Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Uspołeczniające, profilaktyczne i resocjalizacyjne funkcje Policji w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej

Autor: Klonowska, Iwona





Odpowiedzialność:Iwona Klonowska.
Hasła:Pedagogika resocjalizacyjna - Polska - 21 w.
Policja - socjologia - Polska - 21 w.
Społeczeństwo obywatelskie - Polska - 21 w.
Adres wydawniczy:Kraków : Impuls, 2018.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:297 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 279-297.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. CZĘŚĆ 1
  2. TEORETYCZNE, METODYCZNE I ORGANIZACYJNE PODSTAWY FUNKCJONOWANIA POLICJI W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM W ŚWIETLE WSPÓŁCZESNYCH NAUK SPOŁECZNYCH
  3. *
  4. * Rozdział 1. Koncepcje uspołecznienia, profilaktyki i resocjalizacji
  5. * w perspektywie współczesnych nauk społecznych 
  6. 1.1. Koncepcja uspołecznienia systemu resocjalizacji W. Ambrozika   
  7. 1.2. Wielopasmowa koncepcja resocjalizacji z udziałem społeczeństwa A. Bałandynowicza 
  8. 1.3. Koncepcja twórczej resocjalizacji i płynna tożsamość według M. Konopczyńskiego   
  9. 1.4. Pedagogika rdzenia tożsamości według Z. Melosika    
  10. 1.5. Koncepcja resilience (oporu-elastyczności) 
  11. 1.6. Koncepcja edukacji inkluzyjnej w działaniach prospołecznych   
  12. 1.7. Wizja teatru życia codziennego E. Goffmana 
  13. 1.8. Teoria symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada 
  14. 1.9. Koncepcja kognitywno-interakcyjnych oddziaływań resocjalizacyjnych B. Urbana   
  15. 1.10. Teoria tożsamości S. Strykera   
  16. * Rozdział 2. Społeczeństwo obywatelskie i jego istota 
  17. 2.1. Historia społeczeństwa obywatelskiego    
  18. 2.2. Pojęcie społeczeństwa obywatelskiego   
  19. 2.3. Relacja między państwem a społeczeństwem obywatelskim   
  20. 2.4. Idea community policing jako źródło innowacyjnych metod współpracy społeczności lokalnych z Policją 
  21. 2.5. Policja w społeczeństwie obywatelskim    
  22. *
  23. Rozdział 3. Policja. Rola – funkcje – priorytety 
  24. 3.1. Historia Policji. Od instytucji totalnej do prospołecznej   
  25. 3.2. Współczesna struktura wewnętrzna Policji 
  26. 3.3. Policja w ujęciu statystycznym 
  27. 3.4. Zadania Policji    
  28. 3.5. Misja i wizja Policji – w służbie człowiekowi    
  29. 3.6. Priorytety i zadania priorytetowe KGP   
  30. 3.7. Analiza wybranych strategii KWP pod kątem działań prospołecznych – na podstawie trzech garnizonów 
  31. 3.8. Etyka funkcjonariusza Policji    
  32. *
  33. * CZĘŚĆ 2
  34. PRZEGLĄD BADAŃ SPOŁECZNYCH NAD POLICJĄ
  35. *
  36. * Rozdział 4. Policja w percepcji społecznej – przegląd badań 
  37. 4.1. Zewnętrzne badania opinii społecznej o Policji – CBOS   
  38. 4.2. Wewnętrzne badania satysfakcji z pracy w Policji 
  39. 4.3. Ogólnopolskie autorskie badania klimatu w Policji – funkcjonowanie organizacji 
  40. 4.4. Ogólnopolskie autorskie badania wśród dzielnicowych w ramach kampanii „Dzielnicowy bliżej nas” 
  41. *
  42. * CZĘŚĆ 3
  43. USPOŁECZNIAJĄCA, PROFILAKTYCZNA I RESOCJALIZACYJNA
  44. ROLA WSPÓŁCZESNEGO POLICJANTA – W POSZUKIWANIU OPTYMALNEGO MODELU
  45. *
  46. * Rozdział 5. Uspołeczniająco-profilaktyczne i resocjalizacyjne działania
  47. * policjantów w społeczeństwie. Wybrane przykłady   
  48. 5.1. Programy profilaktyczne   
  49. 5.2. Debaty społeczne 
  50. 5.3. Autorski projekt badawczy „Policjant XXI wieku – twórcze metody oddziaływań”
  51. 5.4. Autorski projekt Policji „Drama metodą na bezpiecznego gimnazjalistę” przykładem współpracy Policji ze społeczeństwem 
  52. * Rozdział 6. Wybrane kampanie i projekty realizowane w ramach działań prospołecznych policjantów 
  53.  6.1. Kampania „Kręci mnie bezpieczeństwo” – na wodzie, rowerze, lądzie, w roku szkolnym 
  54.  6.2. Kampania społeczno-informacyjna „Dzielnicowy bliżej nas” przykładem działań profilaktycznych Policji 
  55.  6.3. Ogólnopolskie aplikacje na rzecz bezpieczeństwa „Moja Komenda” i „Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa” (KMZB) 
  56.  6.4. Projekt „Klasy policyjne” – edukacja z perspektywą 
  57.  6.5. Rekonstruktorzy – historia sposobem na kształtowanie wartości społeczno-edukacyjnych 
  58.  6.6. Teatralne, filmowe i literackie inicjatywy Policjina rzecz budowania wspólnoty prospołecznej 
  59.  6.7. Przedsięwzięcia sportowe przestrzenią współdziałania Policji ze społeczeństwem 
  60.  6.8. Wybrane akcje informacyjne jako przykład budowania bezpieczeństwa społeczności lokalnych   
  61.  6.9. Policja z pomocą potrzebującym (zbiórki rzeczowe, spotkania, zbiórki krwi) 
  62. 6.10. Publikacje Policji sposobem na edukowanie społeczeństwa 
  63. 6.11. Media na rzecz działań prospołecznych 
  64. * Rozdział 7. Policjant jako współkreator społeczności lokalnej – w poszukiwaniu modelu   
  65. 7.1. Pojęcie pedagogiki ulicy – streetworking a rola współczesnego policjanta 
  66. 7.2. Istota, zasady i etapy działań – streetworking z perspektywy pracy Policji 
  67. 7.3. Policjant współkreatorem społeczności lokalnej 
  68. * Rozdział 8. Uspołeczniająco-profilaktyczna rola Policji w społeczeństwie obywatelskim
  69. Modele i kierunki zmian 
  70. 8.1. Więzi społeczne fundamentem prospołecznych działań Policji 
  71. 8.2. Propozycja modelu uspołeczniająco-profilaktycznej i resocjalizacyjnej funkcji Policji w społeczeństwie obywatelskim w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej 
  72. *
  73. * Aneks
  74. Załącznik 1. Autorskie badania klimatu w Policji (wyciąg z badań) 
  75. Załącznik 2. Nowa koncepcja służby dzielnicowych – badania pilotażowe   
  76. Załącznik 3. Ogólnopolskie badania dzielnicowych – zakres badań 
  77. * Bibliografia 

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 351/354
Numer inw.: 37271
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.