Uspołeczniające, profilaktyczne i resocjalizacyjne funkcje Policji w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej
Odpowiedzialność: | Iwona Klonowska. |
Hasła: | Pedagogika resocjalizacyjna - Polska - 21 w. Policja - socjologia - Polska - 21 w. Społeczeństwo obywatelskie - Polska - 21 w. |
Adres wydawniczy: | Kraków : Impuls, 2018. |
Wydanie: | Wydanie I. |
Opis fizyczny: | 297 stron : ilustracje ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliografia na stronach 279-297. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- CZĘŚĆ 1
- TEORETYCZNE, METODYCZNE I ORGANIZACYJNE PODSTAWY FUNKCJONOWANIA POLICJI W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM W ŚWIETLE WSPÓŁCZESNYCH NAUK SPOŁECZNYCH
- *
- * Rozdział 1. Koncepcje uspołecznienia, profilaktyki i resocjalizacji
- * w perspektywie współczesnych nauk społecznych
- 1.1. Koncepcja uspołecznienia systemu resocjalizacji W. Ambrozika
- 1.2. Wielopasmowa koncepcja resocjalizacji z udziałem społeczeństwa A. Bałandynowicza
- 1.3. Koncepcja twórczej resocjalizacji i płynna tożsamość według M. Konopczyńskiego
- 1.4. Pedagogika rdzenia tożsamości według Z. Melosika
- 1.5. Koncepcja resilience (oporu-elastyczności)
- 1.6. Koncepcja edukacji inkluzyjnej w działaniach prospołecznych
- 1.7. Wizja teatru życia codziennego E. Goffmana
- 1.8. Teoria symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada
- 1.9. Koncepcja kognitywno-interakcyjnych oddziaływań resocjalizacyjnych B. Urbana
- 1.10. Teoria tożsamości S. Strykera
- * Rozdział 2. Społeczeństwo obywatelskie i jego istota
- 2.1. Historia społeczeństwa obywatelskiego
- 2.2. Pojęcie społeczeństwa obywatelskiego
- 2.3. Relacja między państwem a społeczeństwem obywatelskim
- 2.4. Idea community policing jako źródło innowacyjnych metod współpracy społeczności lokalnych z Policją
- 2.5. Policja w społeczeństwie obywatelskim
- *
- Rozdział 3. Policja. Rola – funkcje – priorytety
- 3.1. Historia Policji. Od instytucji totalnej do prospołecznej
- 3.2. Współczesna struktura wewnętrzna Policji
- 3.3. Policja w ujęciu statystycznym
- 3.4. Zadania Policji
- 3.5. Misja i wizja Policji – w służbie człowiekowi
- 3.6. Priorytety i zadania priorytetowe KGP
- 3.7. Analiza wybranych strategii KWP pod kątem działań prospołecznych – na podstawie trzech garnizonów
- 3.8. Etyka funkcjonariusza Policji
- *
- * CZĘŚĆ 2
- PRZEGLĄD BADAŃ SPOŁECZNYCH NAD POLICJĄ
- *
- * Rozdział 4. Policja w percepcji społecznej – przegląd badań
- 4.1. Zewnętrzne badania opinii społecznej o Policji – CBOS
- 4.2. Wewnętrzne badania satysfakcji z pracy w Policji
- 4.3. Ogólnopolskie autorskie badania klimatu w Policji – funkcjonowanie organizacji
- 4.4. Ogólnopolskie autorskie badania wśród dzielnicowych w ramach kampanii „Dzielnicowy bliżej nas”
- *
- * CZĘŚĆ 3
- USPOŁECZNIAJĄCA, PROFILAKTYCZNA I RESOCJALIZACYJNA
- ROLA WSPÓŁCZESNEGO POLICJANTA – W POSZUKIWANIU OPTYMALNEGO MODELU
- *
- * Rozdział 5. Uspołeczniająco-profilaktyczne i resocjalizacyjne działania
- * policjantów w społeczeństwie. Wybrane przykłady
- 5.1. Programy profilaktyczne
- 5.2. Debaty społeczne
- 5.3. Autorski projekt badawczy „Policjant XXI wieku – twórcze metody oddziaływań”
- 5.4. Autorski projekt Policji „Drama metodą na bezpiecznego gimnazjalistę” przykładem współpracy Policji ze społeczeństwem
- * Rozdział 6. Wybrane kampanie i projekty realizowane w ramach działań prospołecznych policjantów
- 6.1. Kampania „Kręci mnie bezpieczeństwo” – na wodzie, rowerze, lądzie, w roku szkolnym
- 6.2. Kampania społeczno-informacyjna „Dzielnicowy bliżej nas” przykładem działań profilaktycznych Policji
- 6.3. Ogólnopolskie aplikacje na rzecz bezpieczeństwa „Moja Komenda” i „Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa” (KMZB)
- 6.4. Projekt „Klasy policyjne” – edukacja z perspektywą
- 6.5. Rekonstruktorzy – historia sposobem na kształtowanie wartości społeczno-edukacyjnych
- 6.6. Teatralne, filmowe i literackie inicjatywy Policjina rzecz budowania wspólnoty prospołecznej
- 6.7. Przedsięwzięcia sportowe przestrzenią współdziałania Policji ze społeczeństwem
- 6.8. Wybrane akcje informacyjne jako przykład budowania bezpieczeństwa społeczności lokalnych
- 6.9. Policja z pomocą potrzebującym (zbiórki rzeczowe, spotkania, zbiórki krwi)
- 6.10. Publikacje Policji sposobem na edukowanie społeczeństwa
- 6.11. Media na rzecz działań prospołecznych
- * Rozdział 7. Policjant jako współkreator społeczności lokalnej – w poszukiwaniu modelu
- 7.1. Pojęcie pedagogiki ulicy – streetworking a rola współczesnego policjanta
- 7.2. Istota, zasady i etapy działań – streetworking z perspektywy pracy Policji
- 7.3. Policjant współkreatorem społeczności lokalnej
- * Rozdział 8. Uspołeczniająco-profilaktyczna rola Policji w społeczeństwie obywatelskim
- Modele i kierunki zmian
- 8.1. Więzi społeczne fundamentem prospołecznych działań Policji
- 8.2. Propozycja modelu uspołeczniająco-profilaktycznej i resocjalizacyjnej funkcji Policji w społeczeństwie obywatelskim w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej
- *
- * Aneks
- Załącznik 1. Autorskie badania klimatu w Policji (wyciąg z badań)
- Załącznik 2. Nowa koncepcja służby dzielnicowych – badania pilotażowe
- Załącznik 3. Ogólnopolskie badania dzielnicowych – zakres badań
- * Bibliografia
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)