Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Edukacyjne konteksty współczesności - z myślą o przyszłości





Odpowiedzialność:redakcja naukowa Joanna Madalińska-Michalak, Norbert G. Pikuła.
Hasła:Kwiatkowski, Stefan Michał (1948- )
Kształcenie - Polska
Oświata dorosłych
Pedagodzy
Pedagogika
Polska
Księgi pamiątkowe
Adres wydawniczy:Kraków : Impuls, 2018.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:706 stron : ilustracje, portret, wykresy ; 24 cm.
Uwagi:Księga pamiątkowa dedykowana Stefanowi Michałowi Kwiatkowskiemu. Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach. Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Twórcy:Madalińska-Michalak, Joanna. Redakcja

Pikuła, Norbert. (1975- ). Redakcja

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Joanna Madalińska-Michalak, Norbert G. Pikuła
  2. Wstęp   
  3. Listy gratulacyjne 
  4. WOKÓŁ OSOBY JUBILATA
  5. * Curriculum Vitae – prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski 
  6. Mirosław J. Szymański
  7. 2320 słów o Jubilacie
  8. 2320 words about Jubilarian 
  9. Zygmunt Wiatrowski
  10. Kwalifikacje i kompetencje oraz standaryzacja działalności zawodowej –
  11. i dalszy rozwój pedagogiki pracy – jako główne problemy penetracji naukowej
  12. prof. Stefana M. Kwiatkowskiego
  13. Qualifications and expertise and standardization of a professional activity –
  14. a further development of working pedagogy – as the major aspects
  15. of an academic pursuit of prof. Stefan M. Kwiatkowski   
  16. Nelly Nyczkało
  17. Strategiczne poszukiwania naukowe prof. Stefana M. Kwiatkowskiego
  18. Professor Stefan M. Kwiatkowski’s strategic scientific searches 
  19. * CZĘŚĆ PIERWSZA. PEDAGOGIKA I EDUKACJA: IDEE, RZECZYWISTOŚĆ, KONTEKSTY
  20. * Zbigniew Kwieciński
  21. Ku edukacji uspołecznionej
  22. Towards participatory education 
  23. Bogusław Śliwerski
  24. Co się stało z oświatową demokracją w Polsce?
  25. What happened to educational democracy in Poland? 
  26. Lech Witkowski
  27. Pytania o pedagogikę. W perspektywie humanistyki stosowanej (tezy i pytania)
  28. Questions on pedagogy. Within the perspective of applied humanities (theses and problems) 
  29. Andrzej Radziewicz-Winnicki
  30. Alternatywa scalania. Nauki społeczne wobec publicznej metamorfozy
  31. On the alternative of unification. Social sciences against the public metamorphosis 
  32. Zbyszko Melosik
  33. Wolność akademicka. Konteksty i kontrowersje
  34. Academic freedom. Contexts and controversies 
  35. Mirosława Nowak-Dziemianowicz
  36. Etyczny wymiar edukacji. Zobowiązanie wspólnoty czy balast przeszłości?
  37. Ethical dimension of education. Commitment of the community or baggage of the past? 
  38. Maria Mendel
  39. Koniec szkoły? Oświatowi liderzy ku dobru publicznemu w czasach prywatyzacji
  40. The end of school? The educational leaders for public good in times of privatization 
  41. Joanna Madalińska-Michalak
  42. Przywództwo edukacyjne. Władza i odpowiedzialność
  43. Educational leadership. Power and responsibility 
  44. Stanisław Palka
  45. Pedagogiczne badania edukacji i jej uwarunkowań w układzie czasowym
  46. Pedagogical research on education and its determinants in time context   
  47. Wojciech Skrzydlewski
  48. Związki mediów z edukacją
  49. Relationship between media and education 
  50. Jerzy Stochmiałek
  51. Edukacyjne konteksty zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych
  52. Educational contexts of the use of information and communication technologies   
  53. *
  54. * CZĘŚĆ DRUGA. PRACA – ROZWÓJ – UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
  55. * Alicja Kargulowa
  56. Praca, kariera, pracowanie z perspektywy poradoznawcy
  57. Prof. Stefanowi M. Kwiatkowskiemu z okazji Jubileuszu
  58. Labour, career, and working from a counsellogist’s perspective
  59. Paper dedicated to prof. Stefan M. Kwiatkowski on the occasion of his jubilee 
  60. Maria Czerepaniak-Walczak
  61. Emancypacja do pracy – emancypacja przez pracę (konteksty edukacyjne)
  62. Emancipation to work – emancipation through work (educational contexts) 
  63. Norbert G. Pikuła
  64. Wartość pracy a poczucie sensu życia osób starszych
  65. A comparative analysis between the value of labour and the elderly persons’
  66. sense of meaning of life 
  67. Józef Kargul
  68. Jak chronić tożsamość w poradniczym boomie?
  69. Prof. Stefanowi M. Kwiatkowskiemu z okazji Jubileuszu
  70. How to protect identity in a counselling boom?
  71. To Professor Stefan M. Kwiatkowski on the occasion of Jubilee 
  72. Marian Piekarski
  73. Dualne doradztwo edukacyjno-zawodowe
  74. Dual educational-vocational counseling 
  75. Ewa Solarczyk-Ambrozik
  76. Wymiar globalny, regionalny i indywidualny orientacji na rynek w strategiach
  77. całożyciowego uczenia się
  78. The global, regional and individual dimension of market orientation in lifelong
  79. learning strategies
  80. Barbara Baraniak
