Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Komunikacja interpersonalna i masowa : wybrane teorie i praktyki

Autor: Wawrzak-Chodaczek, Mirosława





Odpowiedzialność:Mirosława Wawrzak-Chodaczek.
Hasła:Komunikacja interpersonalna
Komunikacja społeczna - teoria
Media społecznościowe
Stosunki interpersonalne
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017.
Opis fizyczny:389 stron ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 351-389.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp   
  2. * Część pierwsza
  3. Podstawy teoretyczne i metodologiczne badań nad komunikacją
  4. * Rozdział 1. Obszary badawcze komunikacji 
  5. * 1.1. Pojęcie i cechy komunikowania   
  6. 1.2. Podstawowe tradycje teorii komunikacji 
  7. 1.2.1. Tradycja socjopsychologiczna 
  8. 1.2.2. Tradycja cybernetyczna 
  9. 1.2.3. Retoryka Arystotelesa  
  10. 1.2.4. Tradycja semiotyczna w komunikacji 
  11. 1.2.5. Tradycja socjokulturowa 
  12. 1.2.6. Tradycja krytyczna 
  13. 1.2.7. Tradycja fenomenologiczna   
  14. 1.2.8. Podsumowanie   
  15. * Rozdział 2. Teorie opisujące proces komunikacji interpersonalnej 
  16. * 2.1. Symboliczny interakcjonizm  
  17. 2.2. Teoria kodów Basila Bernsteina   
  18. 2.3. Perspektywa dialektyczna Leslie Baxter i Barbary Montgomery 
  19. 2.4. Podejście systemowe w badaniach komunikowania 
  20. 2.5. Teoria wymiany społecznej   
  21. 2.6. Idee Ervinga Goffmana   
  22. 2.7. Teoria integracji i dezintegracji społecznej 
  23. 2.8. Teoria oceny społecznej Muzafera Sherifa 
  24. 2.9. Teoria interpersonalnego oszustwa 
  25. * Rozdział 3. Teorie stosunków społecznych 
  26. 3.1. Analiza transakcyjna   
  27. 3.2. Wybrane teorie komunikowania międzykulturowego w zarysie 
  28. 3.2.1. Komunikacja a płeć   
  29. 3.2.2. Dialekty rodzajowe  
  30. 3.2.3. Teoria akulturacji   
  31. 3.2.4. Komunikowanie się w organizacji jako przykład komunikowania międzykulturowego i grupowego 
  32. 3.2.5. Teoria tożsamości społecznej 
  33. 3.2.6. Teoria systemów informacyjnych w organizacji 
  34. * Rozdział 4. Teorie komunikowania masowego   
  35. * 4.1. Perspektywy i tradycje w teorii komunikowania masowego 
  36. 4.2. Spojrzenie na funkcjonowanie mediów z perspektywy teorii agenda-setting 
  37. 4.3. Teoria użytkowania i korzyści, czyli co ludzie robią z mediami 
  38. 4.4. Teoria przynależności a kształtowanie więzi społecznych w Internecie
  39. 4.5. Nowe media w aspekcie teorii determinizmu komunikacyjnego Marshalla McLuhana 
  40. 4.6. Teoria konektywistyczna  
  41. 4.7. Agresja i przemoc w Internecie 
  42. * Rozdział 5. Teorie wyjaśniające powstawanie uzależnień od nowych technologii informacyjnych 
  43. * 5.1. Teoria społecznego uczenia a uzależnienia 
  44. 5.2. Teorie środowiskowe podkreślające rolę rodziny w kształtowaniu uzależnień 
  45. 5.3. Zespół uzależnienia od Internetu (Internet addiction disorder – IAD) 
  46. 5.4. Założenia teorii autoprezentacji 
  47. 5.5. Teoria tożsamości jako próba wyjaśnienia zachowania autoprezentacyjnego użytkowników przestrzeni
  48. wirtualnej 
  49. * Rozdział 6. Założenia metodologiczne prowadzonych badań
  50. * 6.1. Paradygmat i strategia badawcza   
  51. 6.2. Perspektywa badawcza 
  52. 6.3. Problem badań i pytania badawcze 
  53. 6.4. Metoda badawcza 
  54. 6.5. Organizacja i charakterystyka terenu badań 
  55. *
  56. * Część druga
  57. Komunikacja w wybranych środowiskach – dyskusja i interpretacja w świetle wyników badań własnych
  58. *
  59. * Rozdział 7. Komunikacja w rodzinie 
  60. * 7.1. Jakość komunikacji interpersonalnej w rodzinie 
  61. 7.1.1. Jakość komunikacji między małżonkami a poziom satysfakcji małżeńskiej  
  62. 7.1.2. Konflikty w małżeństwie 
  63. 7.1.3. Relacje rodziców i dzieci w badanych rodzinach 
  64. 7.1.4. Komunikacja między rodzeństwem 
  65. 7.1.5. Konflikty między rodzeństwem  
  66. 7.1.6. Relacje pomiędzy seniorami rodu a wnukami i własnymi dziećmi
  67. 7.1.7. Komunikacja w rodzinach zrekonstruowanych 
  68. 7.1.8. Komunikacja w rodzinach nomadycznych 
  69. 7.1.9. Komunikacja interpersonalna w małżeństwach międzykulturowych 
  70. * Rozdział 8. Komunikowanie się w organizacjach i instytucjach 
  71. * 8.1. Proces komunikowania się jako kluczowy element kultury organizacji 
  72. 8.2. Kultura organizacyjna w korporacjach w świetle wypowiedzi osób badanych 
  73. 8.3. Opinie o komunikacji studenci – nauczyciele 
  74. * Rozdział 9. Mobbing jako komunikacja destrukcyjna 
  75. * 9.1. Inne bariery komunikacyjne w organizacji 
  76. 9.2. Konflikty w miejscu pracy   
  77. * Rozdział 10. Specyfika komunikacji w wojsku 
  78. * 10.1. Komunikacja interpersonalna w środowisku wojskowym 
  79. 10.2. Konflikty występujące w środowisku wojskowym 
  80. 10.3. Relacje w oddziale i komunikacja międzykulturowa żołnierzy biorących udział w misjach pokojowych Wojska Polskiego
  81. *
  82. Część trzecia
  83. Komunikacja w świecie wirtualnym
  84. *
  85. * Rozdział 11. Komunikacja interpersonalna z wykorzystaniem nowych mediów 
  86. * 11.1. Portale społecznościowe jako miejsce wirtualnych spotkań różnych grup społecznych 
  87. 11.1.1. Facebook jako najpopularniejszy portal społecznościowy 
  88. 11.2. Portale randkowe jako miejsce spotkań użytkowników w różnym wieku 
  89. 11.3. Relacje interpersonalne dorosłych na czatach 
  90. 11.4. Blogi jako forma wyrażania siebie w Internecie 
  91. 11.5. Funkcjonowanie grup wsparcia w Internecie
  92. 11.6. Telefon komórkowy jako narzędzie komunikacji ludzi w różnym wieku  
  93. 11.6.1. Uzależnienie od telefonu komórkowego 
  94. * Zakończenie 
  95. * Bibliografia

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 316.77
Numer inw.: 37192
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.