Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa

Autor: Szczepankowski, Piotr.




Głównym celem podręcznika jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie teoretyczno-metodologicznej koncepcji wyceny i kreowania wartości przedsiębiorstwa oraz określenie na tym gruncie ram ich praktycznej aplikacji w systemie strategicznego zarządzania podmiotem gospodarczym, szczególnie - długoterminowego zarządzania finansami. Aktualne tendencje w rozwoju i ewolucji działalności inwestycyjnej oraz finansowej przedsiębiorstw

stwarzają obiektywne zapotrzebowanie na analizę i interpretację procesu wyceny czy oceny strategii maksymalizacji wartości. Strategia taka i jej ocena powinny koncentrować się przede wszystkim na: prawidłowym zdefiniowaniu nośników wartości dla właścicieli, wyborze odpowiednich mierników oceny kształtowania tej wartości, analizie korzyści dla właścicieli osiąganych z programów restrukturyzacyjnych i strategii wzrostu zewnętrznego, włączeniu wszystkich stron zainteresowanych funkcjonowaniem przedsiębiorstwa (interesariuszy), a szczególnie menedżerów i pracowników, w proces kreowania wartości dla właścicieli. Autor wyjaśnia podstawowe pojęcia w sposób przystępny, a przydatność aplikacyjną zapewniają liczne przykłady oraz praktyczne studia przypadków.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Piotr Szczepankowski.
Seria:FFF. Przedsiębiorstwo
Hasła:Przedsiębiorstwo - wycena
Przedsiębiorstwo - finanse
Zarządzanie
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, [2019].
Wydanie:Wydanie I - 3 dodruk
Opis fizyczny:386, [2] srony : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Data wydania ze strony internetowej wydawnictwa. Bibliografia na stronach 378-383. Indeks.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa
  2. 1.1. Wprowadzenie
  3. 1.2. Przesłanki powstania i rozwoju koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa
  4. 1.3. Zakres koncepcji zarządzania wartością
  5. 1.4 Współdziałanie przedsiębiorstwa z klientami w tworzeniu wartości
  6. 1.5. Perspektywa strategiczna w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa
  7. 2. Czynniki ekonomiczne tworzące wartość przedsiębiorstwa
  8. 2.1. Wprowadzenie
  9. 2.2. Podstawowe standardy wartości
  10. 2.3. Kluczowe podejścia do wartości przedsiębiorstwa
  11. 2.4. Czynniki strategiczne tworzące wartość przedsiębiorstwa. Nośniki wartości
  12. 3. Charakterystyka podstawowych finansowych czynników tworzenia i oceny wartości przedsiębiorstwa
  13. 3.1. Wprowadzenie
  14. 3.2. Przepływy pieniężne w kształtowaniu i ocenie wartości przedsiębiorstwa
  15. 3.2.1. Wolne przepływy pieniężne dla kapitału własnego (FCFE)
  16. 3.2.2. Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli a zysk netto w zarządzaniu wartością
  17. 3.2.3. Wolne przepływy pieniężne dla firmy (FCFF)
  18. 3.3. Problemy z wykorzystaniem przepływów pieniężnych w wycenie i zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa
  19. 3.4. Struktura i koszt kapitału jako determinanty wartości przedsiębiorstwa
  20. 3.4.1. Istota struktury kapitału przedsiębiorstwa
  21. 3.4.2. Pojęcie kosztu kapitału
  22. 3.4.3. Wpływ struktury kapitału na wartość przedsiębiorstwa
  23. 3.5. Tempo wzrostu przedsiębiorstwa jako determinanta jego wartości
  24. 3.5.1. Szacowanie stopy wzrostu na podstawie danych historycznych
  25. 3.5.2. Prognozowanie stopy wzrostu na podstawie wyników analizy fundamentalnej. Stopa wzrostu zrównoważonego
  26. 4. Pomiar efektywności zarządzania wartością przedsiębiorstwa *4.1. Wprowadzenie
