Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Wybrane schorzenia rzadkie : kontekst terapeutyczny

Autor: Ploch, Leszek.




Inspiracją do napisania publikacji stała się potrzeba podzielenia z Czytelnikami bogactwem autorskiego doświadczenia pedagogiczno-terapeutycznego, uzyskanego w okresie ponad trzydziestu lat pracy z osobami dotkniętymi schorzeniem rzadkim. W świetle praktyki terapeutycznej przedstawiono i usystematyzowano, z punktu widzenia medycznego, właściwości przypadków schorzeń rzadkich, zaprezentowano wykorzystane procedury diagnostyczno-terapeutyczne,

wskazano skuteczne, specjalnie opracowane formy interwencji profilaktycznej i zaradczej. Wskazano przykłady dobrej praktyki wypracowanych możliwie skutecznych sposobów wspierania tych osób i ich rodzin.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Leszek Ploch.
Hasła:Choroby rzadkie - epidemiologia
Osoby niepełnosprawne umysłowo - psychologia
Dzieci niepełnosprawne - nauczanie
Dzieci niepełnosprawne - rehabilitacja
Młodzież
Jakość życia - psychologia
Chorzy w rodzinie
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
Wsparcie społeczne
Opisy przypadków [Typ publikacji]
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2020.
Wydanie:Wydanie pierwsze.
Opis fizyczny:320 stron ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 311-320.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Medycyna i zdrowie
Psychologia
Powstanie dzieła:2020 r.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp CZĘŚĆ I. ANAMNEZA BIEGU ŻYCIA UCZNIÓW Z RZADKIM SCHORZENIEM
  2. 1. Studium przypadku ucznia z zespołem Wolfa-Hirschhorna – pomiędzy schorzeniem a radością życia
  3. 1.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Wolfa-Hirschhorna
  4. 1.2. Wybrane swoistości i cechy charakterystyczne zespołu
  5. 1.3. Przypadek Weroniki
  6. 1.4. Nowy rozdział w życiu Weroniki – uczestnictwo w pantomimie
  7. 1.5. Dyskusja
  8. 2. Studium przypadku ucznia z fenyloketonurią – osobliwości funkcjonowania
  9. 2.1. Genetycznie uwarunkowany blok metabolizmu
  10. 2.2. Koncepcje wpływu fenyloketonurii na rozwój intelektualny jednostki
  11. 2.3. Przypadek Aleksandra
  12. 2.4. Model aktywności muzycznej w orkiestrze
  13. 2.5. Dyskusja
  14. 3. Studium przypadku ucznia z zespołem DiGeorge’a – droga w sytuacji bez wyjścia
  15. 3.1. Patogeneza zespołu DiGeorge’a
  16. 3.2. Obraz kliniczny i objawy
  17. 3.3. Przypadek Zbyszka
  18. 3.4. Model aktywności muzycznej z wykorzystaniem metody A. Tomatisa i Ch. Schwabe
  19. 3.5. Dyskusja
  20. 4. Studium przypadku ucznia z zespołem Williamsa-Beurena – z notatek obserwacji
  21. 4.1. Kliniczny obraz zespołu Williamsa-Beurena
  22. 4.2. Najczęstsze objawy i cechy charakterystyczne zespołu
  23. 4.3. Przypadek Moniki
  24. 4.4. Zainteresowania Moniki muzyką, śpiewem i grą na pianinie
  25. 4.5. Dyskusja
  26. 5. Studium przypadku ucznia z zespołem Turnera – spełnić marzenia
  27. 5.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Turnera
  28. 5.2. Cechy charakterystyczne zespołu
  29. 5.3. Przypadek Agnieszki
  30. 5.4. Bajki muzyczne źródłem inspiracji Agnieszki
  31. 5.5. Dyskusja
  32. 6. Studium przypadku ucznia z zespołem Retta – być wśród innych
  33. 6.1. Obraz kliniczny i rozpoznanie zespołu Retta
  34. 6.2. Charakterystyczne objawy zespołu Retta
  35. 6.3. Przypadek Elżbiety
  36. 6.4. Aktywność w teatrze cieni
  37. 6.5. Dyskusja
  38. 7. Studium przypadku ucznia z homocystynurią – odkrywać świat i ludzi
  39. 7.1. Obraz choroby metabolicznej
  40. 7.2. Objawy kliniczne homocystynurii
  41. 7.3. Przypadek Zdzisława
  42. 7.4. Aktywność w orkiestrze
  43. 7.5. Dyskusja
  44. 8. Studium przypadku ucznia z zespołem Angelmana – poznawać otoczenie zmysłami
  45. 8.1. Obraz schorzenia neurologicznego
  46. 8.2. Charakterystyka rozwoju dziecka z zespołem Angelmana
  47. 8.3. Przypadek Iwony
  48. 8.4. Aktywność doświadczania wielozmysłowego – Snoezelen
  49. 8.5. Dyskusja
  50. 9. Studium przypadku ucznia z zespołem Klinefeltera – ja jeszcze wam pokażę
  51. 9.1. Charakterystyka zespołu Klinefeltera
  52. 9.2. Objawy i przebieg zespołu Klinefeltera z kariotypem 48,XXXY
  53. 9.3. Przypadek Wiktora
  54. 9.4. Aktywność w choreoterapii
  55. 9.5. Dyskusja
  56. 10. Studium przypadku ucznia z zespołem Pradera-Williego – pozwólcie mi fantazjować
  57. 10.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Pradera-Williego
  58. 10.2. Charakterystyka objawów zespołu Pradera-Williego
  59. 10.3. Przypadek Celiny
  60. 10.4. Animacja pantomimiczno-lalkarska
  61. 10.5. Dyskusja
  62. 11. Studium przypadku ucznia z autyzmem – być zawsze z rodziną
  63. 11.1. Obraz kliniczny autyzmu wysoko funkcjonującego
  64. 11.2. Rozpoznanie autyzmu dziecięcego
  65. 11.3. Czas wolny postrzegany w rodzinie dziecka z autyzmem
  66. 11.4. Przypadek Szymona i jego niezwykłe zdolności muzyczne
  67. 11.5. Dyskusja
  68. CZĘŚĆ II. DOMINACJA PASJI I ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW Z RZADKIM SCHORZENIEM
  69. 1. Metodologiczne podstawy analizy
  70. 1.1. Założenia teoretyczne analizy
  71. 1.2. Problematyka badawcza
  72. 1.3. Zmienne oraz wskaźniki w procedurze analizy
  73. 1.4. Procedura analizy indywidualnych biografii
  74. 1.5. Strategia analizy danych
  75. 2. Obszary inkluzji uczniów z rzadkim schorzeniem – analiza segmentacyjna
  76. 2.1. Ograniczenia zdrowotne w funkcjonowaniu uczniów
  77. 2.2. Ograniczenia przebiegu kariery szkolnej uczniów
  78. 2.3. Atmosfera domu rodzinnego uczniów
  79. 2.4. Osiągnięcia indywidualne na tle grupy
  80. 2.5. Dobrostan doświadczeń nabytych przez uczniów
  81. 2.6. Dyskusja
  82. ZAKOŃCZENIE
  83. BIBLIOGRAFIA

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 616
Numer inw.: 37577
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.