Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Przedsiębiorczość społeczna, innowacje, środowisko





Odpowiedzialność:redakcja naukowa: Janina Pach, Renata Śliwa, Wojciech Maciejewski.
Hasła:Ekonomia społeczna
Innowacje społeczne
Przedsiębiorczość (postawa)
Przedsiębiorstwo społeczne
Indie
Polska
Wielka Brytania
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu, 2019.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:303 strony ; ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia przy pracach.
Twórcy:Maciejewski, Wojciech. (1940- ). Redakcja

Pach, Janina. (1956- ). Redakcja

Śliwa, Renata. Redakcja

Przeznaczenie:Dla ekonomistów, ekologów, przedsiębiorców oraz osób i organizacji związanych z funkcjonowaniem trzeciego sektora.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. CZĘŚĆ I
  2. EKONOMIA SPOŁECZNA W TEORII I W PRAKTYCE
  3. Rozdział 1
  4. Społeczne referencje w teoriach ekonomicznych. Socjologiczno-etyczna analiza w kontekście autorskiej koncepcji maturacjonizmu linearno-cyklicznego - Paweł Prüfer 17
  5. 1.1. Przedsiębiorczość - nie tylko ekonomiczne i racjonalne oblicze 18
  6. 1.2. Maturacjonizm linearno-cykliczny - nie tylko narzędzie analityczne 23
  7. 1.3. Teorie ekonomiczne prześwietlone ideą MLC - nie tylko wyimaginowany koncept 27
  8. Bibliografia 32
  9. Streszczenie 33
  10. Rozdział 2
  11. Nowa ekonomia instytucjonalna a rozwój ekonomii społecznej - Renata Śliwa 35
  12. 2.1. Ład instytucjonalny wobec zmian otoczenia społeczno-gospodarczego w świetle ekonomii społecznej 36
  13. 2.2. Gospodarka społeczna wobec instytucjonalizacji rozwiązywania problemów współczesnych gospodarek 38
  14. 2.3. Nowa ekonomia instytucjonalna (NEI) a instytucje dla sektora ekonomii społecznej 40
  15. 2.4. Instytucje wspierające rozwój sektora ekonomii społecznej w Polsce 44
  16. Bibliografia 46
  17. Streszczenie 47
  18. Rozdział 3
  19. Zmiany prawne a przedsiębiorczość w Polsce w latach 2015-2017 - Marian Kozaczka 49
  20. 3.1. Zmiany prawne 51
  21. 3.2. Wpływ zmian prawnych na przedsiębiorczości i rozwój gospodarczy 57
  22. Bibliografia 63
  23. Streszczenie 65
  24. Rozdział 4
  25. Funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw społecznych jako podmiotów ekonomii społecznej - doświadczenia Wielkiej Brytanii - Ewa Radomska 67
  26. 4.1. Przedsiębiorstwo społeczne - konceptualizacja pojęcia 69
  27. 4.2. Przedsiębiorstwa społeczne w Wielkiej Brytanii 78
  28. Bibliografia 85
  29. Streszczenie 87
  30. Rozdział 5
  31. Ulgi i zwolnienia podatkowe dla przedsiębiorstw społecznych w Polsce - Janina Pach 89
  32. 5.1. Pojęcie i istota przedsiębiorstwa społecznego 90
  33. 5.2. Główne aspekty opodatkowania przedsiębiorstw społecznych w Polsce 95
  34. 5.3. Ulgi i zwolnienia podatkowe w kontekście funkcjonowania przedsiębiorstw społecznych w Polsce 99
  35. Bibliografia 104
  36. Streszczenie 105
  37. Rozdział 6
  38. Ekonomia społeczna a Lokalne Grupy Działania - wzajemna szansa dla rozwoju lokalnego - Maria Kotkiewicz, Adam Dąbrowski 107
  39. 6.1. Funkcjonowanie Lokalnych Grup Działania 107
  40. 6.2. Miejsce Rozwoju Kierowanego przez Społeczność (RLKS) w rozwoju neoendogennym społeczności lokalnej 110
  41. 6.3. Lokalna Grupa Działania jako nowy podmiot ekonomii społecznej 111
  42. 6.4. Lokalne Grupy Działania jako nowe podmioty ekonomii społecznej w procesie rozwoju lokalnego 113
  43. Bibliografia 115
  44. Streszczenie 116
  45. * CZĘŚĆ II
  46. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ SPOŁECZNA I INNOWACJE SPOŁECZNE
  47. Rozdział 7
  48. Kreowanie marki przez spółdzielnie socjalne świadczące usługi budowlane w świetle badań własnych - Barbara Trzaska 119
  49. 7.1. Istota wizerunku i marki organizacji 120
  50. 7.2. Strona www jako narzędzie brandingu 123
  51. 7.3. Obraz kreowania marki przez spółdzielnie socjalne - opis i wnioski z badań 125
  52. Bibliografia 130
  53. Streszczenie 131
  54. Rozdział 8
  55. Instrumenty inżynierii finansowej jako alternatywa dla dotacji na rozwój przedsiębiorczości społecznej w Polsce - Dorota Murzyn 133
  56. 8.1. Wsparcie przedsiębiorczości społecznej w strategii Unii Europejskiej i Polski 134
  57. 8.2. Instrumenty zwrotne jako alternatywa wobec dotacji 137
  58. 8.3. Wykorzystanie instrumentów zwrotnych przez podmioty ekonomii społecznej w latach 2013-2016 139
