuchów dostaw
  238. 5.4.1. Rozwój łańcuchów i sieci dostaw
  239. 5.4.2. Zarządzanie łańcuchami dostaw
  240. 5.4.3. Czynniki integrujące łańcuchy dostaw
  241. 5.5. Doskonalenie funkcjonowania łańcuchów dostaw
  242. 5.5.1. Typy przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw
  243. 5.5.2. Rola i miejsce łańcucha dostaw w optymalizacji przepływu strumienia rzeczowego
  244. 5.5.3. Narzędzia i instrumenty wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw
  245. 5.5.4. Zarządzenie bezpieczeństwem w łańcuchach dostaw
  246. 5.5.5. Wskaźniki i kryteria oceny funkcjonowania łańcuchów dostaw
  247. 5.5.6. Konfigurowanie łańcucha dostaw
  248. 5.5.7. Zrównoważone łańcuchy dostaw
  249. 5.6. Technologie informatyczne wspierające i integrujące przepływ informacji w łańcuchu dostaw
  250. 5.6.1. Komputerowo zintegrowane systemy zarządzania łańcuchem dostaw SCM i ich struktura
  251. 5.6.2. Gromadzenie danych i ich elektroniczna wymiana na potrzeby łańcucha dostaw
  252. 5.6.3. Systemy śledzenia
  253. 5.7. Tendencje rozwojowe
  254. 5.7.1. Systemy logistyczne w przyszłości
  255. 5.7.2. Perspektywy rozwoju łańcuchów dostaw
  256. Bibliografia
  257. 6. Zarządzanie jakością
  258. 6.1. Pojęcie i istota jakości
  259. 6.1.1. Filozoficzny wkład do zarządzania jakością
  260. 6.1.2. Definiowanie jakości
  261. 6.2. Znaczenie jakości zarządzania w przedsiębiorstwie
  262. 6.3. Zarządzanie przez jakość
  263. 6.4. Koncepcje zarządzania jakością
  264. 6.4.1. Triada Jurana
  265. 6.4.2. 14 zasad Deminga
  266. 6.4.3. Standaryzacja jakości Feigenbauma
  267. 6.4.4. "Zero defects" Crosby‘ego
  268. 6.4.5. Funkcja strat jakości Taguchi
  269. 6.4.6. Marnotrawstwo zasobów Ohno
  270. 6.5. Zasady zarządzania jakością
  271. 6.5.1. Orientacja na klienta
  272. 6.5.2. Przywództwo
  273. 6.5.3. Zaangażowanie ludzi
  274. 6.5.4. Podejście procesowe
  275. 6.5.5. Ciągłe doskonalenie
  276. 6.5.6. Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów
  277. 6.5.7. Zarządzanie relacjami
  278. 6.6. Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością
  279. 6.6.1. Geneza, znaczenie i cele normalizacji
  280. 6.6.2. Pojęcie normy i normalizacji
  281. 6.6.3. Szczeble normalizacji
  282. 6.6.4. Normy ISO serii 9000 i pochodne
  283. 6.6.5. Model ISO 9001
  284. 6.7. Ocena zgodności systemów i wyrobów
  285. 6.7.1. Europejski model rozwiązań projakościowych
  286. 6.7.2. Obszary regulowany i nieregulowany
  287. 6.7.3. Podejście do harmonizacji i normalizacji technicznej
  288. 6.7.4. Kryteria oznakowania CE
  289. 6.8. Koszty jakości
  290. 6.8.1. Znaczenie kosztów jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym
  291. 6.8.2. Pojęcie i istota kosztów jakości
  292. 6.8.3. Rachunek kosztów jakości
  293. 6.8.4. Pozyskiwanie informacji o kosztach jakości
  294. 6.8.5. Ewidencjonowanie i analiza kosztów jakości
  295. 6.8.6. Wykorzystanie informacji o kosztach jakości w procesach decyzyjnych
  296. 6.9. Pomiar i ocena jakości
  297. 6.9.1. Jakość wyrobów i jakość procesów produkcji
  298. 6.9.2. Ocena jakości przez klienta
  299. 6.9.3. Ocena jakości procesów produkcyjnych
  300. 6.10. Narzędzia i metody wspomagające zarządzanie jakością
