Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Zrozumieć social media

Autor: Roguski, Artur.




Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube`a korzystają ludzie wokół ciebie, twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy

komentują w telewizji otaczającą cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy. Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi: dlaczego w ogóle korzystamy z mediów społecznościowych, co powoduje, że się od nich uzależniamy i czy możemy się przed tym bronić, jak firmy i politycy wykorzystują to, czym dzielimy się w sieci dla swoich celów, w jaki sposób mądrze używać mocy mediów społecznościowych.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Artur Roguski.
Seria:Onepress
Hasła:Bezpieczeństwo osobiste - socjologia - Polska - 21 w.
Facebook
Instagram
Internet - użytkowanie
Media społecznościowe
Portal społecznościowy
Opracowanie
Adres wydawniczy:Gliwice : Helion, copyright 2020
Opis fizyczny:291 stron ; 21 cm.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp. Dlaczego powstała ta książka?
  2. * Rozdział 1. Czym są media społecznościowe?
  3. Kiedy powstały media społecznościowe?
  4. Jak rozwijały się media społecznościowe w Polsce?
  5. Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach społecznościowych
  6. Każdy z nas jest reporterem i publicystą
  7. Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach społecznościowych
  8. Jak działają algorytmy wyświetlania treści Facebooka, Instagrama i innych serwisów społecznościowych?
  9. Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych
  10. Rozdział 2. Dlaczego i jak używamy mediów społecznościowych?
  11. Miejsce mediów społecznościowych w piramidzie potrzeb Maslowa
  12. Potrzeba kontaktu z bliskimi główną motywacją do korzystania z mediów społecznościowych
  13. Ile czasu spędzamy na konsumowaniu treści?
  14. Czas czasowi nierówny w mediach społecznościowych
  15. Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów społecznościowych?
  16. Rozdział 3. Nowi idole w mediach społecznościowych
  17. Kim jest influencer?
  18. Za co kochamy influencerów?
  19. Jak media społecznościowe zmieniły życie celebrytów?
  20. Od lekarza do influencera
  21. Czy ufamy influencerom?
  22. Idealne życie na Instagramie
  23. Historia pewnej instagramerki oraz naleśników, które okazały się plackami tortilli
  24. Instagram dał mi w kość i wywrócił moje życie do góry nogami" - wywiad
  25. Rozdział 4. W pogoni za treściami, czyli strach przed niedoinformowaniem
  26. Ile osób w Polsce ma FOMO?
  27. Pokolenie Z, czyli always on
  28. Fonoholizm wśród polskich nastolatków
  29. Rozdział 5. Emocje w mediach społecznościowych
  30. Emocje podstawowe i złożone
  31. Eksperyment Facebooka z manipulacją treściami
  32. Co się dzieje w mózgu, gdy dostajemy like‘a?
  33. Jak zmienił nas Instagram?
  34. Rozdział 6. Cechy osobowościowe a korzystanie z mediów społecznościowych
  35. Czym jest wielka piątka?
  36. Jak poszczególne wymiary osobowości determinują korzystanie z mediów społecznościowych i internetu?
  37. Po like‘ach ich poznacie
  38. Media społecznościowe lepsze od psychiatry?
  39. Jak różnice kulturowe wpływają na korzystanie z mediów społecznościowych?
  40. Chińska utopia
  41. Rozdział 7. Czy korzystanie z mediów społecznościowych powoduje depresję?
  42. Przez media społecznościowe żyjemy w erze zazdrości
  43. Zabiła się, bo dostawała za mało polubień w serwisach społecznościowych
  44. Bierne i aktywne korzystanie z mediów społecznościowych
  45. Rozdział 8. Serwisy społecznościowe i ich wpływ na odbiorców
  46. Negatywny wpływ mediów społecznościowych na zdrowie
  47. Nie śpię, bo lajkuję posty
  48. Media społecznościowe a zadowolenie z własnego wyglądu
  49. Przemoc w mediach społecznościowych
  50. Jak minimalizować negatywny wpływ mediów społecznościowych?
  51. Jakie są pozytywne efekty korzystania z mediów społecznościowych?
  52. Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów społecznościowych rozkładają się na poszczególne serwisy?
  53. Rozdział 9. Wpływ mediów społecznościowych na duże grupy ludzi
  54. Fake news groźniejszą bronią niż karabin maszynowy
  55. Co łączy Trumpa z macedońskim miastem Wełes?
  56. Jak rozpoznać fałszywe informacje?
  57. Deepfake nową formą fake newsa
  58. Wpływ mediów społecznościowych na politykę
  59. O takich, co ukradli dane
  60. Media społecznościowe w czasach pandemii
  61. Rozdział 10. Media społecznościowe w reklamie i promocji
  62. Jakie dane przekazujemy serwisom społecznościowym?
  63. Media społecznościowe napędzają nas do wydawania pieniędzy
  64. Przepis na fałszywego influencera
  65. Marketing szeptany
  66. Chcę zaistnieć ze swoją marką w mediach społecznościowych. Jak to zrobić?
  67. Rozdział 11. Jak używać serwisów społecznościowych na co dzień?
  68. Ucz się na błędach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach społecznościowych
  69. Jak pokonać trolla?
  70. Chcę mieć więcej like‘ów! Jakie posty publikować?
  71. Jak korzystać z hasztagów w mediach społecznościowych?
  72. Biznesowe media społecznościowe
  73. W grupie raźniej. Zwłaszcza na Facebooku
  74. Kim jest community manager?
  75. Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych
  76. Zakończenie. Jakie będą media społecznościowe w przyszłości? *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 004
Numer inw.: 37524
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.