  59. 8.4. Możliwości wsparcia PES dzięki instrumentom zwrotnym w l. 2017-2023 143
  60. Bibliografia 148
  61. Streszczenie 149
  62. Rozdział 9
  63. Przedsiębiorczość społeczna: Indie i Polska - Payal Jain, Jacek Klich 151
  64. 9.1. Czynniki wpływające na przedsiębiorczość społeczną 155
  65. 9.2. Pytania badawcze 156
  66. 9.3. Porównanie warunków prowadzenia przedsiębiorczości społecznej w Indiach i w Polsce 157
  67. Bibliografia 160
  68. Streszczenie 163
  69. Rozdział 10
  70. Pojęcie innowacyjności w nauce i praktyce - Anna Mucha 165
  71. 10.1. Znaczenie i zakres pojęcia w nauce 166
  72. 10.2. Działania na rzecz innowacyjności 169
  73. Bibliografia 173
  74. Streszczenie 174
  75. Rozdział 11
  76. Dobre wzorce akceleracji przedsiębiorczości społecznej dla rozwijania innowacji społecznych w Polsce - Marta Czyżewska 175
  77. 11.1. Definicja i znaczenie innowacji społecznych 176
  78. 11.2. Inkubatory innowacji społecznych a akceleratory biznesu 178
  79. 11.3. Dobre praktyki akceleratorów społecznych za granicą a możliwości ich implementacji w Polsce 181
  80. Bibliografia 187
  81. Streszczenie 190
  82. Rozdział 12
  83. Innowacje społeczne w gospodarce okrężnej - Paulina Szyja 191
  84. 12.1. Zakres pojęciowy i praktyka kształtowania innowacji społecznych 192
  85. 12.2. Gospodarka okrężna 193
  86. 12.3. Innowacje społeczne w gospodarce okrężnej 196
  87. Bibliografia 200
  88. Streszczenie 202
  89. Rozdział 13
  90. NGO w Internecie. Narzędzia komunikacji i ich skuteczność - Barbara Batko 203
  91. 13.1. Komunikacja w internecie. Narzędzia nowych mediów 204
  92. 13.2. NGO w internecie. Źródła wiedzy o organizacjach 207
  93. Bibliografia 216
  94. Streszczenie 218
  95. * CZĘŚĆ III
  96. PROBLEMY I WYZWANIA WSPÓŁCZESNEJ GOSPODARKI SPOŁECZNEJ
  97. Rozdział 14
  98. Ekonomia społeczna jako wyzwania dla współczesnych przedsiębiorstw - Kazimierz Górka, Marcin Łuszczyk, Agnieszka Thier 221
  99. 14.1. Ekonomia społeczna jako nurt ekonomii 222
  100. 14.2. Istota i znaczenie innowacji społecznych 224
  101. 14.3. Przedsiębiorstwa społeczne oraz ich rodzaje i cechy 226
  102. 14.4. Ocena procesu wdrażania ekonomii społecznej 231
  103. 14.5. Podstawy programowe i prawne funkcjonowania gospodarki społecznej 233
  104. Bibliografia 235
  105. Streszczenie 236
  106. Rozdział 15
  107. Społeczna odpowiedzialność jako instrument konkurowania w biznesie - Andrzej Limański, Ireneusz Drabik 237
  108. 15.1. Uwarunkowania powstania i rozwoju społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw oraz próba jej definicji 238
  109. 15.2. Rodzaje społecznej odpowiedzialności i jej wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstwa 240
  110. 15.3. Interesariusze i ich rola w koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa 244
  111. 15.4. Polityka społeczna w systemie zarządzania przedsiębiorstwem .............. 246
  112. Bibliografia 250
  113. Streszczenie 251
  114. Rozdział 16
  115. Ubankowienie gospodarstw domowych a wykluczenie finansowe - Paweł Nowak 253
  116. 16.1. Istota i poziom ubankowienia jako wyznacznik włączenia finansowego 254
  117. 16.2. Stopień ubankowienia w Polsce 258
  118. 16.3. Podmioty oferujące usługę prowadzenia rachunku płatniczego 260
  119. 16.4. Czynniki wpływające na wzrost ubankowienia 262
  120. Bibliografia 266
  121. Streszczenie 268
  122. Rozdział 17
  123. Podejście transakcyjne a model partnerski w łańcuchu dostaw B2B - Katarzyna Kowalska 271
  124. 17.1. Zaufanie jako kluczowy czynnik rozwoju przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw 272
  125. 17.2. Relacje partnerskie i transakcyjne w łańcuchu dostaw 276
  126. Bibliografia 283
  127. Streszczenie 284
  128. Rozdział 18
  129. Kształtowanie w studentach postaw przedsiębiorczych i kompetencji społecznych - ocena studentów ostatniego roku studiów na wybranych kierunkach kształcenia - Wojciech Maciejewski 285
  130. 18.1. Rola uczelni wyższej w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych i społecznych 285
  131. 18.2. Postawy przedsiębiorcze i kompetencje społeczne studentów na przykładzie wybranych kierunków 288
  132. Bibliografia 299
  133. Streszczenie 300
  134. Spis tabel 301
  135. Spis rysunków 303

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 005
Numer inw.: 37369
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.