  81. Edukacja przygotowująca do pracy zawodowej szansą człowieka na wychodzenie
  82. z marginalizacji społecznej
  83. Education preparing to occupational work as a chance to overcome social marginalisation 
  84. Magdalena Piorunek
  85. Cykl życia zawodowego człowieka. Konteksty edukacyjno-poradnicze
  86. Occupational life cycle of humans. Educational and guidance-related contexts 
  87. Agnieszka Cybal-Michalska
  88. Rozwój kariery jako proces inwestowania i odnawiania kapitału kariery
  89. Career development as a process of investing and renewing the capital of career 
  90. Waldemar Furmanek
  91. Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwania dla edukacji zawodowej
  92. Knowledge-based economy. Challenges of vocational education  
  93. Tadeusz Aleksander
  94. Formy i proces dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników w zakładzie pracy
  95. The forms and the process of training and professional development of workers
  96. in a production plant 
  97. Barbara Kędzierska
  98. Edukacja całożyciowa w kształtowaniu kompetencji kluczowych
  99. dla zrównoważonego rozwoju społeczeństwa
  100. Lifelong education in forming key competences
  101. for the sustainable development of society 
  102. Urszula Jeruszka
  103. Studia dualne jako forma rozwoju kompetencji zawodowych studentów –
  104. z myślą o przyszłości
  105. Dual studies as a form of the development of students’
  106. vocational competences – with the idea 
  107. Zdzisław Wołk
  108. Innowacyjność w pracy zawodowej okresu poprzemysłowego
  109. Innovation in professional work of the post industrial period 
  110. Adam Solak
  111. Lojalność w procesie pracy na płaszczyźnie pracodawca – pracownik
  112. Loyalty in the process of work in the employer – employee relationship 
  113. Ryszard Bera
  114. Poczucie odpowiedzialności zawodowej pilotów wojskowych
  115. The sense of professional responsibility among military pilots 
  116. Izabella Kust
  117. Przygotowanie uczniów szkół zawodowych do rynku pracy w kontekście
  118. współczesnych rozwiązań i nowych perspektyw
  119. Preparing vocational school students for labour market activity
  120. in the context of modern-day solutions and new prospects 
  121. Larysa Lukianowa
  122. Potencjał ludzi starszych na ukraińskim rynku pracy
  123. Potential of the eldery in labor market of Ukraine 
  124. Bogusław Milerski
  125. Pedagogika religii w perspektywie kształcenia zawodowego
  126. Religious pedagogy in vocational education perspective   
  127. * CZĘŚĆ TRZECIA. SZKOŁA – NAUCZYCIEL – ŚRODOWISKO
  128. * Agnieszka Gromkowska-Melosik
  129. Testy szkolne i rekonstrukcja edukacyjnej rzeczywistości
  130. Educational tests and reconstruction of educational reality 
  131. Inetta Nowosad
  132. Uwarunkowania rozwoju szkoły
  133. Determinants of school development 
  134. Jolanta Szempruch
  135. Rola szkoły w tworzeniu i rozwijaniu kapitału społecznego uczniów
  136. The role of school in creating and developing students’ social capital 
  137. Ireneusz M. Świtała
  138. Etyka w zawodzie współczesnego nauczyciela
  139. Ethics in the profession of contemporary teacher 
  140. Joanna M. Łukasik
  141. Praca zawodowa nauczycieli
  142. Teachers’ professional work 
  143. Wanda Dróżka
  144. Starsze pokolenie nauczycieli o sobie i swojej pracy. Przyczynek do dyskusji
  145. The older generation of teachers about themselves and their work
  146. Contribution to the discussion 
  147. Joanna Michalak-Dawidziuk
  148. Awans zawodowy nauczycieli jako proces dynamicznych zmian –
  149. współczesna praktyka i perspektywa przyszłości
  150. Career progression of teachers as process of dynamic changes –
  151. modern practice and prospect of future   
  152. Dorota Siemieniecka, Bronisław Siemieniecki
  153. Technologie edukacyjne we współczesnej dydaktyce – zarys problemu
  154. Educational technologies in contemporary didactics – an outline of problems 
  155. Stanisław Juszczyk, Yongdeog Kim
  156. Kultura konfucjańska vs. kultura sokratejska we współczesnej edukacji
  157. w Korei Południowej i w Polsce. Analiza porównawcza
  158. Confucian culture vs. Socratic culture in the contemporary education
  159. in South Korea and Poland. A comparative analysis 
  160. Ewa Przybylska
  161. Rodzina jako środowisko uczenia się i grupa docelowa edukacji dorosłych
  162. Perspektywa andragogiczna
  163. Family as learning environment and target group in adult education
  164. Andragogical perspective 
  165. Józef Półturzycki
  166. Wartości dydaktyki Władysława Piotra Zaczyńskiego
  167. The values of Władysław Piotr Zaczyński’s didactics 
  168. Krzysztof Jakubiak
  169. Międzywojenne badania nad środowiskiem wychowawczym w Polsce
  170. Internawar research on education environment in Poland 
  171. * *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 37
Numer inw.: 37252
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.