Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw

Autor: Szemraj, Tomasz.




Zdolność do utrzymywania płynności finansowej przez przedsiębiorstwa jest podstawą ich egzystencji na rynku. Z kolei płynność finansowa jest wypadkową umiejętnego zarządzania kapitałem obrotowym. Czym jednak jest zarządzanie kapitałem obrotowym? Jak zidentyfikować jego rodzaje? W czym przejawia się długookresowe zarządzanie kapitałem obrotowym? Jaka jest relacja pomiędzy operowaniem

kapitałem obrotowym a rentownością i wypłacalnością przedsiębiorstw? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w prezentowanej monografii. Zawiera ona propozycję modelu identyfikującego taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym oraz jego praktyczne zastosowanie w różnych sektorach polskiej gospodarki. Książka jest adresowana zarówno do kadry menedżerskiej, która wykorzystuje zarządzanie kapitałem obrotowym jako element wspierający podejmowanie strategicznych decyzji finansowych, jak i do pracowników naukowych uczelni ekonomicznych oraz studentów kierunków finansowych zainteresowanych kompleksowym podejściem do taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Tomasz Szemraj, Agnieszka Czajkowska.
Seria:Finanse / Uniwersytet Łódzki
Hasła:Finanse przedsiębiorstwa
Kapitał obrotowy
Przedsiębiorstwo
Polska
Monografia
Adres wydawniczy:Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:234 strony : ilustracje, tabele ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 217-230.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Zarządzanie i marketing
Zakres czasowy:2007-2015 r.
Powstanie dzieła:2020 r.
Twórcy:Czajkowska, Agnieszka. Autor

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wykaz skrótów
  2. Wstęp
  3. Rozdział 1. Finansowanie przedsiębiorstw – aspekty teoretyczne
  4. 1.1. Istota i rodzaje finansowania przedsiębiorstw
  5. 1.1.1. Proces inwestowania kapitału w przedsiębiorstwach
  6. 1.1.2. Źródła i formy finansowania przedsiębiorstw
  7. 1.2. Ustalenie struktury finansowania jako problem decyzyjny
  8. 1.2.1. Struktura kapitałowa na tle struktury finansowania
  9. 1.2.2. Finansowe cele przedsiębiorstw
  10. 1.2.3. Strategia i polityka finansowa przedsiębiorstw
  11. 1.3. Teorie struktury kapitału jako rekomendacje dla polityki finansowania przedsiębiorstw
  12. 1.3.1. Systematyka teorii struktury kapitału
  13. 1.3.2. Charakterystyka wybranych teorii struktury kapitału
  14. 1.3.3. Determinanty realizacji polityki finansowania w świetle teorii struktury kapitału
  15. Rozdział 2. Znaczenie kapitału obrotowego w funkcjonowaniu przedsiębiorstw
  16. 2.1. Reguły finansowania przedsiębiorstw
  17. 2.2. Finansowanie aktywów obrotowych przedsiębiorstw
  18. 2.2.1. Aktywa obrotowe jako składnik majątku
  19. 2.2.2. Źródła finansowania aktywów obrotowych
  20. 2.3. Kapitał obrotowy jako element polityki finansowania
  21. 2.3.1. Sposoby określania kapitału obrotowego
  22. 2.3.2. Poziom i struktura kapitału obrotowego
  23. 2.3.3. Warunki skutecznego zarządzania kapitałem obrotowym
  24. 2.3.4. Określenie zapotrzebowania na kapitał obrotowy
  25. Rozdział 3. Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym przedsiębiorstw
  26. 3.1. Systematyzacja strategii zarządzania kapitałem obrotowym
  27. 3.1.1. Istota i cel tworzenia strategii zarządzania kapitałem obrotowym
  28. 3.1.2. Umiejscowienie i struktura strategii zarządzania kapitałem obrotowym w procesie zarządzania finansami przedsiębiorstw
  29. 3.1.3. Główne sposoby strategicznego zarządzania kapitałem obrotowym
  30. 3.1.4. Rodzaje strategii zarządzania kapitałem obrotowym
  31. 3.2. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym
  32. 3.2.1. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym według kryterium wypłacalności
  33. 3.2.2. Ustalanie taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym według zapotrzebowania na kapitał obrotowy
  34. 3.2.2.1. Rozpoznawanie taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym według potrzeb operacyjnych i pieniężnych
  35. 3.2.2.2. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym a potrzeby kapitałowe wynikające z prowadzonej działalności operacyjnej
  36. 3.2.2.3. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym a potrzeby kapitałowe wynikające z realizowanej sprzedaży
  37. 3.3. Determinanty wyboru i realizacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym
  38. 3.4. Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym jako sygnalizator zagrożenia bankructwem
  39. Rozdział 4. Statystyczna analiza taktyk i strategii kapitału obrotowego przedsiębiorstw
  40. 4.1. Zarządzanie kapitałem obrotowym w spółkach notowanych na GPW – charakterystyka badań
  41. 4.2. Taktyki, strategie oraz struktura kapitału obrotowego
  42. 4.2.1. Identyfikacja taktyk zarządzania kapitałem obrotowym
  43. 4.2.2. Identyfikacja strategii zarządzania kapitałem obrotowym
  44. 4.2.3. Struktura aktywów przedsiębiorstw a zarządzanie kapitałem obrotowym w układzie branżowym
  45. 4.2.4. Struktura kapitałowa przedsiębiorstw a zarządzanie kapitałem obrotowym w układzie branżowym
  46. 4.2.5. Rotacja majątku i zobowiązań przedsiębiorstw a zarządzanie kapitałem obrotowym
  47. 4.3. Zarządzanie kapitałem obrotowym w kontekście płynności
  48. 4.3.1. Symptomy utraty płynności przedsiębiorstw a sterowanie kapitałem obrotowym
  49. 4.3.1.1. Symptomy utraty płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym według kryterium wypłacalności
  50. 4.3.1.2. Symptomy utraty płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym według kryterium zapotrzebowania na kapitał obrotowy z perspektywy potrzeb operacyjnych i pieniężnych
  51. 4.3.1.3. Symptomy utraty płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym według kryterium zapotrzebowania na kapitał obrotowy z perspektywy prowadzonej działalności operacyjnej
  52. 4.3.1.4. Symptomy utraty płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym według kryterium zapotrzebowania na kapitał obrotowy z perspektywy realizowanej sprzedaży
  53. 4.3.2. Płynność przedsiębiorstw w świetle modeli dyskryminacyjnych a operowanie kapitałem obrotowym
  54. 4.4. Zarządzanie kapitałem obrotowym względem miar rozwojowych przedsiębiorstw
  55. 4.5. Analiza wybranych determinant kapitału obrotowego
  56. 4.5.1. Ocena wydatków inwestycyjnych w kontekście zarządzania kapitałem obrotowym
  57. 4.5.2. Dywidendy na tle zarządzania kapitałem obrotowym
  58. 4.5.3. Wpływ wahań na rynku walutowym na operowanie kapitałem obrotowym
  59. 4.5.4. Zmiany w zarządach i akcjonariacie a zarządzanie kapitałem obrotowym spółek
  60. 4.6. Zarządzanie kapitałem obrotowym w świetle realizacji głównych celów finansowych spółek
  61. Zakończenie
  62. Bibliografia
  63. Spis tabel, wykresów, schematów

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 658.14/.17
Numer inw.: 37575
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.