  301. 6.10.1. Klasyfikacja i zasady stosowania narzędzi i metod
  302. 6.10.2. Proste narzędzia
  303. 6.10.3. Narzędzia statystyczne
  304. 6.10.4. Metody
  305. 6.11. Kontrola, sterowanie i doskonalenie
  306. 6.11.1. Kontrola i sterowanie
  307. 6.11.2. Ciągłe doskonalenie
  308. 6.12. Kierunki rozwoju dziedziny zarządzania jakością
  309. Bibiografia
  310. 7. Systemy wspomagania decyzji. Zarządzanie wiedzą produkcyjną
  311. 7.1. Definicje SWD i charakterystyka procesu decyzyjnego
  312. 7.1.1. Geneza i rozwój systemów wspomagania decyzji
  313. 7.1.2. Fazy procesu decyzyjnego
  314. 7.1.3. Poziomy procesów decyzyjnych
  315. 7.2. Metody stosowane w SWD
  316. 7.2.1. Modele symulacyjne
  317. 7.2.2. Metody optymalizacyjne
  318. 7.2.3. Techniki kalkulacyjne
  319. 7.2.4. Metody sztucznej inteligencji
  320. 7.2.5. Modele abstrakcyjne w SWD
  321. 7.3. Projektowanie SWD
  322. 7.3.1. Architektura SWD
  323. 7.3.2. Strategie projektowania
  324. 7.3.3. Interfejs użytkownika
  325. 7.3.4. Bazy wiedzy
  326. 7.3.5. Metody i narzędzia projektowania SWD
  327. 7.3.6. Narzędzia stosowane we wspomaganiu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach produkcyjnych
  328. 7.4. Zastosowania SWD w praktyce gospodarczej
  329. 7.4.1. Metodyka wdrażania systemów informatycznych klasy SWD
  330. 7.4.2. Przykład systemu eksperckiego
  331. 7.4.3. Przykład systemu Business Intelligence
  332. 7.5. Podstawy zarządzania wiedzą produkcyjną
  333. 7.5.1. Pojęcia i definicje
  334. 7.5.2. Typologia wiedzy
  335. 7.5.3. Wiedza przedsiębiorstwa jako zasób
  336. 7.6. Modele zarządzania wiedzą
  337. 7.6.1. Model japoński Nonaki i Takeuchiego
  338. 7.6.2. Model procesowy
  339. 7.6.3. Model zasobowy
  340. 7.7. Podstawowe procesy zarządzania wiedzą produkcyjną
  341. 7.7.1. Lokalizowanie zasobów wiedzy
  342. 7.7.2. Pozyskiwanie wiedzy
  343. 7.7.3. Przechowywanie wiedzy
  344. 7.7.4. Stosowanie wiedzy
  345. 7.8. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą
  346. 7.8.1. System informatyczny a system zarządzania wiedzą
  347. 7.8.2. Typologie systemów informatycznych zarządzania wiedzą
  348. 7.8.3. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą
  349. 7.9. Strategie zarządzania wiedzą
  350. 7.9.1. Strategie kodyfikacji i personalizacji
  351. 7.9.2. Strategie zarządzania wiedzą w doskonaleniu przedsiębiorstwa
  352. 7.10. Kierunki rozwoju systemów wspomagania decyzji i zarządzania wiedzą produkcyjną
  353. 7.10.1. Nowe jakościowo możliwości procesu wspomagania decyzji menedżerskich w świetle rozwoju kognitywistyki
  354. 7.10.2. Uwarunkowania i perspektywy wdrażania strategii zarządzania wiedzą w przedsię-biorstwach
  355. Bibliografia
  356. 8. Prognozowanie w przedsiębiorstwie. Modelowanie i symulacja komputerowa
  357. 8.1. Podstawy prognozowania
  358. 8.1.1. Zastosowania prognozowania w praktyce produkcyjnej
  359. 8.1.2. Elementy statystyki w prognozowaniu
  360. 8.1.3. Podstawowe pojęcia z zakresu prognozowania
  361. 8.2. Prognozowanie na podstawie modelu ekonometrycznego
  362. 8.2.1. Ekonometryczny model jednorównaniowy
  363. 8.2.2. Modele wielorównaniowe
  364. 8.2.3. Zmienne jakościowe w modelach ekonometrycznych