  27. 4.2. Księgowe ujęcie pomiaru wartości kreowanej przez przedsiębiorstwo
  28. 4.3. Pomiar efektywności zarządzania wartością oparty na kryterium zysku ekonomicznego
  29. 4.4. Rynkowy pomiar wartości kreowanej przez przedsiębiorstwo
  30. 4.5. Gotówkowy pomiar efektywności zarządzania wartością przedsiębiorstwa
  31. 4.6. Wartość dodana dla właścicieli w ocenie efektywności strategii zarządzania wartością
  32. 5. Zakres i metody wyceny wartości przedsiębiorstwa
  33. 5.1. Wprowadzenie
  34. 5.2. Istota, cele i motywy wyceny wartości przedsiębiorstwa
  35. 5.3. Funkcje wyceny
  36. 5.4. Zasady i znaczenie wyceny wartości przedsiębiorstwa
  37. 5.5. Klasyfikacja metod (modeli) wyceny wartości przedsiębiorstwa
  38. 6. Dochodowe metody wyceny wartości przedsiębiorstwa
  39. 6.1. Wprowadzenie
  40. 6.2. Metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF)
  41. 6.3. Metoda skorygowanej wartości obecnej (APV)
  42. 6.4. Metoda zdyskontowanych dywidend w wycenie wartości przedsiębiorstwa
  43. 6.5. Metoda zdyskontowanych zysków ekonomicznych
  44. 7. Wycena przedsiębiorstw na podstawie porównań rynkowych
  45. 7.1. Wprowadzenie
  46. 7.2. Mnożnikowe metody wyceny
  47. 7.2.1. Rodzaje mnożników rynkowych
  48. 7.2.2. Wykorzystanie mnożnika cenowego zysku (P/E) w wycenie wartości przedsiębiorstwa
  49. 7.2.3. Mnożnik cena do wartości księgowej (P/BV) w wycenie wartości przedsiębiorstwa
  50. 7.2.4. Wykorzystanie mnożnika cena do sprzedaży (P/S) w wycenie wartości przedsiębiorstwa
  51. 7.2.5. Wykorzystanie mnożników rynkowych w wycenie porównawczej
  52. 7.3. Wycena przedsiębiorstwa metodą transakcji porównywalnych
  53. 8. Teoria opcji realnych w wycenie wartości przedsiębiorstwa
  54. 8.1. Wprowadzenie
  55. 8.2. Istota i rodzaje opcji realnych
  56. 8.3. Modele wyceny opcji realnych na potrzeby wyceny wartości przedsiębiorstwa
  57. 8.3.1. Model Blacka-Scholesa w wycenie opcji realnych
  58. 8.3.2. Model dwumianowy w wycenie opcji realnych
  59. 9. Szczególne przypadki wykorzystania modeli wyceny wartości przedsiębiorstwa
  60. 9.1. Wprowadzenie
  61. 9.2. Specyfika wyceny mikroprzedsiębiorstw
  62. 9.3. Wycena przedsiębiorstw na potrzeby realizacji transakcji fuzji i przejęć
  63. 9.3.1. Wycena efektu synergii w transakcjach fuzji i przejęć
  64. 9.3.2. Wycena wykupów zlewarowanych
  65. 9.4. Wykorzystanie modeli wyceny do szacowania wartości marki i znaku towarowego
  66. 9.4.1. Wycena marki metodą dochodową zysków ekonomicznych
  67. 9.4.2. Wycena marki metodą dochodową premii cenowej
  68. 9.4.3. Wycena marki metodą porównań rynkowych
  69. 9.4.4. Wycena marki metodą zwolnienia z opłaty licencyjnej
  70. 10. Formułowanie strategii zarządzania wartością przedsiębiorstwa
  71. 10.1. Wprowadzenie
  72. 10.2. Macierze strategiczne zarządzania wartością przedsiębiorstwa
  73. 10.3. Graniczne wielkości nośników wartości w formułowaniu strategii przedsiębiorstwa
  74. 10.3.1. Analiza granicznej stopy wzrostu sprzedaży i granicznej wartości sprzedaży
  75. 10.3.2. Analiza granicznej stopy marży zysku operacyjnego
  76. 10.3.3. Analiza granicznej wartości dodatkowych nakładów inwestycyjnych na aktywa trwale i kapitał obrotowy netto
  77. 10.3.4. Analiza granicznego kosztu kapitału
  78. 10.4. Znaczenie kapitału intelektualnego i pomiar efektywności jego wykorzystania w strategii zarządzania wartością przedsiębiorstwa
  79. 10.5. Systemy motywacyjne w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 658.14/.17
Numer inw.: 37383
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.