Zrozumieć social media
Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube`a korzystają ludzie wokół ciebie, twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy
komentują w telewizji otaczającą cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy. Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi: dlaczego w ogóle korzystamy z mediów społecznościowych, co powoduje, że się od nich uzależniamy i czy możemy się przed tym bronić, jak firmy i politycy wykorzystują to, czym dzielimy się w sieci dla swoich celów, w jaki sposób mądrze używać mocy mediów społecznościowych.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Artur Roguski. |
Seria: | Onepress |
Hasła: | Bezpieczeństwo osobiste - socjologia - Polska - 21 w. Internet - użytkowanie Media społecznościowe Portal społecznościowy Opracowanie |
Adres wydawniczy: | Gliwice : Helion, copyright 2020 |
Opis fizyczny: | 291 stron ; 21 cm. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp. Dlaczego powstała ta książka?
- * Rozdział 1. Czym są media społecznościowe?
- Kiedy powstały media społecznościowe?
- Jak rozwijały się media społecznościowe w Polsce?
- Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach społecznościowych
- Każdy z nas jest reporterem i publicystą
- Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach społecznościowych
- Jak działają algorytmy wyświetlania treści Facebooka, Instagrama i innych serwisów społecznościowych?
- Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych
- Rozdział 2. Dlaczego i jak używamy mediów społecznościowych?
- Miejsce mediów społecznościowych w piramidzie potrzeb Maslowa
- Potrzeba kontaktu z bliskimi główną motywacją do korzystania z mediów społecznościowych
- Ile czasu spędzamy na konsumowaniu treści?
- Czas czasowi nierówny w mediach społecznościowych
- Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów społecznościowych?
- Rozdział 3. Nowi idole w mediach społecznościowych
- Kim jest influencer?
- Za co kochamy influencerów?
- Jak media społecznościowe zmieniły życie celebrytów?
- Od lekarza do influencera
- Czy ufamy influencerom?
- Idealne życie na Instagramie
- Historia pewnej instagramerki oraz naleśników, które okazały się plackami tortilli
- Instagram dał mi w kość i wywrócił moje życie do góry nogami" - wywiad
- Rozdział 4. W pogoni za treściami, czyli strach przed niedoinformowaniem
- Ile osób w Polsce ma FOMO?
- Pokolenie Z, czyli always on
- Fonoholizm wśród polskich nastolatków
- Rozdział 5. Emocje w mediach społecznościowych
- Emocje podstawowe i złożone
- Eksperyment Facebooka z manipulacją treściami
- Co się dzieje w mózgu, gdy dostajemy like‘a?
- Jak zmienił nas Instagram?
- Rozdział 6. Cechy osobowościowe a korzystanie z mediów społecznościowych
- Czym jest wielka piątka?
- Jak poszczególne wymiary osobowości determinują korzystanie z mediów społecznościowych i internetu?
- Po like‘ach ich poznacie
- Media społecznościowe lepsze od psychiatry?
- Jak różnice kulturowe wpływają na korzystanie z mediów społecznościowych?
- Chińska utopia
- Rozdział 7. Czy korzystanie z mediów społecznościowych powoduje depresję?
- Przez media społecznościowe żyjemy w erze zazdrości
- Zabiła się, bo dostawała za mało polubień w serwisach społecznościowych
- Bierne i aktywne korzystanie z mediów społecznościowych
- Rozdział 8. Serwisy społecznościowe i ich wpływ na odbiorców
- Negatywny wpływ mediów społecznościowych na zdrowie
- Nie śpię, bo lajkuję posty
- Media społecznościowe a zadowolenie z własnego wyglądu
- Przemoc w mediach społecznościowych
- Jak minimalizować negatywny wpływ mediów społecznościowych?
- Jakie są pozytywne efekty korzystania z mediów społecznościowych?
- Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów społecznościowych rozkładają się na poszczególne serwisy?
- Rozdział 9. Wpływ mediów społecznościowych na duże grupy ludzi
- Fake news groźniejszą bronią niż karabin maszynowy
- Co łączy Trumpa z macedońskim miastem Wełes?
- Jak rozpoznać fałszywe informacje?
- Deepfake nową formą fake newsa
- Wpływ mediów społecznościowych na politykę
- O takich, co ukradli dane
- Media społecznościowe w czasach pandemii
- Rozdział 10. Media społecznościowe w reklamie i promocji
- Jakie dane przekazujemy serwisom społecznościowym?
- Media społecznościowe napędzają nas do wydawania pieniędzy
- Przepis na fałszywego influencera
- Marketing szeptany
- Chcę zaistnieć ze swoją marką w mediach społecznościowych. Jak to zrobić?
- Rozdział 11. Jak używać serwisów społecznościowych na co dzień?
- Ucz się na błędach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach społecznościowych
- Jak pokonać trolla?
- Chcę mieć więcej like‘ów! Jakie posty publikować?
- Jak korzystać z hasztagów w mediach społecznościowych?
- Biznesowe media społecznościowe
- W grupie raźniej. Zwłaszcza na Facebooku
- Kim jest community manager?
- Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych
- Zakończenie. Jakie będą media społecznościowe w przyszłości? *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)