Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie : rezultaty przede wszystkim
Odpowiedzialność: | Małgorzata Mitoraj-Jaroszek. |
Hasła: | Menedżerowie - doskonalenie zawodowe Kadry - polityka Szkolenie zawodowe Kariera - planowanie Przydatność zawodowa Zarządzanie - szkolenie |
Adres wydawniczy: | Gliwice : Wydawnictwo Helion - Onepress, cop. 2019. |
Opis fizyczny: | 280 stron : ilustracje ; 21 cm. |
Uwagi: | Na okładce: Uwzględnia specyfikę branży IT. Bibliografia na stronach 267-280. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Rozdział 1. Rozwój kompetencji w oparciu o rezultaty
- Czym jest rozwój zasobów ludzkich?
- Jaki jest cel rozwoju zasobów ludzkich?
- Rozdział 2. Określenie potrzeb biznesowych i rozwojowych
- Potencjalna opłacalność inwestycji
- Potrzeby biznesowe
- Potrzeby w zakresie wyników na stanowisku pracy
- Formalna ocena pracy
- Ocena 360 stopni
- Obserwacja przy pracy
- Potrzeby w zakresie uczenia się
- Wywiady
- Kwestionariusze
- Testy wiedzy lub umiejętności
- Preferencje
- Mapa analizy potrzeb
- Rozdział 3. Ustalenie celów biznesowych i rozwojowych
- Cele na pierwszym poziomie - reakcja i planowanie działań
- Cele na drugim poziomie - zdobyta wiedza i umiejętności
- Cele na trzecim poziomie - zastosowanie i wdrożenie wiedzy na stanowisku pracy
- Cele na czwartym poziomie - wpływ na rezultaty biznesowe
- Cele na piątym poziomie - ROI (zwrot z inwestycji)
- Podsumowanie
- Rozdział 4. Ocena rezultatów szkoleń
- Ocena na pierwszym poziomie - reakcja i planowanie działań
- Plan działania
- Ocena na drugim poziomie - zmiany w poziomie wiedzy i umiejętności
- Ocena na trzecim poziomie - wdrożenie wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy
- Narzędzia do oceny szkolenia na trzecim poziomie
- Podsumowanie planów działań
- Ocena na czwartym poziomie - wpływ na wskaźniki biznesowe
- Ocena na piątym poziomie - ROI, czyli zwrot z inwestycji
- ROI ze szkolenia umiejętności przywódczych dla kadry menedżerskiej - studium przypadku
- Rozdział 5. Przygotowanie i prowadzenie szkolenia
- Etap twórczy
- Cele uczenia
- Dobór metod szkoleniowych
- Metody pozwalające osiągnąć cele poznawcze
- Metody pozwalające osiągnąć cele afektywne
- Metody pozwalające osiągnąć cele behawioralne
- Podręczniki prowadzącego szkolenie - "manual"
- Materiały szkoleniowe
- Kompetencje trenera prowadzącego szkolenie
- Trenerzy wewnętrzni w organizacji
- Współpraca z firmami szkoleniowymi
- Rozdział 6. Blended learning
- Przykład blended learningu
- Zasada 70/20/10 - co to takiego?
- Studium przypadku
- Realizacja projektu
- Rozdział 7. Rozwój kompetencji menedżerskich
- Start menedżera
- Awans zewnętrzny
- Awans wewnętrzny
- Planowanie i organizacja czasu pracy
- Umiejętność prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych
- Formalna ocena pracy
- Rozwój kompetencji zespołu
- Wprowadzanie nowego pracownika
- Rola menedżera w szkoleniach
- Coaching menedżerski
- Delegowanie zadań
- Trudne sytuacje w zarządzaniu
- Coaching biznesowy
- Studium przypadku
- Mentoring
- Studium przypadku
- Rozdział 8. Zarządzanie karierą i planowanie sukcesji
- Ścieżki kariery
- Planowanie sukcesji
- Studium przypadku
- Rozdział 9. Kontekst organizacyjny
- Powiązanie z biznesem
- Zaangażowanie kadry menedżerskiej w proces rozwoju
- Klimat organizacyjny
- Zakończenie
- Bibliografia *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)