Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Crowdsourcing internetowy - pozytywny wymiar partycypacji społecznej : konteksty, istota, uwarunkowania

Na dodatkowej stronie tytułowej: "Online crowdsourcing - the positive dimension of social participation : contexts, nature, determinants".

Autor: Kowalska-Chrzanowska, Małgorzata.




Crowdsourcing internetowy - pozytywny wymiar partycypacji społecznej. Konteksty - istota - uwarunkowania to książka dla tych, których interesują społeczności online (kreatywny tłum) i drzemiący w nich kapitał intelektualny i wielka sprawcza siła; dla tych, którzy chcą znaleźć przykłady pozytywnego wykorzystania działania tłumu, wirtualnych społeczności, partnerskiej produkcji, zbiorowej inteligencji,

mądrości tłumu, otwartej innowacji, inteligencji współpracy; dla tych, którzy chcą lepiej poznać wymiary współczesnej wikinomii poprzez crowdsourcing właśnie oraz crowdfunding, outsourcing, crowdsourcing, którzy w sieci Web. 2.0 chcą być prosumentami informacji lub pracować z nimi na rzecz rozwoju społeczeństw informacji i wiedzy. Jest to godna polecenia lektura tak dla teoretyków, jak i praktyków różnych instytucji kultury (w tym bibliotek), oraz dla psychologów, socjologów, ludzi biznesu i innych, których interesuje wykorzystanie wielkiego kapitału intelektualnego drzemiącego w tłumie.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Małgorzata Kowalska ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
Seria:Nauka, Dydaktyka, Praktyka = 165
Hasła:Crowdsourcing
Biblioteki - aspekt społeczny
Biblioteki - i internet
Biblioteki - techniki informatyczne
Społeczeństwo informacyjne
Opracowanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2015.
Opis fizyczny:366, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 287-322. Indeks. Streszczenie w j. angielskim. Spis treści także w j. angielskim.
Forma gatunek:Książki. Publikacje popularnonaukowe.
Powstanie dzieła:2015 r.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. WPROWADZENIE
  2. CZĘŚĆ I. OTOCZENIE CROWDSOURCINGU
  3. Rozdział 1. Konteksty technologiczno-ekonomiczne crowdsourcingu
  4. 1.1. Technicyzacja
  5. 1.1.1. Rozwój technologii komputerowej
  6. 1.1.2. Cyfryzacja mass mediów
  7. 1.1.3. Konwergencja mediów
  8. 1.1.4. Technologia mobilna
  9. 1.2. Kompresja czasu i przestrzeni
  10. 1.3. Eksplozja informacyjna
  11. 1.4. Ekonomia społecznej kreatywności
  12. 1.4.1. Rekonfiguracja modelu działania firm i przedsiębiorstw
  13. 1.4.2. Współtworzenie wartości z klientem
  14. 1.4.2.1. Prosumeryzm i wikinomia
  15. 1.4.2.2. Ekonomia daru
  16. Rozdział 2. Konteksty społeczno-kulturowe crowdsourcingu
  17. 2.1. Między wspólnotą a zrzeszeniem
  18. 2.1.1. Naturalne vs. kontraktowe ujęcia wspólnoty
  19. 2.1.2. Dychotomiczne koncepcje więzi społecznych
  20. 2.1.3. Dezindywidualizacja i naśladownictwo jako czynniki konstytutywne zbiorowości
  21. 2.2. Renesans idei wspólnotowości w dobie konwergencji mediów
  22. 2.2.1. Koncepcje psychosocjologiczne
  23. 2.2.1.1. Posttradycyjne communitas
  24. 2.2.1.2. Wirtualne wspólnoty – communitas w wersji high tech
  25. 2.2.2. Koncepcje kognitywistyczne
  26. 2.2.2.1. Bystre tłumy
  27. 2.2.2.2. Mądre tłumy
  28. 2.3. Kultura partycypacji
  29. CZĘŚĆ II. FENOMEN CROWDSOURCINGU