  365. 8.3. Szeregi czasowe
  366. 8.3.1. Dekompozycja szeregu czasowego
  367. 8.3.2. Modele adaptacyjne
  368. 8.3.3 Prognozowanie na podstawie funkcji trendu
  369. 8.3.4. Periodyczność w szeregach czasowych
  370. 8.3.5. Modele autoregresyjne
  371. 8.4. Sieci neuronowe w prognozowaniu
  372. 8.4.1. Neuron oraz warstwy neuronów
  373. 8.4.2. Uczenie i testowanie sieci
  374. 8.4.3. Prognozowanie neuronowe
  375. 8.5. Prognozowanie heurystyczne
  376. 8.5.1. Metoda delficka
  377. 8.5.2. Testy rynkowe
  378. 8.5.3. Prognozowanie analogowe w kształtowaniu popytu
  379. 8.6. Prognozowanie kombinowane i hybrydowe w systemie prognostycznym przedsiębiorstwa
  380. 8.6.1. Metody kombinowane
  381. 8.6.2. Metody hybrydowe
  382. 8.7. Podstawy modelowania i symulacji
  383. 8.7.1. Podstawowe definicje z zakresu modelowania i symulacji
  384. 8.7.2. Zasady modelowania systemów produkcyjnych
  385. 8.7.3. Planowanie i przebieg eksperymentów symulacyjnych
  386. 8.7.4. Przegląd oprogramowania symulacyjnego
  387. 8.7.5. Zastosowania modelowania i symulacji w praktyce produkcyjnej
  388. 8.8. Rodzaje symulacji
  389. 8.8.1. Symulacja ciągła
  390. 8.8.2. Symulacja dyskretna
  391. 8.8.3. Symulacja hybrydowa
  392. 8.9. Gry symulacyjne
  393. 8.9.1. Podstawy gier symulacyjnych
  394. 8.9.2. Zasady organizacji gier
  395. 8.9.3. Skuteczność i efektywność gier symulacyjnych
  396. 8.10. Modelowanie i symulacja systemów produkcyjnych
  397. 8.10.1. Definiowanie problemu
  398. 8.10.2. Zebranie i opracowanie danych
  399. 8.10.3. Budowa modelu symulacyjnego
  400. 8.10.4. Testowanie i weryfikacja modelu
  401. 8.10.5. Planowanie eksperymentów symulacyjnych
  402. 8.10.6. Przeprowadzenie eksperymentów symulacyjnych
  403. 8.10.7. Analiza wyników
  404. 8.10.8. Wdrożenie do praktyki produkcyjnej
  405. 8.11. Kierunki rozwoju prognozowania, modelowania i symulacji
  406. 8.11.1. Nowoczesne narzędzia prognozowania
  407. 8.11.2. Komputerowa integracja narzędzi wspomagających prognozowanie, modelowanie i symulację w przedsiębiorstwie
  408. 8.11.3. Nowe technologie w symulacji
  409. Bibliografia
  410. Tablice
  411. 9. Kształtowanie środowiska pracy. Bezpieczeństwo pracy
  412. 9.1. Środowisko pracy
  413. 9.1.1. Definicje i określenia środowiska pracy
  414. 9.1.2. Problematyka kształtowania środowiska pracy
  415. 9.2. Środowisko pracy w przedsiębiorstwie i jego otoczenie
  416. 9.2.1. Znaczenie środowiska pracy w przedsiębiorstwie
  417. 9.2.2. Wpływ środowiska pracy na jakość życia
  418. 9.2.3. Środowisko pracy a zadowolenie pracowników
  419. 9.2.4. Wpływ środowiska pracy na wyniki uzyskiwane przez przedsiębiorstwo
  420. 9.2.5. Otoczenie środowiska pracy przedsiębiorstwa
  421. 9.3. Modelowanie środowiska pracy
  422. 9.3.1. Istota kaskadowego modelowania środowiska pracy
  423. 9.3.2. Założenia budowy kaskadowego modelu środowiska pracy
  424. 9.3.3. Budowa drzew diagnostycznych
  425. 9.3.4. Charakterystyka warunków środowiska pracy jako podmiotu modelowania
  426. 9.3.5. Badanie *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 658
Numer inw.: 37173
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.