Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów
Odpowiedzialność: | redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. |
Hasła: | Pedagogika wczesnoszkolna Nauczanie początkowe Dziecko zdolne - nauczanie |
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2017. |
Opis fizyczny: | 286 s. : ilustracje ; 23 cm. |
Uwagi: | Bibliografia na stronach 266-286. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp
- Część 1
- TEORIA PEDAGOGIKI WCZESNOSZKOLNEJ JAKO PŁASZCZYZNA
- DYSKURSU EDUKACYJNEGO
- Rodział 1. Cele pedagogiki i edukacji dzieci (Krystyna Duraj-Nowakowa)
- Rodział 2. Kognitywistyka a dydaktyczne transgresje (Wiga Bednarkowa)
- Rodział 3. Holistyczne inspiracje pedagogiki wczesnoszkolnej (Marzenna Magda-Adamowicz)
- Rodział 4. Warianty naukowego podejścia w uprawianiu pedagogiki wczesnoszkolnej – refleksje deskryptywne (Teresa Janicka-Panek)
- Część 2
- DZIECKO W PRZESTRZENI RODZINNO-SZKOLNEJ
- Rodział 1. Socjalizacja dziecka w rodzinie i poprzez instytucje w kontekście przemian społeczno-kulturowych (Mirosława Nyczaj-Drąg)
- Rodział 2. Rodzinne uwarunkowania zagrożenia potrzeby bezpieczeństwa dzieci (Małgorzata Cywińska)
- Rodział 3. Warunki udanej adaptacji do szkoły – perspektywa psychologiczna (Marzanna Farnicka)
- Rodział 4. Uczeń wczesnej edukacji – pomiędzy oczekiwaniami rodziców i nauczycieli (Barbara Lulek) 1
- Rodział 5. Zachowanie się ucznia w kontekście jego poziomu zaufaniado lęku – teoria J. Gibba (Leokadia Wiatrowska)
- Część 3
- KIERUNKI I PERSPEKTYWY ZMIAN W DYDAKTYCE WCZESNOSZKOLNEJ
- Rodział 1. Refleksyjny proces uczenia się i motywacja jako elementy oceniania kształtującego w klasach I–III szkoły podstawowej (Iwona Kopaczyńska)
- Rodział 2. Czy e-podręczniki mogą stanowić zmianę paradygmatu podręcznika w edukacji wczesnoszkolnej? (Marek Piotrowski, Angelika Wiśniewska, Klaudia Piotrowska)
- Rodział 3. Wirtualne wycieczki jako jeden z elementów strategii dyferencjacji w procesie edukacji dzieci z przewlekłymi chorobami (Hanna Krauze-Sikorska, Joanna Sikorska)
- Część 4
- ZDOLNY I TWÓRCZY UCZNIOWIE W SZKOLE
- Rodział 1. Kultura szkoły sprzyjająca rozwojowi twórczego potencjału dziecka (Agata Cudowska)
- Rodział 2. Twórczy nauczyciel szansą i wyzwaniem dla szkoły (Jolanta Szempruch)
- Rodział 3. Co wiemy o dzieciach matematycznie uzdolnionych. Wyniki badań, wnioski i działania naprawcze (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska)
- Rodział 4. Uzdolnienia plastyczne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – rozpoznanie i wspierania rozwoju (Urszula Gembara)
- Rodział 5. Więź matki z twórczym uczniem klas I–III (Klaudia Żernik)
- Rodział 6. Orientacje życiowe twórczych i odtwórczych uczniów (Alicja Ostrowska)
- Literatura cytowana
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)