Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Zarządzanie zasobami ludzkimi : uwarunkowania, instrumenty, trendy




Wśród wyzwań, które stoją przed współczesnymi przedsiębiorstwami, szczególnie ważna jest rosnąca rola zasobów ludzkich jako źródła przewagi konkurencyjnej. Istotne jest także dążenie do podnoszenia efektywności, wykorzystywanie możliwości stwarzanych przez nowoczesne technologie, konieczność działania przy założeniu ciągłych zmian. Nowe uwarunkowania wymagają szybkości,

elastyczności czy też zdolności uczenia się, które mogą zapewnić kompetentni pracownicy.Inspiracją do napisania książki są systematyczne i ciągłe zmiany zachodzące w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Wynikają one z przeobrażeń widocznych na rynku pracy, zmian społecznych, ekonomicznych czy pokoleniowych. Wszystkie te modyfikacje powodują, że choć tematyka zarządzania zasobami ludzkimi jest podejmowana od lat, wymaga ciągłego aktualizowania.Książka powstała na podstawie zgromadzonej przez autorów wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, prowadzonych przez nich badań naukowych oraz praktycznego doświadczenia. Dzięki temu w książce opisano najnowsze metody, narzędzia, instrumenty oraz trendy, które stanowią obszar zainteresowania zarówno dla praktyków, jak i teoretyków.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:redakcja naukowa Renata Oczkowska ; zespół autorski: Renata Oczkowska, Urszula Bukowska, Anna Dolot, Jacek Kopeć, Tomasz Kusio, Robert Szydło, Sylwia Wiśniewska, Piotr Zając.
Hasła:Kadry - polityka - planowanie
Przedsiębiorstwo - zatrudnienie
Adres wydawniczy:Warszawa : PWN, 2019.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:177 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Twórcy:Bukowska, Urszula. Autor