  30. Rozdział 1. Crowdsourcing – dyskurs terminologiczny
  31. 1.1. Nieostrość definicji crowdsourcingu
  32. 1.2. Jeff Howe i jego koncepcja crowdsourcingu
  33. 1.3. Poglądy Darrena C. Brabhama
  34. 1.4. Inne ujęcia definicyjne
  35. 1.4.1. Badacze zagraniczni
  36. 1.4.2. Badacze polscy
  37. 1.5. Crowdsourcing a inne terminy z kręgu kultury partycypacji
  38. 1.6. Kontekstowa definicja crowdsourcingu
  39. Rozdział 2. Crowdsourcing internetowy – próba konceptualizacji
  40. 2.1. Warunki sine qua non crowdsourcingu internetowego
  41. 2.1.1. Inicjator
  42. 2.1.2. Tłum
  43. 2.1.3. Platforma elektroniczna
  44. 2.2. Fazy projektu crowdsourcingowego
  45. 2.3. Odmiany crowdsourcingu internetowego
  46. 2.4. Crowdfunding jako specyficzny rodzaj crowdsourcingu internetowego
  47. 2.5. Zainteresowanie crowdsourcingiem internetowym
  48. 2.6. Korzyści płynące z crowdsourcingu internetowego
  49. 2.7. Ograniczenia i ryzyka crowdsourcingu internetowego
  50. Rozdział 3. Crowdsourcing jako przedmiot zainteresowania bibliologii i informatologii
  51. 3.1. Metodyka badania obecności problematyki crowdsourcingu w literaturze z zakresu bibliologii i informatologii
  52. 3.2. Crowdsourcing na łamach zagranicznych czasopism z zakresu bibliologii i informatologii
  53. 3.2.1. Czasopisma referencyjne
  54. 3.2.2. Publikacje zarejestrowane w bazie Library, Information Science and Technology Abstracts
  55. 3.2.3. Konkluzje
  56. 3.3. Crowdsourcing na łamach polskich czasopism z zakresu bibliologii i informatologii
  57. 3.3.1. Czasopisma punktowane
  58. 3.3.2. Publikacje zarejestrowane w polskich bibliograficznych bazach danych
  59. 3.3.3. Konkluzje
  60. 3.4. Crowdsourcing w literaturze z zakresu bibliologii i informatologii – ujęcie syntetyczne
  61. Rozdział 4. Crowdsourcing internetowy w działalności bibliotecznej
  62. 4.1. Biblioteka jako rzeźba społeczna
  63. 4.2. Obszary zastosowań crowdsourcingu internetowego w ibliotekach
  64. 4.2.1. Inicjatywy realizowane przez biblioteki zagraniczne
  65. 4.2.1.1. Transkrypcja
  66. 4.2.1.2. Katalogowanie, kategoryzacja, kontekstualizacja
  67. 4.2.1.3. Kolaboratywne tagowanie i linkowanie
  68. 4.2.1.4. Generowanie treści
  69. 4.2.1.5. Nadawanie georeferencji
  70. 4.2.1.6. Komentowanie, opiniowanie, rekomendowanie
  71. 4.2.1.7. Społecznościowe pozyskiwanie funduszy
  72. 4.2.2. Przejawy crowdsourcingu internetowego w działalności bibliotek polskich
  73. 4.2.2.1. Współtworzenie zasobów cyfrowych
  74. 4.2.2.2. Kolaboratywne tagowanie, komentowanie i ocenianie
  75. 4.2.2.3. Społecznościowe pozyskiwanie funduszy
  76. 4.2.3. Biblioteczne projekty crowdsourcingowe – próba oceny
  77. 4.3. Crowdsourcing internetowy w świadomości bibliotekarzy i pracowników innych instytucji ochrony dziedzictwa kulturowego
  78. 4.3.1. Wyniki zagranicznych badań ankietowych
  79. 4.3.2. Wyniki autorskich badań opinii
  80. PODSUMOWANIE
  81. BIBLIOGRAFIA
  82. ANEKSY:
  83. Wykaz publikacji na temat crowdsourcingu poddanych analizie bibliometrycznej
  84. Lista bibliotecznych projektów crowdsourcingowych
  85. SPIS TABEL, RYSUNKÓW I WYKRESÓW
  86. INDEKS RZECZOWY

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 004
Numer inw.: 37586
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.