Animacja społeczno-kulturalna : współczesne wyzwania : młodzież i seniorzy jako odbiorcy kultury
"Młodzież i seniorzy jako odbiorcy kultury "
Odpowiedzialność: | Mariusz Cichosz, Monika Lewicka, Aldona Molesztak. |
Hasła: | Kultura - socjologia - 21 w. Pedagogika społeczna Społeczeństwo - socjologia Młodzież - kultura - socjologia - Polska - 21 w. Ludzie starzy - kultura - socjologia - Polska Praca kulturalno-oświatowa - metody - Polska Opracowanie |
Adres wydawniczy: | Kraków : "Impuls", 2018. |
Opis fizyczny: | 196 stron ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliografia na stronach 167-192. Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim. |
Twórcy: | Lewicka, Monika. Autor Molesztak, Aldona. Autor |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp
- * 1. Kultura – rozumienie pojęcia, wybrane konteksty
- 1.1. Kultura i jej znaczenia
- 1.1.1. Społeczny i antropologiczny wymiar kultury
- 1.1.2. Kultura a wartości
- 1.2. Animacja społeczno-kulturalna – geneza, rozwój koncepcji, perspektywa pedagogiczna
- 1.2.1. Początki – nurt oświatowo-kulturalny
- 1.2.2. Rozwój koncepcji – nurt systemowy – działalność kulturalno-oświatowa
- 1.2.3. Edukacja środowiskowa i edukacja kulturalna
- 1.2.4. Animacja społeczno-kulturalna – charakterystyka
- * 2. Uczestnictwo młodzieży w kulturze
- 2.1. Uczestnictwo młodzieży w kulturze – konteksty teoretyczne
- 2.1.1. Partycypacja kulturalna/ w kulturze – rozstrzygnięcia terminologiczne
- 2.1.2. Młodzież w ujęciu definicyjnym
- 2.1.3. Młodzież w kontekście wybranych teorii/koncepcji rozwoju człowieka
- 2.2. Aktywność kulturalna młodego pokolenia – wybrane aspekty i konteksty
- 2.2.1. Aksjologiczne aspekty uczestnictwa młodzieży w kulturze
- 2.2.2. Społeczno-pedagogiczne konteksty uczestnictwa młodzieży w kulturze
- 2.3. Młodzież – (nie)uczestnicy kultury
- 2.3.1. Nowe formy uczestnictwa młodzieży w kulturze – możliwości i ograniczenia
- 2.3.2. Wyzwania dla animacji społeczno-kulturalnej – drogowskazy
- * 3. Wybrane przestrzenie aktywności seniorów
- * 3.1. Wybrane obszary optymalnego starzenia się człowieka w okresie późnej dorosłości
- 3.1.1. Starzenie się człowieka w okresie późnej dorosłości
- 3.1.2. Obszary uczestnictwa w kulturze ludzi w okresie późnej dorosłości
- 3.1.3. Całożyciowe uczenie się jako fundament wysokiej jakości życia ludzi starszych
- 3.2. Człowiek w podeszłym wieku w przestrzeni ekonomicznej
- 3.3. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość seniorów jako podstawa wyznaczania kierunków w animacji społeczno-kulturalnej
- 3.3.1. Materiał i metoda
- 3.3.2. Wyniki badań
- 3.3.3. Wyzwania w pracy z seniorami w sferze animacji społeczno-kulturalnej
- * Zakończenie
- Słownik pojęć
- Bibliografia
- Summary
- Noty o autorach
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)