Dolot, Anna. Autor

Kopeć, Jacek. Autor

Kusio, Tomasz. Autor

Oczkowska, Renata. Redakcja

Szydło, Robert. Autor

Wiśniewska, Sylwia. Autor

Zając, Piotr. (1978- ). Autor

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie (Renata Oczkowska)
  2. ROZDZIAŁ 1
  3. Zarządzanie zasobami ludzkimi organizacji - geneza i rozwój koncepcji
  4. (Renata Oczkowska)
  5. 1.1. Ewolucja funkcji personalnej
  6. 1.2. Geneza i modelowe ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi
  7. 1.3. Pojęcie, cele i zakres zarządzania zasobami ludzkimi
  8. 1.4. Koncepcja zarządzania kapitałem ludzkim
  9. 1.5. Organizacyjny wymiar zarządzania zasobami ludzkimi
  10. Literatura
  11. ROZDZIAŁ 2
  12. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi (Urszula Bukowska, Anna Dolot, Jacek Kopeć, Tomasz Kusio, Renata Oczkowska, Robert Szydło, Sylwia Wiśniewska, Piotr Zając)
  13. 2.1. Uwarunkowania zewnętrzne
  14. 2.1.1. Globalizacja
  15. 2.1.2. Koniunktura gospodarcza
  16. 2.1.3. Zmiany demograficzne
  17. 2.1.4. Rynek pracy
  18. 2.1.5. Różnice pokoleniowe
  19. 2.1.6. Uwarunkowania prawne
  20. 2.1.7. Nowoczesne technologie
  21. 2.2. Uwarunkowania wewnętrzne
  22. 2.2.1. Fazy rozwoju organizacji
  23. 2.2.2. Kultura organizacyjna
  24. 2.2.3. Style kierowania
  25. 2.2.4. Różnorodność pracownicza
  26. Literatura
  27. ROZDZIAŁ 3
  28. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi (Sylwia Wiśniewska)
  29. 3.1. Istota cele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
  30. 3.2. Proces strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
  31. 3.3. Typologia strategii zarządzania zasobami ludzkimi
  32. 3.4. Relacje między strategią organizacji a strategią zarządzania zasobami ludzkimi
  33. 3.5. Charakterystyka strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim
  34. Literatura
  35. ROZDZIAŁ 4
  36. Planowanie zasobów ludzkich (Piotr Zając)
  37. 4.1. Planowanie zasobów ludzkich w kontekście nowych uwarunkowań
  38. gospodarczych
  39. 4.2. Cel i treść planowania zasobów ludzkich
  40. 4.3. Identyfikacja potrzeb personalnych
  41. 4.4. Przewidywanie zmian w stanie zatrudnienia
  42. Literatura
  43. ROZDZIAŁ 5
  44. Analiza pracy (Urszula Bukowska)
  45. 5.1. Istota i rodzaje analizy pracy
  46. 5.2. Opis stanowiska pracy
  47. 5.3. Przebieg analizy pracy
  48. 5.4. Metody i techniki analizy pracy
  49. 5.5. Wykorzystanie wyników analizy pracy
  50. Literatura
  51. ROZDZIAŁ 6
  52. Pozyskiwanie pracowników (Anna Dolot)
  53. 6.1. Pozyskiwanie pracowników - istota i kluczowe pojęcia
  54. 6.2. Proces rekrutacji kandydatów do pracy
  55. 6.2.1. Funkcje i rodzaje rekrutacji
  56. 6.2.2. Przebieg procesu rekrutacji
  57. 6.3. Proces selekcji kandydatów do pracy
  58. 6.3.1. Cele i etapy procesu selekcji
  59. 6.3.2. Metody selekcji
  60. 6.4. Ocena efektywności metod selekcji kandydatów do pracy
  61. 6.5. Adaptacja pracowników do organizacji
  62. Literatura
  63. ROZDZIAŁ 7
  64. Ocenianie pracowników (Tomasz Kusio)
  65. 7.1. Pojęcie i znaczenie oceniania pracowników
  66. 7.2. Projektowanie i doskonalenie systemu ocen okresowych
  67. 7.2.1. Elementy systemu oceny
  68. 7.2.2. Przeprowadzenie oceny pracowniczej
  69. 7.3. Ocenianie osób pracujących w ramach niestandardowych form zatrudnienia
  70. 7.4. Ocenianie menedżerów
  71. 7.5. Błędy w ocenianiu i ich wpływ na motywację do pracy
  72. Literatura
  73. ROZDZIAŁ 8
  74. Rozwój pracowników (Anna Dolot)
  75. 8.1. Istota rozwoju z ukierunkowaniem na specyfikę rozwoju ludzi dorosłych
  76. 8.2. Organizacja procesu rozwoju pracowników
  77. 8.2.1. Istota i etapy procesu rozwoju pracowników
  78. 8.2.2. Identyfikacja potrzeb rozwojowych
  79. 8.2.3. Planowanie procesu rozwoju pracowników
  80. 8.2.4. Realizacja procesu rozwoju pracowników
  81. 8.2.5. Ewaluacja procesu rozwoju pracowników
  82. 8.3. Podmioty uczestniczące w rozwoju pracowników
  83. Literatura
  84. ROZDZIAŁ 9
  85. Instrumenty rozwoju pracowników oraz kształtowanie karier (Anna Dolot)
  86. 9.1. Szkolenia pracowników
  87. 9.1.1. Funkcje szkoleń pracowników
  88. 9.1.2. Metody i techniki szkolenia na stanowisku pracy
  89. 9.1.3. Metody i techniki szkolenia poza stanowiskiem pracy
  90. 9.1.4. Metody i techniki uniwersalne
  91. 9.1.5. Typologie szkoleń
  92. 9.2. Przemieszczenia pracowników
  93. 9.3. Strukturyzacja pracy
  94. 9.4. Kształtowanie karier
  95. 9.4.1. Istota kariery i terminy pokrewne
  96. 9.4.2. Podejścia i strategie w zarządzaniu karierą
  97. 9.4.3. Etapy kariery zawodowej
  98. Literatura
  99. ROZDZIAŁ 10
  100. Wynagradzanie pracowników (Jacek Kopeć)
  101. 10.1. Pojęcie i funkcje wynagrodzeń
  102. 10.2. Strategie wynagradzania pracowników
  103. 10.3. Projektowanie i wdrażanie zakładowego systemu wynagradzania pracowników
  104. 10.3.1. Etapy projektowania i wdrażania systemu wynagradzania pracowników
  105. 10.3.2. Elementy składowe systemu wynagradzania pracowników
  106. 10.3.3. Ocena efektywności i motywacyjności zakładowego systemu
  107. wynagradzania pracowników
  108. Literatura
  109. ROZDZIAŁ 11
  110. Zwalnianie pracowników (Jacek Kopeć)
  111. 11.1. Przyczyny wpływające na decyzję firmy o zwolnieniu pracowników
  112. 11.2. Rodzaje zwolnień
  113. 11.3. Proces redukcji zatrudnienia
  114. 11.4. Skutki zwolnień pracowniczych
  115. Literatura
  116. ROZDZIAŁ 12
  117. Trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Urszula Bukowska, Robert Szydło,
  118. Sylwia Wiśniewska, Piotr Zając)
  119. 12.1. Kształtowanie wizerunku pracodawcy
  120. 12.2. Partycypacja pracownicza
  121. 12.3. Controlling w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
  122. 12.4. Grywalizacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 005.95/.96
Numer inw.: 37514
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 005.95/.96
Numer inw.: 37726
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.