Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów





Odpowiedzialność:redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg.
Hasła:Pedagogika wczesnoszkolna
Nauczanie początkowe
Dziecko zdolne - nauczanie
Adres wydawniczy:Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2017.
Opis fizyczny:286 s. : ilustracje ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 266-286.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Część 1
  3. TEORIA PEDAGOGIKI WCZESNOSZKOLNEJ JAKO PŁASZCZYZNA
  4. DYSKURSU EDUKACYJNEGO
  5. Rodział 1. Cele pedagogiki i edukacji dzieci (Krystyna Duraj-Nowakowa)
  6. Rodział 2. Kognitywistyka a dydaktyczne transgresje (Wiga Bednarkowa)
  7. Rodział 3. Holistyczne inspiracje pedagogiki wczesnoszkolnej (Marzenna Magda-Adamowicz)
  8. Rodział 4. Warianty naukowego podejścia w uprawianiu pedagogiki wczesnoszkolnej – refleksje deskryptywne (Teresa Janicka-Panek)
  9. Część 2
  10. DZIECKO W PRZESTRZENI RODZINNO-SZKOLNEJ
  11. Rodział 1. Socjalizacja dziecka w rodzinie i poprzez instytucje w kontekście przemian społeczno-kulturowych (Mirosława Nyczaj-Drąg)
  12. Rodział 2. Rodzinne uwarunkowania zagrożenia potrzeby bezpieczeństwa dzieci (Małgorzata Cywińska)
  13. Rodział 3. Warunki udanej adaptacji do szkoły – perspektywa psychologiczna (Marzanna Farnicka)
  14. Rodział 4. Uczeń wczesnej edukacji – pomiędzy oczekiwaniami rodziców i nauczycieli (Barbara Lulek) 1
  15. Rodział 5. Zachowanie się ucznia w kontekście jego poziomu zaufaniado lęku – teoria J. Gibba (Leokadia Wiatrowska)
  16. Część 3
  17. KIERUNKI I PERSPEKTYWY ZMIAN W DYDAKTYCE WCZESNOSZKOLNEJ
  18. Rodział 1. Refleksyjny proces uczenia się i motywacja jako elementy oceniania kształtującego w klasach I–III szkoły podstawowej (Iwona Kopaczyńska)
  19. Rodział 2. Czy e-podręczniki mogą stanowić zmianę paradygmatu podręcznika w edukacji wczesnoszkolnej? (Marek Piotrowski, Angelika Wiśniewska, Klaudia Piotrowska)
  20. Rodział 3. Wirtualne wycieczki jako jeden z elementów strategii dyferencjacji w procesie edukacji dzieci z przewlekłymi chorobami (Hanna Krauze-Sikorska, Joanna Sikorska)
  21. Część 4
  22. ZDOLNY I TWÓRCZY UCZNIOWIE W SZKOLE
  23. Rodział 1. Kultura szkoły sprzyjająca rozwojowi twórczego potencjału dziecka (Agata Cudowska)
  24. Rodział 2. Twórczy nauczyciel szansą i wyzwaniem dla szkoły (Jolanta Szempruch)
  25. Rodział 3. Co wiemy o dzieciach matematycznie uzdolnionych. Wyniki badań, wnioski i działania naprawcze (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska)
  26. Rodział 4. Uzdolnienia plastyczne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – rozpoznanie i wspierania rozwoju (Urszula Gembara)
  27. Rodział 5. Więź matki z twórczym uczniem klas I–III (Klaudia Żernik)
  28. Rodział 6. Orientacje życiowe twórczych i odtwórczych uczniów (Alicja Ostrowska)
  29. Literatura cytowana

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 373
Numer inw.: 37179
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.